رواية حور ومازن الفصل السابع 7 بقلم نوجا أحمد
رواية حور ومازن البارت السابع
رواية حور ومازن الجزء السابع
رواية حور ومازن الحلقة السابعة
مازن قام بسرعه من النوم وبص ع ملك لاقهااا غرقانهه فالنوم مسح ع وشو وقام لبس تيشرت وراح فتح لاقه
اسر
مازن بنفخ: هو نتا م هتبطل حركات ديي يزفت نتا
اسر بضحك: خلاض اسف بهزر معاك
مازن بضيق: اسر م ناقصك عالصبح حور بتخاف من الصوت العالي هفضل اقولك لحد امته
اسر بغيظ: خلاص يابااا قولت اسف الله المهم
مازن بملل: ايي
اسر بهدوء: ف عمليه بليل ينمس
مازن اتعدل فوقفتو وقال: امته
اسر بجديه: هياا من واحده بليل ل سته الصبح
مازن باستغراب: استخراج ولا ايي
اسر بهدوء: لا بحث
مازن برفع حاجب: بحث وهياخد ست ساعات ليه
اسر بجديه: ع المكان ده صعب اوي يمازن وغويط اوي وبياخد وقت فالحفر
مازن بهدوء: تمم ابعتلي التفاصيل عالاب ونا هراجعهااا وهروح بليل وننا تكون سابقني قابليها بساعه
اسر بهدوء: فلل يابااا امشي نا
مازن باستغراب: رايح فين م هتستناا نفطر سواا
اسر بضحك: لا يعم افطرو نتو نا رايح ل ياقوت اشوفهاا ع حددت معاد الفرح خلاص
مازن برفع حاجب: ملكش كبير تاخد رايوو
اسر بتنهيده: ونا م صغير ي مازن
مازن ببرود: اللي نتا شايفو صح اعملو يخويااا يلااا اتكللل
اسر هز راسو ومشي
مازن دخل وقفل الباب وبق يمسح ع وشو ع يفوق
راح نام جمب حور وحط ايدو ع شعرهاا وقال بعشق ونكش: حوري قومي جعان عايز اكل
حور زاحت ايدو وكرمشت وشهاا
مازن بق يحط وشو ع وشهااا ويشكهاا بدقنو
حور بضيق وعصبيه: مازن بتشكني ابعد
مازن بضحك: طب قومي جعان وعايزك يلاا
حور فتحت عيونهاا وبصتلو وقالت بضيق: خلي سماح تعملك تفطر
مازن مشاا صوابعو ع دقنهاا وقال بتوهان: حاضر بس عايزك تفطري معايااا
حور بهدوء: حاضر هقوم اخد دش عالسريع واصلي وننزل
مازن باس خدها وبعد عنهااا
دخلت اخدت دش وخرجت ومازن دخل
لبست اسدال وصلت واستنت مازن
حور بخوف: مازن هو نا ممكن اقولك حاجه
مازن وهو بيسرحه شعرو: في ايي
حور بتوتر: هقص شعري
مازن بصلها بطرف عينو ورفع حاجبو وقال: ده القرار ده من نفسك
حور بلجلجه: ا ا اه اه من نفسي اصل نا مبحبش الشعر الطويل
مازن اتعدل وراح عندهااا وبصلها بغموض وشدهاا لحضنو وقال بتحذير وحده: اياكي يحور اياكي هزعلك اوي مني صدقيني
حور بعند: يمازن هو شعرك ولا شعري نا عايزه اقصو وهقصو
مازن ضغط ع ايدهاا اوي وقال بصوت عالي وعصبيه: حور اتعدلي وصدقيني لو حصل م هتساهل معاكي خالص
حور بخوف: خلاص اهدا م هعمل حاجه
مازن بنفخ: نفسي افهم بتستفادي ايي لمااا بتعملي كد فيااا هاا
حور بخوف: م بستفاد يمازن وم ببقى قاصده اسفه
مازن بضيق: لا يحور بتبقي قاصده كل حاجه بتعمليهاا وبتخليني عايز اموتك وفاالاخرر بتزعلي وبتتقمصي
حور بعصبيه: نتا بتفهم اللي ع مزاجك ليه مقولت م ببقا قاصده
مازن بعصبيه: والله يعني حضرتك م بتبقي قاصده انك تضايقيني وتعصبيني
حور حاوطتت من رقبتو وقالت بدلالل: ثوثو
مازن بضيق: بطلي كدب
حور برفع حاجب: كدب ايي يمازن نا عمري مكدبت عليك ونتا عارف
مازن بنفخ: خلاص ع احناا لو اتناقشناا م هنخلص وهتخلص بزعل يلاا ننزل نفطر احسن
حور قربت من مازن وباستو فدقنو وقالت بدلع: ممكن اطلب منك طلب
مازن شدها من وسطهااا وقال: اطلبي
حور بدلال: عايزه اروح اشوف اخويااا ايان ولما توديني الدرس تجبلي بيتزا
مازن بحب: حاضر هعملك كل اللي نتي عايزاه يقلب مازن
حور بعشق: يخليك لياا يجوزي يحبيبي
وباستو فخدو
«”♡”♡”♡♡”♡””♡”♡♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
ياقوت كانت لابسه ولسه هتخرج لاقت اسر فوشهاا حاطط ايدو ع الجرس بتاع الباب
اسر بصلها من فوق لتحت ومسك دراعهااا وقال برفع حاجب: نتي رايحه فين كد
ياقوت بخوف وتوتر: ها ك كنت رايحه اجيب كشكول من المكتبه اللي ع اول الشارع ع عندي درس كمان ساعه والله
اسر ضغط ع ايدها وداس جامد وقال بعصبيه وجنان: نتي غبيه يبت نتي هاا خارجه الشارع كد لا وكمان منغير معرف نتي اتهبلتي
ياقوت حطيت ايدها ع ايدو ع تخفف الوجع وقال بدموع وخوف: والله ي اسر ايان خرج من الصبح ونسيت خالص اقولو ونا م معايااا فلوس غير تمن الكشكول وم معايااا رصيد ع ارن ولا ابعتلك ايان لو هنا كان راح جابلي
اسر بصلهاا بعصبيه وشدهاا ودخل زقها عالكنبه ورفع صوبعو فوشهاا وقال بتحذير: اقسملك بالله ي ياقوت لو عملتي كد تاني لاكون كاسر رجلك ونتي عارفه نا م بقول كلام وخلاص ع خارجه من غير اذني لا وخارجه ب بنطلون ونتي اصلااا مختمره غوري غوري البسي حاجه عدله وتعالي نا هجبلك يلااااا
وقالهاا بصوت عالي
ياقوت قامت وقال بدموع: الشارع بتاعنا هادي وم فيه ناس كتير وبعدين ده دقيقتين ي اسر اللي كنت هروح فيهم وهاجي
اسر قرب منهااا وزقهاا عالحيطه وقال ببرود: لا دنتي بقيتي حلوه اوي ي ياقوت لا وبتردي كمان ولسانك طول
ياقوت بصتلو بخوف وقالت بعياط:ا اسر اسفه م هتتكرر تاني اسفه
اسر مسك دقنهااا وشدهاا بقت لازقه فيه وقال ببرود وهوس: مهو فعلاا م هيحصل تاني لانو لو حصل هطلع بروحك ساعتهااا دلوقتي اتاسفي يلا
ياقوت بدموع: اسفه اسفه م هعمل كد تاني
اسر حاش الطرحه الل ع نص شعرهااا ورماهااا ع الارض وقال ببرود: غوري يلااا البسي
بعد عنها وراح قعد عالكنبه ياقوت ميلت ع تاخد الطرحه
اسر ببرود: سيبيهاا مكانهاا وغوري جوه يلاا
ياقوت بصتلو بدموع وسابتو ودخلت
اسر قام من مكانو وجاب الطرحه ومسكهااا وقال: نا هحرقلك البناطيل والطرح ديي ع م عايز امد ايدي عليكي لاني عارف انو ده هيحصل تاني ونتي غبيه
«”♡”♡♡”♡”♡”♡♡”♡”♡”♡♡”♡”♡”»
حور كانت بتاكل بجوع شديد اوي
مازن قرب منها وطبطب ع ضهرها وقال بحنيه: حبيبتي اهدي وكلي براحه ع متزوريش
حور بجوع وغيظ: اعمل ايي منتا م بتنزلني ع اكل وبتقعد تتحكم واعملي ده ومتعمليش ده ونينيننينيني وبقعد جعانه لحد محرضتك تشرف وتيجي وتاكلني
مازن بحنيه وحب: نا هخلي سماح تطلع تشوفك وتطلعلك اكل كتير ومن اللي بتحبيه
حور اسه هترد سماح دخلت وف ايدهاا كوبايه العصير القصب راحت عند حور وحطيتها قدامهااا وخرجت وقفت ورا الحيطه
ساره دخلت وهياا بتتمايل راحت قعدتت عالكرسي اللي شمال مازن وقالت بدلع ومحن: صباحك قمر يمازن
حور بصتلهاا بقرف ورفعت حاجبهاا وقالت بقرف: استغفر الله العظيم يارب عالوشوش العكره اللي بنصتبح بيهااا ديي بس ياربي
ساره برفع حاجب وغيظ: م عاجبك اقعدي ف اوضتك قال من حلاوه وشك قال
مازن ببرود: اتفضلي افطري ونتي ساكته
ووجهه كلامو ل حور وقال بحده: حور كلي م عايز صداع عالصبح
ساره بصت ل مازن وعضت ع شفايفهاا وقالت بمحن: تحب اخلي سماح تجبلك حاجه
حور بعصبيه: ممتتلمي بق بدل م اقسم بالله اقوم المك لانك متبعتره فكلل حته
ساره برفع حاجب وعصبيه: احترمي نفسك يبتت نتي نا سكتالك بمزاجي خدي بالك
مازن خبط عالتربيزه وقال بتحذير: اياكي اياكي ي ساره لسانك يطول ع مراتي اوعى تفكري بس م تعمليهاا لا تفكري هكون قطعهولك ساعتهااا وهزعلك اوي مني
ساره بدلع وغيظ ف حور: زعلني زعلني براحتك يمازن لو ده هيبسطك ويريحك ف نا موافقه
حور خلاص جابت اخرهاا محستش بنفسهاا غير وهياا ماسكه كوبايه العصير وحدفتهاا فوشهااا غرقتهااا
ساره قامت بسرعه بخضه
مازن قام بسرعه ووقف قصاد حور
ساره بعصبيه: نتي زودتيهااا اوي ونا خلاص طفح بيااا الكيل
وراحت عندها ورفعت ايدها ع تضربها
مازن مسكهاا وقال بصوت عالي وحده: ساره ايدك ديي هكسرهالك لو اترفعت هسكرهااا وعزت وجلال الله مهخلي فيكي حته سليمه
ساره بعصبيه وشر: طيب طيب يمازن بس صدقني هحسرك عليهااا هخليك تندم وهقتلهالك ع ارتاح
وسابتهمم وخرجت.
مازن قرب من حور. وضمهاا لحضنو وقال بحنيه: ديي كلهاا كلام متخافيش نا جمبك يحوري وهيااا ولا تقدر تعمل حاجه
حور بقلب مقبوض: مازن مشيني من هنا ع خاطري م عايزه اقعد معاهااا ارجوك
مازن ضمهاا اكتررر وحور غمضت عيونهااا بتعب وخوف
مازن شالهااا وطلع بيها عالجناح
دخل وحطها عالسرير وقعد جمبهاا ومسك ايدها وقال بعشق: حوري
حور بخوف: ع خاطري مشيني
مازن ميل باس شفايفهااا بعمق اوي وحور استسلمت وغمضت عيونهااا
مازن كان بيبوسهااا بحنيه وحب
مسك رقبتها بايدو وقربهاا اكترر لوشو بعد وراح باس رقبتها وبق يدفن راسو ويغمض عيونو باستمتاع
«”♡♡”♡”♡”♡”♡”♡♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
ياقوت خلصت لبس وخرجت وهياا بتظبط الخمار لاقت اسر بيشرب سجاره وبيقلب فالفون
اسر رفع عيونو وبصلها من فوق لتحت وكانت لابسه ادناء لونو اسود وجيبه زرقاا وخمار ازرق
اسر خد نفس من السجاره وقال ببرود: خلصتي
ياقوت بهدوء: ايواا
اسر قام وزقهاا ودخل اوضتهاا
ياقوت دخلت وراه ولاقتو بيفتح الدولاب وبيكركب فيه
ياقوت بخوف:اسر بتدور ع ايي
اسرر ببرود: تعالي طلعي كل البناطيل والطرح اللي عندك منغير كلام
ياقوت عيونهاا دمعت وقالت: ليه ي اسر للدرجادي
اسر بصوت عالي: اه للدرجادي واكتر سمعتي قولت ايي
ياقوت بصت للارض وسكتت وبقت تعيط
ياقوت راحت وقفت قدامو وطلعت من الدولاب البناطيل والطرح اسر خدهم منهااا وخرج حطهم ف شنطه العربيه
ودخل
ياقوت بدموع وزعل: اسر نا بحب الطرح ليه تاخدهم
اسر ببرود: هاتي شنتطك واخلصي ع متتاخريش
ياقوت بصتلو بضيق ودموع ودخلت جابت شنطهاا وخرجت لاقت قاعد فالعربيه قفلت الباب بالمفتاح وراحت ركبت و اسر ساق
ياقوت بدموع: هتعمل ايي ف الطرح
اسر ببرود: ميخصكيش
ياقوت بعصبيه ونفاد صبر: يعني ايي امال يخص مين هاا
اسر وقف العربيه واتعدلها وبصلهاا برفع حاجب
ياقوت بعياط: نا اتخنقت ي اسر اتخنقت ليه بتوصلني لكده نا زهقت
اسر ببرود: وايي كمان يبنت محمد
ياقوت بصت للشباك وربعت ايدهاا وقالت بوجع: ولا حاجه
اسر شدها من دراعهاا وبص فعيونهاا وقال: عايزه نسيب بعض
ياقوت بصتلو وقالت: معرفش معرفش حاجه خالص ي اسرر يلا شغل العربيه ع اتاخرت اوي
اسر بعد عنهااا وساق وكانو. ساكتين
وقف عند المكتبه ونزل جاب كشكول وجه
مد ايدو وعطاهولهااا
وياقوت خدتو منو
ياقوت بهدوء: عايزه اكل
اسر ببرود: تاكلي ايي
ياقوت بهدوء: عايزه شاورما
اسر لف العربيه وراح المطعم
جاب شاورما وبيبس وادهوملهاا
ياقوت بقت تاكل وهياا سرحانه
اسر ببرود: تخلصي وتستني فوق م عايز اجي الاقيكي تحت
ياقوت هزت راسها وكملت اكل
ياقوت بهدوء: اسر اسفه
اسر ببرود: ماشي
ياقوت بصتلو بطفوله اوي وببراء
اسر بصلهاا وقال بهدوء: مالك
ياقوت قربت منو ومسكت وشو بايدو وباستو فخدو وقالت بحب: اسفه
اسر ببرود: ونا م قابل اسفك
ياقوت قربت منو اكتر وبقت فحضنو وحيطت ايدها ع دقنو وقالت بدلال: عايز ايي
اسر بص ع شفايفهاا وقال: دول
ياقوت بخجل: طيب م هنا
اسر برفع حاجب: وحيات امك
ياقوت حطيت ايدها ع بوقو وقالت بكسوف: خلاص
اسر حاش ايدهاا وساق وقال ببرود: م عايز حاجه كملي اكل
ياقوت بصتلو بحيره وكملت
اسر وصل عند السنتر وركن عربيتو
ياقوت بطفوله: متمشيش استناني
اسر بهدوء: حاضر
ياقوت بخبث: بقلك ايي تعالى اطلع معاياااا
اسر بهدوء: لمي حاجتك وانجزي
ياقوت حطيت الكشكول فالشنطه ونزلت واسر نزل ودخلو ف مدخل العماره
ياقوت بمحن: اسر اسر عيني
اسر بقلق: مالها
ياقوت مسكت ايدو وراحت وديتو تحت السلم ووقفت وهو بق محاصرهااا
ياقوت بدلال: ف حاجه فاتت فعيني ي اسر
اسر شدها من وسطهاا ومسك دقنهااا وباسهاااا اوي من شفايفهااا وهيااا استسلمت وحاوطت رقبتو
اسر كان بيبوسهااا وهو مستمتع اوي ومغمض عيونو
فضل يبوسهاا يجي عشر دقايق وم راضي يبعد
ياقوت بعدت بصعوبه وقالت بخجل: كد مرضي
اسر بعشق: ثوثو تاني
ياقوت بصت حواليهاا وقالت بكسوف: لا كفايه يلااا اطلع استناا بره ونا هطلع اتاخرت
وكانت هتمشي اسر شدها وباس خدهااا
ياقوت بصتلو بحب وبعدت وسابتو وطلعت
اسر طلع قعد فالعربيه لاكن شاف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ومازن)