روايات

رواية حور قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم وحيد

رواية حور قلبي الفصل الثاني 2 بقلم مريم وحيد

رواية حور قلبي الجزء الثاني

رواية حور قلبي البارت الثاني

رواية حور قلبي
رواية حور قلبي

رواية حور قلبي الحلقة الثانية

 

الباب خبط وفتحو و دخل صاحب سليم

(نتعرف عليه )

(اسلام صاحب سليم من زمان زي الأخوات عمره زي سليم 25سنه وشعره بني عنيه سوده جسمه رياضي ظابط بردو )

اسلام:اي ده انتو رايحين مشوار ده انا كانت ناوي اجي اتغدا معاكم يلا مش مشكله تتعوض في العشاء

سليم:انت مين عزامك اصلا

اسلام:انا عزمت نفسي وبعدين البيت بيتي ولا اي يا طنط

مامت سليم:طبعاً يا بني انت تنور في اي وقت

سليم:اي ده طب امشي انا ولا اي هو مين الي ابنك

إسلام:انا طبعاً الا صحيح انتو رايحين فين

مامت سليم:صاحبك ناوي يخطب

اسلام: اي مين ده مقلب ولا اي انت كويس مش انت الي كنت بتقول ان الارتباط تضيع وقت و وجع دماغ

سليم: وانت مالك يارخم وبعدين عادي كل واحد تفكيره بيتغير

مامت سليم: طب يلا يا سليم المعاد 8 فاضل نص ساعه

اسلام:طب انا جاي معاكم

سليم:يلا

(في بيت حور)

حور قاعده في اوضتها واتصلت باصحبتها تيجي

(نتعرف علي صاحبتها)

(ملك:صاحبتها من الطفوله مع حور في نفس الكليه ونفس سن حور شعره اسود عنيها رمادي ومحجبه وتافه بردو بس عاقله شويه مش زي حور)

ملك جت ودخلت لحور الاوضه

ملك:اي يا مصايب عملتي اي النهارده

حور:هو بصي اهم متتعصبيش

ملك: مادام داخلتي الدخله دي يبقي في كارثه

حور:لا مش اوي يعني وحكت كل الي عملته الصبح والعريس وكله

ملك: كل ده و مش اوي يعني الله يخرب بيتك بس ايش عرفك أن هو ممكن يكون اي حد

حور: بصي انا مش متأكده بس تقريبآ هو

ملك:ممكن اعرف اي سبب الي انتي عاملتي ده

حور:ماهو ماهو

ملك:ماهو اي

حور:كارمه هتتخطب لااحمد وهي كانت عارفه اني انا كنت معجبه بي وا دلوقتي هي فاكره اني برفض العرسان عشانه وجت النهارده في الكليه عزمتني علي الخطوبه بعد اسبوع ف انا عايزه اوريها انه مش فارق معايا

ملك:تقومي تعملي كده انتي مجنونه

حور:خلاص اهو الي حصل بقي بصي مش فاضل غير نص ساعه ساعديني

ملك:انا عملت اي في دنياتي عشان ربنا يعقبني بيقي

حور:ليه ده انا حتي هديه

ملك:اه طبعاً امال يلا قدامي عشان نشوف هتنيلي ايه ف الي انتي عملتي ده

حور:تشكر ياسطاء

بعد شويه سليم جه مع مامته وإسلام وحور كانت جهزت و ملك لسه معاها

مامت حور دخلت الاوضه

مامت حور:يلا يا حور قومي قدامي العصير

حور :ماشي ياماما ملك تعالي معايا

ملك:وانا مالي هما جاين يتقدمولي انا

حور:علي فكره انتي صاحبه مش جدعه

ملك:ماشي ياستي انا مش جدعه

حور:الصحاب في اجازه

مامت حور:يلا يازفته قومي قدمي العصير

حور:اوفف ماشي

حور قامت ودخلت بالعصير وقعدت جمب والدها ومرفعتش عينيها عن الأرض وملك بتراقبهم وبتشوف اي الي بيحصل قعدو يتكلمو شويه

مامت سليم:طب نسيب العرسان لوحدهم شويه

كلهم:اه طبعاً يلا وقامو

حور لسه باصه في الأرض لمحت حاجه بتلمع كانت جزمتو

حور في نفسها:ثواني ده لابس الجزمه ععع وانا طالع عين امي في تنفيض السجاجيد عععع بس هي بتلمع كده ليه ده لو لابسه قدام باب الشقه مش هتبقي كده

سليم: هي الجزمه عاجباكي ولا اي

حور: انت ازاي تدخل بالجزمه يابني ادم انت ده انا طلعان عين امي ف تنفيض السجاجيد دي

سليم:اي في اي مسوره وانفتحت في وشي

حور:م انتَ مين قالك تتدخل بالجزمه بص مش حوار خلاص نتكلم في المهم

سليم:اي بقي المهم ده

حور: الي هو انا لي قولتلك تتقدملي الصبح وانا معرفكش ولا انت تعرفني

سليم:تمام اي السبب بقي

حور:بص انا مش هينفع اقولك هنا في البيت السبب بس عايزين نتفق

سليم: نتفق علي ايه

حور:بص انا عايزاك تخطبني شهرين وبعدين نفسخ الخطوبه وكل واحد يروح لحاله

سليم:تمام اتفقنا

حور:اي ده بجد وافقت بسرعه كده ليه

سليم: زي مانتي ليكي اسبابك انا عندي أسبابي

حور: تمام يبقي اتفقنا

سليم:اتفقنا

سليم خرج من الصاله

مامت سليم: ها يبني اتفاهمتو

سليم: اه ياأمي

والد حور:تمام يابني مادام اتفاهمتو نقرأ الفاتحه

وقراو الفاتحه واقعدو شويه واستاذنو

وكلو روح بيته وابطالنا قعدين في غرفهم وكل واحد بيفكر في التاني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور قلبي)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى