رواية حور عيني الفصل الثاني 2 بقلم ملك ناصر
رواية حور عيني الجزء الثاني
رواية حور عيني البارت الثاني
رواية حور عيني الحلقة الثانية
آيات: انتي جبتي 90٪ يا حور
حور بفرحة: الحمد الله
رحمة: مبارك يا حبيبتي
حور لآيات: هو التنسيق هينزل امتي
آيات: المفروض كمان اسبوعين
حور: يارب ادخل الكلية اللي نفسي فيها
آيات: يارب يا حبيبتي
رحمة: طب هكلم باباكي اقوله
حور: ماشي يا ماما
_______________________♡بعد اسبوعين
آيات: اي يا حور كل ده نوم
حور بنوم: اي يا آيات بتصحيني لي
آيات: لا ابدا التنسيق نزل بس مش أكتر
حور نطت من من علي السرير: ايه بجد
آيات: اه
حور: طب سلام دلوقتي اشوفه
آيات: اوك
حور وهي بتدور في التنسيقات: اعععععععع
رحمة بخضة: في اي يا حور
حور وهي مش مصدقة: كلية صيدلة يا ماما
رحمة: معلش يا حبيبتي استني المرحلة التانية يمكن يبقي من مجموعك
حور: كلية صيدلة من 90٪ مش مصدقة
رحمة: الحمد الله يا حبيبتي ربنا جبر بخاطرك
تلفون حور بيرن بأسم آيات
حور: اي يا آيات عملتي اي
آيات: طب يماما بأذن الله ونتي
حور: مبارك يا حبيبتي.انا صيدلة زي ما كنت بحلم
آيات: مبارك يا حوري
___________________________♡بعد شهرين في كلية حور
حور: اي يا ريناد انتي فين
ريناد صاحبة حور من الكلية: انا قدام البوابة اهو
حور بتريقة: انا خلاص نزلت يا حور وفي الطريق
ريناد بضحك: خلاص يحور بقي خليها عليكي
حور: طب يلا يما، هو احنا المحاضرة الاولي عندنا مين؟
ريناد: ينهار ابيض احنا علينا دكتور حمدي
حور : طب يلا عشان فاضل دقيقتين ويدخل وهو مبيدخلش حد وراه
___________________♡
حور وهي بتنهج: اوف وصلنا قبل مايدخل الحمدالله
ريناد: طب تعالي نقعد يلا
ودخل حد القاعة ومسك المايك
الشخص: انا يجماعة نادر المعيد اللي هيديكو العملي
حور: طب كويس انه مش دوك حمدي كنا هنتنفخ
نادر: وابتدا في شرح العملي
نادر: كده احنا خلصنا اول محاضرة في العملي، انا مسألتش عن الغياب لأنها اول محاضرة ليكو من بكره هبدأ أسأل عنه
_____________________________♡
حور: كانت محاضرة لزيزة
ريناد: واللي بيشرحها لزيز اكتر منها ولله
حور: امشي يا ريناد انتي جاية تتعلمي ولا جاية تسرحي في المعيد
ريناد: امشي يا شيخة حور امشي
حور: ربنا يهديكي
_________________♡ف بيت حور كانت بتكلم آيات
آيات: اخيرا افتكرتي انك ليكي صاحبة
حور بهزار: ونا اقدر انساكي يا يويو
آيات: هصدقك واكدب عنيا
حور: عاملة اي في جامعتك يا بت
آيات: طلعان عيني فيها ولله يابنتي
حور:ربنا يعينك يحبيبتي
آيات: يارب ونتي عاملة ايه في صيدلة
حور: الحمدالله كان عندنا عملي النهارده
آيات: شدي حيلك يكوكو
حور: ماشي يا يويو،
آيات: بتعملي ايه دلوقتي
حور: المفروض اني انام عشان عندي محاضرة الساعة 10 بكرة
آيات: ونا كمان، تصبحي علي خير
حور: ونتي من اهلو
___________________♡الصبح
رحمة: يبنتي اقعدي كلي
حور وهي بتربط الكوتشي: متأخرة يماما والمعيد هيعلقني
رحمة: طب خودي الساندويتش ده كليه ونتي ماشية
حور: ماشي يماما، عايزة حاجة
رحمة: لا يحبيبتي خلي بالك من نفسك
حور: سلام
______________♡في الجامعة الساعة 10:15
حور وهي بتدخل القاعة: انا اسفة يا دوك بس كان الطريق زحمة
نادر بأعجاب لحور: لا ولا يهمك ادخلي
حور: شكرا
نادر بسرعة: طب انتي اسمك اي عشان اشيله من الغياب
حور: اسمي حور محمود
نادر: طيب اقعدي يا حور
__________♡بعد المحاضرة
ريناد: مشوفتيش انتي دكتور نادر كان بيبصلك ازاي
حور: انتي عارفة انو ميهمنيش صح
ريناد: عارفة يا شيخة حور
حور: اي شيخة اللي نتي مسكهالي دي
ريناد: عشان الخمار
حور باستغراب: ماله الخمار
ريناد: بصراحة يا حور الخمار مكبرك اوي اللي يشوفك يقول ان نتي معيدة فالجامعة مش لسة في سنة اولي
حور: انا جاية عشان اتعلم مش عشان حد يعجب بيا
ريناد بخبث: بس بردو يا حور يعني اغلب البنات بتنزل بشعرها وبميكب او حتي بطرحة بس انتي يا حور مبتسرحيش حواجبك حتي
حور بحزن: يعني شكلي مش حلو
ريناد: لا حلو بس جلو اهتميتي بنفسك شوية حطيتي تنت خفيف وماسكارا
(مع ان حور مش محتاجه حاجة)
حور وهي متلغبطة:يعني يا ريناد هبقي لابسة خمار وحاطة حجات في وشي اي لازمة الخمار بقي
ريناد وهي بتكمل اللي بتعمله: هما كده كده مش هيبقو حاجة خفيفة اسمعي مني
حور: بس يا ريناد
ريناد بمقاطعة وهي بتسحبها للحمام: من غير بس جربي مش هيحصل حاجة
__________♡في حمام البنات
ريناد: حلوة اوي يا حور
حور: هو حلو بصراحة، هاتي منديل بقي
ريناد: ليه
حور: عشان امسحهم المحاضرة التانية هتبدأ
ريناد: لا ياحور مش هتمسحي حاجة اصلا مش باين حاجة عشان تمسحيها
حور: يا ريناد مش هينفع
ريناد: يلا من غير كلام
________________♡في محاضرة نادر
نادر لحور: قومي يا حور
حور وهي بتشاور علي نفسها: انا
نادر: ايوة
حور: ليه يا دوك
نادر: عشان تتعلمو ضرب الحقنة في الوريد
حور: طب واشمعنا نا
نادر: من غير كلام يا حور اطلعي
ريناد وهي بتهمس لحور: الحب ولع فالدرة يعم شوفتي بقا اللي عملته جاب نتيجة ازاي
حور: استني بقا لما احوار اطلع من بين العشيرة دي
حور بعد ما طلعت: اتفضل يا دوك
نادر بخبث: هاتي ايدك يا حور
حور: اسفة يدوك ممكن تجيب اي حد تاني بدالي
نادر: ليه
حور: اصل ما ينفعش حضرتك تمسك ايدي ف خلي اي حد تاني يعمله بدالي
نادر: طيب خلاص ارجعي ياحور اللي زيك مثال مشرف
حور بكسوف: شكرا يا دوك
ريناد بحقد في نفسها: ماشي يا حور عاملة نفسك محترمة عشان تعجبيه
ريناد: اي ببت في اي
حور بانتباه: اي مفيش كنت مركزة في الشرح
ريناد بغمزة:مع الشرح برضو ولا مع اللي بيشرح
حور بكسوف: بس بقي يا ريناد
ريناد بحقد متداري: ماشي يا حور
_________________♡تاني يوم
ريناد: اي بتكلمي مين يا حور
حور: دي آيات صحبتي
ريناد: مش دي اللي علمتك لفة الخمار الغربية دي
حور وهي بتبص علي نفسها: ايوة هي، مالها لفة خماري يعني
ريناد: حساها مش لايقة عليكي
حور: بس آيات بتقولي ان هي حلوة عليا
ريناد بخبث: يمكن بتقولك كده عشان عايزة تكون احلا منك
حور: لا بس آيات متعملش كده
ريناد: طب هوريكي لفة تاني هتبقي احلي عليكي
(غيرت ريناد لفة خمار حور بلفة اقصر منها)
ريناد: كده احلي كتير
حور: هي حلوة بس قصيرة
ريناد: لا مش قصيرة ولا حاجة
وبتكمل كلامها: اتأكدتي يا حور ان هي كانت بتعلمك اي حاجة وخلاص عشان تبقي احلي منيك
حور: هي اكيد مش قصدها
ريناد وهي بتملي دماغ حور: لا يا حور قصدها مفيش حد بيعمل حاجة لله كده اليومين دول
حور بضياع: يعني اعمل ايه يا ريناد
ريناد بخبث: ابعدي عنا هي مش عايزاكي احسن منها
حور: عندك حق
_________________♡وبتعدي الايام وريناد بتملي دماغ حور وبتشدها لطريق هي مش منه، وحور بتبعد عن آيات وعن اهلها تدريجيا *الصاحب ساحب ان كان لطريق الخير او لطريق الشر
بنت: انتي حور محمود
حور: ايوة انا
البنت: طيب دكتور نادر طالبك في المكتب
حور: طيب جاية
______________________♡في مكتب نادر
حور: طلبتني يا دوك
نادر: ايوة يا حور اقعدي
حور وهي بتقعد: نعم
نادر: حور انا عايز…………
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور عيني)