روايات

رواية حور عيني الفصل الثاني 2 بقلم رحمة أيمن

رواية حور عيني الفصل الثاني 2 بقلم رحمة أيمن

رواية حور عيني الجزء الثاني

رواية حور عيني البارت الثاني

رواية حور عيني
رواية حور عيني

رواية حور عيني الحلقة الثانية

_”يمسك زراعها ويقترب لها ”
=”بخوف” عايز مني اي؟ ابعد عني ونبي
_ ششش متكلميش
نزلت راسي في الارض ودموعي في عيني وقلبي بدق الف دقه فمسك وشي جامد ورفعه لي وشدني جواه وهو بيهمس في ودني
_ متخفيش، مليش مزاج المسك الليله دي
=….
_ بس اعملي احسابك مش هتفلتي من تحت ايدي كتير
قال الكلمتين دول وبعد عني ببتسامه بارده وثقه جارفه تق*تل اي حد وبعدها مشي ورمي الجاكت علي كرسي وقعد علي كرسي تاني وانا واقفه زي الحديد، ورجلي لو اتحركت بيها هقع من طولي، قربه خنقني وتهديده د*مر اخر احساس الامل جويا
_ هتقفي هناك كده كتير، مشفتنيش اتحركت
=”بتوتر ” ار..وح فين
_ تيجي تقفي قصادي عشان تعرفي حياتك الجديده هتمشي معايا ازاي ول اي
=….
_”بعصبيه ” سمعتي انا قلت اي، اتحركي
جمعت شتات نفسي وانا مفزوعه وبتحرك بسرعه من صوته الي هز المكان ووقفت قدامه وانا بضم ايدي الي بترجف من الخوف
_ اولا انا مبحبش اتكلم كتير والي اقوله بيتسمع وبترد عليه بنعم وحاضر مفهوم
=…
_ مفهوم!
=”بتوتر” مفهوم مفهوم
_ ثانيا انتي عليكي كل حاجه هنا، الاكل، التنظيف، الطلبات، كل ده مطالب منك
ثالثا بعد ما تعملي كل ده تختفي ومشفكيش قدامي غير لما اطلب ده
رابعا انا عارف كل الاسئله ال في دماغك واني لي اتجوزتك و لي انتي بذات بس انا مش مطالب اجوبك وخلي كل اسئلتك لنفسك واعرفي انك مش هتشوفي بشر غيري الفتره الجيه فتأقلمي علي الوضع بسرعه
واه انا مبحبش امد ايدي علي حد كتير فمتخلنيش ابدأ اعمل ده كل فتره.
مشي! خد الجاكت ومشي من غير اي كلمه زياده وسبني تايهه في مكان كبير، هادي ومخيف لوحدي
اترميت علي الكرسي بكل تعب وصد*مه ودموع وانا بكرمش نفسي وبدفن راسي جواه الفستان وبعيط بحُر*قه وو*جع
انا مكنتش عايزه غير حياه هاديه، بسيطه، او حتي طبيعيه زي كل الناس.
يا رب الاختبارت بقيت صعبه اوي وانا مبقتش حمل كل ده بجد.
مسحت ادموعي وانا بتحرك من مكاني وبشوف العالم الجديد الي دخلته وانا بفتح كل اوضه اشوف هستعمل انهي واحده فيهم لكن اول اوضه دخلتها كانت اوضته هو، واني اقول عليها فوضي دي اقل كلمه تتقال، طلعت منها بسرعه واتحركت علي الاوضه الي جمبها ولقيتها تمام فتنفست براحه ودخلت اغير الفستان
وبعدها لقيت الحمام بعد 3 ساعات تقريبا وخدت راحه تلات مرات وانا بدور
هو انا هنضف المكان ده كلو بجد! ولوحدي!
يلهوي عليا وعلي سنيني السوده!
اليوم التالي…
صحيت الصبح ودخلت المطبخ لقيت ملزمه كبيره فيها كل حاجه مواعيده، وقت الفطار والعشاء، الاجازات، التنضيف، حتي وقت الاختفاء من قدامه موجود.. هو كان في ناس شغاله هنا قبل ما اجي؟ طيب مشيو لي؟
ما علينا ابدائي يا حور جت علي دول متعرفهمش يعني.
الساعه 8…
= اووه اخيرا خلصت، كل حاجه متغير مكانها عن بيتنا وبصعوبه لقيتها الحمد لله
“ياتي تميم بملابس النوم السوداء وشعره الفوضاوي وعينه المستيقظه ويجلس دون تحدث ويبدا في الاكل فتقف وتراقبه بتوتر وفضول”
_ اتأقلمتي يعني كويس
= “بحماسه” اه لقيت ملزمه هنا بتش…
_ مش عايز تفصيل
=……
رده جمدني تاني وافتكرت كلامه وسكت خالص من غير نفس ول حركه بس بعدها لقيته حدف الطبق جامد ونفخ بديق؟!
_ اي الاكل ده!
=”بتوتر” كا..ن مكت.. وب في المل.. زمه كده
_ ايوا انا باكل الاكل ده بس مش بطعم ده
البيض ناقص ملح وكل الاكل معجبنيش اعملي فطار تاني
=”بتعب” تاني بس انا عملته بعد صعوبه
_ مش شغلي وبعد كده نقول حاضر علطول، ده اول انذار، قدامك نص ساعه
=نص ساعه!
اجريت من مكاني ولاني حفظت الاماكن ده انجز معايا كتير عن اول مره و ومفكرتش في اي حاجه غير اني اخلص قبل الوقت واني متعرضش المشاكل تانيه معاه
“يجلس كما هو بسماعته والنظر للاوراق و تنظف المائده امامه من الاكل القديم وتضع له الاخر”
= “بإرهاق وتنهيج ” الاكل جهز وفي نص ساعه
_ امم كويس
سندت علي السفره بتعب واني قدرت اعملها وبقلي بانتصار براڤو حور، لكن كل حاجه اتمحت في نفس الدقيقه
_ انا شعبت من اول مره، شيلي الاكل ده تاني
نعم! ثانيه انت بتقول اي؟! ده قام من علي السفره فعلا!
هو بهزر صح وتعبي في الاكل ده، طيب هعمل في الباقي ده اي
يا رب هتشل عصبح.
_ انا ماشي وهرجع بليل، المكان ينظف قبل ما اجي، اظن مفهوم.
قال كده وهو بيعدل زرار القميص وبيتحرك واول ما خرج انا نمت في الارض وانا بقول شكلها بدايه زرقه باذن الله.
العصر…
ترن ترن ترن
لمست وشي بتعب وانا بقول هي ناقصه دلوقتي بكل التعب ده وانا بفتح لقيت اخر شخص اتوقعه…..
يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور عيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى