روايات

رواية حور الفارس الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة

موقع كتابك في سطور

رواية حور الفارس الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء العشرون

رواية حور الفارس البارت العشرون

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة العشرون

بعد وقت وصلت حور وزياد ل المانيا
نزلت حور وفضلت تبص حواليا
،، الله حلو اوي
،، جميل المكان هنا اوي
المهم فين اكسل (الدكتور اللي عرض ع حور السفر) مش قال هيجي يستقبلنا
،، ثواني هرن عليه
اتصلت حور ب اكسل واتقابلو
كسل بلغة عربيه متقطعه
،، نورتي المانيا يا هور
بابتسامه
،، بنورك يا اكسل
وراحو ركبوا عربيت اكسل
وراحو سكنهم
واتفقوا أنهم هيبدأو شغل بكره
مر الوقت وحور كانت بتشتغل بجد واكسر فرحان جدا من شغلها
بعد مرور ٣شهور
كانت حور جمعت مبلغ كبير من شغلها وكانت بتبعت فلوس لحبيبه وريماس يعيشو بيه
وتحوش الباقي عشان حاجه عايزه تعملها
في يوم عند فارس في المستشفى
كانو متجمعين في غرفة علي كالعاده بيتغدو وكانو بيحاولو يعرفون رامز مالو
رامز بضيق ،، خلاص بقى يا جماعه قولتلكو مفيش حاجه
وساب الاكل من أيده وخرج بغضب
وكان الكل مستغرب منه وفارس خرج وراه
راح وراه مكتبه وشدو من أيده بقوه
،، لا منا عايز اعرف في ايه
حالك مش عاجبني
رامز لف ليه بكل غضب
،، عايز تعرف في ايه
انت خدت البنت اللي انا حبتها وهيا بتحبك انت
بس انت مبتحبهاش
انت بتحب حور مالك بمرنا
انا حبيت مرنا كنت عايز اتقدملها صدمتني لما قولت انك هتتجوزها
عرفت بقى انا مالي
فارس بصدمه
،، يااه كل دا في قلبك يا صاحبي احنا بنخبيش حاجه ع بعض
انا مش بحب مرنا يا رامز
انا بحب حور
ابويا خلاني اعمل كدا
مش عارف عملت كدا ليه انا كنت عايز حور ولزلت عايزها
بس هيا كرهتني اوي يا رامز
هيا عندها حق
انا بعتها
انا قولت ليها اني بحبها كتير اوي وقولتها اول ما رفيده وأحمد يتجوزو هاجي اتقدملك
مسح دموعه اللي نزلت
،، رامز انا هسيب مرنا
مش عارف ايه اللي انا بعملو دا بس انا مبحبهاش لو اتجوزتها هبقى بظلمها وبظلمك وبظلم نفسي وحور
انا هتكلم معاها
انا اسف يا صاحبي حقك عليا
وحضنو بعض واتصافو
أما عند مرنا كانت قاعده في غرفتها نايمه ع السرير وحاطه ايديها تحت رأسها وباصه للسقف
بتفكر في اللي قالهولها رامز
هيا عارفه أن فارس بيحب حور بس هيا بتحبه ومقتنعه أنها هتخليه يحبها بعد الجواز
بتفكر في لهفة فارس عليها لما يسمع اسمها
بتفكر في كلامه اللي قالهولها قبل كدا لما طلعوا من المحل اللي بتشتغل في حور
في الوقت دا دخلت عليها مياده
،، قاعده لوحدك ليه
،، عادي
،، بتفكري في ايه
،، فارس مش بيحبني يا ماما
،، الحب بيجي بعد الجواز
متشغليش بالك انتي
بس المهم افتحي معا موضوع الفرح هتعملو امتى الاه بقالكو ٣ شهور مخطوبين انتو مش محتاجين تعرفو بعض
،، ماما تفتكري انو ممكن يسبني
،، يسيبك ليه هوا لعب عيال
يلا يابت قومي انزلي اقعدي تحت
البت رفيده تحت واكله عقل ساميه خالص
متعملي زيها يختي بدل مانا حاسه ان العيله كلها مش طيقاكي
قوميي انتي لسه قاعده
قامت ونزلت هيا ومامتها
كانت رفيده قاعده هيا ووفاء وحنان وحبيبه وبيضحكو ويهزرو مع بعض
ساميه ،، بس انتي مش عجباني يا رفيده وشك مخطوف واصفر وباين عليكي تعبانه
،، والله يا ماما مش عارفه مالي اليومين دول برجع كتيير اوي وعلى طول دايخه وينام كتير اوي لدرجة أننا ممكن انام ال ٢٤ ساعه واحس اني عايزه انام تاني
وفاء ،، ع فكره ممكن تكوني حامل انا كنت كدا في فادي
حنان ،، اه ممكن
اعملي اختبار حمل وشوفي
،، ايه دا لا يا جماعه معتقدش
ساميه ،، وانتي اي عرفك انتي شوفتي
،، انا مش حاسه بكدا
وفاء ،، جربي بس ومش هتندمي
،، خلاص هبقى اشتري اختبار بالليل وانا مروحه وأشوف كدا
وبصت بعيد بابتسامه وفي نفسها
،، انا ممكن اكون حامل بجد
احمد هيفرح اووي
في المساء
رجع الشباب من الشغل وكل واحد راح ع غرفته
فارس لمرنا
،، مرنا عايز اتكلم معاكي في موضوع لوحدنا
تعالي نتكلم في الجنينه
مياده ،، قومي بسرعه شوفي عايز ايه اجري
نزل فارس ومرنا قعدو ع ترابيزه موجوده في الجنينه
فارس ،، انا بجد مش عارف ابدأ منين ولا اقولك ايه بس الموضوع مهم وكبير
مرنا ،، ابدأ من اي حاجه انا سمعاك وهفهمك
،، بس توعيديني متزعليش
،، في ايه يا فارس قلقتني
وعد يا سيدي
،، مرنا انا اسف اوي انا عارف اني هجرحك
بس انا مش هقدر نكمل مع بعض انا بحب حور ومحبتش حد قدها
انا عارف اني ظلمتك لما قولت اني هتجوزك
بس انا نفسي مش عارف عملت كدا ليه
مرنا اتصدمت ودموعها نزلت
بحزن ،، مرنا متحسسنيش بتأنيب ضمير اكتر من كده انا عارف اني ظلمتك وظامت نفسي
وحور اكتر واحده اتظلمت فينا لاني عشمتها بحجات كتير
ومكنتش قد كلامي
بس انا عايز اقولك أن رامز بيحبك اوي وصدقيني مش هتلاقي حد يحبك قدو
وراجل وهتلاقي في ضهرك وهيوعوضك
مسحت مرنا دموعها بابتسامه
،، انا مش زعلانه يا فارس خلاص انا مقبلش ع نفسي اكون الطرف السيئ اللي في حياتكم
ربنا يهديكم مع بعض
وع فكره حور بتحبك اوي هيا كمان متسبهاش وع ضها عن اللي انت عملتو فيه
بفرح ،،يعني انتي مش زعلانه
،، لا خلاص انت من هنا ورايح اخويا الكبير
حضنها فارس بفرحه
،، رامز بيحبك ها
وسألها وقام ركب عربيته بكل فرح
حس أن في هم انتشال من ع قلبه
كانت رفيده وأحمد راكبين العربيه وماشين
،، احمد ابقى نزلني ع صيدليه قبل ما نوصل
،، ليه يا حبيبي مالك انتي كويسه
،، انا كويسه يا حبيبي بس عايزه اجيب حاجه منها
،، طب عايزه تجيبي ايه واروحك واروح اجيبه
،، لا يا حبيبي انا هجيبه عشان اوصفلها بحس ب ايه
،، ايوا يا حبيبتي انتي مالك اليومين دول فيكي حاجه غريبه
محتاجه نروح نحلل
،، لا يا حبيبي بس محتاجه علاج
،، ماشي اللي يريحك بس لو حسيتي بحاجه واحتاجتي تكشفي قوليلي
،، حاضر يا عمري
وعدو ع الصيدليه
رفيده ،، خليك هنا انا هروح وجايه بسرعه
ونزلت رفيده جابت ٣ اختبارات حمل
ورجعت تاني
،، قالتلك ايه يا حبيبتي
،، عطتني برشام امشي عليه وقالتلي لو محستش بتحسن هبقى اروح للدكتوره
قولتلها انا اصلا دكتوره ومش عارفه عندي ايه
،، تمام لو حسيتي باي حاجه نبقى نعمل تحاليل في المستشفى
وبعدها روحو
أما عند حور
خلصت شغل بعد يوم طويل
حور بتعب
،، اه يا زياد خلاص تعبت مش شايفه قدامي
،، والله وانا خلاص يلا بينا بقى عشان نروح
اكسل ،، هل انتهيتم من اشغالكم يا هور
،، نعم اكسل لقد انتهينا والان ذاهبين إلى السكن
اتود مننا شيئا اخر
بإعجاب ،، لا يهور الى اللقاء اراكم غدا
مع السلامه
زياد وحور ،، سلام
وكل واحد رجع سكنو بكل تعب
حور رمت ع حبيبه
،، ايه يا بيبو وحشتيني موز ومنجا
،، وانتي يا قلب بيبو وحشتيني اكتر
كدا يا حور تسيبيني كل دا من غير ما اشوفك مش عارفه ازاي طاوعتك يا حور مش كان زمانك في حضني دلوقتي
،، خلاص يا قلبي كلها سنه وتسع شهور واجي يا روحي
انتي عارفه أني نفسي من زمان اخد خبره بره
واني والله على عيني الغربه دي
،، عارفه ياحبيبتي
ربنا يهون عليا الفتره اللي فاضله
المهم تأكلي كويس وتهتمي بنفسك يا حور وشك خاسس مش عاجبني
،، ههه بقى انتي بتوصيني ع الاكل يا ست الكل انتي عرفاني في الاكل مبتوصاش
،، ربنا يهنيكي يا حبيبتي
يلا بقى عشان مطولش عليكي عشان هتصحي بدري
،، ماشي يا قلبي مع السلامه سلميلي ع ريماس
وبعتتلها بوسه وقفلت
(هما كانو بيكلم بعض ڤيديو كول )
فارس كان قاعد قدام النيل كعادته ونايم ع عربيته بعد أن أخبر رامز باللي عمله واللي كان فرحان اوي
فارس قعد يغني
كلمات الاغنيه
……………………………………………………
فاكر زمان / رامي صبري
فاكر عينيها وضحكتها لمسة ايديها وبرائتها
زي الملايكة في رقتها فاكر زمان
لو حتي كانت نسيتني انا لسة فاكر وياريتني
اشوفها تاني ولو صدفة في اي مكان
فاكر عينيها وضحكتها لمسة ايديها وبرائتها
زي الملايكة في رقتها فاكر زمان
لو حتي كانت نسيتني انا لسة فاكر وياريتني
اشوفها تاني ولو صدفة في اي مكان
بتمني اشوفها واقولها اني حقيقي بحبها
وقفت حياتي وبعدها عايش وحيد
اجمل سنين انا عشتها كانت معاها وجنبها
بتمني تاني ارجعلها انا من جديد
فاكر عينيها وضحكتها لمسة ايديها وبرائتها
زي الملايكة في رقتها فاكر زمان
بتمني اشوفها واقولها اني حقيقي بحبها
وقفت حياتي وبعدها عايش وحيد
اجمل سنين انا عشتها كانت معاها وجنبها
بتمني تاني ارجعلها انا من جديد
عمر الليالي ماخلتني انساها يوم ولا نستني
وبجد فعلا وحشتني طب اعمل اية
هي اللي قلبها ريحني ولا باعني مرة ولا جرحني
معرفش اية كان خلانا بعدنا لية
بتمني اشوفها واقولها اني حقيقي بحبها
وقفت حياتي وبعدها عايش وحيد
اجمل سنين انا عشتها كانت معاها وجمبها
بتمني تاني ارجعلها انا من جديد
بتمني اشوفها واقولها اني حقيقي بحبها
وقفت حياتي وبعدها عايش وحيد
اجمل سنين انا عشتها كانت معاها وجنبها
بتمني تاني ارجعلها انا من جديد
بتمني اشوفها واقولها اني حقيقي بحبها
وقفت حياتي وبعدها اااه
اجمل سنين انا عشتها كانت معاها وجمبها
بتمني تاني ارجعلها
………………………………………………………
عند مرنا
مياده بكل غضب
،، يعني ايه قالك مش هيتجوزك
يعني ايييه
مرنا بهدوء ،، انتي متعصبه كدا ليه يا ماما
دا انا مش متعصبه كدا
،، انتي ازاي هاديه كدا مش هوا دا اللي انتي بتحبيه وكنتي كل يوم ترني عليا وتعيطي وتقوليلي يا ماما مش معبرني
،، اكتشفت اني مكنتش بحبه
،، يا سلام وهنعمل بقى كدا خلاص هنسافر تاني
،، لا
انا اكتشفت اني بحب رامز وهوا كمان بيحبني اوي
،، ومين رامز دا كمان بقى أن شاء الله
،، دا صاحب فارس دكتور معاهم في المستشفى
،، ودا غني ولا كحيان
،، لا معاه فلوس بس هوا مقطوع من شجره
وانا ميفرقش معايا الفلوس
وانا لما كنت بحب فارس مكنتش بحبه عشان فلوسه وانتي عارفه دا كويس
،، مقطوع من شجره كمان
وهيجي يتقدملك امتى دا
،، معرفش بس اكيد مش هيتاخر
أما عند رفيده بعد ما احمد نام
بصت عليه واتاكدت انو راح خالص في النوم
راحت تعمل الاختبار
بعد ما عملتو قعدت استنى تشوف النتيجه هيا عماله تلرك في ايديها بتوتر ومن كتر التوتر حست ببطنها بتوجعها
بعد ٥ دقايق بصت ع الاختبار وووو
يا ترى رفيده هتطلع حامل ولا لا
وفارس هيعمل ايه عشان يرجع حور ليه
ورامز ومرنا هيتجوزو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى