رواية حور الفارس الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية حور الفارس الجزء السادس عشر
رواية حور الفارس البارت السادس عشر
رواية حور الفارس الحلقة السادسة عشر
محمد ،، كنت عايز اخد منك ميعاد نيجي نطلب ايد حور لفارس
حور بصت لفارس بتحاول تفهم نظراته
فارس بصدمه ،، بس انت مفتحتش معايا الموضوع يا بابا
بغضب ،، انا قولت
انت هتكسر كلامي ولا ايه
قام بكل غضب ،، بس انا مش موافق
انا هتجوز مرنا
الكل قام بصدمه
وحور كانت أكبر واحده مصدومه ومرنا فرحانه
محمد بكل غضب ،، انا مش موافق على جوازك من مرنا
ومش هتتجوز حد غير حور
والا لا انت ابني ولا عايز اعرفك
فارس كان رايح يتكلم قاطعتو حور بدموع مكتومه
،، عمو محمد لو سمحت انا وفارس
قالت بمراره
،، اخوات مش اكتر
واكملت بسخريه فهمها فارس
،، هوا عمرو ما قالي انو بيحبني
ومرنا بتحبو وهوا بيحبها فمتبقاش انت العائق بين الاتنين
وسيبهم يكملوا حياتهم زي ما هما عايزين
اا…ا… انا بحب فارس زي اخويا بالظبط
وبصت لحبيبه
،، ماما انا رايحه مشوار وهتاخر شويه ابقي روحي انت وريماس
واخدت شنطتها وبصت للكل
،، عن اذنكم يا جماعه
وبصت لفارس بوجع
وفارس بصلها وعينو مدمعه وخرج اخد عربيته ومشي بيها يلف من شوارع وهوا دموعه نازله وغضب الدنيا ووجعها فيه
أما عند حور ف راحت عند مقبرة والدها (يامن)
حور بوجع وحزن وهيا بتبكي بكل حرقه
،، انا تعبت يا بابا
انا تعبت اوي
انت ليه سبتني ومشيت
الحمل تقيييل اوي عليا
كل مره يبقى الابتلاء اصعب من اللي قبله
حاسه اني شايله عن طاقتي
بجد انا مش قادره استحمل كل دا
ليه الناس اللي بحبها بتبعد عني
ليه الدنيا مصره تكسرني بدل المره الف
ليه
كل ما اقول الدنيا خلاص هتضحكلي ويجي اللي يعوضني الاقيها بتحط عليا اكتر
الدنيا بتعاملني ع أساس بتحبي ايه عشان احرمك منو
اااااااه ع الوجع اللي انا فيه
الحمل تقيل مش قادرة مش قادرة تعبتت
وحضنت المقبره وقعدت تعيط لحد ما نامت
أما فارس ف راح ع النيل ركن العربيه في حته مفيهاش حد ونزل من العربيه ونام عليها
وبكى
انا وجعتها
انا لي رفضت
كلو بسببك يا بابا الله يسامحك ليه انت النقطه السوداء اللي في حياتي
ليه الوجع اللي انا بكر بيه بتبقى انت سببو
بدل ما اجي احضنك لما احس بوجع يبقى وجعي سببو انت
ليييييه
رفضت البنت اللي عمري محبيت غيرها بسببك
حراااااام بقى حراااااااام
أما في الڤيلا
رياض اخد محمد وقعدو في مكتبه
رياض ،، فارس وحور بيحبو بعض
فارس رفض لأن انت طول عمرك غاصب عليه
معلش يا محمد من غير زعل
انت جيت عليه كتير كل حاجه كان بيحبها كنت بتحرمه منها
وتخلي يعمل اللي انت عايزه
دي حياته
بس انت اللي عايشها اعمل دا ومتعملش دا
كل حاجه في حياته انت المتحكم الاول والاخير فيها
ودا اكبر غلط
فارس شاب لازم يختار اللي هوا عايزه في حياته مينفعش تفضل تؤمره
دا راجل
سيبو حياته هوا اللي يعيشها
متقفش قدامه
محمد ،، انا فعلا عقدت عيالي كل حاجه كنت أنا الآمر والناهي
انا ظلمتهم بس كنت فاهم أن دا عشان مصلحتهم
خلاص انا مش هدخل في حاجه تاني
انا بوظت حياتهم
ابني بيكرهني يا رياض
رياض طبطب عليه
،، مش بيكرهك بس عايز حنانك
هوا اتحرك منو من وهوا طفل عوضو عن دا دلوقتي
هتتعب عشان ترودو لحضنك
بس هوا قلبو ابيض وهينسى
قوم يلا راضي عيالك
طلعو بره كانت ساميه وحبيبه بيعيطو ع حال عيالهم
محمد لعلي وأحمد
،، حقكم عليا
انا بوظت حياتكم كنت فاهم أن دا عشانكم والله مكنش قصدي تتعبو بسببي
وفتح دراعه
وجرو في حضنه
احمد ،، احنا مش زعلانين
المهم فارس
علي ،، بابا فارس بيعشق حور وعمل كدا بسببك
هوا اللي حياته باظت
ولازم كلنا نبقو جنبو
حبيبه ،، الساعه بقت ٣ يا احمد حور مرجعتش
رفيده ،، يلا انا هرن عليها
بعد وقت
رفيده ،، فونها مقفول
احمد ،، هرن ع فارس اشوفها معاه
فارس كان قاعد باصص للسماء وهوا عنيه بتدمع لوحدها
رن فونو
ومردش
،، انت ليه زنان كدا يا احمد
،، الو
احمد بقلق ،، فارس حور معاك
الساعه داخله على ٤ وهيا مجتش
بخوف ،، لا هيا مش معايا رنيتو عليها
،، فونها مقفول
طب هيا مش في البيت
،، مش عارف طنط حبيبه هنا
،، طب انا هروح اشوفها
راح فارس لبيت حور وقعد يخبط كتير مفيش رد
راح ركب عربيته واتجه لڤيلا رياض
فارس دخل بقلق وكانت هدومه مبهدله وشعرو مش مظبوط
،، ها مرجعتش
الكل في صوت واحد ،، انت ملقتهاش
قعد ع الكرسي وحط راسو بين أيديه
،، مش لاقيها
متعرفوش ممكن تروح فين
محمد بندم ،، حقك عليا يا فارس
انا السبب
فارس ،، ها
عادي خلاص كل حاجه باظت
الكل بصلو بحزن
وسكتو
فارس بكل غضب
،، يعني هتكون راحت فين
رفيده مفيش واحده من صحابك ممكن تروح لهم
علي ،، انا رنيت ع المستشفى بيقولوا مشافوهاش
رفيده ،، ااااه صح
الكل ،، اييه
،، حور لما بتبقى زعلانه اوي بتروح لعمو يامن
فارس قام ،، طب تعالي معايا بسرعه
راح فارس ورفيده للمقابر وكان الصبح بدأ يطلع
دخلو بهدوء شافها فارس كانت حاطه راسها على المقبره وباسم عليها الدموع
عين فارس دمعت
وبصتلهم رفيده بحزن
فارس بهدوء ،، حور
اتفزعت حور ع صوته
،، ششششش اهدي اتخضتي كده ليه
رفيده ،، احنا قالبين الدنيا عليكي يا حور
حور بهدوء عكس اللي جواها
،، نمت من غير ما احس
هيا الساعه كام
فارس ،، ٦ونص
هزت حور رأسها من غير ما تبصلو
،، ماما روحت يا رفيده
،، لا لسه عندنا
،، طب يلا
راحوا عشان يركبو عربية فارس
استنادا تركب جنبو
بس صدمتو وقعدت ورا
بصتلها رفيده بحزن وقعدت جنب فارس
وتتحرك فارس بكل ديق لڤيلا رياض
نزلو من العربيه دخلت حور
،، ماما يلا عشان نروح
حنان ،، تعالي اقعدي يا حور
،، لا يا حنون يادوب اروح اغير وانزل ع المستشفى ع طول
حبيبه بحزن ،، يلا يا حور
شالت حور ريماس اللي كانت نايمه وبدأو يتحركو
فارس ،، استنو اوصلكم
حور بحزم ،، لا انا طلبت اوبر
عن اذنكم
وبعدها الكل بدأ يروح بكل حزن
الا مرنا اللي كانت هتطير من الفرحه
اول ما دخلو طلع فارس ع اوضته ورمى نفسو ع السرير وبيحاولو بمنع نفسو أن يبكي
بس مقدرش ودموعه نزلت
راح ياخد شاور عشان يفوق
أما عند حور اول مادخلت نيمت ريماس ودخلت ع اوضتها
قعدت في الأرض جنب السرير وسندت رأسها على السرير
وقعدت تعيط بكل حرقه وهيا بتحاول
تكتم شهقتها
دخلت حبيبه بدموع ع حال بنتها
،، مالك يا ضانيا احكيلي
متوجعيش قلبي عليكي كدا
حضنتها حور بكل وجع
ببكاء ،، تعبانه
تعبانه اوي يا ماما والله الدنيا جايه عليا اوي
انا تعبت
تعبت وحاسه اني عايزه امووت
شددتت حبيبه ع حضنها
،، متقوليش كدا يا حور
طب دانتي مكنتيش تعرفي انا كنت عامله ازاي من غيرك
كل اللي كان هممني ريماس
حقك عليا انا يا ضنايا مش قادره اشوفك كدا
،، ااااه
احضنيني يا ماما
احضنيني جامد اوي
بعد وقت
قامت حور من حضن حبيبه ومسحت دموعها بقوه
،، مفيش حاجه تستحق اني ابكي عليها
،، جدعه
ركزي في مستقبلك واللي انتي بتحلمي عشان تحققيه ومتسمحيش لاي حاجه أنها تكسرك
خليكي قويه يا حور
انتي طول عمرك لما بتبقي موجوعه بتضحكي
انتي دلوقتي موجوعه عيزاكي تظهري قد واجعك قوه وتتعاملي بكل جديه
واللي كسرك دوسي عليه
،، تمام
ماما أن شاء الله بعد فرح رفيده هسافر
،، شوفي انتي فين مصلحتك يا قلب امك واعمليها
انا مش هقف قدامك
بصت حور للفراغ وعزمت ع أنها هتبقى واحده جديده
ودخلت تاخد شاور ولبست بنطلون جينز ديق اوي وعليه تيشرت كت ابيض كاشف جزء من صدرها
ولبست هيلز بيضاء وفردت شعرها ع ضهرها
وذهبت للمستشفى بحور تانيه خالص
أما عند فارس خرج وهوا لابس البنطلون وبيلبس في القميص
دخلت مرنا عليه
وبدأت تزررله زراير القميص
،، انا مش مصدقه يا فارس انك بجد هتتجوزني
انت متعرفش أنا بحبك قد ايه
ورفعت نفسها عشان توصل لطوله وطبعت بوسه ع خده
بعد فارس عنها
مش وقتو يا مرنا انا عندي شغل لما اجي نبقى نتكلم
مرنا بحب ،، هستناك يا حبيبي
ابتسم فارس بتكلف وبعدها خرج ركب عربيته واتجه إلى مستشفى الصاوي
اول مادخل شاف حور واقفه مع دكتور زياد (دا من الدكاتره اللي لسه جيين جديد) جن جنونه خاصة لما شافها بلبسها
وبفضل اعمى ،، حوووووووور
لفت ليه حور بكل برود
،، افندم
شدها فارس بقوه من ايديها وسحبها ع مكتبه
ياريت ايه اللي هيحصل بعد كده
ولسه القدر مخبي ايه ل ابطالنا
ويا ترى فارس هيتجوز مرنا فعلا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)