روايات

رواية حور الفارس الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء السابع

رواية حور الفارس البارت السابع

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة السابعة

في الصباح تشرق شمس يوم جديد ع ابطالنا
الاول عند فارس
صحى فارس من النوم بكل نشاط بمجرد أن المنبه رن
وهوا متشوق انو يشوفها
قام اخد شاور ولبس بنطلون جينز عليه تيشرت ابيض في كلام مكتوب من نفس لون البنطلون
وشرح شعره واللي بيبقى نازل منو خصل على جبهته من الجنب ولبس كوتشي لونه ابيض ولبس نضارته الشمسيه
الواد كان شكلو مز اوي الصراحه 🤭
المهم نزل اخد عربيته واتجه نحو منزل حور
عند بطلتنا القمر بقى لبست تيشرت اسود بنص كم عليه بنطلون زيتي نفس درجة لون عيونها وحلق نفس لون البنطلون وسابة العنان لشعرها ولبست كوتشي لونو اسود مرسوم عليه بيج من الجنب ولبست نضاره شمسيه لونها بيج وشنطه بيج
كان شكلها يخطف القلب كانت قمر اوي
فارس وصل لتحت بتها وقعد يزمرلها
بصت ليه من البلكونه ثواني نازله اهو وحطط روج رقيق زادها جمال عن جمالها ودعت حبيبه ونزلت
سند فارس بضهره ع العربيه واستناها كان شكلو يخطف النظر عشان كان واقف بطريقة جذابه
وهوا مش ناقص جذبان الله يخربيت جماله 😂
نزلت حور وبمجرد أن شافها فارس اتصدم اد ايه جميله كل مره بيشوفها احلى من المره اللي قبلها
شايفها وهيا نازله ع السلم بتتنطط شبه الاطفال وشعرها اللي عمال يطير لورا
فارس في نفسه
،،كل ما أحلم به هو القرب منك البقاء معك كل أيام حياتي، لأنك مصدر أماني الوحيد.لقد عرفت معنى الحب منذ أن رأيتكوالقرب منك كافي لجعلي راضٍ فأنت الحلم الذي أرغب في تحقيقه طوال الوقت.
،، صباحووو
بتوهان ،، صباح القمر على عيونك
بكسوف ،، هتاكلني ايه بقى
،، هاكلك ياستي اللي
مكملش واتصدم وقال بغضب
،، ايه دا ياحور
،، ايه في ايه في حاجه ورايا
،، لفي كدا ا
لفت حور باستغراب ،، في ايه
بغضب ،، ايه يا هانم اللي انتي لبساه دا
،، ايه وحش
،، زي الزفت طبعا
،، لا والله جميل شيل بس انت النضاره دي عشان تشوف كويس
شالت النضاره حور من على عينه ولقتها حمره اووي اتخضت وراحت حطتها تاني
،، لا خليك لابسه كدا شكلك احلى
،، حور متعصبنيش عليكي
،، في ايه يا فارس انت متعصب كدا ليه وبعدين اللبس جميل اوي ع فكره ولايق مع لون عيوني
وهوا مركز مع عنيه بكل غضب ،، حور البنطلون ديق اوي يا استاذه مفصل جسمك
حور باحراج ،، عادي يا فارس انا مش محجبه ادعيلي ربنا يهديني
وهوا بيحاول يتملك أعصابه ،، اركبي
ركبوا وفضل فارس واقف باصص للطريق ومحركش العربيه
،، طب ايه هتفضل واقف كدا كتير
مردش فارس عليها
حور مسكت دراعه وهزتو ،، فارس
لف ليها فارس وقرب منها و….
حور وشها احمر اوي ،، ايه اللي انت عملتو دا
فارس بكل غضب وهوا مش عارف يتملك أعصابه حرك العربيه ومشي
حور ببكاء ،، فارس نزلني
فارس ،، لا رد
حور بانفعال ،، فارس
بصلها فارس ووقف العربيه
،، افتح الباب
،، لا
،، انت عبيط انت مش فاهم انت عملت ايه
باستعباط ،، عملت ايه
،، يا سلام فارس انا مبهزرش ازاي تعمل كدا
،، بصي بقى انا هتكلم وانتي هتسمعيني تمام من غير ولا رد
،، حور انا
انا
انا بحبك مش عارف امتى وازاي بس حبيتك بجد مش بلعب بيكي
اللي انا عملتو دا عارف انو غلط ومش هيتكرر بس بس انا غرت عليكي غرت عليكي
كون أن ممكن حد يشوفك كدا البنطلون سنه ويتفرتك ديق عليكي اوي وانا لوحد بصلك هنهيه
،، بس مينفعش اللي انت عملتو
،، غصب عني كنت بحاول اهدي نفسي بس انتي عصبتيني صدقيني مش هيتكرر تاني
بس ايه
بكسوف ،، ايه
،، بحبك
،، شكرا
بقرف ،، شكرا ….. جتك القرف سديتي نفسي قال شكرا
هنا بحبك … شكرا
حور قعدت تضحك عليه وهوا كل شويه يبصلها مستني منها اي كلمه ملقتش حاجه
وهيا كل مايبصلها تبعد عينيها وتبتسم
وصلو المطعم نزل فارس ولف يفتحلها
انزلي يا حور هانم
،، مرسي مرسي
ومشيت قدامو
بغضب شديد وهمس لها
،، ميتين ام البنطلون ابن ال ***لو اتلبس تاني هزعلك
حور بضحك هزت راسها
وهما دخلين رحبو بيهم والويتر نورتنا يا يا فارس باشا تحب تتطلب ايه
،، شوفي المنيو يا حور
،، اممم انا عايزه فول وفلال وبتنجان وفلفل مقليين وبطاطس محمره
وايه تاني ايه تاني اه شاي بلبن وجبنه
فارس بصص على حركتها العفويه وبيضحك عليها
،، اجيب اي تاني يا فارس
،، يابنتي انتي طلبتي المنيو كلو عايزه ايه تاني
بتكشير ،، أننا قولتلي هتاكلني مليش فيه
بصت للويتر ،، بس كدا شوفو هوا عايز ايه بقى
بصدمه ،، اهو انتي طالبه كل دا ليكي لوحدك
،، امال انت مفكرني طلبتلك ولا ايه
دا دول يادوب يسدو جوعي على مادخل الامتحان ولما اطلع ابقى أفطر بجد بقى عشان دلوقتي خايفه ومليش نفس خالص
،، لا خالص ملكيش نفس صح
،، اممم
الويتر بضحك ،، ربنا يخليهالك يارب يافارس بيه
تطلب ايه حضرتك
،، انا عايز قهوه بس
،، لا مينفعش تاكل قهوه ع الريق لازم تفطر بصت للويتر هاتلو شبهي وبعدين القهوه
،، حاضر يافندم اي أوامر تانيه
،، اه اوعى تنسى المخلل
المخلل يبقى جزر وبتنجان ماشي
،، حاضر
كان لسه هيمشي
،، و اه الفول يبقى بالخلطه ها
،، تحت امرك
قعد يبصلها بضحك
،، متبصليش كدا انا مش مفجوعه زي ما هما بيقولوا والله
،، لا خالص اه منا عارف
،، ايه دا انت مش مصدقني
،، لا مصدقك
،، لا شكلك مش مصدقني
،، يابنتي والله مصدقك
استغفر الله العظيم يا رب
،، سمعت ع فكره بس مش هرد عليك
،، حور
،، امم
،، انتي موافقه ع حبي ليكي ولا لا
،، احم بص يا فارس انا مش هقدر اقولك غير اني بيت اهلي مفتوح ليك فاي وقت
زاد اعجاب فارس لحور
،، وانا اقسم بالله نخلص من امتحناتك وفرح احمد وفريده وهتلاقيني في بيتك بطلب ايد البنت الوحيده اللي قلبي دق ليها البنت الاولى اللي دخلت قلبي ومش هتطلع منو ومحدش هيشاركها فيه
حور وشها احمر بكسوف
ومصدقت الاكل جيه نجده ليها
،، هيييييهالاكل جيه
ضحك فارس عليها وبدأو في الاكل
فارس ،، انا اول مره اكل الاكل دا بجد طعمه لذيذ
،، ياعين امك يا حبيبي هوا انت بيعملوا معاك زيي ومش بياكلوك وبياكلو الاكل منك وبيعذبوك وينيموك في أوضاع الفران كل متقول انا جعان
معلش يا حبيبي كل
،، ههههه يخرب عقلك قال يعني انتي بيحرموكي من الاكل وبينيموكي اوضت الفران
دا انتي سمعتك سبقاكي يابت
،، يعم اللي قالك الكلام دا كداب دا انا كيوت والله
،، اه منا شايف
،، امم
،، يابنتي انا قصدي باكل حجات تانيه يعني بفطر جبنه وزيتون
وساعات كيك
وساعات بحب اكل كورن فليكس مع فادي
،، ايه يابني الادويه اللي انت بتقول عليها دي انا مخدتهاش في الكليه الصراحه
ضحك فارس عليها بشده
،، ااااااه
،، في ايه
،، وانا عماله اقول ناسيه ايه
،، في ايه
،، نسيت البيض
،، بيض
بيض ايه الله يحرقك ع الصبح كل دا عشان ناسيه البيض
اسلوقلها ٣بيضات يابني
الويتر وهوا فطسان ضحك ،، تحت امرك يا فارس بيه
،، استنا
تلاته ولا تأكلي اكتر عشان متقوليش مجوعني
،، لا تلاته كفايه عشان الرجيم ميبوظش
،، اععععع أشد في شهري يا ناس هتشليني
ضحكتي الناس علينا
ايه ياعم متصحك كدا محدش واخد منها حاجه
عند أحمد وفريده نزلت رفيده كانت لابسه بنطلون جينز واسع عليه تيشرت بينك وعملت شعرها كحكه ونزلت منها خصلات ولبست حلق ابيض وهيلز بيضا وحطط روج بني
ونزلت لاحمد اللي كان اخد نفس الوضعية اللي كان فارس اخدها ع عربيته
وصفر ،، ايه يا مزه كل دا تأخير
،، سوري ياحبيبي كنت بلبس الهيلز ومسك ايديها وبسها
قمر
وأكمل بضيق ،، ايه دا
باستغراب ،، ايه
،، اركبي كدا
وركبوا
،، اهو في ايه بقى
،، امسحي اللي في بقك دا
،، انت كل دا عشان كدا
،، امسحي
،، ايه يا احمد مالو الروج
،، امسحي عشان مزعلكيش
،، تزعلني طب زعلني وانا مش مسحاه
،، يابنت الحلال اتقي شري
بعد ،، لا
ومره واحده قرب منها وو…….
بصدمه ،، ايه اللي انت عملتو دا
ببرود ،، مسحتهولك بطريقتي واهو بدل ماكان روج بقى دم امسحي الدم اللي على بقك دا
،، ليه كدا يا احمد يا عني لما بابا يشوفني دلوقتي ويقولي ايه اللي عورك كدا اقولو ايه
،، قوليلي احمد با*سني عشان مرضتش امسح الروج وشوفيه هيقولك ايه
بغيظ ،، بارد
،، مش هرد عليكي عشان منكدش عليكي وانتي رايحه الامتحان
وصل فارس وأحمد حور ورفيده وراحو ع شغلهم
*تسريع للأحداث*
بعد كام يوم اخيرا خلصت الامتحنات
رفيده ،، دا انا هنام نوم
حور ،، دا انا هاكل اكل
الشباب وهما واقفين ع بوابة الكليه وكل واحد ساند ع عربيته
فارس ،، اخيرا بقى خلصت من كل شوية انا خايفه من الامتحان بكرة اكلني
احمد ،، دي كل شويه تقولي انا هشيل ملحق في ماده لحد ما تقريبا قالتلي ع كل المواد هتجيب فيها ملاحق
حور ،، ما خلاص بقى انتو هتعملو علينا حفله ولا ايه مش هتخرجونا
،، رفيده اه يلا
فارس ،، تعالو نركب عربيه واحده
احمد ،، اشطى ثواني هتصل ب عم فايز (السواق) ياخد عربيتي
بعد وقت ركبوا العربيه فارس وأحمد قدام وفريده وحور ورا
رفيده وحور شغلة اغنية انا خلاص بكره براءه
حور ،، هنام وهصحى ع رواقه
رفيده ،، من بكره همشي ف اي طريق
الاتنين ،، وبراحتي وبكل جرااأه
حور ،، ولا
فارس وأحمد ،، اييه
رفيده ،، طب ولا
الاتنين ،، اييه
كملو غنى وفرح
في المساء بعد ما كل واحد روح بيته
فارس وحور
فارس ،، مبصوته
،، جدا
،، هشوفك تاني
،، أن شاء الله اكيد
،، امتى يجي اليوم اللي تبقي في ع اسمي وابقى بشوفك كل يوم وكل ساعه وكل دقيقه
،، احم
خلاص بقى نبقى نتكلم بعدين عشان انا بجد جعانه نوم
،، ماشي يا حبيبي سلام
،، سلام ☺️
رفيده وأحمد
،، الشهاده هتطلع امتى بقى
،، ع الاسبوع الجاي أن شاء الله
،، ااااه متحمس نحدد الفرح انتي هتتخ حي من هنا وهنحددو ع طول
بكسوف ،، أن شاء الله يا حبيبي
،، عايز اشوفك في اسرع وقت
،، هنشوف بعض أن شاء الله
وهيا بتتاوب ،، انا عايزه انام بجد دلوقتي مش قادرة
،، ماشي ياحبيبي تصبحي ع خير
،، وانتي من اهلي
“بعد اسبوع ”
كان محمد عازم رياض وحنان ورفيده وحور وحبيبه على الغدا في يوم
كانو الشباب قاعدين مع البنات برا والكبار جوا بيتكلمو
علي احكيلنا عن حياتك يا حور
حور ،، مفيش حاجه احكيها يعني انا عندي ٢٤ سنه بابا اتوفى وانا عندي ١٥ سنه كنت متعلقه بي جدا
بس الحمد لله ع قضاؤه
ماما كانت حامل في الشهر الثامن في ريماس اختي وكانت تعبانه
اضريت انزل اشتغل عشان اصرف على امي والبيت ودراستي والنونو اللي جي بعد ما عمي هوا وابنة اكلو ورثنا ومرضوش يدونا فلوس نعيش منها
مكنش معانا غير الارض اللي بابا كان كاتبها باسم ماما عشان كدا مقدروش ياخدوها كانت ماما بتكلم المحصول وانا ابيعه في السوق وابقى قاعده فارشه في الأرض خضار وعماله اذاكر
المشكله انو عمي مش سايبنا في حالنا وعايز ياخد الأرض ويجوزني لابنه عشان عرف أن ماما كتبتها باسمي لما تميت ال ١٨ سنه
كنا عايشين في الريف
بس جينا هنا القاهره لما جبت الاولى ع الثانويه وعطوني منحه دراسيه لهنا ماما أجرت الأرض لناس بيزعرو ويحصودو واحنا بتاخد ربع المكسب واهو بيسد جنب شغلي
احمد ،، وابن عمك سابك
،، مكموش عارفين احنا فين فقعدو تلت سنين مبعروفش عنما حاجه لحد ما عرف مكانا وجالي زياد ابن عمي ومسكني من شعري وكان عايز ياخدني ع المأذون ويبقى عمي وكيلي بس ماما وقفت في وشهم ولما عليهم العماره وعملنا فيهم محضر عدم تعرض
،، بس من ساعتها مشوفتهمش بس سمعت من واحده صحبتي انو اتجوز بنت عمتو
كل دا كانت واقفه سمعاه العقربه وابتسمت بخبث
فارس نظر بحزن ع حال حبيبته ووعد نفسه انو بمجرد متتكتب على اسمه هيجبلها حقها من كل اللي اذاها ويعوضها
حور عشان تغطي على اللي حصل مسكت فونها وعملت نفسها مشغوله في
وفجأه
حور ،، اععععععععع الحقوووووونيييييي
ياترى ايه اللي حصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى