روايات

رواية حور الفارس الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء الحادي عشر

رواية حور الفارس البارت الحادي عشر

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة الحادية عشر

في الصباح
الكل صحى بكل نشاط
وكانو بيفطرو
فارس ،، انا مش عايز لبن مش بحبو
ساميه ،، حرام متقولش ع نعمة ربنا مش بتحبها
،، خلاص هوا مبيبحنيش
حور ،، هات انا اشربهولك
،، طب بدلي خدي اللبن وهاتي العصير
حور كانت شربت كوباية العصير
،، هات كوبايتك الاول
عطها اللبن وعطتو الكوبايه فاضيه
عمل نفسو بيشرب
،، اللللله فاضيه اوي
ضحكوا ع مرح فارس
هوا وبياكل جاتلوه زوغطه
راحت قامت مرنا وقعدت تملسلو ع ضهره
شاف فارس غيظ حور حب يغظها اكتر
،، اااااااه ايدك ناعمه اوي
راحت ضربتو حور بقوه ع ضهره
،، ااااااه ترله خبطتني في ضهري
،، لا دا عشان الزوغطه تروح
ومسكت السكينه وهرشت بيها في خدها وبصت له بوعيد
،، راحت ولا لا
،، اه اه راحت
،، خلاص ياختي راحت استغنينا عن خدماتك
بصتلها مرنا بقرف ورجعت قعدت
رفيده ،، بص ع قدك يالي الزمن هدك
بصتلها بلاموبالاه
بعد الفطار
حور ،، هنعمل ايه النهارده
علي ،، هنروح نركب مركب
فارس ،، بس البحر بعيد عن هنا
حور ،، مش مهم احنا جايين نبلط هنا محنا جايين نتمشى
وفاء ،، يلا محدش واخد منها حاجه
احمد ،، خلاص جهزو غيار عشان لو حد نزل ولا حاجه
ونروح ناخد صور
اعملولنا غدا عشان هنقعد هناك كتير
الكل راح يلبس
شويه وخرجوا
حور كانت لابسه بنطلون ابيض قماش واسع عليه تيشرت كت لونو كحلي مخطط ابيض ولبست هيلز كحلي وشنطه بيضاء وفردت شعرها
رفيده بنطلون ابيض واسع وتيشرت كم حوض من عند الرقبه بحيث انو كاشف جزء من كتفها وهيلز من نفس اللون وسلسله بسيطه لونها ابيض و فعت شعرها كحكه مبعثره ونزلت منها خصلات
وفاء لبست جيبه زرقاء تيشرت ابيض كوتشي ابيض وطرحه زرقاء فيها زجزاج باللون الابيض من قدام
فارس لبس شورت ليموني وتيشرت اورنج وكتشي ابيض
احمد شورت اسود وتيشرت ابيض وكتشي ابيض
علي شورت ابيض وتيشرت ابيض وكتشي ابيض
مرنا هوت شورت جينز وتيشرت ابيض كت كوتشي ابيض
والكل كان جاهز
فارس طلب العربيه المفتوحه اللي هيا بتاعت السياحه والكل ركب
ووصلو للبحر العام وركبوا مركب كبيره وكانو هما لوحدهم ومعاهم المصور وسواق المركب
احمد ،، الله المايه حلوه اوي تعالو ننزل
حور ،، اععع انتو ممكن تنزلو يابنتي انتو في نص البحر مش هيبقى ليكم طول
فارس ،، دي بتبقى احلى حاجه وقلع التيشيرت ورماه في وشها ونط وأحمد وعلي وراه
بصت عليهم حور من فوق
،، ولا يا فارس ابقى اصطادلي سمكة قرش وانت طالع
رفيده ،، اوعى تغرق يا احمد
،، خايفه عليا ياحب
،، مش حكايه خايفه عليك
منا مش هبقى لوحدي في الكوشه
علي ،، هههههها بعت يا اصطى
،، منا بقول كدا
حور ،، متاخدوش البت دي وتسيبوها تحت وتريحونا منها
وكان قصدها ع مرنا
مرنا بصتلها بقرف وسكتت
بعد وقت طلعوا الشباب والكل بدأ يتغدى
فارس ،، رامز عرف اننا هنا وزمانو ع وصول
رياض ،، ينور يا بني
حور ،، اعععععع
الكل اتفزع ،، في ايه
،، بطني مش قادرة
مرنا ،، احسن عشان مفجوعه
،، ماهي عينك يام سبعه وأربعين والله لوريكي
مسكها فارس
،، انتي في ايه ولا في ايه
،، سبني سبني عليها لازم اجبها من شعرها
اااه اه يا بطني اه
حبيبه بدموع ،، مالك ياحور بس
،، فضل دعواتك ياما
ااااع
فارس شالها
،، انت موديني فين ياعم
،، هنيمك ع الخشبه دي عشان اعرف مالك
،، طب استنى طب اكل ورك الفرخه دا شكلو مغري اوي بينادي عليا
رفيده ،، الله يخربيتك يا بنتي حتى وانتي كدا بتفكري في الاكل
،، عيني عليكي وربنا لو جيتي جنب الورك لازعلك يا رفيده الكلب
دا اخر واحد لو كلتي هنزلك تصطاديلي سمكه مكانو
فارس ،، متتهدي بقى عماله تفركي هتقعي من ع ايدي انتي مفكره نفسك خفيفه يعني
،، مهو مش انا اللي تقيله انتو اللي رجاله خرعه
فادي ،، طب بتجمعي ليه طب محنا قاعدين في حالنا
ريماس ،، سيبك منها كنا بنقول ايه
،، انتي يامااا شوفي تربيتك البت دي لو سبتيها كدا آخرها تطلع رقاصه
وانت يادكتور البهايم انت كل دا بتشوف عندي ايه
،، طفحتي ايه بعد مسبناكي امبارح يا مصيبه
ببرائه ،، انا
انا معملتش حاجه
احمد ،، امي
امي اللي عملت
ساميه بعد ما ضربتو ع قفاه
،، شوفتني
شوفتني ولا هتتبلا عليا
فارس ،، كلتي ايه ياحور
،، مفيش امبارح بعد ما كلكو سبتوني ونمتو وحيده متوحده وانتو طيبين عليا اكمني طيبه وعلبانه وامي وابويا ميتين
ويجري ع يتامى
الكل اتصدم
فارس بضحك ،، انجزي
،، لقيت بطني جاعت قولت أما اقوم اشوف صباع الموز اللي انا سبتو
رحت اكلتو مشبعتش
قولت اشوف حاجه تانيه فتحت التلاجه لقيت لبن
رحت شربالي كوبايه
فجأه
الكل ،، أبيه
،، فجأه
فارس ،، متنطقي ايه
،، شميت ريحه كدا مش ولا بد
شغلت حاست الشم الثامنه اللي عندي
احمد ،، ثانيه بس
هيا مش كانت حاست الشم السادسه خلتيها التامنه
محمد ،، ملكش دعوه انت هيا فاهمه هيا بتقول ايه
كملي يا مصيبه هانم
،، قعدت امشي ورا الريحه امشي ورا الريحه امشي ورا الريحه
الكل ،، ها وبعدين
،، الريحه جايه من الفريزر
رحت عملت ايه بقى
الكل ،، ايييه
،، اكيد هفتح الفريزر هعمل ايه يعني
المهم لقيت ايه بقى
فارس ،، هرزع قلم على وشك
،، خلاص
لقيت فسيخ
رياض ،، فسيخ
،، اه والنعمه
وانا الصراحه الموضوع جالي ع الجرح
ساميه ،، ثواني بس اوعي تكوني كلتي الفسيخ اللي انا عملاه نكلو في يوم مع بعض
حور ،، ايه دا انا كنت فكراكي عملاه ليا
وفاء ،، ياختااااي
دي كانت جايبه سبعه كيلو بوري
فارس ،، كملي
،، رحت طلعتهم سيحتهم
وجبت ٥ بصلات ونزلت اكل
حبيبه ،، ااااه انا ضغطي وطي
،، المهم بعد ما اكلتهم حسيت اني عايزه ابلع
احمد ،، تبلعي اه وبعدين
،، قولت اعمل كوباية شاي
رحت افتكرت أن في لبن قولت اعمل شاي بلبن
فارس بصدمه ،، شاي بلبن بعد ٧ كيلو فسيخ وكان في كوباية لبن قبلو و٤ كيلو موز غير الفشار
كملي عشان هتجلط
،، لا منا مشربتش شاي بلبن
حنان ،، امال عملتي ايه
،، نسكافيه بلبن
وفاء ،، اععععع يا مرارتي يانا ياما
،، المهم غسلت المواعين
عشان تعرفو اني نضيفه وينفع افتح بيت
فارس ،، كمليييي
،، غسلت المواعين وخدت كوباية النسكافيه شربتها قدام التلفزيون
بعدها بنص ساعه
قولت ايه القاعده الناشفه دي انا لازم احلي بعد الاكل
روحت عملت كيكه
ساميه ،، مش انا قولتلك بالليل انا شامه ريحت كيكه مصدقتنيش
محمد ،، حقك عليا انا بن كلب
كملي يا حور
فارس ،، كيكه بعد العك دا كلو
،، اه بالشيكولاته
الكل ،، كماااان
،، اه والله كانت جامده ونقصاكم بس هما يادوب الاتنين يكفوني
حبيبه ،، انتي عملتي اتنين
،، والله كنت عايزه اسبلك قطعه وقولت امي حرام حملت فيا ٨ شهور
بس بعدها جعت وكلتها مع ال ١٥ برتقلات
احمد ،، معلش هما مش كانو ٩ شهور بقو ٨
فارس ،، هوا دا اللي لفت انتباهك ملفتش انتباهك ال ١٥ برتقاله
حور ،، و ٩ خوخات و ١٢ مشمشايه
مرنا ،، هوا انتي بتعديهم
مرضتش حور عليها
وبس بعدها دخلت نمت والله معملتش حاجه تاني
حنان ،، وانتي كنتي عايزه تعملي ايه تاني
،، والله دخلت نمت بعد ما عملت عصير مانجه وشربتو
فارس ،، انا اقسم بالله هاين عليا ارمبكي من هنا
حور ،، المهم انا بطني وجعاني اعمل ايه بقى دلوقتي
محمد ،، هنعملها ايه واحنا في نص البحر كدا
علي ،، دي بعد العك اللي عملتو دا محتاجه غسيل معده
مش عارف انا انهي معده
سوري
انهي بلااعه تستحمل كل الاكل دا
فارس ،، انا معايا برشام دومبيريدون لازم ترجع كل اللي اكلتو والا هتتعب
حور ،، دا بتاع اطفال
بغيظ ،، وانهي كبير عاقل يعمل اللي انتي عملتيه دا
حور ،، انا جتلي فكره هتريحني
جربتها كذا مره في الحالات الطارئة اللي زي دي
احمد ،، دا انتي متعوده بقى
،، اه
المهم
انا عارفه اني لو كلت ورك الفرخه الدهبي اللي بيلمع هناك دا
واثق اني هبقى كويسه
الكل في صوت واحد
،، حوووووووور
بعد ساعتين من اللي حصل وحور اخدت البرشام وبقيت كويسه
كانت بتتصور
المصور ،، صوره بقى
وانتي قاعده ع السور
حور ،، لا يا خويا انا لو وقعت من هنا هطب ساكته
المصور ،، لا متقلقيش
،، لو وقعت وربنا لانفخلك فارس
فارس ،، طب مانا مالي الله
حور اخدت صور كتير وهيا قاعده ع السور
المصور ،، خلاص يلا انزلي
حور بتنزل راحت اتكعبلت في الحبل بتاع الشراع عشان كانت قاعده جنبو ووقعت
فارس نط وراها وصت صرختها والكل اتجمع وبيحاولو يساعدوهم
حور بعد ما فارس مسكها قعدت تضرب فيه
،، والله ما هسيبك يا فارس الكلب
والله لاموتك
،، وانا مال اهلي انا
رملهم العوامه وساعدوهم يطلعو
وحور مش مبطله ضرب في فارس وهيا عماله تعيط
،، ما تهدي بقى دا بدل ما تشكريني نزلت اجيبك
،، نزلت تجبني بعد ما وقعت يا حلوف
محمد ،، امال هيجيلك قبل ماتوقعي
،، المفروض مايسبنيش اقع
لو عايز يلحقني كان لحقني بس هوا قال استناها تقع زي الانبوبه
ومع كلمتها سخنت نفسها وقامت نزلت في ضرب
الكل ضحك ع حور رغم المخاوف اللي بتمر بيها بس بتعرف تتغلب عليها بمرحها
بعدها قعدو يلعبو كوتشينه وكانو بيلعبو الشايب
وكل شويه حور تخسر
،، والله ابدا انتو عيال نصابه
كلهم ضحكوا
فارس ،، واحنا مالنا
،، اسكت انت انا مش طيقاك
،، دا بدل ما تشكريني اني كل شويه بعفو عنك ومش بحكم عليكي
طب تصدقي خساره فيكي كلهم عمالين يمرمطو فيكي وانا مسامح
،، والله منا لاعبه تاني معاكو يا عيال يانصابه
مرنا ،، متقريفناش بقى مش تخسري وتتكلمي كمان
بغضب ،، بت انا ساكتالك من زمان بس انتي عماله تزويدها
وهجمت عليها
ضرب وعض وشدتها من شعرها وهوا عمال يتقطع في ايديها ومحدش قادر يشيلها من عليها
ورفيده ووفاء واقفين يتفرجون ويشجعو حور
فارس جاب آخره راح شايلها من عليها زي الفرخه
وهيا عماله تحاول تطولها
،، سبني عليها
سبني عليها بقلك
فارس ،، اهدي بقى لازم كل شويه تعملي مشاكل
،، سبني عليها بدل ما اجيبك جنبها
احمد ،، يا شيخه اتنيلي وانتي عامله شبه الفرخه في ايديه كدا
حور بحركه جابت الشبشب اللي كانت لابساه وحدفت في رجل احمد
،، اسكت بدل ما جيلك
بعد وقت
فارس ،، رامز قال نص ساعة ويبقى عند الڤيلا لازم نرجع
الكل لم حاجته ورجعو للبيت
ياترى لسه القدر مخبي ليهم ايه 🤔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى