روايات

رواية حور الفارس الفصل الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء الثامن عشر

رواية حور الفارس البارت الثامن عشر

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة الثامنة عشر

حور طلعت ع السلم وهيا بتجري حتى أنها كانت هتقع اكتر من مره
ووراها فارس
اللي مكنتش واخده بالها منه واللي مكنش فاهم في ايه
دخلت حور واتصدمت لما شافت خالد بن عمها ماسك ايد كلمتها بقوه وريماس كانت واقعه في الأرض والظاهر أنها كانت بتدافع ف زقها ووقعت
خالد ،، انطقي فين بنتك اللي عايزلها عيارين بجالها ٦ سنين في بلاد البندر
وكن ملهاش أهل
حور من وراه بضحكة سخريه
،، أهل ههههههههه
طب والله ضحكتني
وقربت منو بغضب وبعدتو عن حبيبه بقوة
،، اولا اياك تحاول تمس ولو شعرايه من امي
ثانيا بقى أهل مين اللي بتتكلم عليهم
اللي بياكلو ورثك وانت يتيم
ولا اللي عايزين يجوزوك غصب عنك عشان بسس
ايه
عشان تاخد الحاجه الى بقيالهم بياكلو بيها عيش
انهي نوع من الأهل انتو
انا بجد امشي استعر من كونكم أهل ليا
انا بجد بقرف أنكم شايلين نفس اسمي
خالد بغضب شدها من شعرها
وهيا صرخت بقوه من مسكته ليها
،، تظاهر انك بدك تربيه من اول وجديد ومحدش هيربيكي غيري
والليله كتب كتابي عليكي
ودلوق
وبص لحبيبه ،، واللي هيحاول يمنعني هجتله
وكان بيهددهم بسكينه كان ماسكها في ايدو
وشد حور بقوه اكبر من شعرها وكان هينزل بيها من ع السلم
بس لقى ايد بتمنعو بقوه شديده
بص ع الايد اللي مسكته بعدها بص لصاحب الايد
فارس بهدوء ما قبل العاصفه
،، سيب شعرها
ببرود ،، ولو مسبتش
سكت فارس وبص بعيد وبعدها لف ليه وشو وعطاله لك*مه
أسقتته أرضا
ونزف من أنفه
وبكل غضب وحرفيا فارس عروق جسمو كلها ظهرت
،، يبقى اسيبك انا يا روح امك
حور قامت راحت قعدت جنب حبيبه بكل بكاء
فارس انقض ع خالد كالفريسه
وفضل يديلو باللكمات وكان بيضربو بقوه
،، حاول تقرب منها تاني وانا اكون قاطعلك ايدك يا ابن ال***
حور ببكاء ،، خلاص يا فارس سيبو هيموت في ايدك
،، واحد زي دا حلال في الموت
ايه عامل نفسك راجل اوي وصعيدي ودمك حامي وانت ولا تعرف ربنا لما تاكل مال يتيمه والمشكلة انها بنت عمك
ولما تمد ايدك عليها
وتتجوزها غصب
بدل ماتقف في ضهرها وتهون عليها
تعمل كل دا
الجيران بدأت تتلم وتشيلهم عن بعض
وخالد اللي حرفيا وشو بقى عباره عن د*م
اخيرا نجحوا في أنهم يبعدو فارس عنو
حبيبه ،، خلاص يبني كفايه
دا ميستاهلش تدخل في السجن دا واحد قذر
بعدها دخل علي وأحمد ورامز وزياد وفريده
اللي قلقو من اللي بيحصل وقرروا يروحون يشوفو في ايه
الشباب كلها وقفت مصدومه من منظر خالد اللي نايم ع الأرض وبياخد نفسو بصعوبه
وفارس اللي الناس مسكته وبتهدي فيه
رفيده اول ما شافت خالد جريت ع حور لانها عارفه أنه واحد سيئ
جريت عليها واخدتها في حضنها
احمد ،، ايه اللي بيحصل هنا
ومين دا
وايه اللي حصل
علي ،، استنى بس يا احمد
وبص للناس اللي متجمعه
،، ماشي متشكرين جدا يا جماعه دي مشاكل عائليه واحنا هنحلها
يلا كل واحد يشوف شغله
الكل بدأ يمشي اللي بيبص لحور واهلها بحزن
والي يبصلها بحقد
واللي يبصلها بقرف من الشباب اللي متلميه حواليها
واللي مش فاهم في ايه
خالد قام بكل غضب ،، وربي لاقتلك انت تعمل معايا انا كده
وكان ماسك سك*ينه وعايز يقتل فارس
الكل بعدوه عن عنه بصعوبه
والموضوع كبر ووصل للشرطه
في القسمه
الظابط ،، عايزكم تهدو كدا وتحكولي ايه اللي حصل بالظبط
ايه علاقتك بيه
ومين اللي خلى وشو شوارع كدا
خالد ،، الحي*وان دا يا باشا عملي كدا في وشي
فارس بغضب ،، بص بيقول حيوان
الظابط ضرب ع المكتب بكل قوه ،، ايييه انتو في قسم مش زريبة اهليكم هنا
واحد بس يكلمني ويبقى أساس في الموضوع
حور ،، انا هتكلم
يصلها الظابط بإعجاب من جمالها
،، اتفضلي اقعدي يا انسه عايزه تشربي حاجه
حور بجديه ،، لا شكرا
الحكايه
وبدأت تحكيلو ازاي اكلو ورثها بعد وفات والدها وازاي كان عايز يتجاوزها غصب وكل مره كان يعرف مكانهم كان ليدخل عليها وبيضربها هيا ومامتها
وفضلت تحكيلو حجات كتير
،، بس هيا دي كل الحكايه
بص الظابط لخالد بقرف وغضب
،، اتفو عليك هيا دي الرجوله اللي اتعلمتها
جتك القرف انت واشكالك مليتو البلد
وبعدها بص لفارس من فوق لتحت وشاور عليه بصباعو
،، ومين دا
فارس بديق من بصته
،، انا دكتور فارس الصاوي
،، حلو عيلة الصاوي مشهوره بعيلة الأطباء والكل عارف عنها الاحترام وأنها مش بتاعت مشاكل وانتو عيله كبيره في البلد
ايه اللي يخليك تعمل في كدا
مش في قانون
،، انا عارف عيلتي وكمان مكانتها
واه في قانون
وانا مكنتش هستنى القانون لما يقوم من مكتبه ويجي يلحقها من بين ايديه
كان رافع عليها سكينه
لو انت مكاني كنت هتقف تتفرج
،، اممم عندك حق
المهم انا هتخذ قرار ضدو هيتسجن ٥شهور بتهمة تعدي وضرب
وكمان هعمل محضر عدم تعرض
وانت موقفك مش سهله في القضيه بسبب وشو اللي انت خليتو شوارع دا لأن في قانون كان لازم تلجأ ليه
بس انا هخرجك منها جدعنه مني مش اكتر
خالد كان لسه هيتكلم
بصلو الظابط
،، انت لسه ليك عين تنطق اخرص
بعد وقت الكل خرج من القسم
حبيبه ،، شكرا يا فارس يا بني ع وقفتك جنبنا
انت وقفت معانا للمره التانيه
وان شاء الله نرودهالك في فرحك
قالت الكلمه الاخيره وكانت ماسكه ايد حور وشددت عليها بخفه بمعنى معلش
فارس ابتسم بحزن ومجامله ،، انا معملتش حاجه يا طنط دا واجبي
انتي زي مامتي وحور زي اختي
بصتلو حور بديق وديرت عينيها بعيد عنه
،، يلا تعالو اوصلكم
حور بلاموبالاه ليه وقفت تاكسي
وركبت
،، يلا يا ماما
حبيبه بصت لفارس بحزن وركبت جنبها
فارس اتضايق منها وركب عربيته ومشي بغضب
وكان جواه
،، يعني انا كنت هتسجن بسببها وبص في الاخر بتبصلي ازاي دي جزاتي
الكل بص عليهم بحزن وكل واحد رجع بيته
بعد مرور أيام
تحديدا يوم الفرح الصبح
صحيت حور وهيا جواها احاسيس كتير
فرحانه لصديقة عمرها
وحزينه أن اول شخص تحبو في حياتها اتخلا عنها والليه خطوبته ع واحده غيرها
وخايفه ع مشاعرها تتفضح قدامه لما تشوفهم مع بعض
وفرحانه أن بكره اول يوم تبدأ فيه بتحقيق حلمها
كانت الساعه ٦ صباحا جهزت حور فستانها وكل حاجتها اللي هتحتاجها
واخدتها وخرجت برا غرفتها
،، ماما يلا خلصتي لبس عايزين نروح بدري اليوم طويل اوي النهارده
وزمان حنون مستنياكي عشان تحضروا الاكل بتاع العرسان سوا زي ما اتفقتو
،، يلا خلاص اهو خلصت
شوفي ريماس بس لبسيها الكوتشي
بعد ماخلصو نزلو و ركبوا تاكسي وراحو لڤيلا رياض
حور اول ما دخلت الڤيلا قعدت تزغرط
وتقول
،، أولأ أولأ أولأ أولااأ عندنا فرح وانتو لااأ لوووووووولي
حبيبه زغرطت مع حور وحنان ردت عليهم بواحده وهيا في المطبخ
رفيده وهيا بتبص عليهم من فوق بنعاس وهيا بتعرك في عينيها وشعرها منكوش
،، ايه الصداع اللي انتو عاملينو ع الصبح دا مش عارفه انام
حبيبه ،، ههه هيا في عروسه تنام
رياض ،، لا وانا بنتي متعملش زي الناس دي شعارها في الحياه
نحن نختلف عن الاخرون
حور طلعت لرفيده
،، انتي يابت انتي عبيطه انتي رايحه تنامي تاني
يابت الساعه ٧ قومي المبكب ارتست هتنفخنا
لسه ورانا حجات كتير نعملها
رفيده وهيا بتتاوب وبتستغطى بالحاف
،، اااه لا انا رجعت في كلامي مش عايزه اتجوز النهارده
خلوها بكره انا عايزه انام
احمد رن
،، خطشيبك بيرن يختي
يلا ملوش في الطيب نصيب ارد عليه انا بقى واقوله الفرح اتلغى
رفيده بصراخ
،، لاااااع انا أقمت اهو
ومسكت الفون وردت عليه وحور قعدت تتفرج عليها وهيا بتكلمه بضحك
رفيده ،، الو
احم…… ايه يا احمد
حور ،، احمد بس كدا
امال لو مكنش فرحكم النهارده كنتي قولتيلو ايه
احمد وهوا سامعها ،، قولتلها ياختي والنبي
الا مبلتش ريقي بكلمه من ساعة الخطوبه
بعد وقت
البنت جهزت نفسها
واخد فساتينهم وحجاتهم ونزلوا لاحمد اللي مستنيهم تحت عشان يوصلها
حور وهيا بتهيص
،، افرحي يا عروسه
الكل وراها ،، انا العاريس
حور ،، يا عروسه يا عروسه
الكل ،، انا العاريس
وفضلو يزغرطو ويزفوهم لحد الباب والكل كان فرحان ليهم من قلبو
ركبوا العربيه وانطلقو نحو البيوتي سنتر وهما مشغلين اغاني وفرحانين
بعد ما وصلو نزلو وبدأو يشيلو حاجتهم
في نفس الوقت وصل فارس ومرنا اللي حاجزه معاهم في نفس الكوافير
نزلت مرنا وهيا شايله فستانها وفارس نزل وراها
مرنا بغيظ في حور
،، هتوحشني الكام ساعه دول يا بيبي
رفيده بصوت سمعو حور وأحمد
،، ينعل ابو محنك هرجععع
ابتسمت حور بتكلف وأحمد ضحك ع كلامها
احمد ،، يلا بقى يابنات ادخلوا وهنجيلكم الساعه ٧ أن شاء الله
يلا يا فارس
فارس مرضش عليه بسبب
انو مركز مع حور
شايف انها بتتظاهر الاموبالاه لاكن باين عليها الحزن حس بديقها وعينيها اللي بتتعارك مع دموعها أنها متنزلش
احمد ،، فاااارس انت معايا
،، ها اه معاك
،، طب يلا
يلا يابنات اطلعوا
رفيده بغيظ في مرنا
،، زغرتيلي يابت يا حور انا العروووسه
زغرتت حور وزغرتت معاها رفيده وفضلو طول الوقت يغيظو في مرنا اللي بتبصلهم بلاموبالاه ووفاء شاركتهم
دا بعد ما جت
بعد وقت اخيرا جه معاد أن العرسان يجو ياخدو البنات من البيوتي سنتر
استنو تفاصيل الفرح الحلقه القادمه
توقعو ايه اللي ممكن يحصل في الفرح
ياترى لسه القدر مخبي ايييه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى