روايات

رواية حور الفارس الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء الثالث والعشرون

رواية حور الفارس البارت الثالث والعشرون

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة الثالثة والعشرون

تاني يوم الكل صحى كانت حور هيا وحبيبه وريماس وزياد نايمين في ڤيلا محمد مع شدة إصرارهم
الكل كان قاعد يفطر
حور ،، ناوليني طب البتنجان ا ساميه الله يسترك
ساميه بضحك ،، خدي يا حبيبتى بالهنا والشفا
حبيبه بضحك ،، مفجوعه
محمد ،، متسيبيها تاكل انتي زعلانه ليه البنت جايه خاسه خالص
حور وهيا مش عارفه تتكلم من الاكل اللي في بقها
،، قولها يا دودو بصالي في اللقمه
طب والنيعمه ما انا واكله
ولفت سندويتش وقامت
الكل ضحك عليها
زياد بغيظ في فارس
،، رايحه فين يا قلبي اقعدي كلي بتهزر معاكي
بصلو فارس بنظرات ناريه اخافته
حور هيا بتقطم من السندوتش
،، لا خلاص سدت نفسي حاسه اني مليش نفس للاكل خالص
وقطمت تاني
،، خالص خالص يعني
محمد وهوا ليقوم بضحك
،، الحمدلله يلا بقى كلو ع الشغل
حور لزياد وغيظ في فارس
،، يلا يا حياتي عشان توصلني معاك
قام فارس بكل غضب وشد ايديها وخرج بيها بره
حور بغضب مماثل ،، انت عبيط انت ازاي تمسك ايدي كدا
فارس ،، لا رد
حور ،، انت ياخ انت
لف ليها فارس وعيونه بطق شرار
،، لو عايزه توصلي بخير ماسمعش صوتك لحد ما نوصل اركبي
حور لسه هتعاند
يصلها بتحذير
راحت ركبت من الخوف كانت عينيه تخوف
،، بس متزقش بس
فارس داره وشو وابتسم عشان متشوفهوش وركب وراها
،، خلي بالك انا ركبت بمزاجي انا لو مش عايزه اركب مكنتش ركبت ها
بصلها فارس بسخريه بطرف عينه ومردش
،، انت مش مصدقني
انا ممكن احلف عادي لو مش مصدقني
بصوت عالي ،، متخرصي بقى
بصتلو بتذمر طفولي وسكتت
ابتسم فارس عليها من غير متشوفو واكملو الطريق في صمت
اول ما وصلو حور نزلت الاول ولبست نضارتها الشمسيه وبصت ليه من أعلي العربيه برأسها
،، متشكرين ع التوصيله دي يسطى ياريت متكررهاش تاني بقى
ومشيت بسرعه
ضحك فارس
،، ههههها مجنونه
وأكمل بحب ،، بس بحبها اعمل ايه يارب يارب تسامحيني ياحور وترجعيلي وتعرفي قد ايه انا محبتش غيرك
عند حور الكل كان عماله يرحب بيها بعد رجوعها ويهنيها ع أنها اخدت خبره من المانيه
،، متشكره جدا يا جماعه بس اللي عايز يهنيني بجد يجبلي علبة جاتوه التهاني اللي من بعيد لبعيد دي مبتكلش معايا
زياد مسكها من قفاها
،،قدامي يا اخرة صبري
لقى اللي بيمسك ايدو وبيلويها وفي ثانيه كان كاسرها
،، عشان تحاول ترفع ايدك عليها تاني
حور بصتلو بصدمه وأجريت ع زياد اللي صرخ من الوجع
وقالت لفارس بغضب
،، انت عبيط انت ازاي تعمل كدا هوا انا كنت اشتكلتلك
،، حووووور
،، بس بقى بلا حور بلا زفت
أسند عليا يا زياد لما اشوفو عمل ايه في دراعك الهمجي دا
قال ببرود ،، متخافيش دا كسر بصيت هيقعد مجبس ايدو شهرين
احمد بلوم
،، ليه كدا يا فارس كان بيهزر معاها
بصلو فارس بضيق ومشى ع مكتبه
بعد وقت
زياد ،، عجبك كدا اهو دا اللي بنخدو من ورا راسك
اهو جبس اسبوع
اشتغل ازاي انا دلوقتي
،، دانت المفروض تشكوره
بصلها بصدمه
،، اشكره
،، مش انت قولتلي انك عمرك ماتجبست قبل كدا ولا اتخيط
ايه حققلك امنيتك ههههه
،، بتضحكي
امشي من وشي
هيا دي الصحاب خيرا تعمل شرا تلقى
دخلت عليهم دكتورة تانيه اسمها ريناد بقلق وخوف
،، دكتور زياد انت كويس انا سمعت باللي حصل جيت اشوفك لو عايز مساعده
زياد بيرفع عينه
انا كوي
ولم يكمل وعينه اتسحرت من تلك العيون الزرقاء الواسعه
عينها كانت مسحوبه ورموشها طويله بشرتها بيضاء صافيه ومحجبه
حور ،، احم احم نحن هنا
فاق زياد ع كلامها وع احمرار وجه ريناد
قال بإعجاب ،، انتي دكتوره معانا هنا
قالت بكسوف
،، اه انا من دفعتكم
،، المستشفى منوره بيكي
،، منوره بأهلها يا دكتور
انا جاي اطمن ع حضرتك
ريناد كانت بتراقب زياد من بعيد وكانت معجبه بيه
،، انا كويس الحمد لله
،، تمام بعد اذنك
،، استني بس مش نتعرف
اسمك ايه
،، انا دكتوره ريناد
بعد اذنك عشان عندي شغل لو احتجت حاجه انا موجوده
زياد وعيونه كلها اعجاب
،، شكرا
بعد ما خرجت
حور ،، يا عيني يا عيني ع الحب من اول نظره
،،انتي عبيطه يابنتي حب ايه
بخبث ،، يسلام عايز تفهمني أن عيونك اللي مطلعه قلوب دي عادي
بتهرب ،، ولا قلوب ولا حاجه انا ببص عليها عشان هيا شكلها حلو صراحه
،، اممم هحاول اصدقك
،، بقلك ايه طلعيتي من دماغك بخبتك دي الواد اللي مطنشاه دا
،، لسه عايزه اأدبه
،، حرام عليكي
،، طب يا حنين
يلا يابابا ع شغلك كنش لسه كاسرلك دراعك
،، ماهو كلو بسببك منك لله
،، امشي يلاا
خرج زياد وفضل يدور عليها بعنيه بس ملقهاش
في المساء كان الشباب والبنات قاعدين في الجنينه وبيلعبو لعبة الصراحه
وجت الازازه ع أن مرنا تسأل حور
،، قوليلي حبيتي كام مره من قلبك
،، مره واحده
بصلها فارس بنظرة مفهمتش معناها
لف الازازه وجت ع أن علي يسأل احمد
،، قولي يا باشا عمرك بصيت لبنت وورفيده ع ذمتك
رفيده ،، هااا جاوب لطلع روحك
،، في اي ياحبيبتي هجاوب الله ربنا ياخدك أعلي
رفيده ،، اممم
،، والله
انا الحمد لله مراتي ماليه عيني وانا بحبها وهيا مش مقصره معايا في حاجه تخليني ابص عليها بره
رفيده ،، جدع يا زوجي
لف فارس الازازه وجت ع أن رفيده تسأل حور
،، لو اتمنيتي الزمن يرجع بيكي عشان حاجه مكنتيش تعمليها ف هيا ايه
،، مكنتش حبيت
وبصت لفارس اللي بصلها بحزن
ولف الازازه وجت ع أن رامز يسأل حور
،، احيه هوا مفيش غيري ولا ايه قومي يابنتي غيري المكان
رامز ،، مش قبل ما اسأل سؤالي هيا جت عليا
،، اسأل يا خويا
،، في حد عرض عليكي الجواز قبل كدا وقالك انو بيحبك
ولو اه فكان واحد وهما مين
،، ايه الاسئله دي كلها هوا سؤال واحد
احمد ،، لا جاوبي كلهم سؤال بنفس المعنى
،، بص
اللي قالي انو عايز يتجوزني هما اتنين
خالد ابن عمي ربنا ياخده ودكتور اكسل لما كنت هناك قالي انو بيحبني بس انا رفضت وقولتلو أن في حد في قلبي
فارس بغضب
،، وانتي كنتي رايحه هناك تشتغلي ولا تتجوزي
بصتلو بلاموبالاه
،، ملكش دعوه
اتعصب منها وراح قام شد ايديها وراح بيها ع الجنينه اللي من وراه
،، انت يعم اوعى انت جارر جاموسه اووووف ايدك تقيله
زيها فارس ع الحيطه وحاوطها بحيث انها متهربش
،، ها والزفت اكسل قالك ايه تاني
،، قولتلك انت مالك
،، حور متعصبنيش
ومين اللي في قلبك بقى ورفضتي دكتور الماني فد الدنيا علشانه
بدموع ،، انت مالك يا اخي بقى متسبني في حالي بقى وخليك في حالك
بحزن ،، انتي حالي ياحور
انا اسف
انا عارف اني وجعتك بس والله كان غصب عني كرهت احساس انك تتغصبي عليا
عارف اني وجعتك اوي اوي بس انا اقسم بالله عمري محبيت حد غيرك واني حتى لما كنت مع مرنا انا كنت بفكر فيكي انتي ولما لغيت الجواز منها فدا عشان مش متخيل نفسي في واحده في حضني غيرك
غيرك انتي انا والله محبيت حد غيرك
،، انت وجعاني اوي يا فارس وكتير وعملت حجات لو قلبي محبكش مكنش عمره هيسامحك عليها
بفرحه ،، يعني انتي مسمحاني
،، انا مقولتش كدا
انا مش ناسيالك لما كنا هناك عند عمو رياض وعمو محمد طلب ايدي
انا معاك فانز غلط والمفروض كان الأول يتكلم معاك بس انت كنت خايف يرفض جوازنا حصل العكس وهوا اللي طلبني ليك بنفسو وانت رفضتني
مش ناسيه لما كنا قاعدين وقولت انك مستعجل ع الخطوبه وهتعملها مع الفرح قدامي ووجعتني وانت قاعد في وشي
وعمري ما هنسى لما خرجت وشوفتك وانت بتب*وسها
قدامي كل دا ومتقوليش انت بتحبني الله يخليك
انا الدنيا جت عليا بما فيه الكفاية ولما قولت انك انت اللي هتعوضني جيت عليا اكتر منها
فارس دمعه نزلت من عنيه
،، انا اسف يا حور انا عارف اني وجعتك اوي بس اللي عايزك تعرفيه اني قبل ما كنت بوجعك كنت بقطع نفسي انا وجعت نفسي اكتر منك
وانا دلوقتي مش متخيل نفسي في حضن واحده غيرك وانك حتى لو موافقتيش عليا انا مش هجبرك عليا بس عمري ماهتجوز غيرك عشان انا بعشقك يا حور
ومش بحبك بس
انتي حب اول نظره اول مبصيت في عيونك اتسحرت بقيت عايز اعمل اي حاجه عشان تبقي مبسوطه كل مره بتبقي فرحانه وبتضحكي فيها بسبب حاجه عملتها لك بحس اني مالك الدنيا عشان انتي مبسوطه بسببي وانا السبب في ضحكتك دي
في نفس الوقت لما بلاقيكي بتضحكي مع حد غيري ببقى عايز أمسكوا اقتلو ليه هوا يشوف ضحكتك
حور مسحت دموعه اللي نزلت وهوا حط ايدو علي ايديها
،، انا دموعي عمرها ما نزلت لغيرك وقدامك
دموعي نزلت بسببك يا حور وانا دلوقتي مش زعلان أنها نزلت قدامك لأنها مش هتنزل قدام حد غيرك
ونزل أيده ع قلبه اللي كان بينبض بقوه
وده عمره مادق لغيرك وبيدقش بالشكل دا غير لما بتبقي قريبه مني
وافقي ومتتعيبهوش اكتر من كدا ع بعدك
وافقي تتجوزيني ياحور وانا وعد مني عمري ما هزعلك تاني وهعوضك عن كل دمعه نزلت من عينك بسببي أو بسبب غيري
انا بحبك اوي ياحور بعشقك كمان
حور بدموع كتير اوي
،، وانا عمري محبيت حد غيرك ولا قلبي دق لغيرك
وموافقه يا فارس لأن عمري ماهسمح لنفسي أو ليك نبقى لحد تاني غير بعض
موافقه وانا بكل نفس راضيه وانا قلبي ناطقها قبل لساني
موافقه ياحبيب عمري
فارس بصلها بفرحه شديده وهوا مش مصدق وحضنها جامد اوي وقعد يلف بيها
والكل اللي كانو واقفين متابعين من بعيد اللي بيحصل قعدو يسقفو والبنات تزغرط والشباب يصفرو
واخيرا عم الفرح من تاني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى