روايات

رواية حور الفارس الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء التاسع عشر

رواية حور الفارس البارت التاسع عشر

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة التاسعة عشر

رفيده كانت لابسه فستان زفاف كانت فيه زي الاميرات والتاج اللي مزين رأسها والميك اب اللي مزودها جمال عن جمالها
أما حور كانت لابسه دريس ابيض ستان لحد بعد الركبه كان فيه شغل بسيط بس كان شكلو حلو عليها اوي
وكانت حاطه ميكب خفيف كان شكلها بجد قمر اوي ويخطف القلب
أما مرنا كانت لابسه فستان اسود قصير جدا وهيلز احمر وروج احمر وكانت حاطه ميك اب كتير بس كان شكلها حلو
وفاء كانت لابسه دريس زيتي صك عليه اكستنشن وفي خرز من عند الكتف وطرحه من نفس لون الفستان وهيلز فضه لون الخرز ومع شوية ميك اب بسيط
كان شكلها زي القمر بحجابها اللي زادها جمال
وجا وقت أن احمد يدخل وكانو عاملين فرست لوك والكل بيصور
احمد دخل وكان ماسك بوكيه ورد ورفيده كانت عطياله ضهرها
قرب احمد وخبط ع كتفها برقه وبعد ما لفت اتسحر من جمالها كانت ايه في الجمال كانت ملاك بفستانها الابيض
،، شكلك حلو اوي اوي اوي بجد مش عارف اقول ايه بس انتي اجمل عروسه شافتها عيني
وحضنها ولف بيها وحور والكل زغرط وسقف
وكانو فرحانين جدا
وجاه دور فارس دخل وكانت مرنا عطياله ضهرها ومامتها اللي واقفه بكل فخر هيا ست في اخر الخمسين بس بتحاول تصغر نفسها وحاطه ميكب كتير جدا
كانت واقفه حور بدموع مكتومه ورامز اللي حزين بدرجه كبيره
قرب فارس منها وهيا لفت ليه
ابتسم فارس ليها بتكلف وقرب لها البكيه وهوا عينه ع حور اللي مش قادره تداري لمعت الدموع والحزن اللي في عينيها
مياده (والدة مرنا )،، مفيش حضن ولا اي حاجه
وليه سوسه 😒
قربت منو هيا وحضنته وهوا بادلها الحضن غصب عنو
حاسس انو فاضله شويه ويعيط
الكل زغرط ليهم وحور مش قادرة حتى تبص عليهم وحست أنها مخنوقه
وعيون الكل عليها بحزن
جاه وقت خروجهم من البيوتي سنتر حور مسكت فسان رفيده والكل وراهم وهما عمالين يزغرطو ويغنو بكل فرحه وداخل قلوبهم في حزن
راحوا وعملوا سيشن اتصورو
والكل اتصور معاهم وعدا الوقت وراحو القاعه
دخل احمد ورفيده وكان وراهم ع طول فارس ومرنا واتعملهم دخله تليق بخطوبه وفرح معمولين مع بعض
وبعدها احمد ورفيده رقصو سلو مع بعض والكل واقف يسقف ليهم
وفارس عينيه ع حور بكل غضب من لبسها وعيون الناس اللي عليها وقربها الشديد من زياد
بعدها اشتغلت الاغاني وبدأ الكل يرقص وكان كلو فرحان
بعدها اخدت حور المايك وبدأت تاني لرفيده
كلمات الاغنيه
………………………………………………
اه يا قلبي ع الجمال قمر مشاء الله
حطها في عينك دي اغلى بنت في الدنيا
يعني تتدلع ومالو ما القمر عارف جماله
مش هتبعد عنها يوم ولا ساعة ولا ثانية
آه يا قَلْبَيْ ع الجِمال قَمَّرَ مَشّاء اللّٰه
حَطَّها فِي عَيْنكَ دِي أُغْلَى بِنتُ فِي الدُنْيا
يَعْنِي تتدلع ومالو ما القَمَر عارِف جَمّالهُ
مَشَّ هتبعد عَنها يَوْم وَلا ساعَة وَلا ثانِيَة
دي صاحبتي وعشرة عمري وبينا سنين
من صغري وانا ايدي في ايديها تعدي سنين
فرحة باينة من عينيها لايق الابيض عليها
والعريس ايده في ايديها الله على جمالها
آه يا قَلْبَيْ ع الجِمال قَمَّرَ مَشّاء اللّٰه
حَطَّها فِي عَيْنكَ دِي أُغْلَى بِنتُ فِي الدُنْيا
يَعْنِي تتدلع ومالو ما القَمَر عارِف جَمّالهُ
مَشَّ هتبعد عَنها يَوْم وَلا ساعَة وَلا ثانِيَة
دِي صاحِبتِي وَعَشْرَة عُمْرِي وَبَيِّنا سِنَّيْنِ
مَن صِغَرِي وَأَنا إِيدِي فِي أَيْدِيها تَعِدِي سِنَّيْنِ
فَرْحَة بايِنَة مَن عَيْنِيّها لايق الأَبْيَض عَلِيّها
وَالعَرِيس أَيَّدَهُ فِي أَيْدِيها اللّٰه عَلَى جِمالها
……………………………………………………..
خلصت حور الاغنيه ورفيده حضنتها والكل سقف ليها
بعد وقت من الفرحه والغنى
جاه وقت رقصت السلوك لكل قبل
فارس رقص مع مرنا
وكذالك رفيده مع احمد
وكانت راقصه بالتبادل
يعني اللي بيرقصو بيتبادلو الأدوار مع بعض زي أن مثلا في نص الرقصه
احمد يرقص مع مرنا ورفيده مع فارس
المهم
وكمان احمد راح يرقص مع وفاء
والقرد فادي 😂
كان بيرقص مع ريماس وفي ناس كتير راحت ترقص مع بعض
فارس كان بيرقص مع مرنا وعينيه مع حور اللي واقفه تتفرج عليهم وعينيها كلها دموع
ومرنا شيفاه ومتدايقه
راح زياد مد ايدو ليها
،، تعالي نرقص
،، مليش نفس
،، تعالي عشان تضايقيه
،، ماشي
وافقت لما شافت الغضب اللي في عين فارس
وقربو وزياد حط ايدو ع وسطها وهيا انتفضت
،، في ايه يابنتي
،، بس متعش الدور اوي
وحطط أيدها ع كتفه وكانت بتبص ع فارس اللي باصص ليهم بكل غضب
وتم تبادل الأدوار
ووفاء كانت مع فارس ورفيده مع رامز ومرنا مع زياد وحور مع احمد وعلي كان معاه واحده مش تبعنا
بعدها تم تبادل الأدوار تاني
وكانت مرنا مع رامز اللي كان بيبصلها بكل حب وجنون وغضب وحزن
ووفاء مع احمد
وحور مع فارس
فارس حط ايدو ع وسطها بتملك وكان ضاغط عليه
حور ،، اله انت بتوجعني
فارس شدها اكتر ليه وهيا لفت ايديها حولين رقبته وغصب عنها بصت ليه بحب وهوا بادلها نفس النظره وتاهو في عيون بعض
أما مرنا كانت مستغربه من نظرات رامز ليها
قالته بكل ديق ،، انت بتبصلي كدا ليه
بدون مقدمات
،، بحبك
اتصدمت
،، انت عبيط انا خطيبة صاحبك وقريب هبقى مراتو
،، هوا اللي اخدك مني هوا بيحب حور
بديق
،، لا هوا بيحبني وانا بحبه
وانت متتكلمش تاني
وبعدها الرقصه خلصت والكل سقف للقبل
وبعدت مرنا عن رامز بكل ديق وهيا بتفكر في كلامه
وحور انتبهت لنفسها وبعدت عنه بسرعه وكذالك هوا
بعد كام دقيقه جاه وقت أن فارس يلبس الشبكه لمرنا
مياده ،، كانت ماسكه صنية الشبكه وواقفه بكل كبرياء
وفارس كان بيبص لحور اللي دموعها نزلت غصب عنها
ونفسها حاجه تحصل توقفو قبل ما يحط الخاتم في صباعها
ناولت مياده الدبله الفارس اللي كانت أيده بتترعش ومتردد يلبسهالها ولا لا
مرنا شافت ايد فارس اللي بتنتفض
فحطط ايديها التانيه ع ايديها اللي بتترعش لسه هتتكلم لقتو اتنطر والدبله وقعت من ايدو
الكل حاول يمسكها قبل ماتضيع لحد ما وقفت عن حور
حور بصت ع الدبله بصدمه بعدها بصت لفارس
وبقيت العيله بصت ليهم بدموع من القدر اللي عايز يجماعهم
ساميه ،، سبحان الله وقعت عند البنت اللي اختارها قلبه
محمد ،، انا مش مسامح نفسي
بصتلو ساميه بقلة حيلة ودموع
وطت حور جابت الدبله وكانت بتقرب منهم بخطواط بطيئه وهيا عينيها متركزه في عنيه بكل دموع
وهوا باصص ليها بكل حزن ودمعه فرت من عيونه وميحها قبل ماحد ياخد بالو
قربت منو حور وعطتو الدبله بايد مرتعشه وهوا اخدها منها
ونفسو يمسك ايديها يحطها في صباعها
بعدت حور والكل بدأ يبص عليهم وهما بيلبسو الدبل وفارس كان باصص ع حور اللي انسحبت بهدوء وخرجت الجنينه اللي برا القاعه وسابت دموعها تنزل
ووقعت ع الأرض منهاره بمجرد ان سمعت صوت التصفيق والزغاريد التي تعلن تبادلهم الخواتم
خرج زياد وراها بهدوء وقعد جنبها ع الأرض وربت ع كتفها بحزن
وحور بصتلو بانهيار ورمت نفسها في حضنه وبكت بشده
أما فارس بعد أن تلقى التهاني خرج يدورعليها بعنيه لمحهم قاعدين ع الأرض وهيا في حضنه
وظن أنها قعدن رومانسيه عينيه احمرت بغضب ودموعه نزلت دون إذن منه ولف ورجع مكان ما جه وهوا بيميح دموعه
مر الوقت بكل حزن
وبعدها خلص الفرح والكل رجع بيته بعد ما سلمو ع حور وزياد اللي قرر يسافر معاها
تاني يوم
في ڤيلا الصاوي كان الكل بيجهز نفسه الساعه ٧ صباحا
في نفس الوقت كان فارس طالع من غرفته عشان يشرب وهوا مكنش نام
استغرب لما لقى الكل لابس وجاهزين أنهم يخرجو
باستغراب ،، انتو رايحين فين كدا الساعه ٧
علي ،، رايحين نودع حور في المطار
،، هيا لسه مصممه ع السفر
محمد ،، تعالى معانا
،، لا
انا هنام عشان منمتش من امبارح
ولف ضهره ليهم وطلع ع غرفته بكل حزن
،، مش قادر يودعها
مش عارف ازاي ممكن يقعد سنتين من غير ما يشوفها
الكل راح المطار يودع حور
حتى رفيده فضلت تزن ع احمد عشان يوديها تودع حور
واخيرا بعد محاولات وافق
بعد ما الكل مشي بس كانت مرنا ومياده نايمين
قرر أنو يروح يبص عليها من بعيد
ولبس واستقل عربيته واتجه للمطار
أما عند حور في المطار هيا وزياد وحبيبه مش راضيه تخلي حور تطلع من حضنها
حور ،، خلاص يا ماما دول هما سنتين وجايه
بدموع ،، هتوحشيني اوي يا حور
الكل وهوا جاي من وراهم
،، وهتوحشينا احنا كمان
حور بصدمه ،، ايه دا انتو جيتو كلكم كدا
رياض ،، انا مش عارف ازاي هنقعد سنتين من غير زنك
،، زني ماشي يا سيدي مقبوله منك
ساميه حضنتها
،، خلي بالك من نفسك يا حور
خدي عملتلك السندوتشات دي عشان متعمليش فضيحه في الطياره
،، والله مش عارفه من غير سندوتشاتك دي هعمل ايه
رفيده من وراها وهيا جايه مع احمد
،، ابعدي عن حماتي يابت
حور ،، لا لا كدا كتير عليا العرسان بنفسهم جاين يودعوني
انا مصدوم
وحضنو بعض بقوه
رفيده بدموع ،، هتوحشيني اوي يا حور
حور ،، والله انا مش عارفه ازاي هقعد سنتين من غيركم
بعد ما حور سلمت ع الكل كانت طول الوقت عماله تدور عليه بعيونها
وبتسأل نفسها
،، ليه مجاش يوعني معقول انا قد كدا مش فارقه معاه
وسكتت لما عينيها جت في عنيه كان جاي وهوا بيجري وعمال يدور عليها بعنيه لحد ما عيونهم اتلاقت
كان واقف ع مسافه بعيده شويه
عينيهم دمعت
كان بيودعها بعنيه
ويقول ،، هتوحشني عيونك اوي
كانت نظارتها ليه كلها عتاب وحب
فاقت ع صوت زياد ،، حور يلا عشان منتاخرش
وهيا عينيها لسه عليه
،، يلا
خلي بالكم من ماما وريماس هما امانه معاكم لحد مارجع
ساميه ،، في عيونا متقلقيش
الكل ودعها بحزن ودموع وفارس كان حزين جدا وفضل يبص عليها لحد ماختفت من قدامه
وبعدها لف ورجع قبل ماحد يشوفه
اخد عربيته وطلع بيها ع النيل ونزل ونام ع عليها وبص السما
،، اااااه يارب مش عارف ايه اللي انا بعمله في نفسي دا
ولسه ايه ممكن يحصل تاني
راحت واخدت قلبي معاها
ولا انا عارف هيا لسه بتحبني ولا نستني
بس اكيد كرهتني
انا سبتها خطبت غيرها
انا اناني اوي ومش مسامح نفسي
يارب ليه
ليه بيحصل معايا كل دا
لييييه
قال الكلمه الاخيره وهوا بيضرب ع العربيه بقوه
انا تعبت اوي
يارب انا عايز ارتاح بقى
ياترى ايه اللي لسه هيحصل معاهم وحبهم هينتصر ازاي
القصه بقت تزعل اوي 😓

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى