رواية حور الاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية جميل
رواية حور الاسر الجزء الحادي عشر
رواية حور الاسر البارت الحادي عشر
رواية حور الاسر الحلقة الحادية عشر
حور بعصبيه : انت بتعمل ايه انت مين سمحلك تمسك تليفوني
اسر : خدي كلمي اخوكي وانا عاوزك بعد ما تخلصى
حور : عاوز ايه
اسر : اسمها نعم ولما تخلصي هعرك انا عاوز ايه
حور : متقول واخلص
اسر بعصبيه : حوووور ردي علي اخوكي
حور : حاضر الو يا ياسر
ياسر : ايه يحور انتي بتكلمي مديرك كدا ليه انتي كدا هتترفضي
حور : انا عاوزه اترفد اصلا
ياسر : ايه
حور : علشان دا طلع رخم
اسر : علفكره سمعتك وانا اعرفك مين اللي رخم
حور : هتعمل ايه هترفدني ارفدني في مليون شركه تانيه تتمناني
اسر : ماشي خلصي بس كلامك مع اخوكي
حور : ايو يا ياسر عاوز حاجه انا لازم اقفل
ياسر : تمم سلام وكلمي مديرك عدل
حور : حاضر سلام
ياسر : سلام
حور لأسر : نعم
اسر : حور ممكن لو سمحت تكلميني عدل الشهر ده لوسمحت
حور : ….
اسر : والله كنت مجبور وفي يوم هقولك علي اللي حصل
حور : تمم خلاص انا هروح اقعد ازاكر عاوز حاجه
اسر : لا شكرا
حور : عن اذنك وتركته وجلست علي المكتب وكان اسر يقلب في الأوراق بملل وهو يتابع حور من بعيد
عند فاطمه …
فاطمه: ها يا ياسر أختك عملت ايه في الشغل
ياسر : اتقبلت يا نبع الحنان بس بنتك دي مجنونه
فاطمه : ليه
ياسر : دي بتكلم مديرها وحش علشان رخم وهي مالها بيه لا وكمان وعوزاه يرفدها من الشركه دي شغاله في اكبر شركه
فاطمه: معلش هي لسه صغيره يارب تعقل 🤲
ياسر : يارب 🤲
عند اسر وحور …
بعد فتره ذهب أسر وجلس على مكتب حور
أسر : حور بتعملي ايه
حور: بزاكر عاوز حاجه
أسر : لا كنت زقهان فقولت اجي اقعد معاكي
حور : ماشي
اسر : متيجي اذاكرلك
حور : لا اسكت بقا خليني اذاكر
أسر : اخذ الكرسي وجلس بجانبها
حور : انت بتعمل ايه
أسر : بشوفك بتذاكري ايه
حور : أحياء يلا بقا امشي
أسر : ماشي لو قولتي ايه دا وشاور على رسمه في الكتاب
حور : وانا ايش عرفني مش عندي في المنهج
أسر : خلاص خليني اذاكرلك
حور بنفاذ صبر : ماشي خلاص
أسر : يلا وبدأ يشرح لحور وبعد فتره
حور : الله ي أسر شرحك حلو اوي انت عرفت دا كله ازاي
أسر : علشان انا في كليه الطب ي حور
حور : اه صح دا انت اللي كنت هتعمل ليا العمليه بس يارب ابقى دكتوره زيك
أسر : يارب ي حوري بس بلاش نتكلم في الموضوع ده تاني علشان انا بتدايق من نفسي لما بفتكر اللي كنت هعمله
حور : ماشي بس دي الحقيقه وبعدين ايه حوري دي انا مش بحب الكلمه دي
أسر : ليه
حور : علشان المستر بتاعي بيقولهالي وهو رخم وانا زعقتله المره اللي فاتت
أسر : نعم عملتي ايه
حور : كسفته واحرجته قدام اصحابي
أسر : دا ازاي دا
حور : بيقولي ركزي ي حوري رديت عليه قولتله حاضر بس انا اسمي حور مش حورييي
أسر بضحك : قولتيه حورييي
حور :اه هو رخم اوى اصلا
اسر بضحك : خلاص هقولك ي حوريتي أو حوريه بس كان نفسي اقولك حوري اوي اصلا هي احلي
حور : اممممممم ماشي موافقه قولي اي حاجه
اسر : طب المدرس ده اسمه ايه
حور : اسمه مارد وسلام بقا علشان انا لازم اروح
اسر : طب يلا اروحك
حور : لا علشان ياسر جاي يخدني
أسر : ليه
حور : من ساعه ما انت خطفتني وهو بيوديني ويجيبني
اسر : ماشي
حور : ياسر بيرن يبقى جه يلا سلام
أسر : ماشي سلام وبسها من خدها
حور بصدمه : انت عملت ايه والله…. وقاطعها اتصال ياسر مره اخرى
حور : انا ماشيه و كلامي معاك بعدين وانا منستش المره اللي فاتت
أسر بضحك : ماشي وخدي بالك من نفسك وتركته حور ومشيت
زين واسد : امسك احنا منعرفش انك جامد اوي كدا
زين : هي بتتكلم على اني مره
أسد : انت عملت فيها ايه المره اللي اللي بتقول عليها
أسر : بس بقا انت وهو وانتو واقفين تتصنتوا علينا مش عيب عليكوا وانتوا كبار كدا
زين واسد : ماشي يعم الرومانسي
أسد : طب قولي بقا كنت خاطفها ازاي
أسر :….. (حكي كل اللي حصل)
أسد : يبقى دا كله حصل وانتوا مقولتوليش
أسر : اهو حصل وخلاص بقا ي أسد ويلا كل واحد فيكوا على مكتبه وانت يا زين عاوزك تحياتي كل المعلومات عن المدرس اللي اسمه مارد
زين : ليه
اسر : كدا وتركهم وذهب أسر لمكتبه وظل يفكر في حور
عند حور….
ياسر : ايه ي بنتي اتاخرت كدا ليه
حور : كنت بسأل المدير لو عاوز حاجه قبل ما امشي
ياسر : ماشي وبعد كدا كلميه عدل
حور : ماشي
ياسر : علي العموم الف مبروك ي قلبي
حور : الله يبارك فيك ورجعوا البيت
حور : ي نبع الحنان عمله اكل ايه
فاطمه : الاكله اللي بتحبها (معكرونه بالبشامل)
حور : الله عليكي ي نبع الحنان يرتني كنت انخطفت من زمان
ياسر: بتقولي كدا ليه ي حور
حور : اصل انتوا بتدلعوني من ساعه ما انخطفت
ياسر : احنا كنا بنعمل كدا علشان خايفين عليكي ومن النهارده ورايح هتلاقي الدلع وبس
حور : ربنا يخليكوا ليا يارب 🤲
فاطمه : يلا علشان تتغدوا
حور : بسرعه ي ياسر وجلسوا يتناولون الطعام والضحك والهزار مستمر بينهم
وبعد فتره ذهبت حور الي غرفتها
حور لنفسها : انا كدا لقيت شغل يعني شهر على ماخد المرتب وامشي وذهبت حور حتى تنام ولكن ظلت تفكر في اسر حتى نامت
عند أسر رجع البيت
خديجه (والدته) : ازيك ي أسر تعالي عاوزه اتكلم معاك في موضوع
أسر : موضوع ايه ي ماما
محمود (والده) : موضوع كل يوم
أسر : اكيد جايبه عروسه صح
خديجه : اه ي أسر عاوزه افرح فيك قبل ما اموت
أسر : بعد الشر عليكي
خديجه: خلاص تعالي شوف العروسه
أسر : لاء يا ماما وقريب اوي هتفرحي
خديجه : يعني ايه ي أسر
محمود : يعني ابنك حاطط واحده في دماغه
خديجه : بجد ي أسر
أسر : بجد ي روحي
خديجه : لولولولولولولي
ياسمين (اخت اسر ) : مين دي واسمها ايه وعندها كام سنه
أسر : ملكيش دعوه انتي ويلا بقا انا طالع انام
خديجه : مش هتتعشي
أسر : اتعشيت في الشغل
خديجة : ماشي ي أسر وذهب أسر لغرفته وظل يفكر في حور
أسر لنفسه : انتي عملتي فيا ايه ي حوري وياترا هتعملي ايه اكتر من كدا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الاسر)