روايات

رواية حور الاسر الفصل التاسع 9 بقلم آية جميل

رواية حور الاسر الفصل التاسع 9 بقلم آية جميل

رواية حور الاسر الجزء التاسع

رواية حور الاسر البارت التاسع

رواية حور الاسر
رواية حور الاسر

رواية حور الاسر الحلقة التاسعة

عند حور….
حور : ايه اتاخرتي كدا ليه
نيره : اصل كنت بتخانق مع واحد خبطت فيه بس ايه كان موز
حور : طب احكيلي
نيره : بعد الدرس ويلا علشان اتاخرنا
حور : ماشي يلا
في الدرس…
المدرس : مفيش دخول اتاخرتي ليه
حور : اسفه ي مستر انا اللي آخرتها
المدرس : ماشي ندخلها المره دي علشان خطرك بس ي حور
حور : شكرا ي مستر
المدرس : حور مفيش شكر بينا تاني
حور بعصبيه : ليه بقا انشاء الله كنت مين علشان مش اشكرك
المدرس بصوت منخفض : هقول كنت تبقي مين بكره لما تكوني مراتي حبيبتى وملكي انا وبس
حور : بتقول حاجه يمستر
المدرس : لا كنت بقول انك عندك حق

 

 

حور : اه ماشي
عند أسر…
اسر : ايه ي زين عاوزك تعرف حور مقدمه في انهي شركه
زين : حاضر خمس دقائق وهقولك
وبعد فتره …..
زين : الحق ي أسر دي حور مقدمه في الشركه بتاعتنا
اسر : بجد حلو اوي
زين : طب هتعمل ايه
أسر : هي مقدمه علي ايه
زين : تبقي سكرتيره
اسر باستغراب : سكرتيره لمين هو انت عاوز سكرتيره
زين : لا دي لاسد علشان سكرتيرته مشيت
اسر : امممم
زين : هتعمل ايه
اسر : هكلم أسد
باااااس تعلوا نتعرف على بطلنا الجديد

 

 

(أسد : عنده ٢٦ سنه خريج من هندسه ويشتغل دكتور في الجامعه و بردوا مع أسر وزين في الشركه و طويل و عيونه عسلي وبشرته بيضاء وله عضلات وحاجه كدا اقولكوا جنتل مان)
ملحوظه : الشركه بتاعت أسر بس مشغل أصحابه معاه
نتعرف على ياسر علشان مش اتعرفنا عليه
(ياسر : عنده ٢٣ سنه طالب في كليه الهندسه وبيشتغل علشان يصرف على امه واخته بعد ما ابوه مات هو عيونه سوداء وبشرته قمحاويه وله عضلات وبيحب الموضه وحاجه كدا ولا في الخيال )
أسر : هكلم أسد ياخد السكرتيرة بتاعتي وانا هاخد حور
زين : الله عليك يلا بينا نروح له بس يا تري هو هيوافق
اسر : اه هيوافق وانا متاكد
زين : وانت متاكد ايه بقا
اسر : علشان اسد بيحب صافي انت مش ملاحظ نظراته ليها بعدين قولي انت كنت جاي متبهدل كدا ليه
زين : هاااا مفيش
اسر : اوعي تقول انت بنت اللي عملت فيك كدا
زين : بصراحه اه بس كانت ايه صاروخ يا ناس
اسر بضحك : انت وقعت ولا ايه
زين : شكلي كدا
اسر : طب متقوليش ايه اللي حصلك
زين : حاضر هو الموضوع أن ….(حكي اللي حصل )
اسر بضحك : كل دا حصل فيك والله انا فرحان أن البنت عملت كدا انا بقيت عاوز اتعرف عليها
زين : اضحك يا اخويا اضحك ماشي بس لما تشوفها تاني بس
اسر : متبقاش تنسي تعرفنا عليها
زين : حاضر من عنيا
ووصلو الشركه
عند أسد…..
أسر : أسد عاوز اتكلم معاك
زين : بسرعه قبل ما حور تيجي
أسد : حور مين
زين : البنت اللي وقعت أسر ههههه

 

 

أسد : بجد اسمها حور اسمها جميل طب وشكلها ي زين
زين : جامده دي حوريه ي اخي
أسد : بجد انا لازم اتعرف عليها ي أسر
أسر: بس منك ليه بس ي أسد انت طالب سكرتيره صح
أسد : اه صح بتسأل ليه
أسر : خد السكرتيره بتاعتي
أسد : بجد
أسر : اه بس تنفذ اللي هقولك عليه
أسد : دا اللي هو ايه بقا انشاء الله
اسر: اسمع في بنت هتيجي تقدم طلب انها تشتغل هي لسه في الثانوي اسمها حور انت بقا يا شاطر تقولها انقبلت في الشغل وتشغلها السكرتيره بتاعتي
اسد: اوعي تكون دي هي حور حبيتك
أسر : اه هي
أسد: الله هشوف اللي قدرت توقعك ي أسر بيه هههههه
أسر : اتلم ياض بدل ما اخلي صافي تشتغل سكرتيره زين
أسد : لا والنبي انا موافق سامحني ي باشا
أسر : جيب لورا جيب ههههههه
معلومه : صافي سكرتيره أسر بس أسد بيحبها وتعالوا نتعرف على صافي
( صافي : عندها ٢٤ سنه عايشه لوحدها علشان ابوها وامها ماتوا هي عيونها زرقاء وبشرتها بيضاء و محجبه )
عند حور…..

 

 

المدرس بعد الدرس : غيبتي امبارح ليه يا حور
حور بتوتر : كنت في مشوار ي مستر
المدرس : ماشي لو عاوزه شرح الحصه ابقى تعالى اشرحهالك
حور : شكرا ي مستر بس مش انهارده علشان راحه مشوار
المدرس : ماشي ي حور ابقى تعالى في اي وقت انتي تشرفي
حور : شكرا ي مستر سلام
المدرس : ….
نيره علشان تانقذ حور علشان عارفه ان المستر معجب بحور : يلا ي حور ماما هتقلق عليا
حور : جايه اهو عن اذنك ي مستر وتركته ومشيت
حور : شكرا ي نيره
نيره : لا شكر على واجب
حور : طب احكيلي مين اللي خبطك
نيره : …(حكت اللي حصل )
حور : طب سلام بقا
نيره : ليه راحه فين
حور : اصل انا هشتغل وراحه انهارده علشان هشوف هشتغل ولا لاء ادعيلي ي نيره
نيره : يارب يحور
حور : سلام
عند أسر وصلت حور الشركه
صافي : أسر باشا في بنت اسمها حور جايه تقدم على طلب السكرتيره
أسد : اهي جت ي أسر وغمزله
أسر : يلا ي زين وانت ي أسد زين ما اتفقنا وانتي ي صافي دخليها بعد ما نخرج
صافي : حاضر ي استاذ أسر
أسر : صحيح ي صافي انتي من انهارده السكرتيره بتاع أسد ماشي
صافي : ماشي ي أسر باشا
وخرج أسر وزين ودخلت حور
أسد :اتفضلي ي انسه حور
حور : شكرا
أسد : وريني السيفيه بتاعك
حور : بس انا لسه في تانيه ثانوي
اسد بصدمه : ايه طب وعايزه تشتغلي ليه

 

 

حور : كدا بدل ما بخليني قاعده في البيت مش بعمل حاجه فقولت اشتغل متخفش ي استاذ أسد انا طلعه الأولى على المدرسه كل السنين اللي فاتت وبرضوا هثبتلك ان انا قد الشغل دا
أسد بصدمه من كلامها : ماشي ي حور اعتبري نفسك اشتغلت من دلوقتي
حور بفرحه : شكرا ليك لأنك وثقت فيا وانا بإذن الله هكون قد الثقه دي
أسد : هنشوف اه انتي عرفتي اسمي من اين
حور : اصل السكرتيره اللي بره قالتلي اتفضلي على مكتب الاستاذ أسد فعرفت ان اسمك أسد
أسد : ماشي يحور ممكن تتفضلي
حور : هو انا ممكن اسال سؤال
أسد : اتفضلي
حور : في سكرتيره برا انتوا طلبتوا واحده تانيه ليه هي دي هتمشي
أسد : لا مش هتمشي دي السكرتيره بتاعتي اما انتي سكرتيرة أسر باشا وكمان اسمها صافي مش دي ماشي
حور سرحت في اسم اسر ومردتش
أسد : حور روحتي فين
حور بتوهان : في أسر
أسد: أسر انتي تعرفيه
حور : لا انا افتكرت اللي كان خاطفني
أسد بصدمه : خاطفك
حور : اه بس طلع طيب قوي وقلبه حنين ورجعني البيت تاني يوم بعد اللي خاطفني فيه اه خلاص يلا بقا سلام اروح اشوف شغلي
أسد بصدمه : ماشي خلي صافي توريكي فين مكتب الاستاذ أسر
حور : تمام
وخرجت حور وذهبت لصافي
حور : صافي ممكن توريني مكتب استاذ أسر فين
صافي : حاضر
حور : هو احنا ممكن نبقى أصدقاء
صافي : دا يشرفني جدا وبلا بقا علشان مش نطرد
حور : يلا
صافي : هو دا مكتب استاذ أسر
حور : تمام شكرا
عند أسد اتصل على أسر
أسد : المهمه تمت ي برنس
أسر : تمام
أسد : انتي خطفتها امتي
أسر : انا عرفت منين
أسد :____( حكي اللي حصل )

 

 

أسر : هبقي اقولك بعدين
أسد : تمام ماشي
عند أسرالباب خبط
أسر : اتفضل
دخلت حور وانصدمت لما رأته
حور بصدمه :_____

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى