رواية حور الادم الفصل السادس 6 بقلم لميس رضا
رواية حور الادم الجزء السادس
رواية حور الادم البارت السادس
رواية حور الادم الحلقة السادسة
وفكها حور :بعايط شكرا ي ادم انا خايفه اوي اوي
ادم خدها ف حضنو و قالها متخافيش ي حوري انا معاكي و مش هسيبك ليه يلا تعالي نطلع حور لسا بتقوم مقدرتش قام ادم شالها حور بكسوف خنزلني ي ادم ادم: اسكتي ي بت هرميكي ع الارض و امشي
حور سكتت و حطت راسها على صدور و هو ابتسم
ركبو العربيه و راحو بيت حور
بباها و مامتها اول مل شافو طلعو جري عليها و بيحضنوها و بيعيطو و هي بتعيط قالهم مينفعش تفضلو هنا البيت كلو اتكسر تعالو معايا
بابا حور :لا يبني هنفضل هنروح فين دلوقتي
ادم:يعمي مينفعش تفضلو هنا المكان مش امان
ماما حور :لا لا هنتصرف
ادم :انا كدا هزعل بجد
حور:هنروح فين يعني ي ادم دلوقتي
ادم :الفيلا
حور: لا طبعا مينفعش
ادم : خلاص انا عندي شقه تعالو فيها
ابو حور: خلاص يبني ودينا
ادم وداهم و اتطمن عليهم و روح
_______________________________
كانت الساعه بقت ٧ الصبح حور طول الليل ما نامتش ولا ادم الاتنين بيفكروا في اللي حصل وازاي قربو من بعض كدا و هما اصلا المفروض جوازهم مصلحه
________________________
مرت الايام و بدأ حور و ادم يحبو بعض و ادم بقا بيخاف ع حور اوي و بيتكلمو كل يوم الحب بان عليهم و كانت أجمل صدفه ف حياتهم الاتنين.
مرت الايام و قبل فرحهم بيوم ادم كلم حور
ادن: الو ي حور انتي فين
حور :انا ف البيت
ادم: طيب هعدي مسافه السكه
حور:حاضر هجهز اهو
حور جهرت لبست كوت اسود و تحتو توب رمادي و بنطلون اسود و طرحه سوده ف كانت جميله جدا جدا
ادم وصل و زمر بالعربيه
حور : ماما انا نازله
مامتها :ماشي ي حبيبتي
حور ركبت مع ادم كان لابس تيشيرت اسود اوفر سايز و بنطلون اسود
ادم اخد حور للكافيه كافيه جميل اوي و مكنش فيه حد و دخلو و قعدو طلبو حاجه ف فنص الكلام لقت المكان اتغير ورود ظهرت و ادم طلع خاتم الماس مش جيبو و نحني ليها و قالها ممكن نتجوز بجد انا بحبك اوي✨️❤️
حور:انت بتتكلم بجد بتقول اي😭💗
ادم :انا بحبك اوي ي حوري وانتي لاحظتي كدا ممكن نبدأ بدايه جديده و حلوه مع بعض ارجوكي💗
حور :ايوا طبعا🥺
ادم :لبسها الخاتم و قعد جنبها و مسك ايدها و قالها فرحنا كمان تلت ايام عما تجهزي نفسك و الفستان
حور: بجد🙂مش كمان اسبوع
ادم : لا كنت عاملها مفاجأه ليكي
حور فرحت اوي و ادم كمان
حور: الوقت اتأخر يلا نروح بقا
ادم :يلا
و روحها و قالها تخلي بالها من نفسها و بكرة هياخدها تختار الفستان
حور بتحمس : مااشي
ادم :تصبحي ع خير ي حوري
حور:وانت من اهلو ي حبيبي
ادم بصدمه :بقولي اي
حور : ولا حاجه و طلعت ع فوق جري
ادم :ضحك عليها و مشي
____________________________
تاني يوم
ادم كلم حور و راحلها و راحو اختارو الفستان و كان فستان منفوش و تحفه اوي و جابت واجد صك كمان
<<<<<<<مرت الايام و يوم جوازهم ايجى>>>>>>
حور من الصبح ف الفندق و الميكب ارتست و مصففة الشعر معاها حرفيا الميكب بتاعها كان تحفه ميكب نود كدا و هادي و جميل و شعرها كان تحفه برضو اوي قررت حور انها هتسيب شعرها مره و تلمو مره مع كل فستان و كدا بس كانت حوريه من الجنه
ايجي الليل و حور لبست فستانها المنفوش و ادم ايجى ليها دا كلو و تالا و نهال و مامتها معاها طبعا
ادم ايجى لحور و معاه عربيات كتير (هوريكو👇🏻شكلها)
كانت جميله و ادم طلع لحور و حور واقفه و هو بيبص لحوريته التي سوف تصبح ملكه ادم قرب عليها و قالها لفي ي حوري شذ حور لفت ادم حضنها جامد اوي اوي مع العلم(هما كتبو الكتاب انبارح)
>>>>>فلاش باااك<<<<
ادم و عيلته راحو عند حور بعد الاتفاق طبعا مع بابا حور
و ادم جاب المأذون ليفيق الاثنان ع جمله المأذون المشهوره(بارك الله فيكم و باركعليكموجمع بينكمافي خير)يفرح ادم و يذهب الي حور و يحضنها بقوه كأنه يريد وضعها بين ضلوعه و حور بادلته الحضن بشده
<<<<<<بااااااااااك>>>>>>
ادم خلاص كدا هتبقى مراتي قدام الناس كمان ي حوري
حور بكسوف ضحكت ليه
ادم: يلا ي حبيبي علشان نلحق القاعه
حور :يلا و شنكلو ايد بعض وسط زغاريط كتير اوي و ناس كتير مبسوطه و فرح فخم جدا
ادم و حور وصلو القاعه رقصوا اسلو مع بعض حور و هي بتحضن ادم انل بحبك ي ادومتي
ادم بصدمه:بتقولي اي
حور :بحبك🤭💗
ادم :ونا بعشقك
عدى الوقت في الفرح وكان فرح جميل جدا والكل انبسط فيه جت فتره ما بين الفقره الاولى والفتره الثانيه راحت حور وغيرت هدومها ظبطت نفسها وكمان ادم وهعمل دخله قويه جدا وكان فرحهم مليان بالحب كان اعظم فرح الناس ممكن تروحوا في حياتهم
الفرح خلص و حور و ادم راحو الفلا وسط الزغاريط كتير اوي و هما كانو فرحانين
__________________________
ادم و حور طلعو اوضتهم ادن بحده :……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الادم)