روايات

رواية حور الادم الفصل الخامس 5 بقلم لميس رضا

رواية حور الادم الفصل الخامس 5 بقلم لميس رضا

رواية حور الادم الجزء الخامس

رواية حور الادم البارت الخامس

حور الادم
حور الادم

رواية حور الادم الحلقة الخامسة

حج أحمد
احمد : اتفضل ي حج
الجد : انت اكيد عارف احنا جايين لي
احمد :اكيد و لينا الشرف
الام راحت ل حور اطلعي ي حبيبتي يلا طلعي القهوه
حور: حاضر سبقها تالا و نهال ل برا
حور جابت القهوه و دخلت بفستانها الابيض الذي به نقوش ورديه و ترتدي طرحه ورديه اللون
نظر ادم إليها بشده و قال ف نفسه :هتبقى بتاعتي و هخليكي تحبيني ي حور انا بحبك بجد💗
نظرت حور اليه و في داخلها تقول نفسي تحبني و أعيش باقي حياتي معاك سعيده
جلست حور بجانب والدها بعد انا سلمت ع الجميع
الجد :يبنتي انتي موافقه
حور : ايوا
الجد:خلاص على بركه الله نقرأ الفاتحه و نخطب بكرا و الخميس الجاي الفرح
ابو حور: بس احنا مجهزناش حاجه
الجد: وحنا مش عاوزين حاجه كفايه أن ادم بيحبها
حور بصت لادم و ادم بصلها
قراو الفاتحه و الجد و العيله مشيو
___________________________________
حور قالت لادم انهم مش هيتكلمو الا بعد الخطوبه
ادم:براحتك
و مشي
____________________________
الصبح
ادم اخد حور و تالا و نهال و كريم و زين و راحو يجيبو الشبكه و جابوها و اكلو مع بعض ف مطعم شيك و زين عينو منزلتش من ع تالا و تالا بتحاول تبين انها طبيعيه مع انها هتموت و تبص ليه
بالليل
عملو خطوبه و ادم و حور اتخطبو و بعد ما كل المعازيم مشيو ايجي احمد فاكرينو تاجر الممنوعات
احمد بزعيق و غضب :انتو بتعملوووو ايي
ادم :اي الهمجيه دي انت مين ي بني آدم انت
احمد :دي خطيبتي
ادم بتوعد:خطيبت مين يلاو لكمو لكمه قويه دي هتبقة مراتي دي حور الادم دي حبيبتي و خطيبتي انا إياك اسمعك بتجيب سيرتها و لا بتجيب اسمها على لسانك الزب*اله دا ولا تقرف من العيله دي والا هندمك
رد احمد: هندمك ي ادم
ادم:اسمي ادم بيه ي كل*و لكمو لكمه اخري اقوي سقط احمد أرضا من قوتها كل دا وسط نظرات تالا و حور و نهال اللي مصدومين من كلامو و حور هتموت من الفرحه وانو ممكن يطلع بيحبها ايوا هي حبتو بس مش هتعترف ابدا ليه لانو جوازهم مصلحه ليها مش اكتر
احمد بتوعد :هندمكو كلكو و فر هاربا مش الرعب
ادم : يلا نروح بقا ولم ينظر الي حور
تالا و نهال :يلا خلي بالك من نفسك ي حور
حور بزعل من ادم:حاضر
ادم حس بيها بس طنش علشان ميحسسهاش بحبو
نزلو تالا و نهال و ادم وراهم لكن قبل ان ينزل قال لحور
ادم: خلي بالك من نفسك لو حصل حاجه كلميني
حور بكسوف:حاضر
ادم :سلام
حور :باي
===============================
بالليل ادم كلم حور ع الوتس يتطمن و اتطمن انها بخير و كلو تمام
___________________________________
بالليل حوالي الساعه ١ بالليل
سمعت حور وباباها ومامتها صوت خبط نزلوا جري عشان يشوفوا الخبط ده منين
لو احمد وعصابته جايبين قطع من الخشب و قاعدين يخبطو ف البيت من تحت كسرو كالون البوابه صحيت حور على الصوت هي ومامتها وباباها حور برعب في ايه يا ماما في ايه يا بابا ايه اللي بيحصل
الاب :دا احمد و عصابتو
حور شهقات و عياط :انا السبب انا اللي رفضتو
الاب :لا يبنتي دا مستقبلك و دا مجرم
الام :خلاص ي بنتي متعيطيش
الصوت بيعلى اوي و صوت أقدام طالعه ع السلم
حور برعب هنعمل اي و لين كمان مش هنا كان ممكن تتصرف حور بسرعه:انا هكلم ادم طلعت جري جابت الفون و الأصوات بتعلى حور وهي ماسكه التليفون وبتعيط رد يا ادم رد يا ادم
ادم رد بنوم: الو مين
حور بصرخات :الحقنا ي ادم
احمد كان كسر الباب و دخل ليهم
حور :ي ادم والنبي الحقني دخلت اوضه و قفلت على نفسها و بباها و مامتها واقفين الرجاله مكتفينهم
حور بصرخات عاليه و شهقات تقطع القلب :الحقني ي ادم احمد اقتحم بيتنا
ادم بخضه :حور استني مسافه السكه هكون عندك
حور بعايط و راحت لآخر الاوضه و بصوت احمد دخل بعد ما كسر الباب و ادم لسا مع حور ع الفون
ادم راكب سيارته: متخافيش ي حبيبتي انا جايلك اهو
حور :الحقني ي ادم ابعد ي حقير ابعد عني احمد شال حور و هي بتصوت باسم ادم و ادم هيتهبل عليها و مش عارف يعمل حاجه
ادم كان وصل أول شارعهم و شاف احمد و هو بيحط حور اللي بتصوت ف العربيه و العربيه طلعت سريع و ادم طلع وراها و هو مجنون على حور
حور اغمي عليها من العايط و القهر و احمد بيبصلها بشه*وه
ادم سرع العربيه و قرب اوي منهم و شاف حور و احمد وكان هيتجنن على حوريته ذات الوجه البشوش الذي تغير من العايط و الصويت ادم خفف علشان احمد ميلاحظهوش
احمد اخذ حور ودخلوا في مخزن مهجور وربطها على كرسي ورش على وشها ميه علشان تصحى حور صحيت حور :بصويت انت عاوز ايه مني يا احمد ابعد عني انا مش عايزاك انا اتخطبت اصلا لادم ادم اصلا هيجي ينقذني منك دلوقتي
احمد بسخريه :ده في احلامك ما حدش هيعرف لنا طريق جره هتجوزك واخدك ونسافر بره
حور وده على جثتي انا احمد لو حصل مستحيل اتجوزك انت كل*ب انا بحب ادم
احمد اتعصب و خبط حور بالقلم
كل ده كان ادم بره كان معاه مسدس بتاعه ضرب كل العصابه بتاعه احمد ودخل وسمع حور واحمد وهم بيتكلموا وسامح حور وهي بتقول له انا بحب ادم وتعصب اكثر لما شاف ان احمد ضرب حور بالقلم
هنا الدم ابتدا يجري في عروق ادم ومسك احمد من ظهره بحديده خبطوا خبطات كثيره جدا لدرجه انه ممكن يكون مات لكن ادم لم يهتم وجرى على حور وفكها حور :بعايط شكرا ي ادم انا خايفه اوي اوي
ادم خدها ف حضنو و قالها متخافيش ي حوري انا معاكي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى