روايات

رواية حور الادم الفصل الثالث 3 بقلم لميس رضا

رواية حور الادم الفصل الثالث 3 بقلم لميس رضا

رواية حور الادم الجزء الثالث

رواية حور الادم البارت الثالث

حور الادم
حور الادم

رواية حور الادم الحلقة الثالثة

_______________________
بس فجأه لقى نهال بتكلمو و بتقولو ها ي ادم هتيجي تاخدنا ولا اي هنروح ازاي ارن ع كريم
ادم بسرعه:لالا انا جاي سلام
____________________________________
دلف ادم إليهم و ذهب الي الجامعه انتظر تالا و نهال عنا خرجو و كان معاها تلك الحوريه التي خطفت قلبه منذ اول لحظه رآها
حور: باي ي بنات هروح انا بقا
تالا ما تيجي معانا
نهال:تعالي هنوصلك ف طريقنا احنا كدا كدا عندي ع بيتك
حور :لالا هتكسف من اخوكم و اذا بذلك الادم يقول ف ضهرها ولا احراج ولا حاجه تعالي هنوصلك معانا
حور لسا هتعترض ادم قال:ولا كلمه يلا بسرعه علشان اتاخرنا
تنهدت حور بقيت حيله و اخدتها تالا بفرحه و ادخلتها السياره
وصل ادم حور أمام بيتها الذي بتكون مش طابقين زي اي بيت مصري عادي
حور:خلاص هنزل هنا انا بقا
ادم :بحزن داخله تمام
نزلت حور ة ذهبت الي منزلها و اكمل ادم طريقه ليوصل اخواته و يذهب للفيلا ليرتاح
وصلو للفيلا و دخلو كل واحد راح اضتو
______________________________________
في غرفه ادم
ادم بيكلم نفسو و بيقول: انابيحصلي اي انا مستحيل احب حاسس اني مشدود ليها لي لالا مستحيل مستحيل
______________________________________
عند حور
دخلت منزلها سلمت على بباها و مامتها و دفلت الي غرفتها
حور بداخلها :احو تالا و نهال دا طيب اوي ربنا يخليه ليهم
____________________________________
مرت الايام و ادم و حور مش بيشوفوا بعض ادم بيفكر ف حور و حور بتفتكرو احيانا فيه بس بتشتغل نفسها
=================================
ف يوم حور رايحه الجامعه و مقهوره بسبب حاجه
(حور و تالا و نهال صحاب اوي اوي )
نهال اليوم دا كنت تعبانه ف مجتش الجامعه و تالا جت لوحدها لما حور كلمتها و هي بتشهق
>>>فلاش باااك<<<
حور بتكلم تالا ف الفون :تالا انتو هتروحو الجامعه انهارده
تالا:احنا مش متفقين انبارح منروحش علشان نهال تعبانه
حور بشهقه: الحقيني ي تالا
تالا:مالك ي حور بس في اي
حور بتعيط و مش بترد تالا اتجننت
تالا:متردي ي بنتي
حور :مش عارفه اتكلم ف الفون
تالا طيب تعالي نروح الجامعه انهارده
حور خلاص ماشي
>>>>>بااااااك<<<<<
تالا كريم ابن عمها وصلها لان متفقتش مع الشوفير و ادم ف الشركه
حور واقفه مستنيه تالا و ماسكه نفسها بالعافيه
تالا اول ما شافت حور طلعت جري عليها
حور اترمت فحضن تالا و قعدو ف جنب و حور قاعده تعيط و مش ساكته
تالا :متقولي بقا في اي
حور :انا جايلي عريس
تالا و سابت حور و بتضحك بجددد
حور :انتي مبسوطه لي دا مجرم
تالا بصدمه ازاي
حور :انا عارفه انو بيتاجر ف الممن*وعات
تالا : خلاص ما ترفضي
حور : معرفش بابا و ماما موافقين كدا لي وي اللي عاملين حاجه و خايفين يفضحهم
تالا: بس ي هبله انتي عارفه بباكي و مامتك طيبين
حور :انا مش عارفه اعمل اي
تالا :انا عندي الحل لحظه و جايه
حور :هتعملي اي
تالا: اتقلي خمس دقايق
__________________________________
تالا كلمت ادم
تالا: الو ادم
السيكيورتي:الو مين
تالا :حضرتك انا تالا اخت بشمهندس ادم
ممكن تديه ليا
السيكيورتي :اكيد لحظه بس هحول المكالمه
تالا: تمام
ادم :الو
تالا :ادم انا عاوزاك ضروري
ادم:لي في اي
تالا :انا عاوزه حل دلوقتي و مفيش غيرك هيحل المشكله دي
ادم:انتي كويسه صح
تالا :ايوا بس حور لا
ادم و قلبو بيدق بسرعه:خير ف حاجه ولا اي
تالا :تعالي هبعتلك اللوكيشن معلش تعالى ضروري
ادم :مسافه السكه هكون عندك
تالا فصلت و بعتت اللوكيشن
و ادم طلع ركب سيارته و راح ليهم
في الوقت دا تالا راحت ل حور
حور :عملتي اي
تالا :ادم جاي
حور بخضه: لي
تالا :مفيش غيرو هيعرف يحلها ثقي فيا
حور بشهقات :انا خايفه
مر ٥دقايق كان ادم وصل ليهم و هما كانو قدام الجامعه
ركبو مع ادم وخدهم كافيه ادم تشربو اي
تالا مش وقتو شرب
حور ساكته و مش بتتكلم
ادم قولو بقا ف اي ونا هحاول احل كل حاجه
حور حكت كل حاجه وسط دموع و شهقات خلت ادم هيموت و يقوم يحضنها بس ماسك نفسو
ادم:طيب مرفضتيش لي
حور قالت انو اهلها موافقين موافقه مستميته
ادم :بصي انتي هتقابليه امتى
حور:بعد بكرا بس مش عاوزه😭
ادم :هفكر ف حل و اقولك انهارده باليل
حور: والنبي فكرو معايا انا مرعوبه و بضيع
ادم و تالا :حاضر
ادم روحها و روح هو و تالا
________________________________
في بيت حور
دخلت ف صمت لغرفتها وسط نظرات بباها و مامتها اللي زعلانين عليها اوي
>>>>>فلاش باااك<<<<<
احمد تاجر الممنوعات كان ابو حور وأخ منو فلوس سلف ايام ما كان بيشطب البيت راح يدي الفلوس لأحمد احمد مرضاش ياخد الفؤاد
احمد تاجر الممنوعات:انا مش عاوز فوائد
احمد ابو تالا:لا اكيد لازم تاخدها
احمد تاجر الممنوعات:لا انا عاوز بنتك
احمد ابو تالا:انت قصدك اي
احمد تاجر الممنوعات:انا طالب ايد بنتك و لو مرضتش هخطف بناتك الاتنين و احسرك عليهم
ف احمد قال لمراتو و مراتو قالت انهم يضحون بواحده احسن من الاتنين
احمد: بس احنا كدا بندمرها
مراتو:هنعمل اي ياحمد
احمد :مش عارف
و هما قالو ل تالا بس مقولو حوار احمد مع بباها
______________________________
في فيلا الغرباوي
ادم دخلت غرفتو وظل يفكر في تلك الجميله التي لم يخضع قلبه لاحد قبلها ف وجد حل لا يعرف ان كانة ستقبل ام ا لكن يريد انا يجرب
ادم خرج و راح لغرفت تالا
ادم خبط ع الباب
تالا :ادخل
ادم : دخلت و قعد جنب تالا ع السرير
ادم :انا لقيت حل
تالا بلهفه : حل اي
ادم:…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى