رواية حور الآسر الفصل الرابع 4 بقلم ملك وائل
رواية حور الآسر الجزء الرابع
رواية حور الآسر البارت الرابع
رواية حور الآسر الحلقة الرابعة
اسر. طب اقولك علي حاجه ي حور
انا مرجعتش من الشغل ف اليوم الي بتقولي في طلقتك
حوى بصت بصدمه لاسر
اسر. مشي بلعربيه ومكلمهاش
عدا كام دقيقه ووصله للدكتور الي اسر بيقول عليه ونزله مع بعض ودخاله استنو شويه ودخاله للدكتور
رحب بيهم واسر حكلو عن كل حاجه والدكتور كان بيسمع بتفحص ومركز مع حركات حور
اسر خلص والدكتور بص لحور
الدكتور. طيب احكيلي اي حصل بظبط ي مدام حور
حور بصتله وهي خايفه وحكت كل حاجه والدكتور كان بيسمع
حور خلصت وبصت لاسر بتوتر
الدكتور رن الجرس والسكرتيره دخالت
الدكتور. خدي مدام حور معاكي……
_تتم وخدت حور وخرجت وقفلت الباب
الدكتور بص لاسر واسر قاعد مش فاهم حاجه
الدكتور. في حد قريب من مراتك
اسر. لا هي معندهاش صحاب بس ف بنت قريبتها بتقولها علي كل حاجه
الدكتور. مراتك بتخاف صح
اسر. ايوا
الدكتور. طيب انت قريب منها
اسر. لا انا برجع بليل من الشغل وساعات بقعد بليومين هناك بس بكلامها بس هي مش بتحكيلي زي م بتحكي لمي كل حاجه
الدكتور. اممممم طيب خاليا الي هي في ده توحد بتتخايل الحاجه قبل م تحصل او بتحصل ف مخاها هي او ده الي بتفكر هي تعمله معاك
اسر بصدمه. طب ده بيتعالج ازاي
الدكتور. بص لاسر وكلم السكرتيره وجت وقفلت الباب
السكرتيره او الممرضه 🤦♀️
الممرضه. ايوا ي دكتور
الدكتور. قالتلك اي
الممرضه. قالت انها بتحس بلحاجه قبل م تحصل او بتحصل ع شكل حلم وبيتحقق بس الي بتأكد عليه دلوقتي ان استاذ اسر طلقها
الدكتور بعد م سمع كلام الممرضه بض لاسر
الدكتور. طيب شكرا روحي انتي
الممرضه خرجت وقفلت الباب
الدكتور. شوفت دلوقتي الي هي بتقول عليع ده اتكرر ف دماغها اكتر مت مره ممكن يكون علي شكل حلم ممكن ده الي ف دماغها او ده الي هي حاسه بي علشان هي مش قريبه منك للدرجه الي متخالهاش تقول كده
اسر. طيب والحال اي
الدكتور. قرب منها خدلك اجازه انزل معاها اعمل اي حاجه بتحبها هي متخاليش التوحد الي هي في يكسب الحقو قبل م يخليها تعمل حاجه ف نفسها
وامشي علي العلاج ده
متقولهاش علي الكلام الي بيني وبينك ده قولها اي حاجه مثلاا وجع ف المخ بيسببلك هلوسه وفهما
وحاول تبعدها عن الي ف دماغها ده
اسر. تمم شكرا ي دكتور
اسر خرجت ولقي حور وقفه بره خدها ونزل علي طول وركبه العربيه
اسر بحب. بصي ي حور دلوقني انا معاكي اسبوعين نخرج ونغير جوا علشان انتي وحشتيني اوي وحاسس انك زعلانه مني دلوقتي انا ليكي اعملي الي انتي عايزه
حور بفرح. بجد ي اسر
اسر انتي لسه هتقوليلي بجد يلاا مش عايزين الوقت يضيع
ومشي بلعربيه وخدها فسحها شويه وجابو ايس كريم وشوكولاته وكان عينها علي فستان ازرق خفيف وبيلمع كانت بصاله وهي معجبه بي اسر لاحظ وخدها ومشؤ بسرعه قعدو اكلو علي النيل ورجعه العربيه تاني اسر ركب حور وقفل عليها ومشي علشان رايح يجيب العلاج بتاع حور وراح جابو ورجع
وصله البيت وحور دخالت وهي تعبانه قعدت علي الكرسي واسر دخال وهو ماسك شنط كتير
حور. اي كل ده ي اسر
اسر بضحك. بصي الفستان الجامد ده
حور اول م بصت قامت وقفت وهي بتصوت وجريت علي اسر وحضنتها
حور. انا بحبك اوي ي اسر
اسر بحب. وانا اكتر
ممكن تروحي تلبسي وتوريني الفستان عليكي؟
حور. حاضر ومسكت الفستان وهي دخاله
اسر. حور
حور. نعم
اسر. وبنسبه للفساتين دي مين هيلبسهم
حور بصت مكان الشنط وهي مصدومه
اسر ضحك عليها وهي طلعت تجري عليهم وتقلب فيهم جامد وهي مصدومه
******************
حور كانت نايمه هي واسر
اسر حس ان في خاجه قام من النوم فتح النور وبص علي حور كانت مكشره واكنها بتحلم بحاجه
اسر فوقها براحه واداها علاج ونامت تاني وهي مرتاحه…
اسر فضل معاها كانت كل يوم بتحلم واول م اسر يلاقيها بتسرح ومبتكنش معاه بيفوقها براحه زي م الدكتور قال…
اسر فضل مع حور اكتر من شهر وكانت بتتحسن بس مش بدرجه كبيره ساب الشغل علشان يكون جنبها وميسبهاش….
حور اتحسنت بدرجه كبيره جدا وبقت كويسه واسر لقي شغل جديد يكون في قريب من حور وكمان حلوه مش متعب……
اسر بقي قريب من حور اكتر..
حور. ااااااااااسر
اسر بخضه. اي ف اي
خور. احنا بقينا تلاته 🙈
اسر بصدمه. اي
حور. زي م بقولك كده اسر الصغير جي
اسر قام حضنها ولف بيها وحور حضنته
اسر بحب. بدل مجنونه هيبقو اتنين 😂
حور يضت لاسر وضربته..
تمت
_التوحد ده حاجه وحشه جدا وزي م قولت فوق دي حاله حور وفي منهم ناس كتير جدا انا اعرفهم بلاش تحبس كل حاجه ف قلبك خالي حتي ولو شخصين بس بس يكونه قريبين منك جدا علشان متدخلش ف حاله التوحد وحاجات تاني كتير التوحد ممكن يقضي علي انسان واكيد ف ناس كتير سمعت عن حاجات زي دي
_وانا صغير كنت كده مبحبش اقول اي حاجه لحد حتي الاحلم اي حاجه كنت ديما لوحدي كنت بحلم بأحلام كتيره وكانت بتحصل بنفس الي شوفته ف الحلم بس مش شرط تاني يوم لا كانت بتحصل بعدها حتي لو بسنه
علشان اخرج من الخاله دي بقيت اجتماعيه شخصيتي اتغيرت 180 درجه.
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية حور الآسر)