روايات

رواية حوريه الادهم الفصل الثاني 2 بقلم مريم عباس

رواية حوريه الادهم الفصل الثاني 2 بقلم مريم عباس

رواية حوريه الادهم الجزء الثاني

رواية حوريه الادهم البارت الثاني

حوريه الادهم
حوريه الادهم

رواية حوريه الادهم الحلقة الثانية

الاب بغضب :لحظي اني باباكي مش حد من صحابك
لارا بتكبر :انا مش عارفه ي بابي انت مكبر الموضوع اووي كدا لي
الاب بغضب وحد :شكلي دلعتك ذياده عن اللزوم ي لارا
لارا طنشت كلامو وركزت في الفون وهو بصلها بتوعد
عند حوريه دخلت المدرسه واعدت تكتشف فيها لحد ما سمعت صوت غريب أعدت تحاول توصل لي الصوت لحد اما وصلت وفتحت الباب لقت شله شباب مسكين واحد وعملين يغرقوه في جردل ميه راح رئيس الشله قال بغضب :انتي اي الي جابك هنا يبتاعه انتي
حوريه بغضب اكبر :سبوه انتو بتعملو اي ي حيوان منك ليه
ادهم الي هو رئيس الشله قال بسخريه :بتعملي اي يعني لو مسبنهوش ي قطه
راح الجميع ضحك
راحت حوريه سبتهم ورجعت بعديها بشويه بخرطوم ميه وفتحتو الخرطوم وغرقت ادهم ورجالتو
راحت حوريه قالت لي الولد :يلا بسرعه اهرب من هنا وانا هتصرف
الولد واسمو هشام :لا انا مش هسيبك لوحدك
راحت حوريه قالتلو بغضب :امشي وملكش دعوه بيا انا هتصرف
هشام فعلا مشي وحوريه سابت الخرطوم و طلعت تجري وهما يجرو وراها لحد اما دخلت عند خالتها ماجده
ماجده بي استغراب : مالك ي حوريه
حوريه بيبعض المرح عشان ماجده متقلقش :متخفيش ي ماجده دا انا كنت بجري بس
ماجده بي بعض الاطمئنان:ماشي يلا روحي فصلك عندك حصه كمان نص ساعه
وعند ادهم وشلتو
ادهم :البت دي لزمن اعقيبها مش انا ادهم الدسوقي الي يتعمل فيا كدا بنت الک٠٠٠ اما ورتها
هنا تدخلت لارا بشر :انا عندي خطه هتخليها تتعلم الادب
ادهم بشر :اي هي بسرعه
قلتلو علي الخطه وهو ابتسم بشر وقال لي لارا : طول عمرك زكيه
بصتلو لارا بحب وسكتت
عند حوريه حضرت الحصه
وجي وقت الفسحه ونزلت
لارا كانت أعده مع صحبتها راحت موقعاها خلت رجليها تنزف
حوريه بغضب :انتي حطا رجلك اصد
لارا وهي تمثل دور الغلبانه : والله مكان اصدي ي حبيبتي معلش
حوريه بصتلها بغضب ومشيت
وراحت علي حصتها
حوريه كانت قاعده علي الدسك بتاعها راحت في بنت جت وقالت لها:انتي حوريه
حوريه بطيبه :ايوه انا في حاجه
البنت:المديره عوزاكي
حوريه :خالتو مجده عاوزاني
راحت قامت خرجت بره الفصل اول مخرجت راح في اتنين مسكوها
حوريه بعصبيه :سيبوني انتو وخدني علي فين
راحو وخدينها وودوها المكان الي ادهم كان في بس هو مكنش موجود الشباب بس الي كانو موجودين
ربطو حوريه في الكرسي راح هشام جه وبص علي حوريه
حوريه :هشام الحقني انت بتعمل اي سبني
هشام كان بيغرقها في المايه
هشام :انتي مين النتي عشان تغرقي ادهم الدسوقي بي المياه اعتزري حالا
حوريه برفض :مش هعتزر انت اكيد بتعمل كدا عشان هما هديدوك صح
هشام بكذب :لا ويلا اعتزري
راحت دخلت لارا بتمثيل وقالت :بتعملو اي في البت وراحت مطلعه الفون وفتحت الكاميرا الفديو وقلتلهم هتوريه لي المديرة
لارا بتمثيل الخوف :تعالي بسرعه ي حوريه
راحت حوريه راحت وستخبت وراها
لارا حوريه خروجو اعدو في الجنينه
لارا :تعالي نخرج انا وانتي ونتعرف انا وانتي علي بعض اكتر
حوريه بتفكير :ماما ممكن متوفقش
لارا:اتصلي بس وقولها
حوريه :الو ي ماما هخرج مع صحبتي ممكن ولالا
ايمان :مين هي صحبتك دي ي حوريه
حوريه بطيبه :اسمها لارا ي ماما لسه متعرفا عليها
الام :ماشي بس متتاخريش تكوني في البيت ٩
حوريه بفرحه :حاضر ي احلي ماما
لارا بحقد هنخرج

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريه الادهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى