رواية حوريه الادهم الفصل الأول 1 بقلم مريم عباس
رواية حوريه الادهم الجزء الأول
رواية حوريه الادهم البارت الأول
رواية حوريه الادهم الحلقة الأولى
اسم البطله :حوريه بنت جميله شعرها سود كيرلي عينيها لونها ازرق وقصيره عمرها ١٨
مامت حوريه : اسمها ايمان طيبه جدا وتحب حوريه وعمرها ٥٢
حوريه ليس لديها اب بابا حوريه يعمل في البحر وخرج في يوم الي عمله والسفينه غرقت بيه
————————————-
ي ماما مش عاوزه اروح عند خالتو ماجده
الام :يبنتي احنا بعنا كل حاجه في البيت والراجل هتردنا من البيت
حوريه ببكاء :بس ي ماما انا مش عاوزه اسيب البيت انا عشت فيه طفولتي مع بابا
الام : معلش ي حوريه مش بايدي حاجه يبنتي
حوريه سابت مامتها وراحت أعدت عند مكانها المفضل وهي بتتخيل باباها معاها
حوريه ببكاء :ي بابا انا مش عاوزه اسيب المكان هنا وروح القاهره
الاب بحنيه :اسمعي كلام ممتك ي حوريه متتعبهاش
حوريه بعند :بس انا مش هسيب المكان هنا ي بابا خلي ماما تروح لوحدها
عند الأم
كانت تبحث عنها وعرفت انها عند البحيره في مكنها المفضل
راحتلها
الام :يلا ي حوريه يابنتي
حوريه بعند :انا قولت ي ماما مش هاجي معاكي
الام بعصبية:انا قولت يلا ي حوريه
حوريه بعند وعصبيه :وانا قولت مش هاجي يعني مش هاجي
الام :تمام ي حوريه انا هروح لوحدي
رحلت الام وحوريه بتبص لي طيفها
الاب : روحي معاها ي حوريه عشان خاطري
حوريه :بس زمان الباص مشي ي بابا
الاب : اجري وحولي تلحقي الباص
اها انا نسيت اقولكو أن حوريه بتحب الجري وهي سريعه اووي
حوريه راحت وحولت تختصر الطريق وفعلا لحقت الباص وركبت بس الام اتعملت معاها ولا أمنها شيفاها
حوريه :ي ماما خلاص اسفه والله
الام بزعل :لا ي حوريه
حوريه بعد زن علي ممتها صلحتها
وصلو القاهر
ماجده :وحشتيني اووي ي ايمان
ايمان بحب :وانتي اكتر ي حبيبتي
ماجده :ازيك ي حوريه وحشاني
حوريه :وانتي اكتر ي خالتو
وبعد سلام واحضان
روحو البيت الي هو بتاع مجده
مجده لي حوريه :انا سبتلك اكبر اوضه ي حوريه
حوريه بفرح :بجد ي خالتو هي فين
ماجده :في الطابق العلوي
طلعت حوريه جري زي الاطفال
حوريه بحب:حلوه اووي ي خالتو
ماجده :المهم انها عجبتك ي قلب خلتك
حوريه :ربنا ميحرمنيش منك ي ماجده
ايمان : اسمها خلتك يقللت الادب
حوريه بي مرح :واحلي ماجده كمان
ماجده بضحك :سبيها ي ايمان
ايمان :يلا احنا نقعد مع بعض شيويه وحشتيني اوي يا مجده
ماجده بحب :وانتي اكتر
أكملت مجده وهي بتبص لي حوريه :بكره في مدرسه وهتروحي معايا
للعلم مجده مديره مدرسه الي حوريه هتبقا فيها
حوريه :ماشي ي ماجده
وهنا اتي سلاح كل ام الشبشب
ايمان : احسن عشان أنا حظرتك اسمها خالتو
ماجده بضحك علي منظر حوريه : خلاص ي ايمان
حوريه بمرح :نفسي مره تنشلي غلط
ايمان بفخر : انا بنشل صح ي حبيبتي طول عمري
هنا خدت ماجده ايمان عشان يتكلمو مع بعض وسابو حور الي نامت
في الصباح صحيه حور قبل مجده ودخلت خدت شاور وأدت فرضها ولبست الزي المدرسي
حوريه وهي في المكروباظ والناس لزقه في بعض وريحت عرق مستحملتش ونزلت من العربيه
حوريه بتفاجئ:ادا اي كل الزحمه دي يلا بقا هخودها جري وامري لله
حوريه قلعت قميص المدرسه هي كانت لبسه تيشرت تحتيه وحطت القميص في الشنطه وبدأت جري
كان في واحد في العربيه هو وبنتو ودا مدرس رياضه في مدرسه حوريه
راح قايل ليبنتو :مين دي ي لارا
لارا بتكبر :وانا ايش عرفني ي بابي اتلقيها وحده هبله
باباها :يبنتي دي لسه زي المدرسه بتعتكو اهو اكيد تعرفيها مهي في مدرستكو
لارا بغضب :بابي علي فكرا قولت مش عارفه وبعدين انا معرفش الاشكال البيئه دي
نظر لها ولدها بغضب وقال
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريه الادهم)