روايات

رواية حوريتي الجميلة الفصل الثامن 8 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة الفصل الثامن 8 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة الجزء الثامن

رواية حوريتي الجميلة البارت الثامن

رواية حوريتي الجميلة
رواية حوريتي الجميلة

رواية حوريتي الجميلة الحلقة الثامنة

الدكتور . استاذ حسن الاستاذ محمد والمدام مش متقبلين العلاج يا ريت ترحمهم
حسن. بسرعه لا
الدكتور يا استاذ حسن ليها تلات سنين وهم علي دي الخاله دي حرام عليك انتا كده بتعذبهم
تصرح حور بصوت عالي وبنهار في الأرض
حسن. حور حببتي مالك ايه في
😭😭😭حور يعني بابا وماما هيروح عند ماما امال ويسبوني وحدي
حسن .بحز علي اخيه وهذي الطفلة
حسن . لا يا عمري بابا وماما كويسين الحمدلله
انتي مش بتحبي حسن
حور. انا بحب اووي
حسن. خلاص ليه الدموع دي بابا وماما بخير
حور. ده وعد يا حسن
حسن وعد يا قلبي حسن
………………………. 😠😠

 

 

 

يذهب حسن الي الدكتور في المكتب
الدكتور . اتفضل يا أستاذ حسن
حسن لو سمحت يا دكتور اعمل الاجراءات لي الاسرة كلها انا هسفرهم بره
الدكتور . بس يا استاذ حسن
حسن بغضب . لو سمحت يا دكتور
انا هسهر اخويا والاولاد بره
الدكتور . خاضر
يذهب. حسن.. الي غرفه اخيه
اخي حبيبي قوم ما توجع فلبي عليك انتا طول عمر السند ليه عمري ما شفتك كده
قوم يا محمد بالله عليك تقوم كفايه كده انا مش قادره اتحمل ولا حور بنتك بتروح مني هي بتقول انها بتحبي اكتر منك انتا وامها بس بلعكس هي بتحبك انتا اكتر قوم
آه آه آه آه يا عمري
انا متكتف مش عارفه اتصرف انا عاجز
نحنا هنسافر كنا يا محمد والاولاد
………………………………………… عند فريال ……
كنان انا مبسوطه اووي يا ماما اخيرا هخلص من الزفت يوسف حور هتكون ليه
حتي اهلها هيروح ههععهه
بس انا كنت قاصد يوسف بس
اهي امو اللي ماتت اه لو ندي شفتي حور اه يا بنت قلبي دي كانت منهاره من العياط توجع القلب
الام. بفرح دي خبر موت امال وبا في الاحلام ده لو حد قالي انا اللي هعملو ده هي هتموت كنت عملتو من زمان اه اخرا حسن هيبقا ليا
اهده انا بحبك بجنون يا حسن ده انا كنت بستناك اشوفك وانتا في الصبح وفي المسا
ده لمه كنت بتقولي عامله اية كنت اسعد وحده في الكون. بس دلوقتي هتكون ليه
كنان. ماما مامااااااااا.

 

 

 

فريال . ايه يا كنان.
كنان انا بتكلم معاكي وانتي مش معايا خالص
فريال . كنت بفكر في حاجه كده
يقوم كنان من على الكنبه ايه يت امي
فريال . دلوقتي المحمدي ومراتو في غيبوبه وحور هتكون مع حسن.
واحمد بفا بخير غير غير شوية خدوش وكسر في ايدو
ويوسف . دلوقتي بقا في وشو اثار الجروح
وهيروح يعمل عمليه ويرجع ذي ما كان ويمكن احسن كمان
ويبقا احنا ما عملناش
حاجه خالص غير موت اهل خور وامال
كنان بغضب . يقوم من علي الكنبه لا مستحيل بعد اللي انا عملتو ده كله اخسر في الاخر لا والف لا
ده ما اكون هروح المستشفى واقتلو
هناك هروح
الام.بسرعه لا انتا كده بتقول انا السبب في الحادت
كنان. ما انتي شايفة بنفسك اعمل ايه تاني
الام استنا ونشوف ايه اللي هيحصل
حسن. بحب ابوي وهو يخصن حور خور حبيبتي اطلب منك طلب يا جوهرتي الغاليه
حور. بخزن. ايه يا حسن
حسن انا هسافر بس اسبوع وهرجع بسرعه مش هتاخر يا قلبي ممكن جوهرتي ققعد عند طنط فريال لحد بس حسن حبيبك ما ياجي
حور. بدموع وهي تخصن حسن بشده لا ونبي ما تسبني يا حسن خدني معاك والنبي لو صح انتا بتحبني خدي معاك
حسن. حور حبيبتي مش هينفع وتعب عليكي يا عمري
حور بسرعه والنبي والنبي والنبي والنبي خدني معاك انا بخاف انك تسبني وتروح زي ماما وبابا كلكم بتسبوني
وتبكي بشده.
حسن خلاص يا قلبي هخدك معايا كفايه بكه
……………………………….
يذهب كنان وفريال الي حسن في المستشفى
فريال . عامل ايه دلوقتي يا أستاذ حسن . الحمدلله. فريال. واخبار محمد والمدام والاولاد
حسن الحمدلله بخير
فريال . ما فيش جديد برضو لسه في الغيبوبه
حسن بطيبه . الحمدلله انا هسافر بيهم بكره
كنان. وهو ينظر الي حور ازيك يا حور عامله اية دلوقتي
حور وهي تبكي بشده. الحمدلله
كنان. في نفسه اه يا حور نفسي اخدك فى حضنى اخبيكي عن العالم ده كله
. حسن هنسافر بكره

 

 

 

كنان بسرعه وحور
ينظر اليه حسن بتعجب من كلامه حور هتروح معايا اكيد
فريال بغضب من ابنها . كنان يقصد انا حور صغيره وتتعب يا خويا سيبها معايا لحد ما ترجع بالسلامة يارب
كنان. اه انا اقصد كده
حسن بطيبه والله انا قولت كده برضو بس حور مش راضيه تسبنى
المهم اننا هنسافر بكره مع بعضنا ونرجع انا شاء الله مع بعض
كنان بسرعه هتتاخر هناك
حسن ان شآء الله لا
فريال بغضب . بعد اذنك يا استاذ حسن
تمسكن كنان من ايدو بغضب وتمشي
……….. في المنزل انتا مجنون كنت هتودينا في داهيه
كنان بغضب وهو يكسر في اي شي ايدو تطوله
انتي مش شايفه الست حور مش عايزة تسيبو حتي وهو تعبانه مش راضيه تسيبو
فريال. الصبر يا ابني
……………………. يسافر حسن وحور الي الخارج
يرجع حسن بعد شهر من الخارج وهي خزين علي خال اخوه
حور. يعني بابا وماما ليه مش رضين يصحو هم هيفضل نيمين كده كبير.
حسن . ادعلهم انتي يا حور انهم يقومو بسلامه
حور يا رب تقوم ماما وبابا بسلامه
. كنان من البلكونه ماما يا ماما حور جات هي وحسن تعالى بسرعه
فريال
حمدلله علي السلامة يا استاذ حسن مش قولت انك مش هتطول هناك
حسن الله يسلمك
كنان ينظر بحب وعشق الي صغيرتو
يا يا حوريتي وحشتني ده انا كنت ميت من غيرك ياه
كنان حمدلله على السلامة يا استاذ حسن يكلم حسن زهو ينظر الي حور حمدلله على السلامة يا حور
فريال. اخبار الجماعه عاملين ايه
حسن. بخزن علي خالهم

 

 

 

فريال خير يارب اتفضل حضرتك ارتاح وانا هخطرك
لقمه علي السريع كده ايك خضرتك جعان انتل وحور
حسن لا نا فيش داعي يا ست فريال كتر الف خيرك والله
فريال لا والله لا يمكن انتا بس ارتاح شويه كده بس
يدخل حسن البيت ويخذ
حور في حضنه
وتمر الايام ولا جديد في خالت المحمدي
ويرجع احمد
ويوسف يفضل البقاء هناك لا يريد العودة
وريال تتطور العلامه ما بنها وبيت حسن
كنان وبعدين يا ماما. يوسف بقا احسن من كلام حسن عليه .
فريال . بس اهو مش راضيه ياجي هنا تاني فاضل هناك في شغله وجمب المحمدي ومرته
فريال . كنان ايه رايك في موضوع كده
كنان خير يا ماما.
فريال بخبت شديد
ايه رايك لو حور تكون من دلوقتي انتا اللي تتحكم فيها
كنان بفرحه ازاي يعني
فريال يعني انها تعيش معانا
كنان. وضح كلامك انا مش فاهم حاجه
فريال . يعني انتا لمه تتجوز احتك حنان انتا هتتجوز في الشقه دي وانا هكون عازل بينك وبين مرتك صح كنان صح
فريال بخبت
ايه رايك لو انا اتجوزت الاستاذ حسن
كنان بغضب انتي بتقولي ايه لا طبعا

 

 

 

فريال بسرعه ما هو ده اللي هيخلي حور تعيش معانا وتكون انتا المتحكم فيها وتتربا علي ايدك
كنان بس يا امي
الام بسرعه هو ده الحال
فريال بخبت. قولت ايه لو موقف ننفذ بسرعه قبل ما يوسف يرجع
كنان. ازاي حسن مش هيرضه يتجوز علي طنط امال
فريال بخبت
اسمع………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريتي الجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى