روايات

رواية حوريتي الجميلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة الجزء الثالث عشر

رواية حوريتي الجميلة البارت الثالث عشر

رواية حوريتي الجميلة
رواية حوريتي الجميلة

رواية حوريتي الجميلة الحلقة الثالثة عشر

كنان بفرحه ماما انا جاني شغل في شركة كويسه اوي انا
هسافر بكره
فريال بفرحه الحمد الحمدلله الف مبروك وربنا يسعدك ويحفظك يارب
كنان. ماما حور امانه عندك اوعي تخرج من البيت ولا تطل من الشباك
فريال بغضب خاضر يا قلبي
كنان. انا داخل لحور اشفها فبل ما اسافر
فريال بغضب روحي يا ابني
حور في الغرفه بتبكي ليه يا حسن تسبني مع الناس دي كنت ختني معايا اهي اهي اهي اهي
………………………… تطق تطق.
حور بخوف وتقوم من علي السرير مين
كنان. انا ويدخل الاوضه
حور بخوف عايز ايه
كنان ينظر اليها بحب . حور انا مسافر بكره وجاي أسلم عليكي
. حور بفرح أنو هيمشي مع السلامه
كنان بغضب انتي ليه فرحانه ومبسوطه كده
حور. بخوف لا ابد
كنان بغضب . لو عرفت انك طلعت برا البيت اول او وقفتي في الشباك هيكون اخر يوم في عمري سمعه كويس
حور بخوف خاضر

 

 

 

كنان. والتلفون ده اول ما ارن عليكي ترد على طول انتي سمعه لو ما ردتيش هاجي اخلي يومك زي الزفت
حور بخوف خاطر
كنان وكمان حاجه تاني لو الكلام ده سمع بيه عمك هيكون اخر يوم في عمره هقتل حسن
حور بخوف علي حسن لا لا حسن لا ونبي كفايه امال حور بدموع وبابا وماما في غيبوبه
كنان بضحك عليها
كنان . حور حبيبتي مين قلك ان امك وابوكي في غيبوبه
حور بسرعه احمد وحسن
كنان بضحك. هههه ابوكي وامك ماتو مع امال في الحادثه يا عمري
حور بصرح لا انتا كداب كداب كداب
كنا. يضحك عليها ويمشي
حنان ماما هو كنان صح مسافر
الام. بفرح اه وحور هتكون وحده معايا ههههههه
حنان يعنى هتعملي ايه
الام……….
حنان ايه 😱
🍁🍁🍁🍁🍁عند احمد ويوسف في المستشفى
المحمدي بغضب انا عايز حور بنتي
احمد يا بابا حور بخير انتا ليه قلقان عليها بس
الام بنتي مش بخير
يوسف وهو غضبان 😡 اهدو حور بخير
المحمدي انا عايز اخرج من هنا باي طريقه
يوسف يا عمي انتو الاتنين كنتو في غيبوبه وادوبك
فقت السبوع الي فات
وفاتن فات امبارح ازاي عيزين تخرجو بسرعه دي بس لسه.
المحمدي بغضب ما ليش فيه بنتي في خطر انا حاسس
بنتي فيها حاجه

 

 

 

احمد . تمام استنا نشوف الدكتور
المحمدي بسرعه ماليش فيه دكتور بلا بطيخ هخرج يعني هخرج
………………………………….. عند فريال بغضب
فريال انتي يا زفته عور هاتي الفطار
حور بخزن خاضر وتذهب الي المطبخ تجهز الفطار وهي تبكي
حور ببكاء يعني ماما وبابا ماتو ما امال وحسن واحمد بيكدبو عليا 💔اهي اهي ليه يا حسن
🥬🥬🥬🥬في الخارج عند العقرب هي وبنتها
حنان ايه يا ماما هتضيع منك الفرصه ولا ايه
فريال بسرعه لا مستحيل
اني قولتي خمسه ايام صح
حنان صح
فريال خلاص هو عمها هياجي بعد
10ايام يعني نكون خالص منها
حنان بفرح يعني تمام
الام تمام
………………………..عند المحمد في المستشفى. حسن يا محمد صحتك لسه
المحمد بسرعه لا يعني لا حور عيد ميلادها بعد بكره وانا عايز اعملها مفاجأة
حسن بفرح علي شان حور تمام وانا معاك هنرجع بكره بس انتو روحي علي البيت تمام
المحمدي تمام
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂عند عمار
حنان. الو استاذ عمار
عمار مين معايا
حنان بسرعه انا حنان الي قولتلك هجبلك البت اللي انتا عيزها

 

 

 

عمار بفرق عايز ايه يعني دلوقتي
حنان بسرعه انا هجبلك البت بعد بكره بس الفلوس تكون جاهز
حور بفرق تمام بس لو البت مش عجبتني هيكون انتي البديل هرميكي
الدرس تمام
حنان بخوف لالا اكيد هجيب البت
عمار يقفل التلفون في وش حنان بفرح اشكال زبالة تبيع صحبتهاا علي شان الفلوس
………… عند المحمد ي
الحمد الله اخيرن هشوف حور
حسن الحمدلله على سلامتك يا غالي
انا هروح اجبلك حور وهاجي علي طول
المحمدي لا تعاله تول ما ارن عليك تمام
حسن بفرح تمام
سلام
حسن بفرح وهو بيسوق العربيه انا مبسوط جدا اخير هنتجمع تاني الحمدلله اخير يا خور هتشوف محمد انا فرحان اوك علي شأن
حسن بخزن بس اكيد حور هتعيش معا محمد
العقل احس علي شان تتصرف كويس مع العقربه فريال هي وكنان الكلب
القلب بس ازاي هتعيش من غيرها
العقل اننا عايز حور تعيش معاك
القلبي اه
العقل طاب ل بلنسبه النور والي انتا بنفسك شفته
حسن بسرعه لا
حسن انا لازم اعرف حور ليه كانت مخبيه حاجه زى كده ليه
فريال بصوت عالي وهي في الاوضه
في الخارج يدخل حسن البيت يفرح ويسمع صوت فريال العالي ويذهب دون احداث اي صوت
فريال . انتي يا زفته ايه اللي انتي عملتيه ده
ميت مره اقولك انا مش بحب القهوه مظبوطه ايه ده يا جزمه وترمي القهوه تاتي علي ايدي حور تصرح حور وتبكي فريال غور من وشي

 

 

 

في الخارج حسن بغضب اه يا بت الكلب انتي تعملى كده غي حور والله لا اسويكي علي نار 🔥هاديه انتي والكلب التاني ويخرج سريعا من الشقه
تخرج حور من الغرفه وهي تبكي وتدخل الاوضه وتجلس علي السرير فينك يا حسن
في الخارج يدخل حسن البيت والغضب مالي قلبه من فريال بس يخفيه
حسن وهو داخل ينادي بصوت عالي
حوريتي الجميله حور
حور في الاوضه ده حسن
تخرج جرئ علي حسن وتترمي في حضنه حور وهي تبكي وحشتني اووي يا حسن حسن حوريتي بس خلاص يلا اجهزي علي شا هنخرج نتفسح تعويض علي الغياب
حور بفرح ان حسن جيه ومش راضيه تخرج من حصنه
حسن يلا يا حور
تخرج فريال من الاوضه حمدلله على السلامة يا خبيبي ينظر اليها حسن بحقد وغل حسن في نفسه حبك خنش
يا بعيده بس الصبر عليه واالله لا اوريكي كل دمعه نزلت من عيوني حور انا هعمل ايه فيكي
حسن. يلا بقا يا حور
حور خاضر تجري حور علي الاوضه تجهز نفسها
تحرج حور وهي تلبس فستان جميل بلون الابيض وعليه ورود صغيره
حسن ايه ا ده بس كده لا يمكن اخليكي تطلع معايا من البيت
حور بخزن ليه انا وحشه
حسن وهو يحضنها لا يا قلبي ده انتي عسل انا خايف لا الناس تحسدك
حور بفرح بجد يا حسن انا حلو
حسن ده انتي ملاكي
يخي حسن حور ويخرج من المنزل ويذهب الي البحر لا يوجد عليه احد حور الله المكان جميل وهادي حسن
عند المحمدي يلا يا احمد جهزت مل حاجه علي شا حور تاجي
احمد كله تمام يا بابا
ده اخلي عيد ميلاد لي حور
يوسف سلام انا يا عمي
محمد ليه يا يوسف وحور
يوسف بكدب اصل يا عمي واحد صاحبي كلمني وانا في الطريق وهو دلوقتي في المستشفى تعبان اووي واكيد هاحي علي شان اشوف حور بس انا دلوقتي مستعجل سلام
المحمدي سلام
سلم عليه
يوسف تمام يوصل
يحرج يوسف بسرعه من المنزل
…………………………………. عند حنان في النادي
هاي يا بنات
البنات هاي
زينه شايف المز اللي هناك ده يا بت يا مروه

 

 

 

مروه الله يسهلو يا عم
زينه ايه رأيك تتعرفي عليه
ده عايز واحده تكون من نفس المستوى بتاعه مش زي خلاتنا
حنان. بغرور اتكلمي علي كدك يا ماما
انا بقيت من الطبقة الغنيه ونحنا هننقل وتعيش في مكان تاني
البت ايه…..
حنان بغرور
……………………………………. عند حسن وحور
يجلس حسن علي الرمله وتجلس حور بجواره
حسن بخبت حور الي انتي لبساه في ايدك ده يا حور
حور بارتباك ده. ده اه ده جونتي علي شان البرد
حسن بحبت اس مافيس برد يا حور. حور بكدب بس انا بردانه
حسن احكي يا حور
حور احكي ايه .
حسن وهو يقوم من علي الأرض وهو يصرح علي حور بصوت عالي جدا ارعب حور
حسن ليه يا حور بتكدبي عليا
حور بخوف بكدب عليكي في ايه
حسن……
عند يوسف وهو ينظر الي صورت حور
قد كنتَ أقرب لي من نبض وجداني
وكنتَ كالطفلِ بالأحضانِ تلقاني
♥️♥️♥️
حتى تمكّنتَ من قلبي ولوعتهِ
فصرتَ أوّل من ولّى وجافاني
♥️♥️♥️
ترى همومي بجوفِ الليل تخنقُني
ويفضحُ الدمعُ قلبي رغم كتماني
♥️♥️♥️
ويسرقُ الحزنُ أيامي وبهجتها

 

 

 

وأنتَ تلهو ولا تعنيكَ أحزاني
♥️♥️♥️
ما أنتَ واللهِ من أحببتُهُ زمنًا
مرارةُ البُعد أقستْ قلبك الحاني
يوسف حقك علي فلبي يا فلبي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريتي الجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى