رواية حنين وعامر الفصل الثالث 3 بقلم منار همام
رواية حنين وعامر الجزء الثالث
رواية حنين وعامر البارت الثالث
رواية حنين وعامر الحلقة الثالثة
حنين: مش هنستنا حور و غانم
عامر: الا فكك منهم دول فضيين انا عندى ناس عايز أدربها
عند إيمان
رضوي: انتى متاكده يعنى هانه هيشك فيها بعد ما يشوف كدا باين عليه بيثق فيها جدا
إيمان: اكيد في الحظه دى مش هيشوف قدامه وهبزعقلها بصي اهم حاجه نعمل شرخ بينهم
رضوي: على فكره انتى غبيه… المفروض تخليه هى الى تشوف المنظر دا
إيمان: هى مش هتعمل حاجه
رضوي: بس هتاخد الموقف في نفسه وهتكبره مع نفسها و هيبقا في شرخ انما هو هيزعق ويهزقها بس ممكن يرجع ويصلحها عادى… انا هعمل كدا مع غانم والصراحه البنت في لحظه ضيع لو اتقدملها عريس هتوافق في شباب كتيره هنا في الجم هتموت عليهم نقلهم يستغلوا الظروف وهما هيوافقوا
إيمان: هجرب وشوف… إيمان شافت بنت معديه… رندا
رندا: إيمان هاى
إيمان: عايزه منك طلب امم وهنعمل شوبن اخر المصلحه
رندا بطمع: طبعا اي هى
في الاوضه الى بيغير فيها عامر
دخلت بنت وهى بتعرج على رجلها
رندا: كوتش عامر… اااه
عامر جرى عليها سندها
: في اي حصلك اي
رندا: وانا بتمرن رجلى وجعتنى طلعت صوت ومش قادره امشي عليه
عامر سندها
: تعالى.. اشوفها
قعدت على الكنبه و عامر قعد تحتها و مسك رجلها
رندا ميلت وشعرها غط وشهم هما الاتنين وهمس
: كوتش عامر
عامر رفع وشه في الحظه الى دخلة فيها حنين وبان كإنه بيبوسها
حنين دموعها نزلت وطلعت جرى
عامر بعد بخضه
: رجلك كويس مفهاش حاجه
رندا: انا برضو حاسه إنها بقيت أحسن
عامر: تمام
عند غانم
سما: بص يا غانم في بطوله بعد 15 يوم وحور لاعبه ممتاز بس لازم تخس 8 كيلو كمان البنت عندها الموهبه… بس وزها
غانم: هتشارك إن شاءلله هتشارك
غانم طلع
حور: كانت بتقولك اي
غانم: تدريبك حلو وهتشاركى في مسابقة على مستوى مصر بس في شرط صغير كدا انك تخسي 15 يوم كام كيله كدا.. اي مش عايزه تفرحى ست الكل بالكاس ولا اي
حور بفرحه: طبعا عايزه اكسب دى امى هتفرح اوى
غانم: حلو هنبدا تمرين صعبه شويه بس لازم نشتغل على نفسنا جامد
حور: حاضر
عند عامر… طلع من اوضته وراح اوضة حنين
: يلا نتغدا
حنين: انا مش عايزه اتغداء انا عايزه اروح
عامر: في حاجه انتى كويسه
حنين: ايوه عايزه اروح بس
عامر بقلق: مالك
حنين: مفيش
عامر: طيب يلا
عند إيمان ورضوى
رضوي بضحك: مش قلتلك
إيمان: طلع عندك دماغ حلوه يا بت يا رضوى
رضوى: المهم هنظبط غانم ازى
إيمان: بصي بقولك اي البت الى معاه باين عليها هبله و ملهاش في السوشيال اعملى اي فديو فيك وبعتيه على رقمها
رضوي: هجرب
في شقه حنين
عامر: يعنى اي مش عايز تنزلى جم تانى
حنين ببرود: انا حره انزل براحتى
عامر: حنين متجننيش ماشي انتى عندك مسابقه البطولة السبوع الجاى
حنين: لا ولا بطوله ولا بتاع مفيش جم تانى
عامر بتحدى: هتروحى يا حنين هتروحى ورجلك فوق رقبتك…. وسابها ومشي
حنين دموعها نزلة
: طيب انا كنت بروح علشانك اروح علشان مين دلوقتي
في شقة غانم
حور واقفه قدام المرايه بتقيس فستان نانسي
: بس مقاسي قرب يبقا زيك يا نانسي هو صحيح ضيق شويه بس حلو
نانسي: على فكر الفرق واضح جدا من اول يوم
حور: بجد يا نانسي هعجبه
نانسي: طبعا هو يطول ابن المصديه
الباب اتفتح ودخل منه غانم تنح بإعجاب
: الهم صلي على النبي مين القمر دى تتجوزينى
نانسي: غانم ازى تدخل كدا من غير ما تخبط
غانم: كنت مفكرك لوحدك وبعدين ما هى لابسه الحجاب
نانسى: طيب يلا اطلع
غانم: لما ابص للقمر دى شويه
نانسي زقته: اطلع يا بارد…. غانم طلع و نانسي قفلت الباب
: شفتى عنيه كانت بطلع قلوب ازى
حور: بس بتكسف… حور تلفونها جاله رساله فتحتها
نانسي: مين
حور بستغراب: رقم غريب وباعت فديو
نانسي: افتحيه
حور: بقولك ايه ما نطلع نوريه لغانم ليكون هكر
نانسي: افتحى بس وبعدين اصلا شكله غانم
حور فتحت وبصت بصدمه
: دا غانم بيبوس بنت
نانسي: انتى هبله يا بت دا فيك اصلا باينه
حور بدموع: لا شكله حقيقي
نانسي: اسكتى بس وتعالى نوريه لغانم
نانسي وحور طلعوا لغانم
غانم بستغراب: في حاجه
ناسي: بص هو فيه فديو لسه واصل لحور من رقم غريب
غانم: ورينى
ناسي ادته التلفون
غانم: دا مش انا طبعا
نانسي: احنا عارفين بس دا اكيد حد بيكرهك… احنا بنقولك يعنى علشان تشوف هتعمل اي
غانم: تمام
في النادى
رضوي بضحك: تتخيلي بتعمل اي دلوقتي اكيد زى الهبله صحبتها خدت الموضوع في نفسها وسكتت
إيمان: لا ولا التانيه شفتى طلعت زعلانه ازى حتى مسألتش إذا كان بيبوسها حقيقي ولا لا
رضوى: احسن يارب ما يجوا هنا تانى
إيمان: مظنش بعد العبه الجامده دى هنشوف وشهم تانى
بعد مرور يومين
في الجم
إيمان: كوتش عامر
عامر بضيق: خير يا إيمان
إيمان: هو انا زعلتك في حاجه حساك زعلان منى
عامر: وانا هنزعل منك ليه
إيمان حطت ايده على بوقه علشان بتكح
عامر قرب منها بقلق
: انتى كويسه
إيمان حطت ايده على كتفه
: ايوه تمام تمام… اسفه لو زعلتك يا كابتن عامر… ومشيت
عامر بستغراب: مجنونه دى ولا اي
عند غانم
: إذيك يا رضوي
رضوي بحب: ازيك يا كابتن غانم
غانم: امم الحمدلله بخير بس الحركه الى عملتيه مع حور رخيصه اوى
رضوى بتوتر: حركت اي
غانم: الفديو الفيك يا رضوي هى مش عبيطه برضو
رضوي: ا… انا
غانم: هشششش انتى وصحبتك ابعدى عن اي حاجه تخصنا فاهمه علشان متزعلوش… ومشي
رضوي راحت لإيمان
رضوي: عرف كل حاجه
إيمان: مين
رضوى: غانم عرف ان الفديو فيك وقلي هى مش غبيه
إيمان: بقولك اي انا لسه عامله خطه في عامر انما اي هتخلى الهبله التانيه تبعد عنه… خلية الروج على هدومه من غير ما يحس واكيد لما تشوفه هتبعد تماما
رضوي بصيق: إيمان ركزي معاى بقولك غانم هيضيع منى
إيمان: يووووه اعملك اي ما انتى الى عيله غبيه بعدين دا عيل اهبل فكك منه شوفي حد احله
رضوي: ماشي يا إيمان شوفي مين يساعدك بعدك
إيمان بسخريه: انا اصلا مش هحتاجك تانى
في شقة عامر
حنين واقفه تطبخ في المطبخ
عامر: اغسليلي القميص دا ولا مش هتغسليلي
حنين: لا ازى هغسلك خليه هنا
عامر حطه وسند على الرخامه
: انتى زعلانه منى ليه مبحبش الى يزعل ويشيل في نفسه
حنين: هو انت مش ناوي تتجوز يا عامر
عامر: لا ليه انتى ناويه
حنين: ايوه
عامر: نعم بس انا مش ناوى دلوقتي
حنين: وانا مالى وماالك
عامر: اي دا هو محدش قالك ان احنا هنتجوز بعض
حنين: لا والله
عامر: طيب حلو انتى خطيبنى من سنين اصلا اول ما هخلص كام حاجه في الشغل كدا هنتجوز
حنين: وانا مش موافقه
عامر: هتوافقى و هترجعى تروحى الجم علشان عندك بطوله
حنين: بطل تتحكم فى حياتى كدا… خدت القميص وطلعت
عند غانم
هو والدته و نانسي في شقة حور
ام غانم: احنا جاين وطلبين ايد بنتك حور لابنى غانم
ام حور: بس يعنى حور
نانسي: لا ونبي يا عمتى ما تكسرى قلبهم دول بيحبوا بعض
ام حور ضحكت: خلاص او هى موافقه معنديش مانع
نانسي: اكيد موافه
غانم: طيب ممكن اتكلم معاه
نانسي: ايوه وانا هبقا معاكم
ام حور: ماشي خديه يا نانسي على اوضتها
نانسي: اخبار الجميل اي
خور بخجل: الحمدلله
نانسي: طيب يلا خمس دقايق على السريع في البلكونه
غانم: بقولك اي انتى مش دخلتى معانا اقعدى في الحمام بقا وقفلي على نفسك
نانسى: غور يلا
غانم خد حور وطلع البلكونه
غانم: مشاء الله تلاته كيلوا كمان في يومين إن شاءلله احنا الى هنربح البطوله
حور: يارب يارب
غانم: حور انا بحبك ومن زمان وعلى فكره كنت بحيك حتى قبل ما تخسي وحتى لو مخستيش كنت هتجوزك برضو انتى بتاعتى اصلا
حور بخجل: وانا كمان
غانم! وانتى كمان اي
حوره: غانم ما انت عارف
غانم: يعنى اطلع اقولهم موافقه
حور: ايوه
غانم باسها من راسها
: بحبك
حور بحده: غانم
عند عامر الباب بيخبط بعنف فتح وكانت حنين رمت القميص في وشه
: لما انت خطيبي وناوى تتجوزنى اي دا يا بيه ولا ناوى تجمع بين اتنين
عامر فرد القميص: انا معرفش جه منين.. وبعدين انا محبتش ولا هحب غيرك
حنين: وانا كمان كنت بحبك بس انت كداب
عامر: كداب اي وهبل اي
على الباب رضوي
: احم ممكن ادخل
عامر همس: هي نقصاكى
رضوي دخلت
: اسفه انى جيت في وقت متاخر وانى سمعت سبب الخناقه من غير ما اقصدا بس الروج دا بتاع إيمان يا حنين بس هى حطته لعامر من غير ما ياخد باله علشان توقعكم في بعض ولبنت الى بان عامر بيبوسها كانت لعبه من إيمان مش هنكر انى سعدها بس دى طلعت ندله
عامر بستغراب: ابوس مين مش فاهم
رضوي: رندا لما جات عندك ودراعه وجعه كان خطه مننا علشان الى يشوفكم من بعيد يحس انكم قريبين من بعض
عامر بص لحنين
: تمام شكرا جدا يا جدا يا رضوى على صراحتك
رضوي بصت لحنين
: عامر بيحبك ولو كسبتى المسابقه الجايه احتمال إيمان تججنن فيه.. ومشيت
عامر: تانى مره لما تحصل حاجه تيجى وتصرحينى
حنين: مكنتش اعرف انه خبيثه كدا
عامر: المهم الفرح امتى بقا
حنين بخجل: الى تشوفه
عامر: بعد المسابقه بتاعتك
بعد اسبوع فرح عامر و غانم
عامر بحب: مبروك الفرح و البطوله يوحش
حنين ضحكت: مبروك انت عليا…
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين وعامر)