روايات

رواية حنين الليل الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الجزء الحادي والثلاثون

رواية حنين الليل البارت الحادي والثلاثون

رواية حنين الليل
رواية حنين الليل

رواية حنين الليل الحلقة الحادية والثلاثون

_ ليل الحقنااااااااااااااااااااااااي
(ليل بمجرد مسمع صوتها نزل بسرعه علي تحت وكل اللي في البيت اتجمع)
ليل : حنييييييين
(اول مشفته جريت عليه واستخبيت فيه )
ليل : انتي تعبانه حااااسه بحاجه
قلت ببكاء : الكلب الكلب اتسيب وكان هيعضني
ليل بص علي الكلب شافو بياكل الاكل بتاع حنين حضنها : اهدي اهدي هو مش هيأذيكي
_ مش هيأذيني ازاي بقولك اتسيب وكان هيعضني ده جري عليا
فارس : هو بس عشان شم ريحه اللحمه قريبه منه اتجنن المهم انتي كويسه
#بقلمي_اميره_رمضان
_ اه كويسه
خديجه : طب بتبكي ليه
_ انا بخاف من الكلاب بعد اللي حصل ده الكلب ده مش هيقعد هنا
ليل : حاضر مش هخليه هنا ممكن تهدي بقا
جاسمن جات بسرعه: اي في اي ي حنين بتصرخي لييه بطنك وجعاكي
ليل : اشمعني بطنها يعني

 

 

جاسمن : انت نسيت انها حامل ولا اي وجع بطنها طبيعي يعني
تالين : بابي الحق الكلب مات
(كلنا بصينا باستغراب علي الكلب وفعلا مات)
خديجه : مات ازااااي
(فارس قرب من الكلب وحرك راسه شفنا رغوه بيضه نازله من فمه)
فارس : الكلب اتسمم
(كلنا اتصدمنا )
اتكلمت بصعوبه : ا ا انت بتقول اي
كريمه : يبقا الاكل اللي كان جاي لمدام حنين كان مسمم
ليل بعصبيه وصوت عالي: ميييييين اللي جااااب الاكل دددددده
كريمه بخوف : انا خدته من عم صبري والله ي بيه
قولت بصدمه وزهول _ ليل اي اللي هما بيقولو ده يعني اي الاكل مسمم
ليل بصدمه وخوف : حنين اوعي تكوني كلتي منه 😳

 

 

يبقا الاكل اللي كان جاي لمدام حنين كان مسمم
ليل بعصبيه وصوت عالي: ميييييين اللي جااااب الاكل دددددده
كريمه بخوف : انا خدته من عم صبري والله ي بيه
قولت بصدمه وزهول _ ليل اي اللي هما بيقولو ده يعني اي الاكل مسمم
ليل بصدمه وخوف : حنين اوعي تكوني كلتي منه
_ لاء لاء مكلتش منه بس يعني انا كان زماني ميته و وابني (قولت بصراخ وانا حاطه ايدي علي بطني ) كانو هيموتوووو ابنيييييييي
ليل حضني اوووي وبيحاول يهديني : اهدي بس مفيش حاجه انتي كويسه
_ طب ليه ليه عايزين ياذو ابني هو كااان عمل فيهم ااااي (وفجاء الدنيا اسودت ومحستش بالدنيا )
خديجه : يالهوووووي حنيييين
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
(ليل شالني ودخلني جوا)
ليل : هاتو مايه بسرعه (كب مايه علي وشي لحد مفوقت)
كريمه بلهفه : اجبلك الدكتوره ي مدام
_ لاء لاء انا كويسه الحمد لله يارب الحمد لله
ليل : انا لازم اعرف مين اللي جاب الاكل ده وانا هوديه وراه الشمس عم صبررررررري
صبري : ايوا ي بيه
ليل : مين اللي عطاك الاكل ده
صبري : واحد لابس بدله ونضاره جالي وقالي ان عم صالح باعت الطبق ده لمدام حنين وانا وصلتو لمدام كريمه
كريمه : حصل ي بيه وانا جبته والله علطول ليك

 

 

جاسمن : انتو الاتنين كدااابين وكنتو عايزين تموتو حنين والبيبي
صبري : ي بيه انا من زمان وانا بشتغل عندكم وعمري ماهفكر في اذيتكم خالص
جاسمن : مفيش الا انتي ي كريمه طول عمرك الحقد مالي قلبك
كريمه بدموع : بعيد عن ان دي حنين وانا بعترها زي بنتي والله بس انا مستحيل افكر اقتل حد والله مستحييييل
_ عارفه ي خالتي والله وانا مصدقاك (بصيت لجاسمن وقلت) بطلي تتهمي حد هما ميعملوش كده ابدااا
جاسمن : ليه مش هما الاتنين اللي جابو الاكل ده
ليل : جااااسمن بطلي كلام فعلا مفيش اي حد هنا يعمل كده لانهم مخلصين ليااا الدور والباقي عليك انتي
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
جاسمن بتتدعي الصدمه : اي انت بتتهمني انا
ليل : مفيش حد ليه مصلحه الا انتي تقدري تقولي اشمعني الوقت ده اللي جيتي فيه وكمان اصريتي ان حنين بس هي اللي تاكل منه
جاسمن بدموع التماسيح : انا جيت عشان اشوف ولادي لاني مسافره ومردتش اخلي حد ياكل من الاكل غير حنين عشان ده مفيد للحمل جدا مكنتش اعرف انه مسمم وانا مش هسمحلك تكلمني كده ولو وجودي هنا مضايقك مش هتشوف وشي خالص
عن اذنك
(مشت جاسمن والكل في البيت كان متوتر من اللي حصل وليل شغل كاميرات المراقبة بتاع الشارع وبيحاول يصل للي عمل كده )
____اللهم صل على سيدنا محمد ❤________
سمر : قاعده كده ليه ي حزينه
ندي : خير
سوسن : انتي فاكره انه هيطلع منها تبقي بتحلمي
ندي بنفاذ صبر : سبوني احلم انتو مستكترين عليا الحلم حتي
سوسن : لاء ي اختي مش مستكترين بس عايزينك تفوقي من الوهم ده عشان نشوف هنطلق ازاي
ندي : يااااااربي انتو مش بتزهقووو (وسابتهم ودخلت رنت علي سندس)
ندي : وصلتو لحاجه
سندس : فارس كلمني وطمني وقالي قربو هوصلو للي عمل كده
ندي : يارب يارب يوصلولو انا مش عارفه احساس رحيم اي دلوقتي ي قلبي وهو محبوس كده هاين عليا اروح اقتل زياد دلوقتي
سندس : اشمعني زياد
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ندي ؛ انا واثقه انه الزفت زياد هو اللي عمل كددده
سندس : تعرفي انا نفسي يكون هو عشان يتكشف و نخلص منه ومن القرف بتاعه
__لا حوله ولا قوه الا بالله العلى العظيم ❤________
في مكان ما وليد قاعد علي الارض وفيه رباط علي عينه مش شايف
وليد بصراخ : انتو مييين وعايزين مني ااااااااي

 

 

فارس : صرخ براحتك مفيش حد هيسمعك
وليد : طب قلولي انتو عايزين اي
ليل : حطيت المخدرات لرحيم ليه
وليد : رحيم مين
(فارس ضربه بالحزام )
وليد : ااااااااه طب استني رحيم الصاوي
ليل : برفو عليك
وليد : والله ما حطيت حاجه انا مليش دعوه بالموضوع ده
فارس : بس زياد اعترف عليك وقال ان انت اللي عملت كده وكمان هيروح بكرا النيابه يشهد عليك
وليد : يابن الك*لب ي زياد وا*طي ويعملها فعلااا
فارس : اي رايك بقا
وليد : بس انا معملتش كده والله
ليل : بس هتبقا قدام النيابه انت اللي عملت ورحيم كده كده هيطلع ده غير اني مش هخلي فيك حته سليمه
وليد : متقدروش تعملو معايا حاجه
ليل مسك السوط (الكرباج) وضربو ضربة : اي رايك
وليد بتاألم : اااااااااه مش انا اللي عملت كده والله ده زياد هو اللي عمل كل ده
فارس : ليييه
وليد : عشان ينتقم منه هو ندي خطيبته
ليل : واي اللي يثبت
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
وليد : انا عارف انه خاين وممكن يبيعني في لحظه عشان كده كنت بسجلو وهو مش واخد بالو عشان لو غدر بيا اكون مامن نفسي
فارس : والتسجيلات دي فين
____استغفر الله العظيم واتوب اليه ❤____
جاسمن وهي بتكسر في اوضتها
جاسمن بصراخ : اااااااي هو كل حااااجه بتبوووظ ليييييه مش بتموووووتي ليييييييييه
عزت : اهدي مينفعش اللي بتعمليه ده
جاسمن : طب قولي انت اي اللي كان مفروض يتعمل ومعملتوش ده انا حطتلها السم في الاكل والدنيا كانت ماشيه تمام يقوم ياجي الكلب يتسيب وياكله هو عمرك شفت حظ كدددده
عزت : حقيقي هي حاجه الواحد مش عارف يستوعبها بس انا مشفتش حظ زي حظها
جاسمن : بس انا لازم اقتلها وارجع لليل تاني انت مش حاسس بالغل اللي جوايا انا همووووت لازم اقتلهااااااا
____سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤______
نوح رن علي خديجه
خديجه : الو

 

 

نوح : هو اي اللي حصل عندكم بظبط
(خديجه حكت كل اللي حصل )
نوح : انتي بتتكلمي جد
خديجه بدموع : اه والله انت لو شفت حنين كانت عامله ازاي كانت هتصعب عليك
نوح : عارف ومقدر والله طب هي عامله اي دلوقتي
خديجه : من ساعت اللي حصل وهي بتصلي وتسبح ربنا
نوح : دي اكيد لها حاجه كبيره عند ربنا انه ينجيها بشكل ده
خديجه : فعلا وانا اعصابي باظت من وقتها وكل اللي بفكر فيه اني ارجع اسافر
نوح بعصبيه: هتسافري تاني
خديجه : امال عايزني اقعد هنا عشان اموت
نوح : متقلقيش محش يقدر يلمس شعره منك طول منا موجود
خديجه : كفايه عليك ي اخويا ست حبيبه بتاعتك
نوح بضحك : خفي علي نفسك شويه هتموتي من الغيره
خديجه بضيق : انا مليش دعوه بيكم اصلا
نوح : امممممم طب كنت عايز اقابلك بكرا ممكن
خديجه : انا كده كده جايه الشركه اما اشوف انت عايز اي
__________
سوسن : اخيرا جيييت كنت فين وقافل تلفونك لييييه
سيد : اتفضلي (دخلت مديحه ومعاها اولادها)

 

 

سوسن : انت جاااايب الوليه دي هناااا ليييه
سيد : مديحه هتعيش هنا
سوسن : انت بجد اتجوزتها انطق
سيد : ايوا انا ومديحه متجوزين
سوسن بصراخ : اتجوووووووزت علياااااا بعد كل اللي عملته عشانك ي راجل ي نااا*اقص
سيد بصوت عالي : اخررررررسي بدل مطلقكككككك واخلص من زنك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى