رواية حنين الليل الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثاني الجزء الحادي عشر
رواية حنين الليل الجزء الثاني البارت الحادي عشر
رواية حنين الليل الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر
ايان افتكر اللي امه عملته فيه غمض عينه وبدء يضغط علي اسنانه جامد
ماريا فهمت هو بيفكر في اي: ايان كارما مش هتعمل فيه زي ما طنط جاسمن عملت فيكم متقلقش هي ايوا مجنونه شويه لكن متقدرش تستغني عن ابنها ايااااااااااان في اي
حنين طلعت وشافت ايان الحاله بدءت تظهر عليه حضنته جامد بدون مقدمات (وبعد شويه ايان بدء يهدي)
ماريا : ايان انا عملت كده عشان مش عايزاهم يبعدو عن بعض بالاخص عشان ابنهم اللي لسه مشافش دنيا
حنين بصدمه: انتي قولتيلو علي كارما
__________
وجدان : الو
مليكه : اي ي جلبي اتسحرتي ولا لسه
وجدان : لسه بقولك
مليكه : اي
وجدان : هو حيدر جه
مليكه : لاء لسه ده نزل من بدري ولسه مجاش شكلو هيصلي الفجر وياجي
وجدان : طب بالله عليكي لما ياجي في اي وقت خليه يرن عليا
مليكه بقلق : في حاجه ولا اي
وجدان : لاء مفيش بس هو زعلان مني شويه
مليكه : اه قولتيلي طب كويس انك قولتي عشان اخد حذري وابعد عنه هههههههه
وجدان : متنسيش بقا ماشي
مليكه : ماشي وانتي خلي في بالك انه بيحبك وهيسامحك بس انتي صالحيه حلو
وجدان بضحك : هبينلو حته من الكتف
مليكه : استغفر الله احنا في ايام صيام اللهم اني صايمه
وجدان قفلت مع مليكه واتنهدت وقالت
شوفتي لسه مجاش
مامتها : احسن خليكي قاعده محتاره كده عشان بعد كده تبقا تعرفي بتقولي اي
وجدان : انا مش عارفه هو رفض ليه وزعل اوي كده ليه ماهو عادي يعني اني اسافر هو انا هعمل حاجه غلط
مامتها : اه ده غلط انك تخرجي لوحدك انا لما وافقت انتي قولتي هيخرج معاكي وده جوزك كاتب عليكي فعادي يعني تخرجو وترجعو في نفس اليوم لكن ده طلع بتقوليلو يومين واصحاب اصحابك هياجو وحاجه اخر مسخره
وجدان : بقولك اااي انا مش ناقصه (سابتها ودخلت اوضتها)
_______
عند مليكه الباب خبط
مليكه : جاااااااايه ااااااااي
ندي : رايحه فين ي زفته استني انا اللي هفتح (فتحت الباب)
سليم : انتو هتتعازمو مين اللي يفتح خدو السحور اهو ومحدش يرن عليا تاني
مليكه : جبت فول
سليم : مش عارف بتتسحري ازاي بالفول
مليكه : ملكش دعوه يلا خد الباب في ايدك
سليم : مش هتقولولي اقعد اتسحر معانا
مليكه : احنا هنتسحر بفول (وقالت بسخريه) وحضرتك بتاكل باتيه
سليم : ماهو في جبنه وحاجات حلوه اي سبيني
ندي : اقعد ي قلب عمتك كل
مليكه : استغفر الله العظيم يعني جايبلنا السحور وعينه فيه
________
عمر رجع الشقه ومعاه اكل لسه داخل وتلفونه رن
_ الو ايوا ي امي
امال : اتاخرت كده ليه انت هتصوم بكرا
عمر : ايوا ان شاء الله
امال : طب تعالا كل لقمه
عمر : لاء انا هاكل انا وكارما
امال بسخريه : كارما وهي جات ست كارما
عمر : ايوا جبتها من شويه
امال : انت اللي رحت جبتها دي كنت تسيبها تاجي زي ا….
عمر بمقاطعه: اااامي انا ومراتي دلوقتي في الشقه فوق عايزه حاجه
امال بضيق : هعوز اي يعني سلام (وقفلت )
ميس : اوعي تقولي رجع كارما
امال : ايو جاب الزفته تاني هنا وبينها عايزه تخليه يعزل
ميس : اوووووف دانا قولت خلصت منها
امال : متقلقيش وحياتك عندي لنمشيها من هنا من غير رجعه تاني
#بقلمي_اميره_رمضان
عند عمر دخل الاوضه
كارما : انا مش قولت سيبني لوحدي
عمر : طب تعالي كلي الاول عشان الفجر قرب يأذن
كارما وهي حاسه انها هتتقئ : اي اللي انت جايبه ده ابعدو عني
عمر : اي ده جبنه قريش من اللي بتحبيها
كارما بأرف : ابعدها مش طايقه ريحتهاااااا
عمر باستغراب : مالك فيكي اي
كارما جرت بسرعه علي الحمام وبدءت تتقئ
عمر دخل ورها
كارما بتعب : اطلع برا
عمر : مش هطلع( وسندها وغسلها وشها وطلعها)
كارما بتعب اكتر : انا بردانه بردانه اوووي
#بقلمي_اميره_رمضان
عمر : طب ثواني
(جبلها بطانيه وغطتها وقعد جنبها حضنها اوووي عشان تدفي)
عمر : تعالي اوديكي لدكتور
كارما : لاء
عمر : انتي باين عليكي تعبانه بطلي عناد ويلا
كارما : انا قولتلك ابعد الجبنه عني وانت مسمعتش الكلام عاجبك كده
عمر : بس ازاي مش طايقه رحتها وانتي بتحبيها اووي
كارما بانفعال ومن غير متاخد بالها قالت : كنت بحبها الاول قبل الحمل لكن دلوووووقتي مش بطيقهااا…..(لحظه استوعبت اللي قالته)
عمر بزهول وفرحه : انتي حامل
كارما : اوعي من جنبي لاء مش حامل انا بقول اي كلام
عمر : كاااااارما انتي حامل
كارما بعناد : لاء
عمر : هو انا مش هعرف يعني( ومسك ايدها) تعالي معايا
كارما بانفعال: هتروديني فييييين
عمر : هشوف حامل ولا لاء
كارما : منا قولتلك لااااااااء
عمر : اسمعها من الدكتور
كارما بغضب وصوت عالي: خلاااااااص حامل ايوا حاااامل ارتحت
عمر وقف لحظه وبعدين حضنها اووووي ولف بيها : انا مش مصدق نفسي اخيرااا هبقا اب لعيالك
#بقلمي_اميره_رمضان
كارما كانت فرحانه من جواها علي ردت فعل عمر بس كشرت وقالت : هتبقا اب علي الورق بس لاني هطلق وهاخدو
عمر بغضب : بقولك ااااي كلمه طلاق دي تنسيها اصلا ومسمعهاش منك تاني ومحدش هيربي ولادنا غيرنا انا وانتي واعقلي كده وفكك من الهبل ده
كارما : مش هعيش معاك غصب عني
عمر : انا عمال احايل فيكي واقول هتعقل لكن موضوع الطلاق ده لو اتفتح تاني متلوميش الا نفسكككككك
كارما بخوف : طب خلاص هنام لوحدي في الاوضه
عمر : لاء هتنامي معايا
كارما : لاء بقاااا انا تعبا*نه وعايزه ارتاح وانت بتخنقني مش بعرف اخد راحتي
عمر اتنهد وقال : ماشي انهارده بس اما نشوف اخرتها
_________
تاني يوم
ماريا : يلا بسرعه
حنين : طب ثواني
رعد : رايحين فين علي الصبح كده
حنين بتوتر : ر را راحين
رعد : في اي انتي هتغني
ماريا : رايحين نزور وحده صحبتي
رعد : مين
ماريا : ياعم هو انت هتحقق رايحه ازور ريما في المستشفي
رعد : في المستشفي ليه
ماريا :اووووف التحقيق اللي مش هيخلص هي بتشتغل ممرضه في المستشفي عندك اساله تاني ولا نمشي
#بقلمي_اميره_رمضان
رعد : طب تعالو اوصلكم
حنين : لاء احنا هنروح بعربيه ماريا
رعد بحده: انا قولت هوصلكم
ماريا : وصل ي اخويا يلا قدامنا
______
في المستشفي
هدي : بس ايان ده اي يابنتي ملاك مسبناش لحظه واقف معانا
زهره : يا امي الدنيا فيها ناس حلوه مش كلها يعني الوحشين اللي في حياتنا
هدي : اه ده مهتم بيكي اوي هو مش حكايه انك دفعتيلو فلوس العلاج الموضوع اكبر من كده
زهره : انتي عملتيه موضوع كمان
هدي :تعرفي انا بدعي ربنا يكون من نصيبك
زهره : اهو دي الحاجه الوحيده اللي بتمني متحصلش
هدي : ليه كده بس ي بنتي
زهره : ماماااا انتي مش شايفه هو مين وابن مين ناس ليها قيمه في المجتمع وانا بنت خمو*رجي
هدي : عيب عليكي ي بت متقوليش علي ابوكي كده
زهره : هي دي الحقيقه ي امي مش هننكرها وبعدين انا راقده بقالي فتره هنا وهو مجاش حتي يشوفني عايشه ولا لاء
هدي بتحاول تلطف الجو : ماهو بيسالني عليكي كتير في التلفون ولما بروح اجيب حاجه
زهره : ماما متبرريش انا عارفاه هو يعني انا هتوه عنه ده تلاقيه زعلان عشان مش هقدر اشتغل الفتره دي واجبلو فلوس
هدي بحزن : سامحيني ي بنتي
زهره : ي امي مش كل مكلمك في الموضوع ده تعيطي وتشيلي نفسك الذنب ده نصيب وانا راضيه متزعليش انتي بقا
الباب خلط
هدي : ادخل
الممرضه دخلت ومعاه بنتين
هدي : اهلا وسهلا
= لو سمحتي حضرتك زهره اللي جايه في حاد*ثه عربيه
زهره باستغراب : اه انا انتو مين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين الليل الجزء الثاني)