رواية حلم ظننته حياه الفصل الثالث 3 بقلم بسملة
رواية حلم ظننته حياه البارت الثالث
رواية حلم ظننته حياه الجزء الثالث
رواية حلم ظننته حياه الحلقة الثالثة
دكتور خالد: ايوه اتفضل
الداده: يزيد فضلك ي ابني بس ربنا يخليك طمني علي بنتي
دكتور خالد: اتفضلي استريحي ي حاجه وانا هشوف مالها
الطبيبه: ثواني ي دكتور هنيمها علي الشاذلونج وانده عليك
دكتور خالد بعد ما كشف عليها ايوه ي حاجه
الداده: ايوه ي ابني طمني هيا كويسه
الدكتور خالد: هيا اول مره يجيلها الحاله دي
الداده:لا ي ابني دي من زمان وهيا كدا بس لما تزعل بس بياثر عليها
الطبيبه لدكتور.خالد: ..هديها حق’نه ي دكتور ودلوقتي تفوق ان شاء الله…
دكتور خالد: دكتورنا تعمل الي هيا عاوزاه واحسن حد يحب الدكاتره واحسن حد ف الطب
بعد. ثواني
دكتور خالد: خلاص ي حاجه متقلقيش هيا ساعه ان شاء الله وهتفوق وتبقي كويسه بس ارجوكو بلاش حد يزعلها او يقول كلمه كدا ولا كدا قدامها
الداده وهيا بتبص لسونه نظرة عتا’ب كدا
الداده: كتر خيرك ي ابني طب هو مفيش امل ي ابني ان الحاله دي تروح من عندها خالص
دكتور خالد: طبعا ي حاجه ربنا هو الامل ف اطمني ومتقلقيش بس ف حاجه ممكن ترجعها احسن من الاول
الداده: هيا اي ي ابني؟
دكتور خالد: انها تلاقي حاجه فقد’تها ف حد بتحبو او يمكن رجوع حد غالي عليها تاني لحضنها
الداده بصدمه هيا وسونه لان هما فاهمين اكيد وعارفين قصتها
دكتور خالد: ف حاجه انتو مخبينها ولا اي
الداده: لا ي ابني ولا حاحه طب. هو احنا امتا نقدر ناخدها من هنا
سونه بتقا’طع كلام الداده: وناخدها لي ما تفضل هنا واهو هما ياخدو بالهم منها احسن مننا
الداده : لا ي بنتي اكيد محدش هياخد بالو منها احسن من اهلها
دكتور خالد يقا’طع كلامهم هما الاتنين: تقدرو تاخدوها لما تفوق ان شاء الله
بس لحظه عندي فكره تانيه لحد ما تفوق خالص وتبقي كويسه ان شاء الله
الداده بدون تفكير بس متبعدهاش عني ي ابني انا مليش غيرها ولا هيا ليها غيري
دكتور خالد: طب عشر دقايق وجاي عن اذنكو
سونه:اذنك معاك
سونه بفرح وز’عل ف نفس الوقت اخيرا هرتاح منها بس عاوزه اطمن عليها واعرف انها بقت كويسه
بتقا’طع تفكيرها
الداده: بتفكري ف اي اكيد فرحانه انها هتمشي وهترتاحي منها
سونه من غير رد عليها وطنشت كلامها ولا كانها بتكلمها
وتدخل الممرضه ممكن تقعدو بره شويه عما تفوق
فلاش باك,ـــــ
دكتور خالد والممرضه بعد ما طلع
دكتور خالد: انا حاسس ان البنت دي وراها حكايه وف حاحه الناس دول مخبينها
الطبيبه: طب هتعمل اي ي دكتور
دكتور خالد: ادخلي جوا عندهم وقوليلهم يطلعو من الاوضه عشان مياثرش عليها
الطبيبه: مع اني مش فاهمه دماغك ي دكتور بس هعمل الي حضرتك تقول عليه
____فلاش باك _____
دكتور خالد يدخل الاوضه بعد ما الداده وسونه طلعو وكانت الطبيبه مستنياه
دكتور خالد: انا هاخدها عندي البيت وهناك الممرضين ياخدو بالهم منها وبالمره لما تفوق اسالها اي حكايتها وتبقي تحت عيني
الطبيبه: طب ي دكتور….
دكتور خالد: طب اي ف اي اتكلمي
الطبيبه: طب والست وداد الي عندك عندك ف البيت ي دكتور
دكتور خالد: ست وداد انتي عارفها انها زي امي وغلاوتها من غلاوة امي وانا الي معتني بيها من عشر سنين من وانا عندي 18 سنه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دكتور خالد: شاب صاحب 28 سنه والدتو تو’فت يوم ولادتو ووالدو توفي وعمره15 سنه وكانت جدتو الله ير’حمها هيا الي بتاخد بالها منو لحد ما تولي ربنا امرها وهو عمرو25 سنه
دكتور بمعني الكلمه طبيب القلوب المعني الحقيقي للطيبه والاخلاق والرحمه. شاب تتمناه اي بنت الشعر الاسود الناعم والعيون البنيه الرقيقه. اببيض اللون. دايما يحب يعمل اعمال لوجه الله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الطبيبه: الي حضرتك تقول عليه يتعمل ان شاء الله بس نوديها بيتك امتا
دكتور خالد: هيا شويه وهتفوق ان شاء الله وساعتها ربنا يحلها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بره عند الداده وسونه وبيخرجلهم الدكتور
الدكتور: تقدرو تدخلو تشوفوها وتملو عينيكو منها عشان لما اخدها عندي
الداده: ي ابني زي ما قولتلك انا مليش غيرها
دكتور خالد: انا ارتحتلك ي حاجه حاضر عنيا ليكي
الداده: ربنا يريح قلبك ي ابني يارب
الدكتور خالد: عن اذنكو معطلكوش هكمل شغلي والممرضه هتنده عليا لما المر’يضه تفوق
الطبيبه بتنده بصوت عالي ي دكتور ي دكتور وفجأه الكل يدخل جري جوا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم ظننته حياه)