روايات

رواية حلم الملاك الفصل العاشر 10 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الفصل العاشر 10 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الجزء العاشر

رواية حلم الملاك البارت العاشر

رواية حلم الملاك الحلقة العاشرة

ملاك وهي فوق علي سلم:خلصت يا استاذ نور
نور وخالد وعمر بصوا عليه بصدمه
نور بصدمه:اي دها اي الهبل الانتي عملها دها
ملاك كانت ترتدي بدلته الراقص فوق ملابسه ومغيرتش ملابسها ولبست بدلته الراقص فوقي
ملاك بخوف:في اي لبست بدلته الراقص اهيه
نور بسكريه:ماانا عارف انك لبسها بس لبسها فوق ملابسك ليه ليه مقلتيش لبسك ولبستي بدلته الراقص بس ونور بص لي خالد ولاهي لبسها ياخالد من غير ملابس وانا اكمني سكران شايفه لبسها فوق ملابسها
خالد بسكريه:معرفش ياصحابي انا شايفها ازي ماانت شايفها بالظبط يمكن عشان سكرانين شايفينها كده
عمر بسكريه:انا برضوا شايفها زايكم بالظبط لبسها بدلته الراقص فوق لبسها
خالد ومسك الكاس في ايده وبيشرب منه:خلاص انا عندي فكره نلمسها عشان نتاكد
نور بسكريه ومسك كاس في ايده:فاكره حلوه اووي ياخالد
نور وبص علي ملاك:تعالي ياملاك هنا
وملاك وفضلت واقفها مكانها خايفه تنزل
نور:براحتك انا هبعت خالد عندك يتصرف
ملاك بخوف:لا لا خلاص انا هنزل
وملاك نزلت عنده

 

 

نور وقام وقف وبيقرب منها وهي بتبعد لحد ماخبطت في الحيطه نور وحواطه بايده الاثنين وملاك بتحاول تبعده بس مش قدره عليه وبتعيط وبتشهق وخايفه تصرخ احسن مايعملوا فيها حاجه ومحدش راضي يحس بيها ويسبوا تمشي كانهم قلبهم نزعت منها رحمه ومش حاسين بيها كل الاحاسين بيه انهم يبسطوا ويقضوا معها وقت حلو فقط
نور وبيلمس دراعه:انتي فعلا لبسها فوق ملابسك
ملاك بكذب:لا انا لبسها انت عشان سكران
نور وبعد بيعد عنها وراح عند خالد الابيشرب كاس وراها كاس هو وعمر ونور راح عندهم عشان يشرب الكاس وملاك استغلت الفرصه وراحت ناحيه الباب وبتفتح فيه
خالد وببص علي نور بالعافيه عشان متقل في شرب:الحق يانور البت بتهرب وبتفتح الباب
نور وبيلف وبص عليه لقها فتحت الباب وبتجري
نور بسكريه:اها يبنت ال **** بقا كده ضحكتي علينا ماشي وربي لهوريكي
وملاك طالعه تجري وهي بتجري خبطت في شخص وكان محمد
محمد:مالك بتجري كده ليه ياملاك
ملاك وبتاخد نفاسه بالعافيه:نن نوورر
محمد بخوف:ماله نور ياملاك وانتي لبسها كده ليه وشعرك مش لبسها عليه الطرحه ليها وفرده كده ليه انا اعرف المحجابه متقلعش الطرحه خلص من علي شعرها قدام الناس الامحرمها عليهم
ملاك بخوف:هقوولك ب بسس ااحميني من ن نور
محمد:متخافيش احكي بس اي الحصل
ملاك بدات تحكي ليها كل حاجه وكانت بتبكي وبتشهق وهي بتقولها
محمد بضيق وعروق برزت:طب اطلعي غيري القرف الانتي لبسها دها فوق لبسك دها ونامي يلا ومتخافيش وانا هروح هتصرف معها
ملاك بخوف وبتوتر:م مااششي
وملاك سيبته وداخلت القصر وهو راح عند نور وداخل علي طول عشان الباب كان مفتوح
محمد بعصبيه ومسك نور من ياقه قميصه:انت مجنون يانور ازاي تعمل كده في البت دي وكمان تخيارها لها تلبس بدلته راقص لما تعتادو عليه انا قولتلك اي اي الاهيجي جمب البت دي انا هقف اقصده صح وحذرتك واديني واقف اقصدك اهو تعرف لو مش انت ابن خالي وفي نفس الوقت اخويه كنت عملت فيك اي وراح نفخ بضيق

 

 

نور بسخريه:كنت هتعمل اي يعني
محمد بضيق:كنت موتك يانور ومسبتكش لحظه حي علي الاعملتوا في البت الاغلبانه دي
نور بسخريه:وانت مالك وحرق دمك عليه ليه ولاهي حلوه ليك ولينا احنا لا
محمد بعصبيه:اقصدك اي بكلامك دها يانور
نور بسخريه:انت عارف قصدي كويس
محمد بضيق:نور متنرفزنيش بقولك اي معني كلامك دها
نور:معني كلامي ان شوفتك النهارده وانت داخل عندها
وقال اي عملها فيها شريفه وانتوا اتريكم مقضينها مع بعض مش كده برضوا
محمد بضيق وضربه بالقلم
محمد بعصبيه:لا مش كده يانور وملاك دي اشرف منك ومني واشرف منكم كلكم ملاك مش زاي البنات التانيه يانور الاحنا نعرفها ملاك محترمه وملهش في شمال
نور بسخريه:بجد
وبعد محادثه طويله بينهم محمد ماشي ونور كمل سهرا مع صحابوا وفضلوا يشربوا لحد ماناموا
في صباح جديد علي ابطالنا
في شقه في العماره
تامر:ازي مش لقينها
المتصل:————
تامر:دوار عليه حلو التاني هي يعني اكيد مش هترووح بعيد يعني دها شحاته ومش معها فلوس وملهش اهل اصلا يعني سهل تلاقيها
المتصل:————–
تامر:ماشي خلاص معاك يومين كمان تقب وتغتطس وتشوفها فين بااسرع وقت
المتصل:————–
تامر:ماشي
وراح قفل معها ومتطلع الصوره بتاعته من الموبايل
تامر:واحشتني اووي ياملاك كده ترووح وتسبيني لوحدي نفسي اشوفك وانا مش هضيعك تاني ومش هبعدك عني لحظه وحده ياحبيبتي
في مكان اخر الشركه نور
في مكتب نور
نور:لا يا يارا مش قدر اسهر النهارده مع حد ولااخرج عشان كلنا مجتمعنا خالد خطيب مريم والاسره وكده
يارا:طب اجي اسهر معاكم اي رايك
نور:ماشي ياحبيبتي تعالي انتي برضوا واحده من الاسره
يارا:ربنا يخليك ليها يارووحي
نور:طب يلا رووحي بقا علي مكتبك عشان منعطلش بعض انا وانتي ومنشتغلش
يارا:ماشي
ويارا قامت وباسته من خده ومشيت
وعدي اليوم علي خير نجي بقا في المساء
الاسره مجتمع كلها في صالون ومعهم يارا وخالد
فيروز:اي ياخالد من ساعات ما مريم مشيت وانت مش بتسال ولابتيجي حتي

 

 

خالد:لا والله مش كده ياستي بس اسالي نور بقا المشغل واخدنا.
فيروز:ماشي
مريم:متيجي ياجماعه نلعب لعبه حلوه
خالد:لعبت اي ياحبيبت قلبي
فيروز:احمم احنا اعقدين اختشي علي دمك شوي
خالد:اسف
مريم:طب المهم موافقين نلعب
يارا:هنلعب اي يامريم
مريم:كل واحد يغني اغنيه يعني مثالا نور يبداء بااغنيه واخر حرف ينتهي بيه حد يبداء بالحرف الانتهي بيه اغنيه ويغني ماشي
الجميع:موافقين
وملاك جايه وجيبها ليهم عصير
ملاك:اتفضلوا
واعطت لي كل واحد عصير ولسه هتمشي فجاء حد مسك ايدها ملاك وبتبص تشوف مين لقيتها مريم.
مريم:اعقدي العبي معانا ياملاك
ملاك ولسه هترد
فيروز:ايوه ياملاك تعالي اعقدي جمبي هنا
وقامت وجبتها واعقدتها جمبها
انغام:يلاوا غني يانور
نور:بحبك واحشتني وبحبك وانتي نور عيني ولوانتي مطلع عيني بحبك موت وكاني الوقت في بعدك واقف مابيمشيش وكانك كنتي معايا ومبتعديش وبحبك واحشتيني وبحبك وانتي نور عيني ولوانتي مطلع عيني بحبك موت
وكان عمل يبص علي ملاك وهو بيغني
وكل واحد بداء يغني وجاء دور ملاك
فيروز:يلا ياملاك انتي مكسوفه تغني ولا اي
نور بسخريه:لا هتلاقي ياستي صوتها وحش اووي فاخايفه تغني مش كده ياملاك
ملاك:بفكر فيك ومش بنساك وباقيه عليك ومش هياس
ومهما تغيب انا فاكراك مادام عايشه وبتنفس حرام الحب بعد سنين يضيع في كلمه ولااتنين حبييبي انا وانت بني ادمين غلطنا يبقي مش مقصود في بعدك عايشه مهمومه
ومن اللي عملته مصدومه وحاسه كاني مقسومه

 

 

ونص التاني مش موجود
وصوتها كان جميل والكل سقف ليها
محمد ببتسامه:صوتك جميل اووي ياملاك
مريم:صوتك تحفه ياملاك دها احسن من صوت نور اخوي
فيروز:كفايه بقا معاكست في حبيبت قلبي.
وراحت حضنته
انغام:انا كده هغير من ملاك ياماما
وراحت ضحكت
ملاك وقامت:عن اذنكم
فيروز:رايحه فين يابنتي
ملاك:هروح اغسل المواعين وانظف المطبخ ياستي
فيروز:ماشي
وراحت اخدت كوبايت وداخلت المطبخ وبتغسل المواعين
فجاء صوت جاء من خلفها وبيقول.
:ليه قومتي ياحبيبتي ماكنتي خليكي اعقدها معانا شوي
ملاك بصدمه:ااستاذذ ن نوور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى