روايات

رواية حلم الملاك الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الجزء الخامس عشر

رواية حلم الملاك البارت الخامس عشر

رواية حلم الملاك الحلقة الخامسة عشر

نور بصدمه:ااان نتي
البنت بصدمه:انت
نور:ملاك اي الاجايبك هنا وماشيه في طريق بسرعه كده ليه
ملاك:كنت داخله المطعم دها
نور:مش تخلي بالك وانتي ماشيه ياملاك افرد كنت خبطك دلوقتي كنت ساعتها اموت عليكي ياحبيبتي
ملاك خجلت من كلامه وفجاء حد ناده عليه وبصت وراها
وكانت ميار صحبتها
ميار وقربت منها وحضنتها:ملاك حبيبتي واحشني اووي
ملاك:وانتي اكتر والله
ميار واخدت بالها من نور:المغني نور وحش ونجم الاغاني الرومانسيه مش مصدقها ان شايفك دلوقتي قدام عيني والله ممكن صوره مع حضرتك
نور ببتسامه:ماشي اتفضلي صوري

 

 

وميار اخدت معها كام صوره وملاك حست بالغيره شوي
ملاك بضيق وشه مكشره:مش كفايه صور بقا ياميار
ميار بفرحه:كفايه اي انا مش مصدقه نفسي اصلا الانا بتصور مع الفنان نور
نور وفهم ان ملاك غيرانه ومضيقها
نور ببتسامه:متيجي نتصور سوا ياملاك علي موبايلي
ملاك:انا لا مش بحب اتصور
ميار:انتي ياهبله يابت مش عايزه تتصوري مع النجم نور وكمان بيقولك انك هتتصوري علي تليفونه خلاص تعال اتصور معاك انا
نور بزهق:ماشي
وميار لسه هتروح تتصور معها ملاك شدتها ورجعتها لي وراها وراحت هي تتصور معها
ملاك اتصورت مع نور جمبيها وكانوا طالعين في صوره بيبتساموا وشكلهم كيوت وحلو
نور ببتسامه وببص في الصوره:طالعه حلوه اووي في الصوره ياملاك
ملاك بخجل من الاعملتوا لما زقت ميار واتصورت هي :تسلم ممكن تبعت الصوره ليها
نور:ماشي هاتي تليفونك وابعتهلك
ملاك اديتوا تليفونها
ميار بضحكه:اي الانتي عملتي دها ياملاك في حد يزق حد كده انا كنت هقع في الارض وكمان ماهو قالك في الاول اصوري معها ومرضتيش احلوت يعني لما كنت هتصور انا معها
ملاك بخجل:اسفه ياحبيبتي
ميار:متيجي نتصور انا وانتي ياملاك معها ممكن يااستاذ نور اتصور انا وملاك معاك
نور:ماشي
ملاك وافقت جمب نور علي ناحيه شمال وميار وافقت جمب نور من ناحيه اليمن واتصوروا
ملاك:ميار يبقا ابعتلي الصوره دي واتساب ماشي
ميار:حاضر
ملاك:يلا ندخل المطعم بقا
وملاك وميار لسه هيمشوا
ملاك:استاذ نور انا نسيت تلفوني معاك
نور:اها اها اتفضلي خدي وفي واحده من صحابك رنت وكانت عايزكي وقالتلي لما انا ارووح اخليكي تكلميها انتي مسميها العشق بتاعي
ميار بصدمه من الابيحصل:هو انت الا ملاك بتشتغل عنده وكمان انت الا ردات عليه في التليفونه
نور:ايوه
ميار:وليه ماقولتليش ياملاك انك بشتغلي عند النجم نور

 

 

ملاك بغيره:ليه يعني كنتي هتعملي اي لوعرفتي يعني
ميار:كنت هجي ليكي علي طول
ملاك:بجد اي يا واطيه طب يلا نداخل
ميار:يلا
وملاك وميار داخلوا المطعم واعقدوا ونور ركن سيارته وداخل وراهم علي طول واعقد في ترابيزه الاقصدهم وبقا قصد ملاك وميار
ميار:الحقي دها الفنان نور اعقد اهو
ملاك وبتبص عليه لقت الناس ملمين حولها كتيره وبيتصوروا معها
ملاك:يالهوي دها تلاقي نور بيزهق من كميته الصور الابيتصوره في اليوم
ميار:ماخلاص اتعود بقا علي كده
ملاك:طب هنطلب اي
ميار:اي حاجه
وجاء الجرسون وطلبوا الفطار ليهم
ميار:الحقي نور عمال يبص عليكي معرفش ليه دها كل شوي ابص عليه القي عينه عليكي
ملاك وفرحت من قلبها وابتسامت
ميار:ليه الابتسامه دي بقا انشاء الله
ملاك بخجل:عادي يعني مش هبتسام
ميار:ماشي احكيلي بقا مين الاكان بيضيقك في القصر الابتشتغلي فيه
ملاك:خلاص بقا اقفلي علي سيره دي
ميار:هزعل منك لو معرفتش
ملاك:انا لو قولتلك مين مش هتصدقي
ميار:مين قولي
ملاك:نور
ميار بصدمه:الفنان نور
ملاك:اها
ميار ولسه هتقوم من علي تربيزه وهتروحلوا
ملاك ومسكت في ايدها:رايحه فين
ميار بضيق:رايحه اتخنق معها ازي يعمل فيكي كده هو عشان غني يعمل كده ويهنك ويمسح بكرامتك الارض وغير كده يعتراضلك في رايح وجايه فعلا المظاهر خداع الايشوفوا يقول متواضع وشخص محترام
ملاك:ميار اسمعيني طيب لااخر انتي سمعتي نص الحكايه بس
ميار واعقدت:قولي بقت الحكايه عشان انا خلاص هنفجر من الاسموا نور دها
ملاك:ماشي
وملاك بدات تحكي ليها كل حاجه وميار تبص عليه ونور شك الاهم بيتكلموا عليه

 

 

ملاك:دها كل الحصل ومش عارفه اذاكان بيحبني اصلا ولابيضحك عليه
ميار:وتفتكري بيحبك بجد وفعلا مش بيحب يارا دي دها كل الناس عارفه قصه الحب الابين نور ويارا
ملاك اضيقت:هم مشهورين اووي كده بقصت حبهم دي
ميار:فوق ماتتخيلي انا مش قدره اصدق الاهو بيحبك اصلا دها تلاقي بيضحك عليكي وربنا عشان ياخد الاعيزو منك
ملاك بزعل:معتقديش
ميار:لا اعتقدي استني بس انا معايا صور لي نور ويارا وهم خارجين مع بعض وفي الحفلات برضوا انتي هتشوفيهم هتقولي مستحيل اصلا يتفرقوا دوول عن بعض دها بجد كابلز يجنن وبيحبوا بعض اووي
ملاك بغيره وبزعل:وريني كده
وميار فرجت ملاك علي صور نور ويارا مع بعض كانوا فعلا كابلز يجنن
ملاك بزعل وبصت علي نور:فعلا عندك حق هو تلاقي بيضحك عليه انتي بجيبي الصور دي منين
ميار:من علي الانستجرام بتاعهم
ملاك:طب هاتي اسم الاكونت بتاعهم
ميار:ماشي
وميار اديت اسم الاكونت بتاعهم لي ملاك
ونور اعقد وحاس ان في حاجه مش طبيعيه بتحصل وقرار يروح عندهم
نور:اهلين ممكن اعقد افطر معاكم بدل ماافطر لوحدي عشان انا مش بحب افطر لوحدي
ميار:اتفضل
وملاك مابصتش عليه خلاص ونور اتاكد كده ان في حاجه
وميار حطت تليفونه علي ترابيز من غير ماتفقلوا ونور شاف صورته وهو ويارا حضانين بعض وراكبين في لانش في وسط البحر
نور:انتم كنتوا بتتفرجوا علي صوري انا ويارا
ميار:اها انتم بجد كابلز يجنن
نور:اي رايك في صوري انا ويارا ياملاك
ملاك بضيق:جميله اووي وانتوا فعلا كابلز يجنن
نور ببتسامه استفزاز:شكرا
ملاك في سره:شخص برد ومستفز
نور ببتسامه:شكرا سامعتك
في القصر فيروز
فيروز اعقد في الصالون هي وانغام وفجاء داخلت عليهم يارا
يارا:هاي ازيكم

 

 

انغام وفيروز من غير نفس:تمام انتي عامله اي
يارا:الحمدالله كويسه اومال فين نور
فيروز:نور في النادي
يارا بستغراب:هو لسه مجاش لحد دلوقتي
انغام:اها
يارا:ماشي طب انا همشي هي مريم في الجامعه صح
انغام:ايوه
يارا:طب لما تيجي سلميلي عليه ماشي
انغام:ماشي
ويارا مشيت وراكبت سيارتها وبترن علي نور ونور بيكنسل عليه
في المطعم
نور:الفطار هنا حلو اووي
وفجاء تليفونه رن
ملاك:مترد علي تليفونه بدل عمل يرن كده
نور:حاضر
نور:الو
يارا:انت فين يانور بيه
نور:انا في مشوار يا يارا
يارا:في مشوار اي
نور:يبقا قولك بعدين
يارا:لا انا لزم اعرف دلوقتي
نور:سلام يا يارا انا مش فاضي دلوقتي
وقفل السكه معها
ملاك:مش يلا نمشي بقا ياميار
ميار:يلا
نور:طب استنوا اواصلكم
ملاك:لا شكرا
نور:لا والله العظيم لزم اواصلكم انا حلفت خلاص
وفجاء الجرسون جاء يحسبهم
ملاك:اتفضل الحساب

 

 

ونور مسك ايدها وحساب هو الجرسون
ملاك:اتفضل طيب حسابنا انا وميار اهو
نور:انتي اتجنينتي يا ملاك انا مستحيل اخلي اي البنت تحساب طول ماانا معاها
ملاك:هو انا زايه زاي اي بنت يانور
نور باحراج:لا مقصديش
ملاك:تقصد متقصديش مش فراقه يانور
ملاك:يلا ياميار
ميار:يلا
ونور مشي قبلهم
ميار:شوفتي سابك ومشي يعني لوبيحبك كان اصر عليكي انك تركبي معها ويوصلك
ملاك بتعب:ونبي يا ميار خلاص
ميار بشك:انتي بتحبي ياملاك صح
ملاك:لا
ميار:انتي كدب عينكي وطريقه كلامك بتقول انك بتحبي
ملاك:معرفش ياميار اذا كنت بحبوا او لا
وطلعوا برا وفجاء لقوا نور مستنيهم برا
نور من شباك سياره:يلا اركبوا
ملاك وميار مشيوا ومردوش عليه
ونور نزلهم
نور:يلا ياملاك اركبي انتي وصحبتك
ملاك:لا احنا هنركب تاكسي
نور:ملاك متعنديش ويلا اركبي احسن وربي اشيلك وراكبك انا العربيه
ملاك مردتش وهتمشي هي وميار فجاء نور قرب منها وشلها وراكبها في المقعد الاجمبي
نور:يلا انتي كمان احسن مااشيلك زاي ملاك
ميار:وعلي اي اطيب احسن
وراكبت في المقعد الخلفي
نور:هوصلك فين ياميار
ميار:علي العنوان دها ——————-
نور:ماشي
وبعد فتره من الزمن نور وصل علي العنوان

 

 

نور:اتفضلي انزلي العنوان اهو
ميار:ماشي شكرا
وميار نزلت ونور ومشي
واقف في العربيه فجاء علي جمب في شارع مفهوش حد
نور:ممكن افهم بقا الجميل زعلان من ليه
ملاك بصت عليه ومردتش
نور:لا دها فعلا زعلان بجد مالك زعلانه ليه بقا ولاغيرانه عشان صوري انا ويارا
ملاك بضيق:واغير ليه يعني اكنش بحبك ولا بحبك
نور بضحكه:اظهر كده بتحبيني بين عليكي اووي علي فكره
الحقي في ريحه شيط في حاجه بتشيط
ملاك بستنشاق:مفيش ريحه شيط
نور:لا في ريحه شيط غيرتك عليه يامزه
ملاك:لوسمحت بطل استظرف وامشي بقا
نور:ولو مبطلتش هتعملي اي يعني
ملاك:انا مش هرد عليك عشان انت شخص برد ومستفز
نور:انا دها انا حتي دمي خفيف وزاي سكر
ملاك مردتش
نور وساق سياره
نور:مش صح ياملاك
لايوجد رد
نور:ياللي زعلان مني ومخاصمني ومش عايز تاني تكلمني
واخد علي خاطرك اووي مني يا حبيبي انا اسف
نور:شوفتي غنيت ليكي كمان في اي بقا مش عايزه تردي ليه ومتغيره من ساعات ماكنتي في المطعم وصحبتك بتوريكي الصور في اي
لايوجد رد
نور:ملاك انتي بتحبيبني ياملاك
ملاك:ممكن اسالك انا السؤال بس تجواب بكل الصراحه
نور:اتفضلي
ملاك:انتي بتحبيني بجد
نور:ليه السؤال دها
ملاك:كده
نور:ايوه بحبك بجد بحبك اي بس انا اتعدت مرحله الحب بكتير انا بعشقك ياملاك بعشق كل تفاصيلك انا بموت فيكي
ملاك خجلت من كلامه

 

 

نور:طب انتي
ملاك:يهمك تعرف اذا كنت بحبك يعني او لا
نور:طب دها انا بتمنها انك بتكوني بتحبيني زاي ما انا بحبك طب قولي بتحبيني ولا لا
ملاك:هتعرف النهارده بليل
نور:طب ممكن اعزمك علي العشا في الفندق ممكن لوسمحتي توافقي عشان خاطري
ملاك بتفكير:ماشي موافقه
نور بفرحه:شكرا ليكي بجد عشان وافقتي
وواصلوا عند القصر
نور:يلا انزلي
وملاك نزلت وداخلت القصر
ملاك:السلام عليكم
فيروز:وعليكم السلام
فيروز:اتاخرتي كده ليه ياملاك دها انتي قولتي الساعه وهتجي وبدل الساعه ساعتين قلقتيني عليكي بجد
ملاك:انا اسفه والله ماحست بالوقت اصلها كانت واحشني اووي ياستي وسيريها جبت سيريها وماحستش بالوقت
فيروز:ماشي
ملاك:اغير هدومي وادخل اجهز في الغدا
فيروز:ماشي ياحبيبتي براحتك
وملاك داخلت الغرفه وبعدها نور واصل
نور:ستي اعقد لوحديها ليه
فيروز:اعقد بتفرج علي فيلم
نور:ماشي ياستي اطلع اغير هدومي وانزل اعقد معاكي
فيروز:بقولك الاسمها يارا دي جت هنا وسالت عليك
نور بتفكير عشان كده عرفت الانا مش موجود في القصر
فيروز:سرحت في اي
نور:مش في حاجه ياستي عن اذنك
وعدي الوقت وجاء المساء وملاك جهزت نفسها وطبعا نور استاذن من ستو ان ياخد ملاك مشوار وستو وافقت
ملاك جهزت نفسها وكانت ترتدي فستان نبيتي بيلمع نور الاشتري ليها وادهولها النهارده وكانت ترتدي علي طرحه بيضه وتضع كحل في عينه وملمع شفاه وكانت جميله للغايه
ونور كان يرتدي بدله قميص ابيض وفتح اوول زرارين وبنطلون اسود ومصفف شعروا وكان جميل للغايه
نور:اتفضلي اركبي
وفتح ليها باب العربيه جمبيها
ملاك:ماشي
ونور راكبت التاني

 

 

نور:بس اي الجمال والحلاوه وشيك دي الفستان هياكل منك حته والله
ملاك ببتسامه خجل:شكرا
وبعد فتره وصلوا الفندق
ملاك بستغراب:هو مفيش الناس ليه
نور ببتسامه:انا حجزت الفندق ليها انا وانتي وبس
ملاك بقلق:طب ليه
نور:عشان ناخد راحتنا في الكلام
ملاك:ماشي
واعقدوا علي الكرسي
نور:المكان عجبك
ملاك بنبهار:جميل اووي بصراحه
نور:ممكن ترقصي معايا
ملاك:لا مش بعرف ارقص
نور:انا هعلمك اقومي بس
نور:وبداء يشرح ليها راقص
نور:ايوه حطي بقا اديكي فوق اكتفي
ملاك وحطت ايدها
نور:يلا بقا اتحركي معايا
ملاك:طب فين الاغاني
نور:انا هغني
ملاك:ماشي
نور:عليكي عيون لابتنافق ولابتخون
وفيها من الامان مخزون
وفيها من الجمال اسرار
عليكي كلام يمشي الحزن وابقي تمام
يطمن قلبي يرجع خام
ف اكون انا وانتي كالاطفال
عليكي سلام يقويني علي الايام
في الطاقه تزقني لقدام وبيها بكمل المشوار
عليكي هدوء

 

 

حلاوة الصوت ونظره الشوق
اكون زعلان اشوفك اروق
واحس براحه واستقرار
عليكي الجمال
وقلبك صافي وابن حلال
معاكي بعيش في راحه بال
ومن غيرك بكون محتار
وجودك خير
بضحكه تخلي يومي جميل
بتسندي ضهري وقت ماأميل
انا فعلا عرفت اختار
نور خلص غني
نور:انا بحبك اووي ياملاك
ملاك:بجد صوتك حلو اووي
نور:بتحبيني ياملاك
ملاك:انا يانور انا
نور:انتي اي
ملاك:انا —————

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى