رواية حلم الملاك الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الجزء الثامن عشر
رواية حلم الملاك البارت الثامن عشر
رواية حلم الملاك الحلقة الثامنة عشر
البنت بدلع:الو ياحبيبي واحشتيني موت يانور
ملاك اعقدها علي سرير متسمره وكانها روحه خرجت من جسدها في لحظت سمع صوت المتصل
البنت برقه :الو يانور مالك مش بترد ليه
وفجاء نور صاحي من نوم وسمع صوت البنت ومسك تليفونه وبيبص علي رقم لقها يارا ولسه هيرد ونسي ان معها حد بقت بيشاركه غرفته بس لمح ملاك اعقده وحطه ايده االاثنين علي دماغه وكانها بتحاول تتخلص من شي
نور وقام مفزوع من علي سرير وقفل تليفونه
نور بخضه:ملاك ملاك مالك ردي عليه
ملاك ولاكانها سمعها ولا شايفها كانها في عالم اخر بيعد عن هذا المخلوق
نور بخوف اكثر وبيهز ايدها:ملاك فوقي ملاك انتي سمعني ملاك متقلقنيش عليكي اكتر ماانا قلقنا
وفجاء نور خرج برا اوضته
وملاك حالتها بدات تسوق وجسمه بقت بيترعش وشه عرقان وبين عليه التعب اووي
وفجاء نور جاء وجاب ستو معها
فيروز بخضه من منظرها وراحت اعقدت جمبيه
فيروز بخوف:ملاك حبيبيتي مالك
ملاك لايوجد رد منها
فيروز:ممكن يانور تسيبني انا معها وانت اطلع برا
نور:ماشي
ونور خرج ونزل اعقد في الصالون ونور طلع موبيله ورن علي يارا
نور بنرفزه:يارا لو سمحتي مترنيش عليه تاني طول ماانا في القصر فاهمه
يارا وبتصطنع الزعل:ليه بقا انشاء الله ياحبيبي
نور بضيق:لان كان من سببك كانت هتحصل كارثه يا يارا
يارا بخضه:كارثه ليه كل دها عشان رنت
نور:عشان من سبب اتصالك دها ملاك تعبانه فوق ومش بترد علينا خلص وهي الافتحت عليكي عشان انا كنت نايم
يا يارا عشان كده بقولك مترنيش عليه وانا في القصر انا بس الا ارن عليكي فاهمه
يارا بضيق:بس هي اصلا ترد مكانك ليه
نور:ماانا بقولك كنت نايم
يارا:كانت صاحتك ولا هي الهانم بقا هتعمل فيه مدام حضرتك
الزمان دها غريب بجد كانت بتشتغل عندك الخادمه فجاء بقت مراتك
نور بضحكه:اها والله فعلا حد يصدق الانا اجوز خادمه لا وكمان الانا اكتر واحده بكرها في دنيا كلها ههههههه
يارا بضحكه:يلا معلش بقا ياحبيبي هي بس تخف وطلاقها ونجوز احنا بقا
نور ببتسامته حب:امتا وتخف ياحبيبتي وطلاقها عشان اجوزك انتي ياجميل
يارا:يارب تخف بااسرع وقت
نور:يارب بقولك انتي فين
يارا:انا في الفيلا هتجي ولا اي
نور:ماشي هجيلك هو امك وابوكي رجعينا امتا من سفر
يارا:كمان اسبوع ورجعينا وبصراحه مش عارفه اوجهم ازي لما يعرفوا الانت اجوزت
نور:هنقول ليهم الحقيقه طبعا
يارا:ماشي ياقلبي سلام بقا اجهز سهرهاحلوه كده عقبال متيجي
نور بضحكه:بس مش زاي المره الافات انتي فاهميني طبعا
يارا:حاضر ياحبيبي باي
نور:باي
نور وطلع وفوق وخبط علي الباب غرفته وفيروز سمحت ليها بدخول
نور وبص علي ملاك لقها حالتها شكلها مستقرا وبقت كويسه
نور:ملاك عامله اي دلوقتي
ملاك:الحمدالله تمام
فيروز:طب اقوم انا امشي بقا
ملاك:خليكي اعقدها شوي
فيروز:لا بقا عشان تنامي بداري عشان ترووحي بكرا المدرسه نشيطه
نور بستغراب:هي عليه بكرا المدرسه هي دراسه فتحت
فيروز:اها
نور:ماشي
فيروز:طب يلا عايزك معايا برا
نور:حاضر
وفيروز ونور طلعوا برا الاوضه
نور:نعم ياستي
فيروز:مش عايزك تكلم ملاك في اي حاجه خلاص يعني خلاص الاحصل حصل بس انت نبها علي الاسمها يارا دي مترنيش تاني طول ماانت في القصر
نور:قولتلها من قبل ماتقولي ياستي
فيروز:ماشي
نور:طب لو ملاك سالتيني عن يارا وقالتلي مين الارنت دي قولها اي
فيروز:هي مش هتسالك عن حاجه عشان شكلها نسيت اصلا
عشان لما سالتها مالك قالتلي معرفش ماانا كويس اهو فاشكلها نسيت ياحبيبي اصلا
نور:طب كويس عن اذنك ياستي انا هدخل بقا
فيروز:ماشي تصباح علي خير
نور:وانتي من اهلوا
ونور سيبها وداخل ولقها ملاك اعقدها بتلعب في تليفونه
نور ببتسامه:بتعملي اي
ملاك بخضه وبصوت طفولي:يا مامي خضتيتني
نور:اسف بتعملي اي
ملاك بصوت طفولي:بلعب لعبه القطه
نور ببتسامه:ماشي ياطفله
وراح ناحيه دولاب وبيطلع ليها لبسه
ملاك بستغراب:انت بطلع لبسه ليك خروج دلوقتي ليه
نور:رايح مشوار
ملاك:بس الوقت متاخر دلوقتي
وبصت في الساعه تليفون بتاعه
ملاك:دها الساعه 11:30 وطلع دلوقتي
نور ببتسامه:وفي اي يعني عادي دها طبيعي بتاعي وكمان بالنسبه ليها لسه بداري
ملاك:طب مش هتقولي انت رايح فين
نور وساب الافي ايده وبص عليه وبنرفزه وبضيق من اسالتها:هو تحقيق ولا اي بقا
ملاك وخافت منه وزعلت ولعبت في تليفونه
نور وحس بزعلها بس مديهش اهميه وطلع ليها لبسه وداخل الحمام واخد شاور ولبس وخرج ولقها ملاك نمت وخرج ونزل وراكب سيارته وبعد فتره واصل عند يارا واعقد معها وسهروا وشربوا لحد مانام عند يارا
نور وفاق من نومه وكانت يارا نايمه في حضنه
نور وقام مفزوع ويارا كانت ترتدي فستان قصير
نور وبيفوق يارا يارا وقامت من نوم
يارا:صباح الخير ياحبيبي
نور:اي الحصل وخليني انام عندك هنا اوعي يكون حصل بينها حاجه
يارا ببتسامه:متخافش ماحصلش حاجه بينه كل الحكايه الانت شربت كتير وسكرت اووي فامتقدرتش تسند طولك عشان ترووح فالقيتك مره واحده روحت نمت علي سرير بتاعي فافضلت اصاحي فيك وانت مش بترد فاسبتك بقا نايم وروحت انا كمان نمت جمبيك بس كل دها الحصل ياحبيبي
نور:الحمدالله كنت خايف احسن مايكون حصل بينه حاجه
انا هقوم امشي بقا
ونور بص في الساعته لقها الساعه 12:30
ونور قام وعدل نفسه ومشي واصل القصر
نور وداخل القصر ولقه فيروز وانغام اعقدين في الصالون
نور:السلام عليكم
انغام وفيروز:وعليكم السلام
فيروز:كنت فين يانور
نور:كنت سهران عند صحابي
فيروز:ماشي يانور اعمل مابدلك علي الاخر مسيرك هتلاقي واحده هتمشيك علي العجين متلخبطوش
نور:اومال فين ملاك
انغام:في المدرسه وهعبت عمك ابراهيم دلوقتي يجيبها
نور:لا خليها انا هرووح اجيبها
انغام:ماشي
نور طلع برا القصر وراكب سيارته وفي طريقه لي المدرسه
وبعد فتره واصل عند مدرسته ملاك وفجاء شاف بنت واقف وفي شباب عملها تضيقها
نور ونزل من سيارته وراح عشان يساعده وفعلا ضرب شباب وشباب خفت وجريت منه
وفجاءالبنت وبتلف لي نور:شكرا
وفجاء اتصدامت لما شافت نور
نور بصدمه:ميار
ميار:استاذ نور
نور:اومال فين ملاك
ميار:ملاك جوا في المدرسه بكلم الا ميس بتاعتها وجاي
نور:ماشي
ميار فجاء ولقيت ملاك جاي
ميار:اهي يااستاذ نور طلع من المدرسه اهي
نور وبيبص
نور:فين دي
ميار وبتشاور عليه:اهيه
نور وبص علي المكان الابتشاور عليه:فين دي انا شايف بنت تانيه غير ملاك
ميار بضحكه:لا مش بنت تانيه دي ملاك يانور
نور وبص علي البنت تاني
نور بصدمه وبستغراب:معقول دي بالمنظر دها بتكون ملاك لا انا مش مصدق بطلي هزار بقا
ميار:والله هي ملاك يانور بص هي كمان جاي علينا اهيه
وفجاء البنت جاءت عليهم
البنت:هاي ميار هاي نور اي الاجايبك هنا
نور بصدمه: يانهار ابيض دها فعلا هي ياميار
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)