روايات

رواية حلم الملاك الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية حلم الملاك الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية حلم الملاك الجزء الثاني
رواية حلم الملاك الجزء الثاني

رواية حلم الملاك الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

عدي: انا بحبك تقبلي تجو’زيني
زينب واقفه ساكته ومصدومه من الابيحصل قدمها
عدي:تقبلي تجو’زيني
زينب واقفه وبص عليه بس بصدمه
عدي:تقبلي تجو’زيني
لايوجد رد
عدي:زاي مابيقولوا السكوت علامه رد مش كده
زينب بتوتر: ع عدي عن اذنك
زينب سيبتوا ومشيت
عدي ابتسام ومسك شعره ومشي هو كمان
بعد مرور اسبوع ورجعوا من السفر
زينب:واحشني اسمع قصتكم كمليلي بقا
ملاك:حاضر

 

 

فلاش باك
فيروز:حمدالله علي سلامتك ياحبيبي
انغام:كده يانور تخضني عليك تعرف دكتور لما قال انك بعد الشر اتوفت انا كنت بموت ورووحي رجعتلي تاني لما قال ان نبض قلبك راجع اشتغل وبدات تستجيب للحياه مره اخري
نور:ملاك انا عايز ملاك
وبعد فتره اتعالج وخف وراجع القصر
في مكان اخر
نور:فعلا الصور دي صح يايارا
يارا:ايوه يانور
نور بيزعيق وبعصبيه:طب ليه عملتي كده وبعتي الصور لي ملاك
يارا بدموع تمثيل:نور مش انا الابعت الصور دي
نور:اومال مين ومين الاصورنا في الوضع دها وحصل امتا ما بينا الكلام دها
يارا:فاكر اليوم الاصحيت في من نو’م وقولتلك ما حصلش بينا حاجه انا كذبت عليك وحصل مابينا العلا’قه في اليوم دها وانا دلوقتي حا’مل
نور:طب احكيلي كل حاجه بتفاصيل ومين الحيو’ان الاعمل كده وصورنا واصلا صورنا ازي وليه بعت الصور لي ملاك
يارا سكتت
نور بعصبيه:احكي يلا احسن وديني هتشوفي مني وشي يايارا عمرك ماشوفتي في حياتك
يارا بخوف:حاضر
يارا وبدات تحكي ليها كل حاجه
نور والدم غلي في عروق وعينه احمرت بشده
يارا بدموع:نور طب هتعمل اي معايا وفي ابنك الا بطني
نور بغضب:هجوزك يايارا اجهزي النهارده اخدك وهرووح علي الماذون

 

 

وفعلا نور اجوز يارا وبعد التاسع شهور خلفت بنوته شبيها بالظبط
نور بفرحه وشايل البنوته:الله شبيهك اووي يايارا نفس عيونك زرقاء تبقي الاصل منك
انغام:هتسموا اي
يارا بتعب:اسميها هند نور ممكن عايزك في موضوع ضروري
انغام:طب عن اذنكم احنا بقا
وكلهم طلعوا برا
نور:نعم
يارا بتعب:هند مش بنتك
نور:نعم اومال بنت مين
يارا:بنت خالد
نور:خالد صحابنا
يارا:ايوه احنا بصراحه كنا عملين خطه عليك عشان ناخد املاكك كله هو يجوز مريم وانا اجوزك ونستولها علي املاكك كلها وانا وانت مش هحصل بينا علا’قه يانور
وبدات تحكي ليها كل حاجه
يارا بتعب:نور انا حاسه الانا اموت خلي بالك من بنتي يانور
انا عارفه انك هترجع ليك ملاك بس لو خلفت ولاد عملوا هند اكنها بنتكم بالظبط يانور انا عارفه ان ملاك قلبها طيب وواثقه انها لوراجعت ليك هتعملها اكنها بنتها واكثر كمان وهتعلمها وهتربيها صح احسن مني انا بكتير لان ملاك الاكونها بنعقد نتريق عليها في رايح وفي جاي علي لا’بسها وعلي حا’لتها الما’ديه طلعت احسن مننا بكتير يانور وانا ندمانه علي الاعملنها فيها لو انا موت اعتذرلي منها وخليها تسامحني يانور وانت كمان سامحني يانور ولو جيت ذكرت اسمي قدم بنتي اذكره في الخير انا عارف كل حياتي كلها عباره عن معاصي بس متذكرنيش قدمها بالسو’ء اذكرني في الخير حتي لو كذب انا اسفه يانور انا بجد الايام الانا عاشتها معاك فيها
حست معاكم يعني اي اهل انا فعلا كان امي وابويا عايشين بس اكنهم مش عايشين عمرهم محسسوني بحنيتهم يانور تعرف هم لما ماتوا كانوا بالنسبه ليها عادي مش فراقين لانهم حتي كانوا عايشين كانوا بالنسبه ليها مش موجودين يانور
انا مش عايزه بنتي تعيش نفس الانا عشتوا ولو خالد طلبها منك متدتيهش لي يانور لان بنتي لوراحت مع خالد انا هبقا مش مرتاحه ولا ماطمنها عليها مع خالد لان خالد بتاع فلو’س ومصا’لحجي واخلا’ق مش كو’يس واكيد بنتي لو اتربت معها هتكون نفس اخلا’قه وهتطلع اسو’ء مني يانور فااوعدني انك هتخليها معاك انت وهتحفظ عليها وهتعملها اكنها بنتك بالظبط مش غريبه ومش هتزعلها ابدا وهتحبها زاي ولادك بالظبط اوعدني
نور والدموع في عينه:وعد بس انتي شدي حالك كده وانتي الاهتربيها مش حد غيرك انشاء الله
يارا بتعب:نور انت هتبكي الموت علينا حق وانا لازم اقولك كده وواصيك علي بنتي عشان انا حاسه بكده يانور
نور بدموع ووجع:يا يا الدنيا دي غريبه اووي يايارا حد يصدق انك انتي بتكلمي كده

 

 

يارا:نور انا لو ربنا كتبلي اني اعيش اول حاجه اعملها عارف اي
نور وعينه مرغرق بالدموع:اي
يارا بتعب واللام اشتدت عليها:هصلي يانور ومش هعمل معا’صي ابدا ومش هتر’يق علي اي شخص تاني وهعمل خير كتير يانور وهبعد عن اي حاجه تغ’ضب ربنا نور ابعد يانور عن اي حاجه تغ’ضب ربنا اديني انا نا’يمه علي سر’ير وبتمنها اقوم اصلي صلاه واحده تنفعيني في اخرتي ومش قدره اقوم واتحرك واديني بين الحي والموت وبندم علي كل حاجه عملتها غل’ط في حياتي
ونسيت ان في رب شايف كل حاجه بنعملها ويعاقبنا عليها
بس للاسف مانتدمتش الابعد فوات الاوان يانور
ارجع يانور لي ربنا وتوب واستغفروا ربنا غفورا الرحيم ومتنسنيش في دعاءك ان ربنا يغفر ليها كل حاجه عملتها وغضبتوا سلام يانور
فجاء يارا سكتت وعينها اتسبلت
نور وبيهز فيها:يارا يارا
نور بزعيق:دكتور
دكتور داخل وشاف يارا
دكتور:البقاء لله
ويارا اتوفت ونور راجع القصر
وبعد خمس سنوات
نور:عرفت حاجه عنه يامحمد
محمد: اها كان مسافر كندا وراجع النهارده
نور:المهم هو اعقد فين دلوقتي
محمد:خالد اتوفا النهارده يانور

 

 

نور:اتوفا ازاي
محمد:عربيه نقل خبطتت فيها والعربيه اتقلبت ولعت بيها مات وهو كان رايح يقبل وا’حده يقضي معها ليله لي مز’اجه مات وهو رايح يز’ني ويغ’ضب الله مات وهو علي معا’صي يانور
نور بوجع وبدموع:يارب احسن خاتمتنا يارب اغفر لي واغفر لجميع اموات المسلمين جمعيا يارب العالمين
محمد:يارب
نور وطلع لي ستوا اوضتها
نور ببكاء ووجع:ستي انا تعبان اووي
فيروز:مالك
نور ببكاء ووجع:شايف اعز صحاب ليها ماتوا وهم علي معا’صيهم ياستي كل مابفتكر كده بتخيل لو انا كنت مت وانا لسه علي المعا’صي كنت اقبل ربنا ازي بالمعا’صي دي
تعرفي ياستي انا كل يوم بحمد ربنا ان رجعت لي ربنا وطلبت منه التوبه وبتمنها ربنا يتقبلها مني ياستي ربنا يحسن ختامتنا ياستي وانشاء الله طول ماانا عايش وفي رووح هبعد عن اي حاجه تغ’ضب ربنا ياستي انا زعلان اووي وندمان علي كل حاجه وح’شه عملتها في حياتي وزعلان علي صحابي ياستي زعلان اووي يارب اغفر ليهم يارب
فيروز:يارب ماتخافش يابني ربنا غفورا الرحيم وانشاء الله هيتقبل توابتك ربنا يرضي عنه ياحبيبي ويغفر لينا ذنوبنا كلها يارب احنا وكل امته المسلمين يارب
نور:يارب ياستي ممكن طلب

 

 

فيروز:اطلب
نور:قوليلي فين مكان ملاك بقا انا اتعذبت خمس سنين ياستي في بعدها عني بترجك قوليلي فين انا كل يوم بتمنها من ربنا انها ترجعلي بقا فين ياستي انا نفسي اشوفها واسمع صوتها نفسي تكون معايا بقا
فيروز:ملاك سافرت باريس

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى