رواية حلم الملاك الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الجزء الثاني الجزء العاشر
رواية حلم الملاك الجزء الثاني البارت العاشر
رواية حلم الملاك الجزء الثاني الحلقة العاشرة
زين:الله الله بتعملي اي ياست هانم هنا مع شا”ب دها
زينب بصت للخلف بصدمه:زين
زينب قامت وافقت:زين متفهم”نش غلط
زين بحده:زينب لوسمحتي يلا اطلعي نا”مي
زينب:طب افهمني الاول
زين بصرمه:اطلعي مش عايز افهم حاجه
زينب:زين هو بس رمله جت في عنيه
زين قاطعها في الكلام:قولت مش عايز افهم حاجه انا بثق فيكي ثقه عمياء يعني مش عايزك تبريري حاجه
عدي:طب عن اذنكم انا بقا
وعدي مشي وسبيهم
زينب وبا”ست زين من خد”ه:انا بحبك اووي تصباح علي خير
زين ببتسامه:وانتي من اهله
زينب طلعت فوق في غرفتها ولقيت فرح اعقدها علي سر”ير ومسكها تليفون
زينب ببتسامه:بتعملي اي
فرح:عادي مش بعمل حاجه
زينب واعقدت جمبيها ولقيتها بتتفرج علي الصور مروان جديده الا علي الفيسبوبك
زينب:صدقي انا مشفتش صور مروان جديده دي بس حلوها اووي و بزت الصوره الا لبس فيها البدله الظابط دي
فرح:اها جميله
زينب:عملتي اي في العريس الامتقدملك دها
فرح:ماانتي عارفه الانا مش موافقه هو انا اخد واحد قد جدي
زينب:بس بجد ابوكي دها غريب كل دها عشان راجل غني ومعها فلوس عايز يديكي لي تعرفي انا حكيت لي بابا الموضوع وبابا قالي هيكلم ابوكي ويقنعوا ان ميوفقش عليه
فرح:يعني ابوكي الا قنعها ابويا ان ميوافقش عليه طب تصدقي ابوكي بجد دها راجل مفيش منه اتنين
زينب بفخر:ايوه يبنتي دها ابويا دها احسن اب في العالم
فرح:طبعا ياقلبي
زينب:اومال فين كارما
فرح:هتلاقيها اعقدها مع الشله تحت
زينب:امممم
فجاء كارما فتحت الباب
زينب:جبنا سيرته القط طلع ينط
فرح:فعلا ههههههه
كارما:وياترا جيبنا سيرتي في اي بقا
زينب:كنت بسال عليكي
كارما:اها
زينب:انا هنام بقا عن اذنكم تصباحوا علي خير
وكلهم راحوا في نوم عميق
في قصر نور الشافعي
في غرفته نور وملاك
ملاك:العيال واحشني اووي يانور
نور:وانا مش جوزك حبي”بك مش واح”شك
ملاك:ماانت في وشي من الصبح اهو يانور
نور:طب ماتيجي اقولك كلمه سر ياعس”ل انت
ملاك بخجل:نور هو انا بكلمك في اي وانت بتكلمني في حاجه تانيه
نور بزهق:دها حتي لسه مكملوش يوم ياملاك علي سفرهم
اومال لما يعقدوا الاسبوع دها هتعملي اي وكمان غير كده انا فين طيب انتي كل اوقاتك تطبخي تهتمي بالاولاد وفي الاخر بعد كل دها تيجي تنا”مي مبنعقديش حتي مع بعض نتكلم كلمتين زاي اي اتنين مجو”زين اومال انا فين ياملاك انتي مقصرها في حقي اووي تصباحي علي خير ياملاك
ملاك وفعلا حست انها مقصرها معها
ملاك:كل دها شايل في قلبك يانور انا بجد اسفه انا فعلا مقصرها معاك بس بوعدك احاول اعوضك عن كل الافات
نور ونام ومغطي وشه بالغطاء:انسي الكلام الانا قولته ومتخديش في بالك ونامي يلا
ملاك:طب انت مش نسي حاجه قبل ماتنا”م
نور:نسي اي
ملاك:خلاص
ملاك ولسه هت”نام بس نور شد”ها لي حض”نه
نور:هو انا اقدر انسها اني اخدك في حض”ني قبل ماانا”م انتي عارفه اصلا انا مش بعرف انا”م الا في حض”نك ياملاكي
ملاك:انا بحبك اووي
نور وبيطفي نور:وانا بعشقك
في غرفته ميار ومحمد
محمد:اي ياميار انتي هتعقدي كتير في الحمام ولا اي
ميار:حاضر طالعه اهو
محمد:تعرفي انتي فكرتيني في يوم داخل”تنا
فلاش باك
محمد اعقد مستني ميار انها تتطلع من الحم”ام
محمد:اي يارووح قلبي هعقد مستني كتير كده
ميار فجاء طلعت من الح”مام وكانت ترتدي رو”ب ابي”ض
محمد بنبهار:بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك اي الجمال دها
ميار بخجل:طب واسع كده عشان عايزه انام
محمد:نعم تنا”مي لا النهارده انسي حاجه اسمها نو”م
ميار:اقصدك اي
محمد وبيقربها ليها:تعالي بس وانا افهمك قصدي اي كويس
ميار:حاضر هتفهمني اي بقا
محمد وطفي النور
ميار:هو انت طفت النور ليه
محمد:مش انتي عايزه تفهمي اقصدي اي يبقا اسكتي بقا
وانا هفهمك كل حاجه واحده واحده
ميار:ماشي
محمد فجاء قرب عليها وبا”سه من شفا”يفه
ميار وبعدت عنه وفتحت النور وضربته بالقلم:اها ياقل”يل الا”دب يعني انت قصد”ك كده
محمد وبيقر”ب منها
ميار:ابعد عني ياحيو”ان احسن مااصوت ولمه عليك الناس
محمد:يامجنو”نه اعقلي انا جوزك هو انا شا”قطك عشان تصوتي وتلم الناس
ميار:محمد بصراحه انا خايفه
محمد:مش انتي بتحبيني
ميار:ايوه
محمد:يبقا سبيا”لي نفسك خلص ومتخافيش انا بحبك وعمري ما”ذيكي ولا انتي مش واثقه فيها
ميار:انت عارف الانا بثق فيك اكتر من نفسي
محمد قرب منها وطفي النور:يبقا متخافيش وتعالي بقا انتي غلبت”يني معاكي
باك
محمد بضحكه وبهزار:اووعي يكوني لسه مكسو”فه مني وخايفه تتطلعي هههههههههه
ميار فجاء طلعت وكانت ترتدي قم”يص نو”م لونه ا”حمر قص”ير
محمد بضحكه رجوليه:اللهم صلي علي النبي احنا شكلنا ليالتنا النهارده هتبقا فل الفل مش كده يا”احمر ولا اي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك الجزء الثاني)