رواية حلم الملاك الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الجزء الثاني الجزء التاسع
رواية حلم الملاك الجزء الثاني البارت التاسع
رواية حلم الملاك الجزء الثاني الحلقة التاسعة
فرح بحزن ودموع في عيونها:تعرف انا بحبك قد اي اها لوتعلم اني حبيتك من اول مره شوفتك فيها وانت داخلت قلبي من غير استاذن تعرف يامروان انا بعشقك اها بعشقك بعشق ضحكتك بعشق كل تفاصيلك بعشقك يامروان ليه يامروان مش حاسس بيها ليه اها لو تجرب نار الحب الانا فيها اها عارف يامروان انا لما بشوفك بحس بسعدها كبيره بحس عايزه افضل جمبك علي طول رغم ذلك برجع احزن تاني لان عارفه انك مش ليها يامروان ورغم ذلك بحبك بحبك اووي لان الحب ملوش كبير تعرف انا بدعي لي ربنا انك تكون من نصيبي انا بحبك بجد انا بعشقك انا نفسي اقولك انا بحبك قدامك وانت تسمعني ونفسي انت كمان تكون بتحس نفس الابحس بيه وتقولي انك بتحبيني وتعرف نفسي يجي اليوم الانت اتقدملي فيها واكون انا خطيبت مروان الله ساعتها هكون اسعد انسانه في الكون كله بحبك يااحلي شي في حياتي حبيبتك فرح
وقفلت دفتر مذكرتها بعد ماخلصت كتبها فيها ومسحت دموعها وقرارت تنزل تتمشي قدام البحر
في مكان اخر
زينب بصدمه:انت
عدي:ايوه انا مالك اتصدمتي كده ليه ولا منتظر حد غيري
زينب:لا ابدا بس انا استغربت لما لاقيتك جاي هنا يعني
عدي:اصل انا بحب اعقد قصد البحر كده زايكي تسمحلي اعقد معاكي
زينب:اتفضل
عدي:ممكن تعرفني بنفسك
في مكان اخر
فرح كانت بتتمشي ناحيته البحر وتايهه في بحور افكارها ودموعها نزل علي خدها وفجاء مروان شافها ورايحلها
مروان:فرح
فرح وبتمسح دموعها:نعم
مروان:انتي كنتي بتعيطي صح
فرح ببتسامه مزيفه:لا دها حاجه داخلت في عيوني بس
مروان:اها بحسبك بتعيطي
فرح بدون وعي:ويفارق معاك في اي
مروان:نعم
فرح وفاقت من شرودها:لا ابدا
مروان:انا معرفش انتي مالك كده حاسك النهارده متغيره ولا بتتخنقي معايا وحاسك كده عقلها وريسه النهارده صح مش كده فين فرح ام لسان طويل
فرح:عن اذنك
مروان:علي فين
فرح:هنام
مروان:هتنامي بداري كده
فرح:معلشي تعبنا شوي وعايزه انام
مروان:مالك اي الا تعبك
فرح في تفكيرها:انت
مروان:مش بتردي ليه
فرح:مفيش عن اذنك
فرح كانت هتمشي بس مروان مسكها من ايدها
مروان ببتسامه:طب تصدقي واحشني طولت لسانك
فرح ودموعها نزلت ومشيت من غير ماتبص عليه
في مكان اخر
زينب:انا زينب
عدي:اهلا وسهلا انتي عندك كام سنه
زينب:٢٠ سنه
عدي:العمر كله بتتدرسي
زينب:اها في تانيه كليه الطب
عدي:اهلا وسهلا بدكتوره زينب
زينب ببتسامه:لسه مش دكتوره يعني
عدي:لا انتي انشاء الله هتبقي احسن دكتوره في العالم
زينب ببتسامه:تسلم
عدي:انا بقا هعرفك بنفسي انا عدي عندي ٢٣ سنه بتدرس في نفس الصف الاخير مع هند في كليه الفنون جميله
زينب:اهلا وسهلا
في مكان اخر
ادم:وانتي عندك كام سنه ياريتاج
ريتاج:عندي ٢٠
ادم:زاي يعني انا كمان عندي ٢٠ سنه
ريتاج:العمر كله
ادم:ممكن يكون اصدقاء
ريتاج:اممممم
ادم:طب ممكن رقم تليفونك
ريتاج:—————– 011
ادم:اوك سجلتوا
ريتاج:امممممم عن اذنك
ادم:علي فين
ريتاج؛نعسانه وعايزه انام
ادم:وانا كمان عايز انام
ريتاج:طب عن اذنك
في مكان اخر
يوسف اعقد مع ريتال لوحديهم
يوسف:مالك يارورو
ريتال:مفيش
يوسف:طب سكتي ليه فجاء كده
ريتال:يوسف قوم تعالها نتمش شوي بدل مااحنا اعقدين كده
يوسف:يلا
في مكان اخر
عدي:انتي دمك خفيف اووي وزاي سكر يامسكر
زينب بخجل:شكرا
عدي:ممكن اقولك حاجه
زينب:قول
عدي:هو انتي ليه جميله كده
زينب خجلت من كلامه
عدي:تعرفي الانتي كده بقت احلي بخدودك الابقت شبه طمطم دي
زينب بخجل:عدي لوسمحت
فجاء جاء هواء ورمله جت في عين زينب
زينب بوجع:اها اها ياعيوني انفخلي فيها ياعدي بسرعه
عدي وبيقرب منها وبينفخ فيها
فجاء صوت جاء من الخلف
:الله الله بتعملي اي ياست هانم هنا مع شاب دها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك الجزء الثاني)