رواية حلم الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان شرقاوي
رواية حلم الجزء الرابع عشر
رواية حلم البارت الرابع عشر
رواية حلم الحلقة الرابعة عشر
رضوي بطيبة : يوميا والله وساعات في اليوم مرتين بتدي طاقة ايجابية رهيبة وبتحفظنا من شرور السحر والشياطين السورة دي عظمة والله الحمد لله علي نعمة الإسلام .
ورد بضيق : قولتيلي … طيب انا ماشية .
رضوي بتعجب : ما تقعدي شوية يا بنتي مش قولتي فاضية .
ورد بزهق : مرة تانيه بقي .
………………….
رحمة بغضب : يعني ايه بتشغل سورة البقرة يا ست ورد .
ورد بخوف : والله يا رحمة هو ده اللي حصل انا مالي .
رحمة بغضب : اقفلي … اقفلي مفيش مرة تجيبي خبر كويس .
ورد بتعب : ياربي انا كان مالي ومال الست المفترية دي .
……………………………………………………………….
تسريع في الاحداث ..
النهاردة فرح ادهم وسلمي .
ادهم بقلق : اخلصي يا حلم هنتأخر علي سلمي .
حلم بضحك : اهدي بس يا دومي الميك اب ارتست عندها وبتقول لسه مخلصتش .. روح بقي شوف مين بيخبط شكل المعازيم بدأت تيجي .
ادهم بتوتر : يوووه حاضر .
“” اتفق كل من ادهم وسلمي علي ان يكون الفرح مجرد حفل بسيط في المنزل لكلتا العائلتين وبعض المقربين “”
يفتح ادهم الباب ويتفأجأ من عدد المعازيم والذي كان حوالي عشرين طفل يترواح عمرهم من 5الي 10 سنوات .
احد الاطفال : السلام عليكم .. لوماااا عزمتنا النهاردة علي فرح اخوها مبارك يا استاذ ادهم ودي هدية بسيطة … وسع بقي عشان ندخل .. يالا يا جماعة .
ادهم وفكه يكاد يلامس الارض : حلللللللللللللم ..
حلم بخضة : ايه يا ادهم في ايه .
ادهم وهو يشير للاطفال : مين دول .
حلم بحب : نعم يا استاذ ادهم انت عاوزني احضر فرح من غير اولادي ادهم بضحك : صبرني ياالله .
حلم بحب للاطفال : ايه القمرات دي ربنا يحفظكم يارب .
يذهب ادهم لاخذ سلمي من والده :.
عبد الرحمن : انا بسلمك بنتي وعارف انك هتحافظ عليها انا واثق فيك اتمني متخذلنيش .
ادهم وهو يحتضن والده : وانا دايما هكون قد ثقتك دي وهشيلها في عيوني متقلقش يا بابا .
عبد الرحمن وهو يسلمه سلمي : ربنا يسعدكم ويباركلكم يارب .
ادهم وهو يحتضن سلمي : مبارك عليا انتي ربنا يباركلي فيكي .
سلمي بخجل : ربنا يديمك في حياتي .
احلام وهي تحتضن الاثنين : اخيررا عشت وشوفت اليوم ده ربنا يسعدكم يارب .
حلم بدموع : مبارك يا دومي انا فرحانة جدااا ليك ربنا يفرحكم يارب .
ادهم وهو يحتضنها : بنتي واختي وحبيبتي ربنا يسعدك واشوف فرحانة دايما .
بعد نهاية الفرح يدخل عبد الرحمن وزوجته وحلم المنزل .
عبد الرحمن بسعادة : الحمد لله اني عشت وشوفت ادهم عريس عقبالك يا نور عيني .
حلم بحنان : ربنا يخليك يا بابا ويطول في عمرك يارب .
احلام بدموع : حاسة البيت فضي عليا .
حلم بتذمر : نعم يا ست ماما هو انا مش مالية عينك ولا ايه .
احلام بحب وهي تحتضنها : ده انتي حبيبتي وروح البيت يا لوماااا … انا بس اتعودت علي وجودكم معايا علي طول ربنا يديمكم يارب .
عبد الرحمن بحنان وهو يمسح دموعها : يعني هو سافر يا احلام انتي دقيقتين وتبقي عنده فوق … وبغمزة … وبعدين بقي عقبال حلم والبيت يفضالنا يا جميل .
احلام بتذمر : عبد الرحمن .
عبد الرحمن بضحك : انا قولت حاجة .
حلم بضحك : احم.. احم نحن هنا يا جماعة راعو السناجل اللي هنا .
عبد الرحمن بحنان : يلا بينا بقي نرتاح من تعب اليوم ده .. تصبحي علي خير يا لومااا .
حلم : وانت من اهل الخير يا بابا .
تدخل حلم غرفتها وتتذكر ادهم وهزارهم مع بعضهم البعض .
حلم بدموع : وحشتني اوي يا ادهم من دلوقتي حاسة اني بقيت لوحدي ربنا يسعدك ويفرح قلبك يارب .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم)