روايات

رواية حكايه مروه الفصل الثالث 3 بقلم تاليا

رواية حكايه مروه الفصل الثالث 3 بقلم تاليا

رواية حكايه مروه الجزء الثالث

رواية حكايه مروه البارت الثالث

رواية حكايه مروه
رواية حكايه مروه

رواية حكايه مروه الحلقة الثالثة

فرحت اننا ههرب… مشيت بخطوات بطيئه لان مكنتش قادره لسه هفتح….لقيته فتح الباب…
حسن. راحه فين
رديت بخوف
مروه. ر. رر. رر
حسن ب غضب. فييين
مروه. ررراحه اشرب
حسن. ي حببتي ب الكوتشي
مروه. ا.. اا. اصل
لقيته ماسكني من شعري
حسن. تهربي
بصتله ب دموع ووجعني شعري في ايدو حسيتو هيتخلع…كمل وهو بيبص في عيوني بكره..
حسن. عايزه تهربي ي بنت امبارح..
مروه. سيب شعري سيبو

 

 

حسن. انتي مش عارفه اننا بحبك
رديت ب غضب منو
مروه. حب انت تعرف اي عن الحب انت فين قلبك فيين… لي بتعمل فيا كده لي عملت اي فيك
كملت ب دموع… انا معملتش حاجه فيك اديتك كل حاجه تحلمها سلمتك نفسي…او بمعنى أصح اغت.صبتني كرهتك في كل لحظه لمستني فيها كرهتك في كل مره كسرت ب خاطري.. لي بتعمل فيا كده بتكرهني لي عملت فيك اي انا استنيت الحب منك ابويا باعني ليك قولت هتكون طيب معايا بس معرفش أن هو باعني لحد معندوش قلب سيبني امشي حرام عليك
مفرقش مع حاجه نفس البصه لقيتها في عيونه متحركش جفن منه.. دموعي وحرقه قلبي ال ظهرت عليا مقصرش.. فين قلب الإنسان ده فين….
مروه. انت اي… اييييييي
مسكني من شعري ورماني على الأرض حسيت ب روحي بتطلع من كميه وجعي…صرخت ب وجع.. قرب عليا وقومني من وشي وقال وهو بيبص في عيوني بنظره انانيه
حسن. انا بحبك ي مروه
مروه. اي حب ده اي حب
مسك شعري ب غضب
حسن. ده حبي انتي مستحيل تهربي من هنا انتي ليا بس.. انتي خدامه هنا..
كمل ب نظره حق.يره
حسن. حلوه وصغيره.. وابوكي باعك ليا خد فلوسك..انسي هروبك من هنا
محستش الا وهو بيرميني على الحيطه وبيمسكني وبيخنقني.. ض.رب على الحيطه وهو بيزعق
حسن. وعايزه تهربي مني. انتي مكانك هنا تحت رجلي
فضل يض.ربني ب القليمه..والد.م مغرق بوقي
حسن. انتي اتخلقتي عشان انا اتمتع بس.. حب اي ال بتكلمي
مسك شعري وبيبصلي.. ماسكني ب ايدو التانيه..
حسن. اسمعي كلامي ي مروه عشان احبك ها..انتي حببتي اسمعي كلامي
بقلم S.K.W
رماني على الأرض..وعدل هدومه وسابني..عيط ب قهره ووجع…عياطي بقا عالي بسبب وجعي
مروه. ااااه… معدش قادره اههه.. تعبت… انا تعبت..
حسن ب زعيق. انتتتي ي بتتتتت

 

 

قومت ب وجع معدش قادره بقيت بزحف..سند على الحيطه ب عياط.. وصلت لقيتو قاعد.. ولا أكن عمل حاجه…
حسن. اعملي اكل
مروه ب قرف. فين
حسن. هاكل في الاوضه
مروه. ح. ححاضر
مسكني من وسطى وقربني لي
حسن. تؤ.. تؤ ي حلوه انا احب تكوني مبسوطه عشان السهره صباحي
لقيتني بتف في وشو.. مسحها وبصلي…لقيتو رماني على الارض.. ض.ربني في بطني ب رجلو.. ص.رخت من الوجع…
مروه. ابنك ي غبي
حسن. ههههه مقولتلكيش انك اجه.ضتي
عيط اكتر…
حسن. خمس دقايق ي مروه خمس دقايق والاقيكي جاهزه والزفت جاهز
سابني ومشا…مسكت بطني ب وجع…قومت.. بصيت للباب المفتوح… فرحت لتاني مره…شجعت نفسي وقومت عشان عارفه هيعمل اي…لقيتني بجري ايوه بجري
مروه. لازم امشي لازم
طلعت… لقيت الحراس في كل حته غني ومضيع فلوسو على القر.ف ال فيه…مشيت براحه…بصيت على البوابه لقييت مفيش حد.. جريت ب تعب لقيت ال بيوقفني
جميل. راحه فين ي هانم
بصيتلو ب عياط مسكت ايدو
مروه. بالله عليك ي عم جميل وحياه ولادك سيبني امشي عشان خاطر ربنا سيبني
جميل. ي بنتي هيم.وتنا
مروه. وانا اي مش سامع صري.خي مش شايف منظري
جميل. يلا ي بنتي ادخلي
مروه. بالله عليك ي عم جميل ابوس رجلك..سيبني قولو انك مشَفتينيش نطيت من على السور اي حاجه سيبني امشي مش هتشوفوني تاني وحياه ولادك ي عم جميل
جميل في نفسه..
بصتلها ب وجع شكلها وجع قلبي عليها الد.م ال نازل منها بتترجاني عشان تهرب من المتخلف ال جوا
جميل. امشي ي مروه امشي

 

 

بصتلو ب فرحه ضحكت وسط وجعي سيبت ايدو وجريت.. جريت مش عارفه راحه فين بس الأهم مشيت من السجن ال كنت فيه.. كنت ماشيه بضحك والد.م نازل مني ومش قادره امشي بس كنت فرحانه اني خلاص مشيت ومستحيل اروح لابويا ال هو يكون مصدر اماني بس همشي واكيد ربنا مش هينساني…فرحانه اوووي بصيت للسما ب دموع وقولت
مروه. عارفه ان الايام الحلوه جايه انا متأكده استحملت كتير وتعبت بس متأكده ان ال خلقني مش ناسيني..
سمعت صوت انا بكره
حسن. كده ي مروه تسيبي جوزك وتمشي
اختفت ابتسامتي فرحتي انكسرت بصتلو لقيتو واقف بيبصلي وبيضحك ومعاه عم جميل وواحد تاني..قربو مني لقيتو..
حسن. محدش يقربلها مروتي شاطره وبتسمع الكلام..
اياكي ي مروه اياكي ترجعي لو رجعتي مستحيل تشوفي السما دي تاني.. هيعذبك وي تري المرادي ب اي ض.رب ولا ح.رق في جسمي.. لا ي مروه لا الصوت ال جوايا ده خلاني ببصلو ب ابتسامه هو استغربها شجعت نفسي وجريت منهم…
استغرب ان مروه تعملها جريت وراها…
حسن. اقفى ي مروه
فضلت اجري مش عارفه اروح فين بقيت ادخل في شوارع واطلع منها وهما ورايا..وصوت التهديد منو مخلصش.. بس قولت لا لازم اكون قويه مش هرجع للده تاني تعبت اووي لدرجه حسيت ب ال.دم ال نازل من رجلي…بعدت شويه عنهم سندت على الحيطه ب تعب..
فضلت اعيط بصت للسما وبكلم ربنا قولت ب عياط
مروه. علشان خاطري مترجعنيش لي عشان خاطري يارب..
لقيت صوتو ب زعيق
حسن. مرررررروه اطلعي ي مرررروه
خفت فضلت اعيط مش قادره امشي خلاص…
لقيتو الصوت بيقرب مني خلاص… قومت ب تعب بس لازم امشي سندت على الحيطه وفضلت امشي.. خبطت على بيت فضلت اخبض جامد.. لحد ما فتح
قولتلو ب تعب وعياط
مروه. الحقني بالله عليك
سمعت خطواتهم… دخلت وقفلت الباب ووقعت على الأرض لقيتو بيقعدني وبيقولي
عمرو . انتي كويسه

 

 

لقيت الباب بيخبط مسكت ايدو ب عياط..
مروه. خبيني في اي حته عشان خاطر ربنا خبيني
عمرو. ادخلي اول اوضه على ايدك اليمين
هزيت دماغي لي..
مروه. ماشي.. ماشي
وقفت ي العافيه…حسيت بحاجه بتحصل فيا…بصيت للرجلي لقيت ال.دم بينزل اوووي بصتلو.. لقيتو بيبصلي ب استغراب…
عمرو . انتي كويسه
حاولت امشي عشان اوصل الاوضه وقعت.. قرب مني وشالني حسيت بوجع في كل جسمي مجرد ما شالني غمض عيوني بسبب الوجع ال حسيتو… حطني على السرير… ومشا
فتحت الباب لقيت واحد معرفهوش رديت
عمرو. مين
جميل. البت عندك انا عارف بس ارجوك مطلعهاش من عندك هتم.وت لو طلعت
سابني ومشا استغربت مين البت دي ولي مض.روبه ب الشكل ده واي حكايتها…قفلت الباب ورحتلها.. لقيت دمها مغرق السرير…بصتلي ب دموع والتعب باين عليها
مروه. انا اسفه
عمرو . هنشوف ده بعدين.. المهم اجيبلك دكتور
رديت ب نفي
مروه. لا.. لا هيقتلني لا
عمرو . ده دكتور متخافيش
مروه. لا انا هكون كويسه
فتحت الدولاب وخد منو قميص ليا طويل..
عمرو . طب خدي غيري
مروه. حاضر
طلعت بره…جبت الفوطه ال علي الكنبه ودخلت.. متوقعتش انها تغير ب السرعه دي.. بصيت لجسمها ال مليان جر.وح وكتمات دارت جسمها ب الهدوم قربت منها وانا ببص لجروحها…
عمرو . ادوري
ادورت ب وجع سمعت كلامو وكأني اعرفو من سنين..
بصيت ل علامات الض.رب ال علي ضهرها.. رجعت شعرها..لقيتها اترعشت.. بصيت على ضهرها لقيتها مح.روقه من عند كتافها…بصيت بوجع عليها..
عمرو . مين ال عمل فيكي كده
رديت بحرقه وعياط…
مروه. هتعمل اي.. هتخاف زي ال قبلك هتخافو ومش هتعملو حاجه غير انكم هتسبوني زي كل مره حتى ابويا سابني..
عمرو. انا بقول مين ال عمل فيكي كده
بصتلو لي بيردد كلمتو لي عاوز يعرف مين ال عمل كده رديت ب وجع
مروه. المفروض يكون جوزي
عمرو . وهو اي
رديت ب عياط
مروه. واحد ابويا باعني لي ولاني مكملتش السن القانوني كتب ورقه تعهد اننا لما أتم هيتجوزني.. سابني عايشه معاه وكل يوم ض.رب وو
عمرو . اهدي…

 

 

صبلي مايه… شربت…ساعدني في اني البس هدومي..وجاب شاش وقطن وضمملي جروحي وقال
عمرو . انتي حصلك اي عشان ال.دم نازل من رجلك كده
افتكرت انني اجه.ضتت وحصل نزي.ف من ض.رب الحيوان.. رديت ب دموع
مروه. كنت حامل واجه.ضت وض.ربني..
عمرو . لازم الدكتور يشوفو
مروه. ححاضر
عمرو . انتي اسمك اي
مروه. مروه
عمرو . كامل
بكره اقول اسمو مش عاوزه انطقو مش عاوزه الاب ده
مروه. مروه بس
عرفت انها مش عاوزه تقول اسم والدها..
عمرو . امم فهمت ي مروه.. نامي والصبح نعرف بقيت الحكايه
مروه. تعرفها لي
رد ب ابتسامه
عمرو . هتعرفي ي مروه

 

 

نمت على المخده بوجع.. غمض عيوني بس الخوف مسابنيش انا في بيت واحد معرفهوش ممكن يعمل فيا حاجه… لقيتو دخل وقالي
عمرو . لو عاوزه تقفلي الاوضه عليكي ب المفتاح اقفلي..
قفلت الباب وطلعت مش عاوزها تقفلو مش عارف لي بس مش عاوزها تقفلو..
فضلت في الصاله افكر فيها في حد يعمل فيها كده ده مش انسان..نمت من كتر التفكير…
حسيت ب حاجه انكسرت في البيت..قومت ب خوف عليها.. لقيت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايه مروه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى