رواية حكايتي مع من أحب الفصل الثالث 3 بقلم أشرقت محمد
رواية حكايتي مع من أحب الجزء الثالث
رواية حكايتي مع من أحب البارت الثالث
رواية حكايتي مع من أحب الحلقة الثالثة
حمزه بصدمه: هو انتي
اشرقت بدهشه: هو انت مش اتسجنت
حمزه وهو يمسك الكرفته بتعتو: لا متسجنتش زي ما تقولي ربنا بعتني ليكي مؤه تانيه
استوب
اللي حصل بين اشرقت وحمزه في اوربا
اشرفت هي وصحبتها ايسل
اشرقت: ايسل احنا لزم نروح نشتري حاجات بكره علشان الراجعه
ايسل: ماشي يا اوشا ابقي رني عليا بكره
اشرقت بضحكه: اوكي ياقمري
مشيت ايسل واشرقت جت تدخل اوضتها لقيت لاوضه مفتوحه
اشرقت باستغرب: ازي لاوضه مفتوحه لما تدخل اشوف في اي
دخلت لقيت واحد في الحمام
اشرقت مسكت خشبه واستنتو قدم الباب اشرقت بخوف
لا انا مش هخاف منو اول ما يطلع هضربو
حمزه اول ما طلع من الحمام
لقا في حاجه خبطتو فوق راسو
وقع في لارض
اشرقت بخضه: اي دا انا قتلتو خالص يانهاري
عدلتو وفضلت تفوق في بعدين ندت امن لاوتيل
واخدو ولما جا التحقيق قالت انو حرامي وكان بيسرقها
نكمل بقا
حمزه بغضب: صدقيني انا مش هرحمك
اشرقت بدموع وتحدي اكبر: ولا انا ما هرحمك علي اللي عملتو في بابا
حمزه باستغرب: بابكي مين
اشرقت وهي بتعيط: اللي مات واتحرمت منو بسببك
حمزه: انا مش فاهم
اشرقت بثقه: اللي كان شغال عندك ورفتو بسبب بنتو
حمزه بستهزا: اه انتي اخت بسمه
حمزه وهو يلف حوالها: طب حلو يعني لانتقم بقو اتنين
اشرقت وهي بتبص بي قوه: صدقني انا اللي هندمك العمر كلو
حمزه بستهزا اكبر: وانتي اي اخرك اخرك زي بسمه انتو اصلا متربتوش او صحيح ممكن اقول ان الشامي مبيعرفش يربي
وقبل ما يكمل الكلمه لقا اشرقت بتديلو بلقلم علي وشو
حمزه وهو يرافع راسو: صدقيني هردلك بدل القلم عشره وفجاه لقا القلم التاني
اشرقت بكل قوه: اسمع ياحمزه بابا وماما خط احمر واوعا تتكلم علي بابا بشكل دا انت فهم
وخرجت من مكتبو
ادم بغيظ: مش انا اللي اضرب بن بنت وحيت امك وابوكي لخليكي تجيني وترقعي قدمي يااشرقت ياشامي
اشرقت فضلت مشيه ومش مديه اي اهتمام
حمزه بعصبيه: احمد يا احمد
احمد دخل بسرعه: نعم ياحمزه بيه
حمزه؛: عوزك تجمعلي كل المعلومات عن بيت الشامي وبنتو
احمد بخوف: حاضر يافندم
عند اشرقت
وصلت البيت وهي بتضحك وبتقول:فكر نفسو ممكن انو يكسبني
دخلت البيت لقيت مامتها واقعه في لارض
اشرقت بخضه: ماما
ورحت عوزها تشيها من لارض
اشرقت بدموع: ماما اي اللي حصلك
ورحت رنت علي لاسعاف
عند حمزه
احمد: حمزه بيه
حمزه: عملت اي يااحمد
احمد بضحكه: جبتلك خبر حلو عنها
حمزه: في اي
احمد: مامتها تعبانه خطر في المستشفى
حمزه بخبث: هه جاه وقتك يا اشرقت انك تتزلي
عند. اشرقت
اشرقت بدموع:يارب طلع ماما بسلامه انا مليش غيرها بعد بابا يارب انا ممكن تجرلي حاجه من بعدها انا مليش لا اخ وحتي اختي بتعتبرني عدوتها 🥲
الدكتور خرج
اشرقت وهي بتجري عليه؛: ها يدكتور ماما مالها
الدكتور اللاسف مامتك عندها مرض خطير في المخ ولزم تعمل عمليه خلال اسبوع واله
اشرقت بنهير: لا يدكتور ونبي وكام فلوس العمليه
الدكتور: ميت الف
اشرقت هي بتحول تستنتج المبلغ: ميت ميت الف بس دا مبلغ كبير
الدكتور دا اللي عندي
اشرقت: حاضر يادكتور
الدكتور: هي هتفضل عندنا هنا لحد موعد العمليه
خرجت من المستشفى وهي بتعيط ورحت قدمت علي قرض في البنك
عند حمزه
يافندم قدمت علي قرض
حمزه: متخليش المدير يوفق
مدير البنك: اسفين جتلنا اومر من حمزه بيه اننا مندكيش القرض
اشرقت بنهير: ازي يلعب بحيت الناس كدا
وقمت رحتلو الشركه
اشرقت بتقول لي السكرتيره: انا عوزها اقبل حمزه
السكرتيره استغرب علي شكلها وطريقت كلمها الصبح وبقيت اي دلوقتي
حاضر خليكي هنا
السكرتيره: حمزه بيه اشرقت هانم جت برا
حمزه بضحكه خبيثه: خليها تدخل
اشرفت لما دخلتلو وهي بتعيط
حمزه بستهزا: محتاجني صح
اشرقت بعيط: ارجوك العدوا اللي مبيني وبينك ماما حيتها ملهاش دعوه بيها
حمزه بضحك: وانتي جيه تطلبي مني اي
اشرقت بكسوف: عوزها اتسلف منك مبلغ العمليه
حمزه: وانا هديكي المبلغ بس بشرط
اشرقت بستغرب: شرط اي
حمزه: الشرط هو………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية حكايتي مع من أحب)