رواية حكايتي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى ابراهيم
رواية حكايتي البارت الرابع
رواية حكايتي الجزء الرابع
رواية حكايتي الحلقة الرابعة
ملك خافت جدا وبان عليها التوتر لكنها اتشجعت شويه.. انا…..انا عارفه مين اللي عمل فيا كدا ……
سليم باهتمام شديد..قولي يملك….قولي متخافيش
افتكرت ملك من وهي صغيره كل ما كانت بتغلط كان أهلها بيعاقبوها عقاب شديد اما بالضرب او يحرموها من حاجه بتحبها افتكرت كل دا وبدأت في العياط وكانت ايديها بتترعش جداا وشفايفها نشفت جدا وبدأت تنهار من العياط ..لاحظ كدا سليم ومسك ايديها
سليم بهدوء..قولي يملك ..خايفه من اي يحبيبتي …قولي
فضلت ملك جسمها يترعش جامد وصوت عياطها يعلي بطريقه تخض وقلق جدا سليم و..
سليم بقلق شديد..ملك مالك….اهدي طيب اهدي …..واتصل علي دكتور زميله جيه واداها حقنه نيمتها
سليم بقلق..مالها يا سامي
سامي..جالها انهيار عصبي …يظهر عليها في ضغط جامد جدا لازم ترتاح شويه ومتفكرش كتير
سليم بزعل..هففف..انا حرفيا زهقت
سامي..متقلقش عليها ..انشاءالله هتكون كويسه…حافظ عليها لان جسمها ضعيف وكمان موضوع البصر دا كفايه اصلا
ومشي الدكتور وبعدها دخل سليم وكانت نايمه علي السرير فدخل قعد جنبها وفضل باصص لها اوي ومركز في ملامحها الجميله وملس علي شعرها وفضل يقول..تعبتيني معاكي يملك …كنتي خلاص هتقولي ..يترا افتكرتي اي خليكي كدا..بس انا مكنتش طايق اشوفك بتعيطي مش عارف لي قلبي وجعني عليكي اوي …ولقا نفسو لا اراديا باسها من راسها واستغرب من نفسو ونام جنبها لكن في مسافه بينهم ……وصحيت هي باليل مفزوعه وخايفه وبتحسس جنبها عاوزه تطمن وتسمع صوت سليم وقالت..سليم سليم
سليم بنوم..اي يملك…اي صحاكي..
ملك ..خوفت بس …هنام ..
نامت ملك لكن سليم حاول ينام مقدرش وفضل صاحي وقام وقف في البلكونه استنشق هوا وفضل يفتكر شكلها وهي بتعيط وقلبو يوجعو اكتر وقعد عالكرسي في البلكونه ونام على نفسو …..وجه الصبح وصحي سليم الاول وخرج من البلكونه ولقاها لسه نايمه فدخل اتوضي وصلي وصحيت هي فراح قعد جنبها …
سليم بهدوء..ملك
ملك بصوت مرهق..نعم يسليم…
سليم..امبارح كنتي هتقوليلي مين هو اللي عمل فيكي كدا ….بس مش عارف اي حصلك وتعبتي جدا
ملك بتوتر..اه انا قولتلك اني عارفه مين عمل فيا كدا ….بس انا معنديش الشجاعه اني اقولك دلوقتي
سليم..ايوا لي بس ..لي
ملك بدموع..معلش يسليم..سيبني براحتي ..عشان خاطري
سليم بوجع..طب ممكن مشوفش دمعتك خالص
ملك..انا خايفه اوي يسليم..خايفه
سليم مسك ايديها لقا سقعه جدا..متخافيش يملك خالص…انا هسيبك براحتك لحد ماتطمني وتقولي براحتك مش هضغط عليكي
ملك بفرحه خفيفه..شكرا بجد يسليم…انت بجد راجل اوي
سليم..ايدك ساقعة اوي كدا لي ..متتوتريش تاني ولا تخافي ..واي حد او حاجه مزعلاكي او موتراكي قوليلي ونا هتصرف
ملك..صدقني هقولك علي كل حاجه …بس مش دلوقتي…….
سليم..ماشي……
ورن فون سليم وكان ابوه ساب ايديها براحه ورد …الو …اي يبابا…..تمم ماشي ..هستناكم….سلام
سليم..قومي يلا غيري هدومك عشان أهلنا جايين
ملك بتوتر شديد..اهلي جايين
سليم..هو نا مش قولتلك متخافيش تاني ….محدش هيعملك حاجه ..انا جنبك يملك ..انا ابن عمك وجوزك
اطمنت ملك شويه وساعدها قامت دخلت الحمام واتوضت وصلت وقعدو يستنو اهلهم لكن شروق رنت علي ملك
ملك..مين بيرن عليا يسليم
سليم..دي شروق صاحبتك..
اتوتر ملك شويه ولاحظ كدا سليم و
سليم..طب هسيبك انا ف الاوضه لوحدك يمكن تكوني عاوزاها في حاجه ..وسابها
ملك..مقولتش حاجه
شروق بعصبيه..لي يملك
ملك..مقدرتش صدقيني …بسي لما اقابلك هقولك
وقفلت معاها واهلهم جهم واول ما جهم مسك ايديها سليم ادامهم عشان متتوترش ومتخافش و….
امها بحده..عاوزاكي يملك لوحدنا
ضغطت ملك علي ايد سليم
سليم..اي يمرات عمي في حاجه…
الام..هتكلم بس معاها شويه
طغط سليم علي ايديها بيطمنها..روحي معاها يملك ،.متخافيش ..انا هنا
استغربوا كلهم انو بيكلمها كويس وهدوء ودخلت ملك مع امها ومرات عمها ودخل سليم قعد مع ابوه وعمه
سليم..كانت هتقولي بس اظاهر افتكرت حاجه خوفتها
علاء..هو نت بتكلمها بهدوء كدا لي يبني لازم تضغط عليها وتخوفها منك عشان تقول
سليم..هو نتو عاوزيني اعاملها وحش وخلاص
ايمن..يبني عشان نعرف بقا مهو دا مش موضوعها بس دا تار لعيله كامله
سليم..تار ونا اللي هاخدو بايدي يبابا ….سيبكم بقا شويه كدا من الموضوع دا عشان بيعصبني وهي هتقولي براحتها
علاء..انا هدخل الحمام ..ومشي…سرح شويه سليم وقلق تكون امها بتضايقها بالكلام لكن فاق علي صوت ابوه
ايمن..علي رايك سيبك بقا من موضوع ملك وخلينا في موضوع مهم كدا
سليم..موضوع اي
ايمن..شوفنالك عروسه كويسه تتجوزها ومحترمه جدا وامك عارفاها
سليم بقلق..هو نا هتجوز علي ملك يبابا…………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي)