روايات

رواية حكايتي أنا الفصل العشرون 20 بقلم مي محمد

رواية حكايتي أنا الفصل العشرون 20 بقلم مي محمد

رواية حكايتي أنا الجزء العشرون

رواية حكايتي أنا البارت العشرون

رواية حكايتي أنا
رواية حكايتي أنا

رواية حكايتي أنا الحلقة العشرون

في مكان اخر شخص مربوط علي احدي الكراسي فاقد الوعي
مجهول.. لسه مفاقش
مجهول ٢ .. لسسه مغمي عليه يابرنس
مجهول ١.. تحب نفوقه بطريقتنا احنا
مجهول بابتسامه.. تمام بس من غير ضرب
..تمام ياريس
وبتدو يجيبو ميه ويكبوها عليه..ااااه
..اخيرا فقت
..اه اااااه وانفاس متقاطعه..ا انا ..ف فين اااااه ثم نظر جيدا وبتدأت الرؤية تظهر من امامه وتواجه بشخص معروف جيدا بنسبه لهو ..انت
ـــــــــــــــــــــــــــmai
في القصر ”
شهاب..عايز اسمعكم حاجه للاستاذ المحترم وبيشاور علي زين
مي بعدم فهم .. حاجة ايه
شهاب وشغل التسجيل والكل كان مصدوم من الكلام الي فيه
مي ووفقت قدامه وهو واقف لا يوجد علي وجهه علامه لاي شئ صفعة قوية..حيووان وصلت بيك تعمل كده
مصطفي.. استفادت ايه من الي عملته داا
زين بشر والحقيقة ظهرت..وهعمل اكتر
مي بصدمة فيه.. اييه
زين وقف قدامها بشر وعيون مدمعه… هموته عشان ترتاحي منه وتحبيه اكتر مني هموته
مي.مسكته من قميصه.. انت مجنوون ها مجنون
زين بحقد..ليه ها ليييه انا مكونش عايش معاكي اشمعنا هو الي يكون عنده كل حاجه اشمعناا هوو يكون عنده أم زيك تضحي بكل حاجه وانا مش عندي اشمعنا هو يكون عنده حاجات كتير بتمنا حاجه واحده تكون معااي منها
ندي ببكاء ..داا انتو تؤام حتي ازاي جالك قلب تعمل كده فاخوك
زين بزعيق..مش اخوووي مش اخوي اخوي من فين ها هو كان عايش عادي ميعرفش ان هو ليه تؤام اصلا اناا الي عارف ومدبوح من ساعة ما عرفت ادمرت بسببه زياااد داا موتني الف مرة معا كل مرة افتكر انه اخويا
مصطفي..بس هو مكانش يعرف انه ليه تؤام اصلا
شهاب..ايوه زياد ميعرفش حاجه زي دي خالص
زين بدموع وقهر..ولما عرف قال عليا واحد نصاااب كلكم قلتو كده محدش عرف يحتويني غيرك وبيبص علي مي الي بتعيط وبس..انا لما دخلت البيت دا كنت مبسوط اني واخد دور زياد والكل بيحبني واقف معاي لكن من اول ما عرفتو الحقيقة وانا تعبت اكتر من زياد والله
ندي ..هو فين زياد دلوقتي
مي قامت ومسحت دموعها..ايوه فين ابني ك كان تعبان امبارح والكل جرأ لفوق معاداا زين الي واقف مستنيهم
ـــــــــــــــــــــــــــ mai
عند زياد
المجهول.. فقت اخيرا هههه
زياد بصدمة..ح حسين
حسين وقرب منه بشر…هقتلك زي ما امك قتلت اخويا زمااان ههههه هموتك يازياد بيه ومحدش هيعرف بحاجه وهشوف وجع وألم مي عليك ههههه
زياد بعدم فهم .. انا مش فاهم حاجه
حسين بألم..امك زمان قتلت اخويا حساني ثم اقترب منه..امك مجرمه امك واحدة بتقتل فناس وبس
زياد بتعب وعدم تصديق.. لا لا انت واحد كداب امي متعملش كده ابدا
حسين بضحك..ههههه امك مشش لما تبقا امك الاول
زياد بصدمه اكبر.. يعني ايه تبقا امي انت ليه بتتكلم ب الاغاز متفهمني فيه ايه
حسين وغادر..كله فوقته
ـــــــــــــــــــــــــــ mai
ف القصر ”
مي بتعب وبتنظر ل زين ..زياد مش قاعد ف اوضته
زين بعدم فهم.. يعني ايه
شهاب ومسكه من يااقة قميصو..فين اخويااا يااض انا هقتلك لو حصله حاجه فااهم
زين ومش فاهم حاجه.. اهدا انا معملتلهوش حاجه
مصطفي بعصبية..انت الي لسه قايل انك هتقتله
كل دا ومي قعدت وبتعيط.. ابني هتولي ابني هتولي ابني
متخافيش يا مي
نظرو علي الصوت وجدوه عمر..ابني ياعمر ابني راح مني هتهولي ياعمر عشان خاطري ونبي وفضلت تعيط فحضن ندي..اهدي يامامي
عمر وموجه كلامه ل زين..اذن كفااية كده وتعترف علي الي معاك عشان زياد ممكن يموت فعلا
زين بعصبية..اعترف علي مين انا معرفش حد غير الست الي ربتني وجبتني انا وزياد علي الدنيا
مصطفي.. ازااي متعرفش غيرها امال مين ساعدك
زين ..انا الي عملت كل حاجه لوحدي ومحدش معاي انا الي خطتت ونفذة لوحديي
مي وقامت ومسكة فيه.. ابني لو جراله حاجه هموت نفسي فاااهم زيااااد لو مرجعش هموتك وهمووت نفسي اناا وثقة فيك وأمنتك علي بيتي وولادي وفنهاية تموت ابني لااااا
زين بدموع متحجرة وهوو فعلا لا يفهم شئ ولا يعرف اين زياد.. اهدي عشان خاطري وانا مقدرش أذيه اصلا ثم قال ساعة واحد بس والله وهجيبه
قام ليغادر لكن اوقفه عمر.. واحنا جايين معاك
زين..مينفعش لو جيت ممكن تحصل حاجه ياريت تراقب من بعيد الي حيحصل
مي اوقفته وبتعيط..انت هتخوني وهتغدر بابني صح
زين بألم نفسها تخاف عليه زي زياد.. انا هرجع زياد عشانك ولو هخون مقدرش اخونك انتي بذاات ثم قال ف سره يا ماماا وغادر يبحث عن تلك المراة
ـــــــــــــــــــــــــــ mai
في مكان مهجور يعرفه جيدا دخل ببطء ووجدها تشرب مشروب حرمه الله تشربه بللذة
فين زيااااد
نظرة عليه بابتسامه وصوت متقطع.. وجاي..ت تسأني انا ..ه هو مش ..ا اخوك و. .وانت خدت مكانه جاي تسأني ل ليه هه
زين ومسكها من هدومها..فيين زيااااد
قالت بخوف وبلعت ريقها..معرفش ه هو ف فين ا اصلا
مسكها من شعرها بقوة.. بقوول فين زيااد ثم اضاف بجحيم لو حصله حاجه هموتك زيه بظبط فاااهمه
قالت بسرعه وخوف.. ح حسين الجرد بتاع مي الخاص ه هو الي اخده ب بس معرفش فين والله م معرفش
زين ساب شعرها وقال ف سره.. الحوار داا فيه خيانه ل مي حسين الجارد بتاعها ثم رجع مسك شعرهاا بقوة ..رني عليه وقوليله الي معااك زين مشش زياااد اخلصييي
..ايه الي انت بتقوله داا هيموتك انت يامجنون
قال بجحيم..اخلصييي ثم قال بجنون.. اناا وعدها ان هيرجع مقدرش اخوون وعدي ليهاا يلااا
فتحت فونها وبتدأت ترن
حسين..خير مش خدتي فلوسك كلها عايزه ايه تاني
زين ورفع المسدس عليها كي تتكلم .. ك كنت هقولك الي م معاك ز زين مشش زياد
حسين بصدمة.. ايييه
..زي مابقولك كده الي معاك زين مش زيااد
حسين .. انتي مين قلك الحوار داا ولا بتكدبي عليا يابنت الكلب
..لا لاا مش بكدب والله بص انا هجبلك زياد لحد عندك وانت رجع زين للقصرر
حسين بجحيم وغباء.. انجزي انا هوديه القصر
.ت تمام
وقفلت زين ضربها علي دماغها اغم عليها دخل عمر خدوهاا وزين وعمر تتبع الرقم وذهبو لمكان زياد بعد اخبارهم ب ان زياد سليم ومازل بخير
مي بفرحه ..الحمدلله انا جايا فورا
وغادرت ورأهم ب الحرس
mai ـــــــــــــــــــــــــــ
في مكان يشبه المخزن المهجور ل مي سعد استغله حسين لان لا احد يعرف مكانه غيرها وهو فقط
حسين وفك زياد الي دايخ من الضرب.. فوووق فووق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى