رواية حكاية مي الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة محسن
رواية حكاية مي الجزء الثاني
رواية حكاية مي البارت الثاني
رواية حكاية مي الحلقة الثانية
-قومي اخلصيي
-اترعبت منه وهو بيزعقلي
-انتي لسه هتبصيلي اي اللي حصل دا ي هانم انطقييي
-بابا هفهم حضرتك بس براحه عشان خاطري بص
– اتكلم بغضب انتي لسه هتكدبيي وقعد يضرب فيا كتير اوي لغيت م جسمي كله وجعني
-اتكلم تاني وهو متعصب انتي مش هتقعدي هنا تاني انتي هتروحي عند ستك واياكي اشوف خلقتك تاني
-اترعبت لا لا ي بابا انا مش عايزه ابعد عنكوا عشان خاطري مش هعمل حاجه تاني والنبي اخر مره
-اتكلم بقسوه بكرا الصبح تكوني مجهزه شنطتك عشان مش هتقعدي هنا تاني وسابني وخرج
-انهرت في العياط اكتر انا بحبهم اوي بجد مش عايزه ابعد عنهم انا عايزه نور وعمر
-دخلت نور وعمر وهما بيبصوا عليا بأنتصار
-نور بجد احلي حاجه بابا قالها انك مش هتقعدي معانا هنا تاني بجد انا بكرهك اوي
-عمر والله عندك حق ي نور محدش فينا بيحبها احسن هنستريح من شكلها دا
– كل دا وانا قاعده بعيط وبصه عليهم بزعل انا بحبهم اوي عملت اي عشان يكرهوني كدا انا عارفه ان شكلي وحش وهما مش حبني عشان كدا بس مش ذنبي والله
-اتكلمت وانا بعيط نور والله مش هعمل حاجه غلط تاني بس متخليش بابا يوديني عند تيتا عشان خاطري انا بحبكم وعايزه ابقي معاكم
-عمر بصلي بقرف بطلي تمثيل بقا اي مبتزهقيش ي شيخه انتي واحده معفنه ومحدش عايزك اصلا
يلا ي نوري ننزل نلعب مع صحابنا عشان اتخنقت من القاعدة هنا
-نور يلا ي موري بصتلي بقرف سلام ي يامي
بقلم فاطمة محسن♥.
خرجوا وانا فضلت اعيط اكتر حد سامع صوت قلبي اللي بيتكسر دا انا مش بأذي حد خالص ايه بيعملوا معايا كدا يارب فضلت اعيط لغيت م نمت مكاني علي الأرض
-تاني يوم. بابا بيزعق انتي ي زفته
-قومت مخضوضه وجسمي كله واجعني ن نعم ي بابا
-انا مش قولتلك تحضري شنطتك ولا كلامي مش بيتسمع
-انا اسفه هحضرها حالا
-خلصي قدامك خمس دقايق لو مجهزتيش ونزلتي تحت متلوميش غير نفسك
-حاضر حاضر
غسلت وشي وحضرت كل حاجه ولبست وخرجت برا علي امل ماما متسبنيش بس حصل اللي مكنتش اتوقعه
-ماما. الحمدلله هنخلص منك بجد الواحد كان قرفان وانتي قاعده هنا حاجه تقرف بس احسن اهو هنخلص منك
-اتكلمت ودموعي في عيني هتوحشيني اوي ي ماما انا بحبكم كلكم كان نفسي افضل معاكم هنا
-عمر م تبطلي تمثيل بقا اي مش بتتعبي من كتر التمثيل انتي اكتر واحده جاهله وخبيثه شوفتها ف حياتي بجد اتمني مشوفكيش تاني خالص
-نور دا بجد يعني لو عايزه تريحينا منك متوريناش وشك تاني
-اتكلمت ودموعي نازله علي وشي حاضر انا همشي دلوقتي ومش هتشوفوني تاني سلام
نزلت تحت وركبت مع بابا وانا ساكته ودموعي مغرقه وشي انا خايفه اوي كان نفسي افضل معاهم انا بحس ب أمان وانا وسطهم حبيت لمتهم وحبهم لبعض
-فوقت من سرحاني وبابا بيتكلم
-اخلصي انزلي وصلنا
-اتكلمت وانا بعيط بابا عشان خاطري بلاش انا مش هعمل حاجه تاني والله
-ضربني بالقلم لما اقول يلا يبقي تسمعي الكلام
اتكلمت وانا مكسوره اوي
-حاضر حاضر انا اسفه
دخلنا جوار
-بابا ست الكل وحشتيني
-كدا ي محمد متسألش عليا طول الفتره دي
-حقك عليا ي حبيبتي الشغل بقا واخد وقتي كله
-ربنا معاك ي حبيبي. قولي كدا مش دي مي
-بابا اه هي انا كنت جايبه تقعد معاكي هنا عشان تتعلم الأدب بس ولا عايزها تخرج برا تفضل قاعده وتشوف شغل البيت واهي تساعدك
-بس كدا ي حبيبي ماشي
تعالي ي مي
-قربت منها وانا خايفه من بابا وهي حضنتني وسلمت عليا حسيت براحه شويه فضلت قاعده ساكته لغاية م بابا مشي وتيتا جت قعدت جمبي
-قوليلي ي ميوي انتي بقا مش بتسمعي الكلام ليه
-عيطت واتكلمت معاها كتير اوي عارفه ي تيتا انتي اول حد يقعد يتكلم معايا اسفه لو صدعتك
حضنتني تاني
-متعيطيش ي ميوي انا معاكي وهنقعد نتكلم كتير كل يوم اوعي اشوفك زعلانه تاني اه انا بحب حفيدتي تكون مبسوطه
ضحكت
-بس كدا من عنيا. بس ي تيتا هو انا هنام فين بقلم فاطمة محسن♥.
-تيتا هتنامي معايا يعيون تيتا
-الله بجد هتنامي جمبي
-اه يروحي
-انا فرحانه اوي بجد انتي جميلة اوي ي تيتا
-انتي اللي جميلة يعيوني بس هطلب منك طلب
-اتفضلي
-ققوليلي ي زوزو بلاش تيتا خلينا اصحاب
-بجد الله انا بحبك اوي ي زوزو
-وانا كمان ي حبيبتي؛ يلا ننام
-يلا ي زوزو ي قمر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية مي)