رواية حكاية كفيفة الفصل العشرون 20 بقلم خوخة
رواية حكاية كفيفة الجزء العشرون
رواية حكاية كفيفة البارت العشرون
رواية حكاية كفيفة الحلقة العشرون
مكالمة مجهولة السلام عليكم عشق وعليكم السلام مجهولة انتي عرفاني عشق بابتسامة اه طبعا دانتي صاحبتي وانا عرفاكي وغير كده انتي عارفة اننا كمكفوفين فيه برنامج على الفون بينطق كل حاجة مجهولة ههههههههههه معرفش انتو مستحملينه ازاي عشق ههههههههههه لازم نستحمله والا مش هنعرف نستخدم الموبايل بالرغم انه بيعمل لنا مشاكل لما بنكون برة البيت , مجهولة متزعليش يا قلبي انا كنت بهزر معاكي , عشق لا مفيش حاجة يا قمر مجهولة خير يا قلبي عشق الحمد لله مجهولة المهم ممكن سؤال عشق اتفضلي مجهولة انتي آخر مرة كلمتي فيها ندى كانت امتة عشق يوم خطوبتها انتي كنتي موجودة لما اتخان قنا مجهولة متكلمتوش بعدها عشق لا مجهولة طيب محدش عملك منشن على الفيس اريب مش من اصدقاءك , عشق اه فيه بس معرفش مين , مجهولة طيب كان في صور , عشق اه , مجهولة طيب سالتي طنط عشق لا مجهولة ولا كلمتي ندى عشق لا مجهولة تمام اسيبك دلوقتي عشق تمام , ملحوظة بس يا جماعة للناس المش فاهمين , فيه برنامج على كل مبايلات اندرويد اسمه talk pak والايفون voice over الtalk pack بيحتاج لتطبيق اسمه smart voice او الصوت الزكي بيكون عليهم اصوات ناطقة بتقول كل حاجة على الشاشة وفيه لوحة خاصة بيهم اسمها لوحة مفاتيح المكفوفين ومن خلال البرامج دي يقدرو يتعاملو مع الموبايل من غير ميحتاجو لحد وفيه كتير من المكفوفين بيفضلو الكتابة باللوحة العادية , نرجع للرواية , عشق بتتكلم مع خلود رسايل على الوتس , عشق بت يا خوخة , خلود قلبها , عشق عاملة ايه يا قلبي , خلود الحمد لله وانتي عشق الحمد لله بقولك خلود ايه عشق …. كلمتني خلود بجد طيب هي عاملة ايه عشق على حسب كلامها الحمد لله خلود طيب يا قلبي ايه الفي الحوار عادي تتكلمو اصل انتو صحاب , عشق اه عادي بس في حالة ان الكلام يكون عادي لكن كلامها كله عن ندى , خلود شكل ندى عملت كارثة كبيرة ودبستك فيها , عشق بتوتر والحل , فينك يا آماني تيجي تخدني من العيلة المجنونة دي , خلود ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مش بعيد هو اليطفش لما يعرف انك مجنونة , عشق بحزن بجد هو ممكن يعملها ويطفش , خلود بابتسامة لا يا قلبي متقلقيش هو لو بيحبك فمش هيطفش وانتي قمراية وغير كده هو يعرفك من الابتداءي انتي يا بت نسيتي انكو لما كنتو تتخانقو بتفرجو عليكم المدرسة ودا كل يوم , عشق ههههههههههههههههههههههه متفكرينيش , انا خايفة اوي انه ميكنش بيحبني او المجتمع يمنع الحب دا , خلود متقلقيش ان شاء الله خير ولو بتحبو بعض فعلا حاربو كل الناس واحلى حاجة اني مبحبش حد علشان منكدش على نفسي😂😂 , عشق هنشوف مسيرك تقع يا جميل😉😉 , خلود امشي يا بت شوفي انتي رايحة فين😒😒 , في بيت ندى , الام الفرح قرب واحنا مرحناش الشقة ولا شفناها , الاب ببرود خالد مش عايز حد يدخل شقته غير يوم الفرح الام بعصبية في ايه يا استاذ حتى الشقة ممنوع نشوفها مش كفايا مشفناش عزالها ولا فساتين الفرح ولا القاعة وقال ايه مفاجءة ندى ببرود هو حر يا ماما الشقة شقته والعزال عزاله وانا عروسته وعاجبني العامله بتدخلي بصفتك ايه , الام شكله مقلب يا هانم وانتي الهتندمي في الآخر , ندى محدش طلب رايك يا ماما خليكي في حالك , الام شفت عمايل بنتك , الاب باستفزاز دي تربيتك يا مدام ولا انا غلطان , بصتله الام بغيظ ودخلت اوضتها وقفلت الباب , اول متاكد الاب انها قفلت الباب جاب بنته من شعرها وقال بفحيح مسمعش نفس انتي لو متعدلتيش انا هعدلك ومش علشان سبتك تقولي لوالدتك الفي دماغك يبقى عاجبني لا يا حلوة انا سبتك تردي عليها علشان اضوقها بعض البتعمله ندى خلاص يا بابا سيب شعري نفضها من ايده وبصلها بنفور وقال الاقيكي تغلطي تاني , عند خالد خالد بحزن ااااااااااه يا ريتا ليه تسيبيني بدري كده بص لدبلته وقال دي السبب في بعدك عني وبعدها بص بشر وقال الحساب بيطقل اوي ولو اعرف العملها هقتله بايدي , عند ريتال ريتال بكسرة لامتة هستحمل الكلام دا ولامتة هستحمل اني اكون لوحدي كده , عند البنات نيرة بحزن مش هنروح لمامة ريتا شهد لا نور ليه شهد لو سمحتو اسمعو الكلام ممكن تعرضو نفسكم للخطر , stop , تقصد ايه بممكن تعرضو نفسكم للخطر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)