روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء السادس والعشرون

رواية حكاية كفيفة البارت السادس والعشرون

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة السادسة والعشرون

في الصباح ندى بصوت عالي خاااااااااالد , خالد خرج من اوضة ريتال وقال في ايه على الصبح , ندى انت بتعمل ايه هنا , خالد كنت نايم , ندى وسايب عروستك ونايم عند دي ليه , ريتال بطلي شغل الحموات دا مش لايق عليكي خالص وبعدين هو جوزي زي مهو جوز عروسته وينام فالمكان اليريحه وبصت لندى باستفزاز وقالت مش معايا حق يا روحي , خالد طبعا وبعدين مالك يا ندى غوياها نكد ليه على الصبح , ندى وازاي ماغويش نكد طول مالبت دي هنا اشتريلها شقة برة دي بتاعتي والعزال بتاعي , خالد كفايا كده يا بنت الناس انا مش عايز امد ايدي عليكي والشقة دي شقتها ومكتوبة باسمها والعزال بتاعها , ندى طيب وانا , خالد انتي ايه حد قالك متجيبيش العزال بتاعك , ندى انت قلتلي ماجبش حاجة , خالد كان ممكن تصممي وتقولي هجيب عزال زي البنات بالضبط انا مش اقل منهم لكنك مصدقتي , ندى , طلقني , خالد مبطلقش ولو طلقت هتقولي للناس ايه , ندى خلاص هخلعك وهتمشي بين الناس يقولو عليك مخلوع , خالد ببرود اعمليها وانا هوريهم دليل خيانتك ليا , هي فكرت انه بيتكلم عن عمر متعرفش انه يقصد ياسر وغيره كتير , ندى مخنتكش اثبت , خالد من عيوني جابلها الشات البينها وبين ياسر تحبي اكملك يا محترمة , ندى انت جبتهم منين , خالد ميخصكيش هاااااااااا هتسمعي الكلام ومفيش طلاق ولا اروح المحكمة وقبلها اوري والدك فضايحك ولا تحبي اعمل اكونت فيك واعمل منشن وافضحك زي مفضحتي صحابك , وهيبقى اللعب على المكشوف , ندى تقصد ايه , خالد قرب منها وقال نبطل كذب شوية انا عارف كل حاجة , , ندى بخوف عايز ايه , خالد شطورة وبتسمعي الكلام يا حلوة بصي بقى انتي طبعا فاكرة الاكونت الفيك الانتي نزلتي عليه صور صحابك يتفتح حالا , ندى منزلتش حاجة , خالد قلنا ايه قبل كده , ندى حاضر فتحته , خالد حلو هنعمل ليف والهيصورك حبيب القلب علشان لما اطلقك ميفكرش يتجوزك تعترفي فيه بكل العملتيه , ندى تقصد ياسر مش حبيبي , خالد لا عمر مفكراني معرفش انك كنتي بتلفي على صاحبي وكنتي عايزة ترطبطي بصاحب عمري افتحي الباب يا ريتال , ريتال حاضر فتحت ريتال الباب لقت شخص غريب متعرفوش ريتال مين عمر انا عمر خالد هنا ريتال ايوة عمر لو سمحتي ناديله خالد ادخل يا عمر انت مش غريب , ندى لا يا خالد ارجوك بلاش هعمل الانت عايزه بس بلاش تفضحني , خالد مخفتيش على نفسك وانتي بتفضحي صحابك ذنبهم ايه غير انهم وثقو فيكي وادولك الامان ودي عملتلك ايه علشان تفضحيها بالشكل دا , عمر اهدى يا خالد مفيش حاجة بتتحل بالعصبية وبعدين استر عليها يا اخي , خالد بعصبية دي متستهلش شوهت سمعة صحبتها وفضحت الباقي بسبب مرضها النفسي , عمر ايوة وانت جايبني اتفرج ولا ايه , خالد هتصور , عمر نعمممممممم , خالد بعصبية اسمع الكلام يا عمررررررررررررررر , عمر تمام خلصو علشان مش فاضي , ندى وراك ايه ، عمر وانتي مالك بصي يا بت انتي اتجنبيني احسن ماقلب على الوش التاني ووقتها هتزعلي جامد وانا مبهزرش , , ندى هتعجبني بردو , عمر لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين خلص يا خالد انا سايب صحبي لوحده في البيت , ندى انت عايزني اقول كل حاجة ولا الفضيحة بس , خالد كل حاجة عملتيها , ندى صور بس قبل متصور هتطلقني يا خالد ، خالد طيب , عمر قبل مابدا الليف هعمل منشن لكل العلى الفيس , ندى لا , عمر تمام وعمل الفي دماغه بردو علشان كل الناس تعرف الحقيقة شورلها تبدا , ندى انا ندى عارفة انكم ممكن متتفرجوش بس الليف دا مهم جدا ، انا من صغري وماما بتعاملني اني الكل في الكل واهم حاجة سعادتي حتى لو هاجي على غيري كنت متدلعة اخر دلع بم اني البنت الوحيدة وكانت بنت خالي بالرغم انها وحيدة وكفيفة الا انها كانت متدلعة بس باحترام وكانت محبوبة عند الكل فضلت اكره الناس فيها واعرفهم انها مش تمام وفعلا اقتنعو والكانت بتساعدني ماما وكنت شايفة نفسي اني احلى منها وهي متجيش جنبي حاجة وكنت البعوزه باخده لحد متعرفت على شلة بنات مكانوش شبهي حاولت اجرهم لطريقي بس مفيش فايدة كنت بفرق بينهم وبين بعض بس من بعيد لبعيد بس حبهم كان اقوى لحد مفي واحدة عرفت اني مش كويسة وقتها عرفت البنات وهما كانو بداو يقتنعو ورحت لحد من الشباب وخليته هكر البنت دي واخدت صورنا المعاها وعملت اكونت فيك وبعتتلهم صورهم بلبس البيت وشككتهم فيها لحد مبعدو عنها stop نكمل بكرة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى