رواية حكاية كفيفة الفصل السابع 7 بقلم خوخة
رواية حكاية كفيفة الجزء السابع
رواية حكاية كفيفة البارت السابع
رواية حكاية كفيفة الحلقة السابعة
رديت عليه بوجع مش موافقة , مش هتجوزك اولا انا معرفكش ثانيا انا مش هدمر حياة بنت عمتي علشان كلمتين اتقالوا , ثالثا دراستي اهم من كل دا , عرفة انكو من المتوقع تلوموني بس دا الاصوب ليا , انا لو وافقت هكون بدمر حياتي , عمتي قالت باستفزاز بطلي الشويتين بتوعك دول وكفايا خبث وبعدين ناوية تعنسي ولا في حد في دماغك اصلك مترباتيش , مدرتش بنفسي غير وانا بقولها بعصبية انا متربية وكويس كمان فعشان كده بتشوهي سمعتي , انتي ايه اعرفي ان عندك بنت , ولو عنست ميخصكيش دي حياتي انا فهمتي , العريس قال احنا هنمشي واي حاجة ليا توصلي والا هتشوفوا وشي التاني , ندى عيطط جامد وقالت لا يا خالد متسبنيش انا بحبك مليش دعوة بكلام ماما , خالد بقسوة والدتك محترمتنيش ومقبلش اني اكون في مكان اتهنت فيه , ندى بانهيار لا انا معملتش حاجة , خالد مدفعتيش عني وعن بنت خالك ليه وانتي عرفة اني بحبك وهتجوزك انتي , انا انبهرت بيها لان جمالها رباني مفيش فيه ميكب وملتزمة بحجابها مش زيك مش يالي بشعرك لليسوى والميسواش يشوفه وسيئات على الفاضي , لكني مكنتش هتجوزها كنت هغيرك للاحسن , لكني اقول ايه يمكن ربنا عمل كده علشان اعرفك على حقيقتك انتي شخصية ضعيفة بتمشي وراء ولدتك في كل حاجة حتى ولو غلط , ازاي كنت هتجوزك , كنتي هتربي عيالي ازاي , دانتي كنتي هتزرعي جوى قلوبهم الحقد والقسوة , وانا مش عايزهم كده ارجعي عن الفي دماغك قبل متخسري البتحبيهم , بصتله بعيون تائهة وشفتان مرتجفتان وقالت بس هترجعلي , خالد بشفقة وبحزم قال انتي كل الفي دماغك اني ارجعلك لنا اسف مش راجع لحد ولو عايزة تخلي الحاجة خليها , عمتي قالت بقسوة كفايا مهزلة لحد كده وخلصوا المصرحية دي بقى زهقتونا وانت مش فركشت يلا امشي , ندى ماما , عمتي اخرصي يا بت انتي , خالد انا ماشي وفكري يا ندى , هو مشي واحنا كنا هنمشي لقيت ندى مسكة فيا جامد وقالتلي بعصبية , منك لله انتي ايه الجابك كنا مبسوتي ن وكنا هنتجوز انتي خرابة بيوت جية تخربي عليا وتمشي , خلي عندك دم احنا بنكرهك ومش عايزين نشوف وشك دا تاني , ولا انتي مبتحسيش ولا عندك كرامة , زقيت ايديها بقوة مظيفة وقلت بالعكس انا بحس وعندي دم وكرامة , ولولا ان ربنا الامرنا باننا نصل الرحم , مكنتوش هتشوفوا وشي دا اصلا , وبعدين مش اي حاجة تحصل تتهموني بيها , وانتي لو بتحبي خالد كنتي هتفكري في كلامه , ندى اخرصي اسمه ميجيش على لسانك , قلت ليه مفكراني هاخده منك زي مانتي ضحكتي على صاحبتك ووهمتيها انه بيحبك وهو بيحبها هي مش انتي وقلتيله انها مش كويسة ومش بتحبه , شوهتي سمعة صاحبتك ادام البتحبه , دابليس يتعلم منك , ندى بحقد ايوة عملت كده انا كنت الوحيدة في صحابي المش مرتبطة رغم اني كنت اجملهم , وفي منهم كانوا مغرورين وطول الوقت يتكلموا عن حبيبهم ودايما كانوا بيقولوا عقبال لما تكوني زينا كده يا ديدا كل مرة كنت بحقد عليهم اكتر من الاول , ةفي مرة ريتال ورتني صورة خالد جارها وهي بتحبه من فترة طويلة بس محروجة تقوله , فطلبت مني اروح عندها ولو قابلته اتكلم معاه بسراحة لقيت دي الفرصة المناسبة اني انتقم بالرغم انها معملتش حاجة ليا الا اني كنت عايزة حد يحبني وخلاص , رحت فعلا وقابلت ريتال فلاشبااااااك ندى ازيك يا ريتا ريتال بحزن الحمد لله , ندى بخبث مالك يا قلبي , ريتال بحزن مش عرفة يا ديدا قلبي واجعني اوي خايفة ميكنش بيحبني , ندى بحب مصتنع لا متقوليش كده هو اكيد بيحبك وانا هكلمه , ريتال بابتسامة شكرا يا قلبي , وقالت بحب اهو بصيت لقيت خالد رايح الكافيه الفي اول الشارع اخدت شنطتي ونزلت رحت قبله , مكنش في غير ترابيزة واحدة رحت وطلبت اهوى اصلي عرفت انه بيحبها وطلعت كتاب عملت فيها الدحيحة وبدات اذاكر وهو جا عندي كل شوية ابصله لحد مقالي في حاجة يا انسة , قلتله باحراج ورقة مصتنعة مفيش حاجة , قالي انتي مين انا اول مرة اشوفك هنا , بصيتله كده بمعنى فعلا وبعدين قلت انا مع واحدة صحبتي هنا هي جاية تقابل حبيبها وانا جيت معاها , قال طيب هي فين , قلتله هي خرجت معاه وانا مش حبة اضايقهم يعني قالي تمام يا قمر , بصيتله بعدم فهم وقلت في سري هي ازاي حبتك دانت شكلك بتاع بنات بس معلينا هتحبني بردو , خالد بضحكة انا سرحت فيها اهدي انا بهزر معاكي , قلت تمام ولميت حاجتي ومشيت , وانا على وشي ابتسامة نصر لنجاح اول خطتي وقلتلها فلاشباااك بصي يا ريتا كل شيء قسمة ونصيب ولو هتكونوا لبعض محدش هيمنع كده , ريتال بخوف انتي تقصدي ايه , قلت بخبث هقولك علشان بحبك وبخاف عليكي خالد مش بيحبك انا رحت الكافيه لقيته مع بنت وشكلهم بيحبوا بعض , بصتلي بكسرة بسراحة صعبت عليا بس دا مخلانيش ارجع عن الفي دماغي اصلها حبيبة الشلة الفوقني من سرحاني سؤالها طيب اتاخرتي ليه , قلت بتوتر انا كنت بشرب اهوى وبراقبه , بصتلي باستغراب ودا من امتى , قلت بتردد عادي , قالتلي بحزن دفين يعني مفيش امل , قلت لا , عيطت بانهيار وقالت , قلبي واجعني اوي يا ندى انا معملتش حاجة تستاهل دا كله , شعور صعب اوي انك تحبي حد ويكون من طرف واحد , يا رب هون عليا , ندى بحب مصتنع اهدي يا قلبي هو ميستهلكيش , بصتلي بوجع ومردتش بااااااااك , تعددت اللقااءت بيننا وفي مرة سالته هو بيحب ولا لا , فلاشباااك ندى بغمزة ايه يا عم مفيش مزة ولا اي حاجة , خالد بسراحة مش عارف هو حب ولا اعجاب , ندى اسمها ايه , خالد هي جارتي متعرفيهاش , ندى قول بس , خالد ريتال وشور على بيتها , بصيتله بصدمة وبعدين قلتله بحزن مصتنع تعرف ان ريتال صاحبتي وهي الكانت بتقابل حبيبها , وغير كده هي بتكلم شباب الدفعة كلها حاولت امنعها بس مقدرتش , وسالتها عنك قالتلي انها مش بتطيقك خالص وانك مش كويس , فحاول تنساها , خالد بقوة هنساها يا ستي , ندى ربنا يعوضك بالاحسن بااااك , زعلت عليه اوي بس حظه بقى , قدرت بعد فترة اخليه ينسى الست ريتال دي ويحبني انا , فلاشبااااك خالد بتوتر بصي يا ندى عايز اقلك على حاجة , ندى قول , خالد انا بحبك , ندى بجد , خالد اه , ندى اتقدملي بقى , خالد اكيد , ندى طيب سلام بقى باااااك , انا كنت فرحانة ان خطتي نجحت واخيرا , واديكي شفتي , خليته يتقدملي علشان اقهرك انتي وريتال , انتي علشان لسا متجوزتيش ولا اتخطبتي لدلوقت , وريتال علشان اكسرها هي وصحابها كل مهيشوفوها زعلانة هيزعلوا عليها , بس عمتك خربت كل دا بس هرجعه ليا تاني , لقت قلم نازل على وشها , stop اتوقعو مين الضرب ندى وضربها ليه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)