روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء الرابع والعشرون

رواية حكاية كفيفة البارت الرابع والعشرون

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة الرابعة والعشرون

يوم الفرح عند ريتال قلبها كان واجعها اوي , هو هيتجوز واحدة تانية كمان كام ساعة , طيب وهي وقلبها واحلامها البنتها معاه من اول محبه دخل قلبها , وجع قلبها كان اصعب من ان الدموع تعبر عنه , فضلت الافكار تودي وتجيب فيها لحد محست ان فيه حاجة سخنة واللاسف مكاتش غير دموعها البقت رفيقتها من اول مخطب غيرها , كل تطور كان بيحصل في علاقته بندى كان بيكسر بيه مكان في قلبها , ومش هيتصلح ابدا , لحد معدش مكان في قلبها سليم , دخلت والدتها عليها وقالت جهزي نفسك يا هانم علشان تروحي لجوزك , ريتال بتوجس ارحله فين , الام بعدم اكتراث هتروحي فين غير لبيته , ولتكونيش مفكراه من التعرفيهم , ريتال بعصبية انا معرفش حد وانتم عارفين كده كويس علشان لو كنت اعرف مكنتوش سبتوني كده وحتى لو كان البتعملوه ايه فدا ميديكوش الحق انكو تقسو على بنتكو وانتو متاكدين انها بريءة , على العموم هو جوزي دا هيجي امتة , الام هو مش هيجي انتي الهتروحيله , ريتال نعم , الام البسي يلا , لبست ريتال وهي خايفة من مستقبلها المجهول دا , وفي نفس الوقت فرح حبيبها على واحدة تانية , ومرواحها لبيت جوزها المتعرفش عنه اي حاجة , ولا اسمه لدلوقتي , وصلت بيته المكنش بعيد عن بيتهم , فتح والدها الشقة وقال ادخلي اتفرجي برحتك على مجوزك يجيب ضرتك ويجي , وكل حاجة في الشقة بتاعتك , وقفل الباب ومشي وسابها , اتنفضت في مكانها لما سمعت كلمة ضرتك , يعني ايه هو متجوز , غيرها , طيب ايه اليخليه يتجوزني , طلاما هو متجوز , يعني انا في نظر المجتمع خطافة رجالة , ااااااااااااااااااه يا قلبي على الوجع الانا فيه , والاسوء من كده اهلي عارفين وموافقين ورموني رمية ميعلم بيها الا ربنا , وكل دا علشان الفضيحة الانا مليش ذنب فيها , ووقعت في الفخ , قامت اتفرجت على الشقة وقالت بحزن ذوقه حلو اوي , ومختار ديكور حلو بس في حاجز بيننا كبير , عند ندى كله كان فرحان الا الهانم بتخطط ازاي تكلم عمر وتخليه يحبها , لبست وراحت الكوافير مع خطيبها ومامتها والكان بيسوق عمر , وصلت وجهزت ندى باستفزاز لمامتها شفتي الفستان والmakeup حلو ازاي , علشان تعرفي ان ذوق لودي حلو , واكيد القاعة والشقة احلى كمان , الام ببرود ميخصنيش , جا خالد اخدها وراح بيها لقاعة فخمة والفرح خلص وكله كان فرحان للعروسين , ركبو العربيات وصلوهم الشقة اول مسمعت ريتال اصوات العربيات دموعها نزلت بحرقة , عند العروسين فتح خالد باب الشقة , وقال استوب لحد كده انا اخدت عروستي , محدش يجي لسنة ادام وانا متفق مع عمي ومن زمان , والد ندى بضحك حصل , كله قال ربنا يسعدكو , هنمشي , بقى خالد قالها انا مجهز مفاجءة حلوة ليكي , ندى بدلال ايه المفاجءة دي , اكيد حلوة طلاما انت الجايبها , خالد ادخلي بس , دخلت ندى وهي بتفكر في المفاجءة , خالد ببرود بصي بقى يا بنت الناس اولا كده ومن غير كلام كتير انا مقدر خوفك بس متخافيش انا مش هاخد حقي غير لما تخلصي دراستك خالص , فرحت ندى من جواها وقالت لنفسها حلو اوي كمان فترة هطلب الطلاق واتجوز عمر , خالد اتفرجي على الشقة على ما اغير ندى تمام اتفرجت ندى على الشقة كلها ما عدا الاوضة الفيها ريتال لسا بتفتحها خالد استني دي الاوضة الفيها المفاجءة روحي الصالون وانا هجيبها واجي ندى بمكر تمام حبيبي راحت الصالون فتح خالد فتح الباب , stop , اتوقعو ايه الهيحصل بين ندى وريتال

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى