رواية حكاية كفيفة الفصل الثامن 8 بقلم خوخة
رواية حكاية كفيفة الجزء الثامن
رواية حكاية كفيفة البارت الثامن
رواية حكاية كفيفة الحلقة الثامنة
بصت لقت ريتال بتبصلها بقهرة , وقالت انتي ايه , عملتلك ايه لكل دا , طول عمري بحبك , وعمري مقللت منك ادام حد , ولا قلت عليكي كلمة وحشة , وانتي لو قلتيلي انك بتحبيه مكنتش هفكر فيه بدل متلعبي عليا لعبة زي دي , , وبعدين مصعبتش عليكي وانتي بتشوفيني بتعب كل يوم عن القبله , ولا صحيح معندكيش قلب تحسي بيه , , وانا يا انتي في الشلة دي , تقدمت ماهي وقالت بعصبية جبتي الحقد دا كله منين , , داحنا كنا بنفضلك وبنعتبرك اختنا وتيجي تعملي كده , , انا بقولك انك للاسف هتخرجي برة الشلة دي , لاننا بنتعامل بحب , فمش عايزين نتفرق عن بعض , قالت شهد بالدموع حرام عليكي يا ندى , هي عملتلك ايه علشان تدمريها كده , وبعدين محدش مغرور غيرك , انتي الكنتي بتتكلمي دايما عن شكلك , ومحدش كان بيتضايق , فمفيش مبرر للعملتيه , , سؤال انتي الكنتي بتعملي اكونتات فيك على الفيس , وبتحكيلنا عن اسرارنا , وبتستفزينا بصورنا , وبتقولي انك هتبعتيها لاهلنا , , وتهمتيها في هنا , لانها الوحيدة الكانت فهماكي , وحزرتنا منك كتير , بس للاسف صدقناكي , وبعدنا عنها , احنا كنا مغفلين للدرجة دي , , احنا هنمشي , بس هتعرفي قيمتنا لما الدراسة هتبدا , لما تكوني لوحدك , هتفهمي , ودا اقل عقاب ليكي , ملحوظة هما داخلين تلتة ثانوي ,ندى بقسوة ايوة عملت كده , ولو رجع بيا الزمن هعمل اسوء من كده , , بم ان اللعب بقى على المكشوف فخالد هرجعه علشان انتقم منكو وهوريكو , شهد النار مبتحرقش غير صاحبها , ندى باستفزاز هنشوف , شهد يلا يا بنات , ندى ببرود في داهية , , هما مشيو واحنا مصدومين من الحقد الجواها , متوقعناش منها كده , , المعازيم مشيوا , بعد مبقت فضيحة على كل لسان , بعد مكانوا مقررين يفضحوني انا , , سبحان الله , مفضلش غير عيلتنا , , عمتو عاجبك الفضيحة دي يعني , ندى كفايا انتي السبب كان لازم تتفلسفي يعني , ولا بتحبي المشاكل وخلاص , ماما شدتني ومشينا , لاننا لو فضلنا اكتر من كده هيحصل مشاكل كتير , , اول موصلنا , لقيت ماما بتقولي ، ينفع كده يا عشق , لو كنا فضلنا في البيت او رحنا زي المعازيم , ايه الكان هيحصل يعني , , عجبتك اهانة عمتك ليكي ادام الناس كلها , , ليه متكونيش قوية , وتجيبي حقك , ليه بتعيطي وخلاص , ادخلي اوضتك يا عشق لو سمحتي , دخلت اوضتي وانا زعلانة على نفسي , انا ليه ضعيفة كده , مسكت فوني ورنيت على بيستي وصاحبتي في المدرسة , جبنا نفس المجموع , ودخلنا نفس الكلية , , اسمها خلود هي عسولة كده وعرفة كل حاجة عن حياتي , خلود بحب السلام عليكم , عشق بعياط وعليكم السلام , خلود بحنية مالك يا قلبي مين الزعلك بس , عشق حكت لها على كل حاجة , خلود بصدمة عمتك بسراحة يتوقع منها كده اما ندى فايه الحقد دا كله دايه يا بنتي الناس الانتي معاهم ربنا يكون في عونك وبعدين فكي كده لسا نكد الدراسة هيبدا كمان اسبوع , عشق ههههههه , خلود تدوم يا قمر , عشق واياكي , خلود ها جبتي مستلزمات الكلية , عشق لا خطوبة ندى بوزت الدنيا خالص , خلود بقلق ندى شكلها مش ناوية على خير انا قلقانة اوي , عشق بهدوء متقلقيش المهم طمنيني عنك , خلود بحزن الحمد لله المهم انك كويسة وبلاش تباني ضعيفة كده , عشق حاضر تصبحي على خير انا هقفل دلوقتي , خلود وانتي بالف خير تمام , قفلت ونمت نوم عميق كاني منمتش من زمان , ماما صحتني تاني يوم العصر كده , ماما يلا يا عشق تعالي نجيب مستلزمات كليتك معدش باقي غير كام يوم وتبداوا , قمت بكسل وانا بقول حاضر , رحنا واشتريت لبس وكتب وظبتت الدنيا للدراسة , stop
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)