رواية حكاية كفيفة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم خوخة
رواية حكاية كفيفة الجزء الثالث والثلاثون
رواية حكاية كفيفة البارت الثالث والثلاثون
رواية حكاية كفيفة الحلقة الثالثة والثلاثون
بعد مامان واهله مشيو , عمة عشق بعصبية ايه هنشوف راي عشق دي احنا مش موافقين , انتو بتهزرو هما الاتنين مبيشفوش ازاي هيتعاملو مع بعض اصلا , عشق ببرود والله يا عمتو الراي رايي وهو متقدملي انا مش ندى , العمة اخرصي يا بت انتي , انتي متعرفيش حاجة , عايزة الناس تاكل وشنا يا بت , عشق بجنون كل الهامك الناس انتي ايه حرام عليكي يا شيخة دمرتي حياتي انتي وبنتك واستحملت احتراما ليكي , اهنتيني وفضحتيني واتبليتي عليا وسامحتك , انتي مالك بيا وبحياتي خليكي في بنتك , وانا سعادتي مع امان ومش هتجوز غيره , العم يبقى متتجوزيش احسن , الام في ايه يا جماعة اهدو كده , وبعدين امان جاي لعشق والراي رايها ولو وافقت عليه يبقى هنوافق احنا كمان , انا المهم عندي راحة وسعادة بنتي , يلا يا عشق على اوضتك , عشق ببرود مستفز نورتو يا جماعة ودخلت اوضتها وهي طايرة من الفرحة ورنت على خلود , عشق بفرح انا فرحانة اوي , واخيرا انا هكون للبحبه , خلود بعدم فهم قصدك ايه , متقوليش هتتجوزي امان , عشق بسعادة ايوة , خلود لولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولولي واخيرا دانا كنت فقدت الامل يا بت , عشق عقبالك يا قلبي , خلود ميرسي كفايا عليا شغلي , عشق حتى البت شهد اتجوزت واحد اسمه شهاب , خلود بابتسامة ربنا يسعدكو يا قلبي , عشق يا رب , خلود قلتلهم انك موافقة , عشق لسا , خلود صلي استخارة الاول , عشق باذن الله تصبحي على خير , خلود بهدوء وانتي بالف خير , خلود بتنهيدة بعد مقفلت مع عشق , كله بيقول عقبالك بس للاسف محدش هيرضى يتجوز معقدة زيي ومسحت دموعها ونامت , في الصباح , صحت عشق وهي حاسة براحة وفهمت ان دي اشارة من ربنا , قامت اتوضت وصلت وراحت لوالدتها وقالت بابتسامة خجولة ماما انا صليت استخارة وحسيت براحة فانا موافقة , الام بس يا عشق , عشق بهدوء انا فهماكي يا ماما وعارفة بتفكري في ايه , بس انا وامان مش اول اتنين نتجوز واحنا مكفوفين , في غيرنا كتير اتجوزو واديهم عايشين والحمد لله , الام خلاص هكلم والدة امان وهعرفها بموافقتك , عشق تمام , بعد مام عشق عرفت ام امان بموافقت عشق , ام امان بعصبية الهانم وافقت يا بيه هتعيشها فين , امان ببرود انا شاريلي شقة من قبضي , الام وفين دي , امان جنب شقة عمر , الاب هنروح نتفق على كل حاجة بالليل عرفي ام عشق , الام بس انا قلت , الاب متكمليش واسمعي الكلام , الام طيب , وفعلا عرفتها وكل اقارب عشق جم وصحابها , لبست عشق فستان مشجر وخمار نفس اللون وكانت جميلة من غير makeup , وصل امان واهله قدمت لهم عشق العصير وقعدت جنب امها , امان بتوتر انا عايز جواز علطول , ام عشق احنا جاهزين من كل حاجة شوفو اليناسبكو , والد امان طيب نتفق على الشبكة والمهر , ام عشق بهدوء احنا مش فارق معانا كل دا المهم بنتنا تكون سعيدة ومرتاحة , والد امان يبقى الشهر الجاي على خيرة الله , امان بهدوء مفاتيح الشقة علشان لو عايزين تشوفوها , ام عشق هنشوفها يوم منودي العزال واحنا بنرصه كده , ام امان براحتكو يا اختي , والد امان مبارك يا ولاد , امان بابتسامة الله يبارك فيك يا بابا , يوم عزال عشق الاهل راحو واتفاجءو من جمال ورقي الشقة ومن روعة العزال كانت شقة جميلة ولما اترص العزال كانت اجمل , ندى لنفسها بحقد هتعيشي في الشقة دي لوحدك , بس احلى حاجة انها جنب شقة حبيبي , ام امان انا لازم افركش الجوازة دي البت متستهلش ابني , stop ,اتوقعو والدة امان هتعمل ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)