رواية حكاية كفيفة الفصل التاسع 9 بقلم خوخة
رواية حكاية كفيفة الجزء التاسع
رواية حكاية كفيفة البارت التاسع
رواية حكاية كفيفة الحلقة التاسعة
مرت الفترة الكانت قبل الدراسة من غير احداث , الا محاولات ندى انها ترجع لخالد , ورجعلها بس بعد معاناة , اليوم القبل الدراسة بالليل , عشق بدات تتكلم مع خلود على الوتس , عشق كتبت بتوتر الدراسة هتبدا بكرة , والمفروض هنروح الكلية , وشكلها كبيرة , واحنا هنتوه غير نظرة الناس لينا , باننا اقل من الجميع , , ردت خلود في قلق , مش عرفة هنعمل ايه , ربنا معانا , وكملت بشجاعة احنا مالنا بنظرة الناس لينا , مكانت واحنا في المدرسة فعادي , عشق مكنش في اختلاط بحد , خلود ربنا يستر , وتعدي الفترة الجاية على خير , عشق يا رب , يلا هروح انام بقى , الوقت اتاخر , خلود تصبحي على خير , عشق وانتي بالف خير , في الصباح في مكان تاني اول مرة نروح ليه عند بطلنا والدته آمان اصحى يلا اتاخرت , آمان آمان كان زميل عشق ودخل كلية آداب قسم فرنساوي , علشان يكون مع صحابه , رغم مجموعه العالي , والخلاه يصمم انه عرف ان عشق دخلت الكلية دي , , هو بيعشقها من زمان , واتمنى انها تكون زوجته , بس هو عارف ومتاكد ان اهلهم هيرفضوا , آمان بنشاط لما افتكر انه ممكن يقابل حبيبته حاضر ثواني , جهز نفسه وخرج وقال يلا مين هيوديني , رد اخوه الاصغر مش عيب عليك تكون كبير كده وتقول مين هيوديني , آمان اتوجع اوي بس دارى وجعه وقال اللهم لا اعتراض على قضاءك وبعدين انا احسن من كتير واظن حضرتك الشايف , الام منعا للجدال يلا يا آمان , آمان بغيظ يلا ان والدته كل مرة تعمل كده ومبتفهمش اخوه ان كده غلط , عند عشق فهي في الكلية وقابلت خلود وسلمو على بعض , خلود ازيك يا قلبي عشق بفرح الحمد لله , واخيرا اتقابلنا , , خلود بسعادة اه واخيرا بقولك يلا نمشي لحد منوصل الsiction , وربنا يستر , ومنخبتش في حد عشق ههههههه دا مستحيل , لازم نخبط , خلود بطلي يا بنتي ويلا مشيو وهما خايفين , مش عارفين يسالو مين , او يعملوا ايه , كانوا تايهين بكل متعنيه الكلمة خلود اتوترت جامد والدموع باقي تكة وتنزل , لحد مفجءة خبطت خلود في شخص , , الشخص بغضب في ايه يا انسة انتي مبتشوفيش , رفعت خلود وشها الاتغرق من الدموع , وقالت بصوت مهزوز انا اسفة مكنش قصدي , وانا فعلا مش شيفاك , الشخص بلا مبالاة دا شيء ميخصنيش , وطلاما مبتشوفيش بتيجي الكلية ليه عشق بغضب انت مالك يا استاذ , ومتجيش الكلية ليه شايفها قليلة يعني , الشخص باستهزاء انا مش شايفها اصلا , ومشي وهو بيقول , ايه القرف دا على الصبح , مكنتش ناقصكو , مسحت خلود دموعها ودارت وجعها وقالت بضحكة مكسورة من اول يوم واتهزقنا كده , امال هنعمل ايه كمان شوية , عشق بحزن معلش يا قلبي ربنا معانا , خلود بحزن ونعم بالله شافت والدة آمان البنات بعد مدخلت آمان الsiction راحتلهم وسلمت عليهم بحرارة , وقالت في حبور ازيكو يا بنات , البنات بفرح الحمد لله ازي حضرتك يا طنط , الام الحمد لله , امال فين والدتكو , البنات باحراج احنا خلناهم يمشو الام طيب تعالو اوديكم الsiction , وفعلا وصلتهم ودخلتهم وقعدتهم في بنش واستاذنت ومشيت , , دخل الدكتور وقال bonjoor الكل رد التحية , بدا يسال على الاسامي لحد موصل لعشق , الكانت سرحانة , وفرحانة ان حبيبها موجود في نفس الكلية , وكمان نفس القسم , فاقت على صوت الدكتور , انتي يا انسة عشق بتوتر ااااحم تقصدني انا الدكتور بعصبية لا خيالك , خلصي اسمك ايه عشق بخوف ععععععشق الدكتور اخر مرة , لو لقيتك سرحتي تاني هتطلعي برة عشق حححححاضر فضل يتعرف على الجميع , وعرفهم ان اول يوم دا للتعارف , وفي نهاية المحاضرة قال au revoir يعني سلام اول مطلع , خلود كنتي سرحانة في ايه , عشق بتنهيدة في آمان , مش عرفة انساه , وفرحانة انه هنا , خلود ربنا يجمعكو ببعض على خير عشق يا رب , عند ندى رنت على خالد , ندى هاي حبيبي , خالد هاي ها خير في حاجة , ندى مالك يا خالد متغير ليه , خالد مفيش المهم عايزة حاجة ولا اقفل , ندى صحابي خارجين فانا هخرج معاهم , خالد ومدرستك , ندى فكك يا عم مدرسة ايه , خالد في ولاد معاكو ندى لا خالد اوك انهردة بس , ندى بمكر ميرسي , خالد طيب سلام , ندى اووووووووف ايه الرخامة دي , لو عرف اني هخرج والشلة كلها ولاد , مش بعيد يقتلني , قامت لبست لبس ضيق وحطت ميكب اوفر وخرجت قابلت والدتها , الام بعصبية رايحة فين يا هانم , والمفروض انك في تلتة ثانوي , ندى ببرود فكك مني يا ماما خطيبي عارف , الام هههههههههههه خطيبك اتصدقي ضحكتيني , دلما يعرف ببلويكي هيربيكي , ندى على الاقل انا بلويا اقل منك , اوعي يا شيخة , ايه الملل دا , الام برافو يا بت , عرفت اربي , ندى باستهزاء هههههههههههه واضح , دانتي مكنتيش فاضية غير انك تعملي مشاكل , وتوقعي بين الناس وبعضها , و*ت*ك*ر*ه*ي الناس في بعضها , وتعايريني ببنت اخوكي دي , * سلام , خرجت وراحت الكافيه وقابلت صحابها والكانو كلهم ولاد , وفي نفس الوقت , خالد كان مع صحابه , فقال في كافيه اهو تعالو نشرب قهوى الشباب يلا , دخلو , خالد عينه احمرت من الغضب وقال لصحابه ثواني وجاي , , سمع ندى وهي بتقول عيب عليكو ازاي مجيش , دانا ضحكت على خطيبي , وعرفته اني مع صحابي البنات , , خالد نددددددددىىىىى stop اتوقعو خالد هيعمل ايه في ندى
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)