رواية حكاية قمر الفصل الرابع 4 بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الجزء الرابع
رواية حكاية قمر البارت الرابع
رواية حكاية قمر الحلقة الرابعة
كريم قام خد رسمته وراح عند ابوه ورهالوا وهو ع وشه الضيق والزعل
احمد بص ع الرسمة وهو مصدوم
أحمد بحزن وصدمة : انا بنسبالك قاتل ياكريم.. انا يابني ليه عملت ايه علشان تشوفني قاتل ..
انا مقتلتهاش ياكريم صح انا كنت اناني ف اختياري بس صدقني لو كنت اختارتها هي وسيبتك مكنتش هتسامحني !!
( طبعا مش فاهمين حاجة ..
من سنتين احمد كان واخد فريدة مراته وكريم يفسحهم .. وللاسف عملوا حادثة العربية اتقلبت بيهم وكان نص العربيه ع جبل عالي … احمد قدر يخرج منها .. وكان قدامه اختيارين ياما يطلع فريدة الأول وف احتمال كبير العربية تقع و هي فيها كريم ياما يطلع كريم وبعدين ينقذ فريدة … وهو اختار يخرج كريم الأول .. وكريم بيخرج من العربية سمع امه وهي بتقول “متسبنيش
اموت يااحمد ” واول لما خرج كريم ملحقش احمد وكانت العربية وقعت بفريدة وماتت وكريم من وقتها امتنع عن الكلام بأرادته )
“الرسمة عبارة عن الحادث اللي حصل وراسم ابوه وكاتب عليه قاتل ”
أحمد : عمرها ماكانت هتسامحني لو كان جرالك حاجة … انا اسف اني حرمتك منها واتحرمت انا كمان منها … بس صدقني يابني انا مكنتش اقدر منقذكش … لما تكبر وتبقى اب هتفهم ..
كريم بصله بصة لوم وغضب وراح عند الرسمة وجاب قلم وشخبط ع ابوه ف الرسمة
أحمد بصله بحزن وطلع من الاوضة .. وكريم جري ع السرير وحط رأسه تحت مخدة وفضل يعيط بحرقة
____________________________
ليل : خلصتي لك تعالي حطيلي اكل بقا
قمر : حاضر ياحبيبتي .. تأكلي وتحكيلي عملتي ايه وحصل ايه وقبلتي مين وحد كلمك ولالا واتعرفتي ع أصحاب جديدة ولالا ولو اتعرفتي اسمهم ايه و….
ليل : ايييه حيلك حيلك كل دا هيحصل ف يوم … محصلش حاجة تتحكي اصلا.. ويلا بقا حطيلي اكل
قمر : ماشي ياليل بس هتحكيلي بردك
ليل : ااه ان شاء الله ويكون ف علمك بقا انا عاوزة انزل اشتري هدوم
قمر : انتي مش لسه جايبة فستانين
ليل : فساتين ايه بس مش هيكفوا كل يوم انا عاوزة اشتري حاجات تانية وميك اب وشنط وجزم
قمر : حيلك عليا ياليل شوية انتي شايفة اللي جاي ع قد اللي رايح
ليل : يعني عاوزني ابقا اقل من اللي ف الكلية
قمر : لا ياحبيبتي بس واحدة واحدة انتي عارفة ظروفنا وعربية الكبدة يادوب بتطلع مصروفنا اليومي
ليل بتتصنع الزعل : يعني تقصدي مش هتجبيلي حاجة ماشي ياقمر متجبليش خليني ابقا اقل منهم علشان ترتاحي و دخلت ع الأوضة
قمر بتكلم نفسها : يووة عليكي ياقمر كدا تخليها تزعل .. دي حتي ماكلتش .. ادخليلها قبل ماتنام هي ليها غيرك
قمر : ليل انتي نمتي
ليل : ….
قمر : هتنامي من غير اكل .. طب خلاص متزعليش .. هجبلك اللي انتي عاوزة .. بس اصبري شوية لحد مااقبض الجمعية من ام شلبي
ليل نطت من ع السرير بفرحة: بجد ياقمر يعني هتجبيلي كل اللي انا عاوزة
*قمر هزت رأسها بالموافقة *
ليل نطت عليها وقعدت تبوسها : ياحبيبتي ياقمر .. انا بحبك اوي
قمر بفرحة : هتوقعيني يخربيتك .. يلا بقا تعالي اكلي .. قبل ما الاكل يبرد
تونة : انا جيييييتتت
قمر : نورتي البيييييت .. يلا اغسلي ايدك علشان تأكلي يلا
_________________________
نور : بابي انت منمتش
احمد قاعد مهموم : لا يانور ياحبيبتي.. انتي لابسة كدا ع فين
نور : عيد ميلاد ماجي انهاردة وعاملة بارتي … وهنسهر للصبح
احمد : خليبالك من نفسك يا نور وحاولي متتأخريش ..
نور باسته : حاضر يابابي يلا باي .. ورجعت تاني خطوة .. بابي متزعلش من كريم ..
احمد : انا زعلان من نفسي .. ياريتني كنت انا مكان فريدة
نور : بعد الشر يابابي عليك .. تفتكر مامي الله يرحمها كانت هتبقا مبسوطة .. بكرا كريم يكبر ويفهم دا .. بس متضايقش انت عارف مش بحب اشوفك كدا
احمد ابتسم : حاضر ياحبيبتي .. يلا روحي الحفلة
نور : باايي
___________________________
قمر : ليل قومي حمي اختك
تونة : لا انا مش عاوزة استحما ..
ليل : ومين قالك اني هحميكي اصلا ياجربانة انتي
تونة طلعت ع الكرسي ومسكت شعر ليل : انا شكتالك من الصبح وانتي عاوزة تتهزقي عاوزة تتهزقي .. وراحت عضت ليل
ليل : اااه ياعضاضة اوعي كدا
قمر : بااس انتي وهي .. تونة قولتلك مليون مرة اختك أكبر منك عيب ..
تونة بتدبدب ع الارض برجلها : كل حاجة تونة عيب تونة عيب وهي ايه .. دي عيشة تطهق والمصحف لاطفش
قمر : خدي هنا يابت متسرحيش بيا انجري ع الحمام انا اللي هحميكي …
وانتي يا كبيرة يا عاقلة خفي شوية عليها
ليل : انا داخلة انام احسن
تونة : احسن بردك
ليل طلعتلها لسانها : كوبة
قمر : مولودين فوق رأس بعض يارب صبرني
__________________________
” ليل دخلت تنام وافتكرت الشخص الرزل اللي رخم عليها الصبح ف اول يوم ليها ف الكلية … ليل بابتسامة : صحيح رخم .. بس لذيذ … مسكت موبايلها وفتحت الفيس وعملت سيرش ع اسم اسر دياب .. وطبعا عرفت اسمه من الكتاب اللي كان معاه .. وبسهولة لقيته .. دخلت تتفرج ع صوره اللي اغلبها كانت مع صافي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)