روايات

رواية حكاية قمر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء الرابع والعشرون

رواية حكاية قمر البارت الرابع والعشرون

رواية حكاية قمر الحلقة الرابعة والعشرون

اسر : عايشين برا ايه يابني بقولك مش لاقيين يأكلوا .. وجايين يعيشوا عندنا ف الفيلا

وليد : اومال فين اهلها

اسر : بتقول ماتوا

وليد : ياحبت عيني .. تلقيها ناقصها حنان الاب .. ماتشوفها كدا انت عندك حنان كتير اديها شوية

اسر حدفه بكتاب ف وشه : تصدق انا غلطان اني بحكيلك اصلا

وليد بيضحك : اهدي خلاص بهزار .. عاوز اخرجك من المود اللي انت فيه دا

اسر : نقطني بسكاتك وانا هكون كويس

وليد : طيب انا هسكت اهو .. بس مفتكرش الاتنين اللي جايين دول هيسكتوا

اسر بيبص لقي صافي وسارة وصافي بتشاورله من بعيد ..

اسر : مش ناقصها خاااالص

وليد: اتعامل عادي علشان متسألكش ماشي

سارة : هاي ياشباب عاملين ايه

وليد : تمام كويسين

صافي : اسر عامل ايه وحشتني

اسر : انا كويس وانتي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صافي: كويسة طلما شوفتك

وليد : أيوة ياسيدي مين قدك

اسر بصله بغيظ وسكت

سارة: حد قابل ليل خد منها المحاضرات

اسر بتسرع : لا ومش عاوز منها حاجة

البنات استغربت طريقته

وليد خبطه ف رجله وبصوت واطي : ركز هتشككهم فيك

سارة : مش عاوز حاجة منها ليه

صافي بغيظ : هي البت دي عملتلك حاجة يااسر

اسر : لا معملتش بس مش عاوز حد غريب يبقا صاحبنا .. كفاية احنا بس .. وان كان ع المحاضرات كل يوم واحد يجي يكتبها ويديها للباقي

صافي بفرحة : اهو دا الكلام .. انا اساسا مكنتش مرتاحة للبت دي ولا حبتها .. بنت مستفزة

سارة : انا شايفة ان البنت لا مستفزة ولا وحشة.. وبعدين احنا اللي طلبنا منها مش هي اللي جت قالت عاوزة اصاحبكم .. ومظنش يااسر ان احنا يعتمد علينا أن كل يوم واحد فينا يجي لو انت جيت غيرك مش هيجي

وليد : بصراحة سارة عندها حق انا مش هاجي .. ولو جيت مش هحضر

سارة: وانتي ياصافي بزمتك هتكتبي محاضرات ؟؟؟

صافي : اه عادي مكتبش ليه طلما اسر معايا موافقة

سارة : لا ماهو هيكون يوم لوحدك محدش معاكي فيه

صافي : لا طبعا اسر هيكون معايا صح يااسر

اسر : لا انا اقصد كل واحد لوحده

سارة : قولتي ايه ؟؟؟

صافي بترردد : موافقة (رضيت باي حل المهم ليل تبعد عنها)

اسر : خلاص يبقا كدا مافيش غيرك انتي الي معترضة ياسارة

سارة : تمام همشي ع كلامكم بس انا لو غيبت يوم او حد فيكم غاب .. هاخد المحاضرات منها ومحدش يزعل طلما انتو مضربين عنها كدا ومش حابينها

الكل : تمام اتفقنا

___________________________

نور : اهو ياستي مارشميلو كتير اهو زي ماطلبتي

تونة : طعمه حلو اووي الشماليلو دا يانور .. خدي حتة كدا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نور بتضحك : اسمو مارشميلو ياتونة .. وبعدين انا مش عاوزة انا جايبة كل دا ليكي انتي لوحدك .. بس هطلب منك طلب صغنن قد كدهو

تونة بقها مليان : اولوبي براحتت

نور : بصي بعد ماتخلصي المارشميلو هتيجي معايا تاخدي شاور وهلبسك فستان حلو اوي .. واظبطلك شعرك الحلو دا .. بس كدا .. علشان اونكل زين لما يشوفك يحبك

تونة برقت : انتي عاوزني اعمل كووووول داهون علشان ابو طويلة داا يحبني .. دا لا ممكن اتخلي عن تسرحتي من أجله

نور : طب مش علشان خاطر زين ..علشان خاطري انا .. وبعدين فين التسريحة دي يا تونة بزمتك دي تسريحة

تونة برقتلها : تقصدي ايه يانور

نور بخوف: لا لا مقصدش متزعليش نفسك .. انا عاوزكي تكوني حلوة

تونة : وهو انا في ف حلاوتي

نور : انا عاوزكي تكوني حلوة اكتر واكتر

تونة : خلاص اديني وقت كدا اقلبها ف دماغي .. روحي انتي هاتيلي فستق وتعالي

نور : فستق !

تونة : ايه معندكوش فستق اومال فيلا وسلم وانتو معكوش ٥ جني تجيبوا فستق بيهم

نور : لا عندنا فستق وبنتق كمان

تونة : طب قومي هاتيلي يلا

نور : حاضر

تونة : استني .. افتحيلي التلافزيوه دا عاوزة اتفرج

نور : حاضر .. اهو سندريلا شغال اتفرجي عليه

تونة : تعالي هنا .. ايه سندريلا دا شايفني عيله صغيرة ولا ايه

نور بصيتلها باستغراب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تونة : عاوزة فيلم محمد رمضان .. انتي هتفضلي متنحالي يللاا

نور : حاضر اهو

تونة بترقص : أيوة عبتو موته أيوة غنو معايا أيوة أيوة قولو ورايا عبتو موتة

نور متنحلها

تونة : يلا روحي هاتيلي الفستق والبنتق

نور : انتي بتعامليني ليه كدا

تونة : علشان تبقا تتريقي ع تسريحتي تاني .. يلا روحي

نور : حاضر

تونة : عبتو موتة أيوة أيوة.. عبتو موتة

________________________

قمر : ليل ايه رجعك بدري كدا

ليل : مافيش حاجة

قمر مسكتها من ايدها : استني انتي مدرية وشك ليه

ليل زقت ايدها: قولتلك مافيش بقا سبيني

قمر : انتي معيطة.. فيه ايه حد عملك حاجة .. قوليلي وانا اجيبلك حقك تالت ومتلت.. مالك ياليل

ليل : قولتلك مافيش لو سمحتي ابعدي عني مش عاوزة اتكلم مع حد

قمر : لا ماهو انا مش هقف اتفرج عليكي وانا شايفكي كدا قوليلي ماالك .. الولا دا عملك حاجة انطقي .. فين عنوانه وانا اروح اطربقها ع دماغه ودماغ اهله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (روايةحكاية قمر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى