رواية حكاية قمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الجزء الرابع عشر
رواية حكاية قمر البارت الرابع عشر
رواية حكاية قمر الحلقة الرابع عشر
هدي : ماتسيبها تحب اللي تحبه كمان بنتك هتختارلها .. مش كفاية مش راحم اختك
فاروق : ماشي هسيبها علشان خاطر عيونك ..
_____________________________
ليل : فين الكارت اللي ابو نور عطهولك
قمر طلعت الكارت من البوك : اهو ليه ماله
ليل : هو دا الحل
قمر بصيت للكارت باستغراب : دا الحل ازاي يعني
ليل : لا ركزي معايا .. هو مش ابو نور قالك لو احتاجتي اي حاجة كلميني ! .. يبقا هو دا الحل بس مش هنكلموا احنا هنروحلهم البيت .. ونقولهم ع اللي حصل .. يمكن يرجعلك الشيك .. او يجبلنا شقة نعيش فيها
قمر : لا طبعا .. انا قولت مش هاخد مقابل اللي عملتوا ابدا.. انسي ياليل انسي
ليل : طب هتعملي ايه دلوقتي
قمر : مالكيش دعوة وادخلي نامي
ليل : تصدقي انا غلطانة .. اتصرفي انتي بقا يام العُريف
________________________________
سيد : انتي لسه منمتيش يا نجية
نجية : انام ومين يجيلوا نوم ياسيد بعد اللي عملتوا .. انا صاحية طول الليل عيني ع الدكانة ..
سيد : ربنا الحامي يا نجية
نجية: ونعمة بالله ياخويا .. بس ربنا مقالنش نرمي نفسنا ف التهلكة ياسيد ..
سيد : عاوزني اقف اتفرج واشوف قمر وأخواتها مرمين ف الشارع يعني .. انتي ناسية قمر وقفت جنبنا قد ايه
نجية : فاكرة وعارفة ياخويا .. ومقولتش حاجة ع قمر .. بس انت كمان افتكر انك عندك عيال عاوزين يأكلوا ويشربوا … وهو مصدر رزق واحد بس واحد بس اللي حلتنا الدكانة داهي … ولو جعفر عرف ان قمر هنا .. هيولع فيها ومش بعيد يولع فينا احنا كمان
سيد : ايه اللي بتقولي دا ياولية اسكتي .. لحد منهم يسمعك
نجية : هسكت ياسيد هسكت .. بس لو قمر صحيت وقالت انا ماشية اوعا تمسك فيها .. انا بقولك اهو ياسيد
سيد: استغفر الله العظيم واتوب اليه
_________________________
قمر : اصحي ياتونة .. اصحي ياليل .. فوقوا يلا
تونة بتتمطع وبتبص حواليها : هو احنا فين
قمر : احنا عند عم سيد انتي فقدتي الذاكرة ولا ايه ..
تونة بتهرش ف رأسها : هاا .. ونامت تاني
قمر : قومي طب انتي ياليل .. فوقي يلا
ليل : في ايه هو احنا لحقنا نمنا
قمر : يلا هنمشي
ليل : هنروح فين
قمر : قومي وهقولك يلا .. تونة ياتونة .. ياحبيبتي قومي
تونة صحيت : انا فين
قمر بعصبية : لا انا مش فايقلك قوومي قدامي
تونة : حاضر اهو قايمة
قمر : خشوا تشوا وشكم بماية بسرعة يلا
سيد : ع فين ياقمر .. مالسه بدري يابنتي ..نجية بتزغده
قمر : هنمشي بقا ياعم سيد كفاية كدا كتر خيرك
سيد : وليه مستعجلة.. طب هتروحي فين
قمر : متقلقش انا كلمت واحدة من معارفنا القدام .. وهنروحلها لحد مانشوف حل للبيت دا
سيد بزعل : طيب يابنتي .. اجي اوصلك
قمر : لا يا عم سيد تشكر .. خليك انت .. يلا يابنات .. مع سلامة ياعم سيد .. مع السلامة يا خالتي نجية
نجية : مع السلامة ياحبيبتي
تونة جريت حضنت سيد : هتوحشني ياعم سيد .. مش عارفة هلقي مين غيرك احور عليه
سيد ضحك : وانتي كمان هتوحشني شقاوتك .. خليبالك من قمر ومتزعلهاش
تونة : حاضر
قمر : يلا ياتونة
سيد : سلام يابنات .. خلي بالكم من نفسكم .. سلام
نجية : ماهي طلع لها معارف اهي .. اومال كنت بتقول مالهاش حد ليه
سيد بصلها ودمع : مالهاش حد يانجية مالهاش حد … ومشي وهو بيقول .. ليه بس كدا يا نجية ليه
نجية باستغراب : ماله الراجل دا
__________________________
قمر : يلا اركبو
ليل : هي مين قريبتنا دي اللي هنروحلها .. هو احنا لينا قرايب
قمر : لا
ليل : اومال ايه اللي قولتيه لعم سيد دا
قمر : علشان يسبنا نمشي من غير ما يحس بالذنب
ليل : ماحنا كنا كدا كدا ماشين النهاردة ايه لازمة نزلولنا الصبح كدا
قمر : علشان خالتي نجية تعرف تنام وهي مرتاحة
ليل : وهي مكنتش عارفة تنام ف وجودنا يعني .. داحنا كنا كلنا ف أوضة صغيرة
قمر : اه ياليل وجودنا مش مريح ليهم .. خايفة احسن جعفر يولع ف الدكانة .. وعندها حق ودا اللي قولتو لعم سيد بس هو اللي صمم .. وانا مكنش لازم اسمع الكلام
ليل : شوفتي الخير اللي بتعملي مع غيرك بيتردلك ازاي !
قمر : الخير اللي بعملوا عند ربنا
ليل : طب واحنا هنعمل ايه دلوقتي . . ومودينا ع فين كدا
قمر : هتعرفي لما نوصل
___________________________
عايدة : صباح الخير يا احمد بيه
احمد : صباح الخير ياعايدة .. حد من الولاد صاحي
عايدة : أيوة يابيه ومستنينك ع الفطار
احمد : طيب اعمليلي قهوة
عايدة : حاضر يابيه عن اذنك
احمد : صباح الخير يا ولاد
نور : صباح الخير يابابي ..
احمد : اومال فين زين
نور بتأكل : مش عارفة والله يابابي .. تقريبا بيجري
احمد : و آسر مرجعش
نور : لا .. قالي هيقعد عند وليد
احمد : خلي وليد ينفعه ..
زين : ايه النشاط دا صاحين بدري .. *وراح عند كريم وحضنه* صباح الخير يا حبيبي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)