روايات

رواية حكاية قمر الفصل الخامس والستون 65 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل الخامس والستون 65 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء الخامس والستون

رواية حكاية قمر البارت الخامس والستون

رواية حكاية قمر الحلقة الخامسة والستون

حازم : انا مبسوط ان انهاردة فرحنا
كنزي : وانا كمان
حازم : شكلك مضايق .. مالك في حاجة حصلت
كنزي : لا .. حازم هو الميكاب شكله وحش عليا
حازم : بالعكس دا جميل جدا ولايق عليكي .. مين قالك انه وحش
كنزي : مافيش
حازم : اينكان مين قالك ميهمكيش رأيه .. المهم انك عجباني انا بالميكاب ومن غيره
*كنزي فرحت *
حازم : ايوة كدا اضحكي .. ليفتكروكي مجبورة ع الحواز
تونة : هما بيقولو ايه
ليل : مالكيش دعوة انتي باللي بيقولو
تونة : بصي البت بتضحكله ازاي
ليل : يخربيتك اسكتي .. دا جوزها
* الاغنية خلصت واشتغلت واحدة تانية للكابلز *
اسر : بعد اذنك ياتونة هانم ممكن اخد ليل نرقص
تونة : وتسبوني لوحدي لا مش مسموح وترقص معاك بتاع ايه انت .. عيب كدا اختشوا
اسر : ع فكرة كريم واقف هناك بيدور ع حد يرقص معاه
تونة : فينه فينه
اسر شاولها عليه وخد ليل يرقص معاها .. وسائر ونور راحوا يرقصوا
زين واقف جنب قمر : هتفضلي واقفة كدا
قمر : اعمل ايه يعني
زين : مش عاوزة ترقصي
قمر : ارقص مع مين .. مانت سامع بيقول للكابلز
زين : لا عادي مش لازم للكابلز .. عادي لو عاوزة ترقصي تعالي نرقص .. علشان متقفيش لوحدك. يعني مقصدش حاجة .. لو مش عاوزة خلاص براحتك
قمر : اه مش عاوزة
زين شدها : طب حلو يلا بينا
قمر : زين انت بتعمل ايه قولتلك مش عاوزة
زين : هيبقا شكلي وحش اوي لو سبتيني زي الاهبل كدا ومشيتي
” قمر اتكسفت ودمعت ومردتش ”
تونة : قولي كلام يضحك
كريم باستغراب : كلام يضحك ازاي
تونة : زي ماالعريس كان بيضحك العروسة
كريم : معرفش بيضحكها ازاي
تونة : يمكن بيزغزغها
كريم : انتي بتقولي ايه ياتونة
تونة : ايوة هو حاطت ايده ف وسطها وبيزغزغها ..
كريم : عاوزني ازغزغك يعني
تونة : لا احسن ارقع بالصوت واعملك فضيحة
كريم خاف و سابها ومشي
تونة : استنا انت رايح فين الغنوة مخلصتش .. استنا
“وليد واقف عينه ع الباب ومستني سارة بفارغ الصبر ”
ليل : بتبصلي وبتضحك ليه
اسر :. بصراحة مبسوط اوي
ليل : ليه
اسر : هقولك .. استني
ليل : رايح فين
اسر خد المايك والاغنية وقفت .. والكل بيبصله
اسر : حابب اخد من وقتكم شوية .. السنادي كانت مختلفة بنسبالي .. كانت احلي بكتير من اللي فاتوا .. حياتي اتغيرت 180 درجة * بص لليل* للاحسن طبعا .. وكل دا بفضل شخص. واحد بس .. لو اتكلمت عنه مهما اتكلم مش هقدر اوصفه .. الحد دا موجود معانا هنا .. وهو عارف نفسه .. كل اللي بتمني انه يفضل معايا العمر كله ..
قعد ع رجل قدام ليل وطلع علبة من جيبه فيها خاتم وفتحها : موافقة تحققيلي امنيتي وتفضلي معايا العمر كله
الكل سقف وليل مش مصدقة اللي بيحصل وفرحانة اوي ودمعت .. وبصيت ل قمر .. وقمر هزت رأسها بالموافقة
ليل : انا موواف….
صافي دخلت بتسقف : شاابووه بجد .. قصة ولا الافلام
اسر بعصبية : انتي ايه اللي جابك هنا
صافي : جاية اتفرج .. ولا انا ممنوعة من الفرجة … اه فعلا مينفعش اشوف حبيبي وهو بيتسرق مني
اسر : انتي عايشة ف وهم ياصافي .. انا بحب ليل .. فوقي بقا
صافي : الوهم اللي انتو عايشين فيه دا .. مش هسمحلها تاخدك مني .. مهما كان التمن
هدي : صافي ياحبيبتي افهمي .. انتي بكرا تلقي الشخص اللي يحبك وتحبيه .. لسه الدنيا قدامك كبيرة ..
صافي عيطت : انتي بتعملي ايه هنا ياماما
ليل : مش من حقك تقوليلها ياماما .. دي امي انا مش انتي .. شوفتي بقا انك انتي اللي عايشة ف وهم
اسر : مش هتقدري تفرقي بينا مهما عملتي ياصافي .. اعقلي وامشي
صافي : لا هقدر يااسر * وطلعت المسدس*
* الكل اتصدم *
اسر : ايه اللي بتعمليه دا .. انتي اتجننتي رسمي
صافي : اتجننت بيك وبحبك.
اسر : واللي يحب حد يموتوا
صافي : ومين قال اني هموتك انت .. انا هخلص منها هي
قمر طلعت تجري زين جه يمسكها زقته .. وقفت قصاد ليل : مش هسمحلك تأذيها
صافي بتعيط بانهيار : وانا مش هسمحلها تعيش مهما حاولتي .. خدت مني كل حاجة .. سرقتهم مني .. سرقة سعادتي .. هي السبب ف اللي انا فيه
* زين وحازم شاوروا لبعض انهم يتحركوا ويستغلوا انها ملهية ف الكلام علشان ياخدوا منها المسدس *
هدي بتقرب منها وبتعيط من خوفها ع بناتها : صافي ياحبيبتي انا مستعدة ارجعلك بس نزلي المسدس .. علشان خاطري متعمليش ف نفسك كدا
ليل : انتي بتقولي ايه ياماما انا اهون عندي اموت ولا تبعدي عني
صافي : وانا هنفذ طلبك ياليل
سارة دخلت شافت المنظر طلعت تجري وقفت قدام صافي
سارة : انتي اتجننتي ايه اللي بتعمليه دا اعقلي ياصافي
صافي زقتها وقعت ف الارض : ابعدي عني
سارة قامت تاني : مش هبعد ومش هسيبك انتي اختي وصاحبتي مش هسيبك تضيعي نفسك ياصافي … هاتي المسدس علشان خاطري
صافي : مش هديهولك قولتلك ابعدي بقا
سارة بتشد منها المسدس : قولتلك مش هبعد .. سبيه ياصافي
صافي بتشد المسدس منها جامد طلعت طلقة بالغلط …الكل صرخ .. وسارة وقعت ف الارض

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى