رواية حكاية قمر الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الجزء الخامس والأربعون
رواية حكاية قمر البارت الخامس والأربعون
رواية حكاية قمر الحلقة الخامسة والأربعون
هدي : ايه ياحبيبتي في حاجة
صافي حضنتها وفضلت تلف : انا بحبك اوي ياماما .. انتي كلامك طلع صح واسر كلمني اخيررررراا
هدي بفرحة : طيب ياستي الحمدالله .. نخرج من الأوضة بقا ونبطل اكتئاب شوية
صافي : انا هبقا كويسة علشان خاطر اسر قالي ابقا كويسة
هدي : يعني علشان خاطر اسر بس
صافي : بصراحة اه ياماما
هدي : ماشي ياحبيبتي وانا مش هزعل .. ربنا يفرحك دايما
صافي : ياارب .. انا مبسوطة اوي .. انا انا عاوزة اتنطط .. انا بحبه اوووي اوووي ياماما
هدي قلبت وشها : بصي يا صافي ياحبيبتي .. انا عاوزكي تكوني كويسة دايما .. مش عاوزة الحب يأثر عليكي بالشكل دا ..
صافي : حاضر ياماما هحاول .. وخلاص طلما اسر رجعلي انا مش هضايق تاني .. انا هروح اعمل كيكة حلوة اوي بمناسبة دي .. مشيت
هدي بصتلها بزعل : ربنا يهديكي ياصافي
_________________________
سامح : الحمد الله اليوم عدا ع خير ..
نجلاء : الحمدالله
سامح : لا والبت شكلها مبسوطة كدا .. الحمد الله
نجلاء : الحمدالله
سامح : مالك يانجلاء انتي شكلك مش مبسوط ليه .. مش كان نفسك تفرحي ببنتك
نجلاء : مال شكلي ياسامح مانا كويسة اهو
كنزي : لا ياماما مش كويسة .. وانا عارفة ليه
نجلاء : تاني ياكنزي بتتصنتي علينا تاني
كنزي : والله مابتنصت دا الكلام بينط ف ودني لوحده
نجلاء : لا ونبي .. ع العموم انا مش زعلانة من حاجة
سامح : وشك بيقول غير كدا
نجلاء : الله بقا ياسامح انت هتزعلني بالعافية
سامح : لا مش بالعافية بس انا عارفك كويس
كنزي : هي مضايقة علشان انا وافقت اني اعيش مع حماتي
سامح : صح الكلام دا يانجلاء
نجلاء : بصراحة كدا اه .. ازاي توافقوا ع كدا .. طب نقول البت وصغيرة وهبلة ووافقت .. انما انت ياسامح توافق كمان ..
سامح : والله انا عاوز راحت بنتي . . وطلما هي موافقة خلاص اعترض ليه .. هي اللي هتعيش مش احنا
نجلاء : بس واجب علينا نوعيها ياسامح .. مانا جربت الموضوع ولا نسيت ياسامح
سامح : الله يرحمها بقا يانجلاء
نجلاء : الله يرحمها ياخويا بس ليه بنتي تعيش اللي عيشته
كنزي : وليه ياماما نتوقع الحاجة الوحشة ما يمكن ماما فريال تكون غير تيتا
نجلاء : جتك ماو لما يقف ف زورك لحقت تبقا ماما ياختي .. وبعدين انا مش مرتاحة
كنزي : انتي بتغيري يا نوجاا .. ونبي ما في ماما غيرك
سامح بيضحك : دا الموضوع شكله غيره بقا
نجلاء : لا غيره ولا بتاع اسكت.. اسكت انا مبقوقة منك انت وبنتك .. اللي تنشك ف لسانها دي اللي وافقت ..
كنزي : يعني عاوزني اعمل ايه ياماما .. هي سألتني ومردتش احرجها .. وبعدين ماهي عندها حق هي مالهاش غير حازم .. ومحدش يحب يعيش لوحده .. واهي تسليني لما حازم يكون ف الشغل
نجلاء : اه تسليكي ونبي ياختي تتوكسي ع وكستك شوية
كنزي : يوة بقا هو انا كل حاجة بعملها غلط
سامح : لا ياحبيبتي انتي عملتي الصح مش الغلط
نجلاء : اسمعي كلام ابوكي بس مترجعيش تشتكيلي بقا
كنزي : ياماما بقا ونبي متزعلي انا عاوزكي مبسوطة وفرحانة زيي * موبايلها رن * ..
سامح : مين بيرن ياكنزي
كنزي : دا حازم يابابا
سامح : الله .. هو خد رقمك
كنزي اتوترت : اااه هو خد رقمي
سامح : امتا
كنزي : ايه
سامح : خد رقمك امتا
نجلاء : أيوة ياسامح هو طلبوا مني وانا عطتهولو .. روحي ياكنزي كلمي خطيبك
كنزي فرحت : حاضر ياماما .. *راحت باست امها* متزعليش بقا يانوجة قلبي
سامح زغد نجلاء ف ايدها بهزار : خلاص بقا متزعليش علشان خاطر بنتك
نجلاء : وانا سكت وعديت اليوم علشان حد غيرها ياسامح .. يلا ربنا يجعل حظها احسن من حظي .. انا هتمنالها ايه غير كل خير .. وافرح بيها وتبقا ف احسن حال
سامح : بإذن الله ربنا هيكرمها
نجلاء : يارب ياسامح
______________________
قمر : أيوة ياعربي .. عامل ايه
عربي : انا الحمدالله كويس .. طمنيني عليكم انتو كويسين
قمر : كلنا بخير الحمدالله
عربي : والله مش عارف اقولك ايه.. بس الموضوع اللي كنتي مكلماني عنه لسه مافيش جديد فيه
قمر : لا انا كنت عاوزك ف حاجة تانية .. انا عاوزك تدورلي ع بيت
عربي : من عنيا عاوزة ف الحارة هنا ولا ف حارة تانية
قمر : لا حارة ايه .. انا عاوزة ف مكان حلو كدا .. وبيت يكون كبير هتعرف
عربي : أيوة طبعا هعرف .. بس دا هيكلفك كتير ياقمر
قمر : متقلقش من ناحية الفلوس ياعربي المهم المكان يكون كويس ..
عربي : من عنيا ياقمر حاجة تانية
قمر : تسلملي ياخويا .. ابقا سلملي ع عم سيد وقولو اني هبقا اجيلوا باذن الله
عربي : يوصل ياقمر ..
قمر : يلا سلام
عربي: سلام
__________________
سهر : صباح الخير يا صافي .. شكلك بقيتي احسن دلوقتي
صافي : اه الحمدالله بقيت كويسة .. انتي رايحة الشغل بدري كدا
سهر : اه ياحبيبتي .. وقولت اعدي عليكي اديكي الحاجات اللي طلبتيها مني .. خدي اهو دا العلاج اللي خلص من عندك جبتلك بداله
صافي : متشكرة اوي يا سهر تعبتك معايا .. بس انتي جايبة كتير ليه
سهر بتوتر : انا قولت اجبلك تخليه عندك احتياطي .. علشان مش ضامنة اعرف اجيبوا تاني . . زي ماقولتلك دا بيجيلي من برا
صافي : اذا كان كدا ماشي ياستي
سهر : هو اسر كلمك
صافي : اه كلمني .. اومال انا بقيت كويسة كدا ازاي يعني
سهر : ها وعمل ايه مع ليل
صافي : مش عارفة والله بس ان شاءالله يكون بعد عنها
هدي سمعتهم ودخلت : صباح الخير يابنات
سهر : صباح النور
صافي : صباح النور ياماما
هدي : بما انكم صاحيين بدري كدا انزلوا افطروا بقا
صافي : لا انا مش عاوزة اكل
هدي : ليه كدا بس دا فاروق عاوز يفطر معاكي
صافي : بجد بابا تحت ..دا واحشني اوي انا هنزل افطر معاه
هدي : يلا يا سهر انتي كمان
سهر : مش هينفع علشان متاخرش علي الشغل
هدي : شغل ايه بس اللي تتاخري عليه .. اومال لو مكنتش شركتنا .. يلا من غير حجج قدامي
سهر ابتسمت : حاضر
صافي نازلة تجري حضنت فاروق : بابا وحشنيي اووي
فاروق : وانتي كمان ياروح بابا .. تعالي اقعدي جنبي
سهر وهدي نزلوا قعدوا وسهر مركزة معاهم
فاروق : سمعت انك كنتي مكتئبة خير
صافي : ماما مش بيتبل ف بوقها فولة علطول كدا
فاروق : هدي متقدرش تخبي عليا حاجة .. ها بقا مالك
صافي : كنت زعلانة شوية واسر مكنش بيكلمني .. بس كلمني وبقيت كويسة
فاروق : يعني خلاص مبقتيش مكتئبة
صافي : اه خلاص
فاروق : طيب انا الغي بقا خروجة انهاردة
صافي : ايه دا خروجة ايه
فاروق : اصل لما سمعت ان بنتي حبيبتي زعلانة قولت لازم يافاروف تاخد اجازة وتخرجها
صافي : بجد يابابا هيييه
فاروق : الكلام دا كان قبل ما اعرف ان سي اسر كلمك وبقيتي كويسة .. خلاص ماليش لازمة انا
صافي : لا طبعا مافيش الكلام دا .. انت هتخرجني زي ماقولت
فاروق : هو عافية يابت انتي
صافي : ايوة طبعا وهتوديني السينما كمان
فاروق : حاضر ياحبيبتي عيوني ليكي هو انا ليا غيرك
هدي : حلو اوي وخدوا معاكم سهر تغيير جو شوية
صافي : ايوة ياسهر تعالي معانا
فاروق قلب وشه : سهر عندها شغل مش فاضية مش هآجز انا وهي ونسيب شغلنا كدا .. ولا انتي ايه رايك ياسهر
سهر ابتسمت : فاروق عنده حق انا عندي شغل لازم اخلصه .. عن اذنكم علشان متاخرش
هدي : ليه كدا يافاروق ضايقتها وخلتها تقوم من ع الاكل كدا
فاروق : انا مش شايف ان كلامي يضايق انا بقول الصح .. ولو سمحتي ياهدي متدخليش بيني وبين اختي
هدي : ماهو انت لازم تغير معاملتك معاها دي ارحمها شوية
فاروق : جرا ايه ياهدي انتي هتعلميني اتعامل ازاي مع اختي .. وبعدين هي اتعودت خلاص
هدي : لا مش هعلمك حاجة يافاروق انت حر .. بس كل واحد عنده طاقة .. ومتلومش غير نفسك ف الاخر .. عن اذنك
فاروق بعصبية : يوووه سديتوا نفسي مش واكل
___________________
اسر : تونة ازيك
تونة : كويسة خير عاوز ايه
اسر : ليه المعاملة دي بس
تونة : مزاجي مش رايق والله يااسر
اسر : ليه يام العيال الراجل منكد عليكي قبل ماينزل
تونة : اه ونبي ياخويا ومصمم اعمله محشي ع الغدا انهاردة .. واقولو تعبانة يقولي محشي محشي
اسر : لا ازاي دا يحصل .. دانتي لازم تطلقي منه ازاي يعاملك كدا انتي مواركيش رجالة ولا ايه
تونة بصيت وراها : فين الرجالة اللي ورايا .. انت بتشتغلني يابتاعه انت
اسر : لا والله انا اقدر .. دانتي تونة بونبونية البيت .. بسكوتة ياناس بسكوتة
تونة رجعت شعرها بايديها لورا وحطيت رجل ع رجل : انا عارفة ان عينك عليا من اول ماشوفتني بس ميصحش كدا .. اطلبني من قمر وانا هوافق
اسر : اطلبك ازاي
تونة : اخطبني يعني
اسر : مش كبيرة عليا شوية انتي ياتونة
تونة احولت بعينها : الحب مش بالسن ياحسسييين
اسر ضحك بعلو صوته : يخربيتك انتي مسخرة
تونة : انا عارفة اني شربات اصلا
اسر : وسكر كمان
تونة : لا كدا هتغر
اسر : انتي تتغري براحتك .. بس انا كنت عاوزك ف حاجة
تونة : ها ارغي
اسر : والله نسيت انا كنت جاي اكلمك ع ايه
تونة : كنت عاوز تسأل ع ليل .. ها ايه تاني
اسر : يابنت اللعيبة عرفتي منين
تونة : عيب عليك دانا تونة ..
اسر : طيب قوليلي هي فين دلوقتي
تونة : تلقيها متلقحة جوا ولا مخمودة
اسر : مخمودة ! .. طب ماتدخلي تناديها كدا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)