رواية حكاية قمر الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الجزء الثاني والأربعون
رواية حكاية قمر البارت الثاني والأربعون
رواية حكاية قمر الحلقة الثانية والأربعون
صافي : اسر .. بس اسر بيكرهني .. اسر بعد عني علشان مش بيحبني .. خدته مني .. سابني علشانها .. *صرخت جامد* سااابني علشااانهااا
هدي : اهدييي بس مين قال ان هو سابك .. انتي مش قولتيلي ان هو زعلان منك بسبب اللي عملتيه .. هو هينسا الزعل ويرجع يكلمك
صافي : مش هيكلمني .. مش عاوز يشوفني خلاص اسر ضاااع منيي
سائر : انا مش فاهم حاجة
هدي : استني ياسائر .. اسمعيني يا صافي ياحبيبتي .. انا عاوزكي تهدي دلوقتي .. اسر مضاعش ياما زعلتوا من بعض عادي .. اوعدك ان هو هيكلمك بس انا عاوزكي تهدي
صافي : بجد ياماما هيكلمني بجد
هدي : أيوة ياحبيبتي علشان خاطري اهدي
صافي : امتا امتا قوليلي هيكلمني امتا
هدي : بكرا
صافي : بجد بجد بكرا .. *مسكت المهدأ اللي سهر اديتهولها وخدت منه واحدة* .. انا كدا ههدا وهبقا كويسة وهنام علشان اصحا القيني بكرا واسر يكلمني .. بجد ياماما هيكلمني
هدي : أيوة ياحبيبتي .. نامي وارتاحي دلوقتي
صافي : حاضر .. يلا اخرجوا علشان انام يلا
هدي : يلا ياسائر
سائر خرج : انا عاوز افهم .. ايه موضوع اسر دا .. وازاي تعمل كدا ف نفسها علشانه
هدي : صافي متعلقة باسر من زمان ياسائر .. صحوبيتهم قلبت معاها بحب ..
سائر : وهي اللي بتعملوا دا حب .. دا جنان
هدي : معاك حق بس هي اول مرة يحصلها كدا .. علطول بيتخانقوا عادي .. اول مرة اشوفها ف الحالة دي
سائر : طب وانتي هتعملي ايه .. ازاي تعشميها ان هو هيكلمها بكرا .. ممكن ميكلمهاش
هدي : متقلقش انا هتصرف
سائر : هتعملي ايه يعني فهميني
هدي : هروحله
______________________
سامح : السلام عليكم
نجلاء : وعليكم السلام .. سامح جاي بدري يعني
سامح : الأستاذ احمد خلص شغل بدري
نجلاء : طيب ياخويا احضرلك العشا
سامح : لا استني عايزك
نجلاء: خير ياسامح
سامح : خالد خلص جيشه ومستني ردنا
نجلاء : قولو موافقين طبعا
سامح : هي كنزي وافقت
نجلاء : اه وافقت
كنزي خرجت من الأوضة: لا يابابا انا موافقتش ع حد
نجلاء : انتي بتتصنتي علينا يا كنزي
كنزي : أيوة ياماما بتصنت .. طلما الموضوع ليه علاقة بمستقبلي
سامح : استني يا نجلاء دا مش وقته .. بنتك بتقول مش موافقة
نجلاء : هي مش عارفة مصلحتها فين
سامح : بس مش دا اللي اتفقنا عليه يانجلاء.. وبتكذبي عليا تقولي البت موافقة
نجلاء : انا اسفة ياخويا بس غصب عني .. الفرصة متتعوضش
سامح : فرصة ايه يانجلاء وهو آخر راجل يعني .. قولتلك البت الف واحد يتمناها
كنزي : ريحوا نفسكم انا مش موافقة لا عليه ولا ع غيره . . ومش عاوزة اتجوز اصلا .. انا عاوزة اقعد معاكم .. انتو زهقتوا مني ولا ايه
سامح : لا ياحبيبتي تنوريني هو انا ليا غيرك .. وكدا يبقا انا خدت منك ردين مش رد واحد
نجلاء : ردين ايه
سامح : اصل كنزي جالها عريس تاني انهاردة
نجلاء بفرحة : بجدد ياسامح
كنزي : يلاهوووي هو انا خلصت من الاول لما تجبلي التاني .. *طلعت فوق الكنبة* اسمعوووني بقا انتو الاتنين.. دا قرار منييي اهو وانا بكامل قوايا العقلية ..ومش هسمح لحد يفرض عليا الجواز سامعة يانوجا
نجلاء : سامعة ياختي اقعدي جنبي ياموكوسة .. بدل ماتتجوزي وتجيبلك شوية عيال كدا
كنزي : انا مش هتجوززز ياماما.. مش هتجوز.. مش هتجوز . . مش عاوزة اتجوز ياستي مش عاوزة
سامح : خلاص انزلي من فوق لتقعي … وتعالي اتصليلي بالراجل دا اكلمه اقولو انك مش موافقة
كنزي : ايوةة مش موافقة ومش هوافق .. يعرفني منين هو علشان يتقدملي .. اتصل بيه واشتمه كمان
سامح : لا عيب يا كنزي هو الراجل عمل ايه يعني .. خدي الموبايل اهو طلعيلي اسمه عبال مااغير هدومي علشان هو مستني ردي انهاردة
كنزي : مستعجل اوي بسلامته … دانا لو اعرفه بس همسكه افشفش دماغه .. صح يابابا هو اسمه ايه
سامح : الأستاذ حازم
نجلاء وكنزي : حازم ميين !!!!
سامح : الأستاذ حازم صاحب زين .. متعرفهوش ولا ايه
كنزي بصدمة : الظابط حازم
سامح : أيوة هو دا
كنزي : اييييه
نجلاء : هيهي .. قلبي عندك يانوسة ياحبيبتي .. انا اقوم احضر العشاء
كنزي : استني ياماما انتي راحة فين.. ساعديني ونبي اتصرفي
نجلاء : انا مالي ياختي مش عملتي فيها خفاش وطيرتي ع الكنبة .. ومش عاوزة اتجوز يابابا .. انا عاوزة اقعد جنبكم … اشربي بقا
كنزي : لالا مانا مكنتش اعرف ان هو حازم دا .. ونبي ياماما ساعديني .. قولي لبابا اني موافقة
نجلاء : لا مش هيصدقني .. مش انتي كدبتيني قدامه .. مش هقدر اتدخل قوليلو انتي
كنزي : استني بس ياماما انتي راحة فين وسيبانيصافي : اسر .. بس اسر بيكرهني .. اسر بعد عني علشان مش بيحبني .. خدته مني .. سابني علشانها .. *صرخت جامد* سااابني علشااانهااا
هدي : اهدييي بس مين قال ان هو سابك .. انتي مش قولتيلي ان هو زعلان منك بسبب اللي عملتيه .. هو هينسا الزعل ويرجع يكلمك
صافي : مش هيكلمني .. مش عاوز يشوفني خلاص اسر ضاااع منيي
سائر : انا مش فاهم حاجة
هدي : استني ياسائر .. اسمعيني يا صافي ياحبيبتي .. انا عاوزكي تهدي دلوقتي .. اسر مضاعش ياما زعلتوا من بعض عادي .. اوعدك ان هو هيكلمك بس انا عاوزكي تهدي
صافي : بجد ياماما هيكلمني بجد
هدي : أيوة ياحبيبتي علشان خاطري اهدي
صافي : امتا امتا قوليلي هيكلمني امتا
هدي : بكرا
صافي : بجد بجد بكرا .. *مسكت المهدأ اللي سهر اديتهولها وخدت منه واحدة* .. انا كدا ههدا وهبقا كويسة وهنام علشان اصحا القيني بكرا واسر يكلمني .. بجد ياماما هيكلمني
هدي : أيوة ياحبيبتي .. نامي وارتاحي دلوقتي
صافي : حاضر .. يلا اخرجوا علشان انام يلا
هدي : يلا ياسائر
سائر خرج : انا عاوز افهم .. ايه موضوع اسر دا .. وازاي تعمل كدا ف نفسها علشانه
هدي : صافي متعلقة باسر من زمان ياسائر .. صحوبيتهم قلبت معاها بحب ..
سائر : وهي اللي بتعملوا دا حب .. دا جنان
هدي : معاك حق بس هي اول مرة يحصلها كدا .. علطول بيتخانقوا عادي .. اول مرة اشوفها ف الحالة دي
سائر : طب وانتي هتعملي ايه .. ازاي تعشميها ان هو هيكلمها بكرا .. ممكن ميكلمهاش
هدي : متقلقش انا هتصرف
سائر : هتعملي ايه يعني فهميني
هدي : هروحله
______________________
سامح : السلام عليكم
نجلاء : وعليكم السلام .. سامح جاي بدري يعني
سامح : الأستاذ احمد خلص شغل بدري
نجلاء : طيب ياخويا احضرلك العشا
سامح : لا استني عايزك
نجلاء: خير ياسامح
سامح : خالد خلص جيشه ومستني ردنا
نجلاء : قولو موافقين طبعا
سامح : هي كنزي وافقت
نجلاء : اه وافقت
كنزي خرجت من الأوضة: لا يابابا انا موافقتش ع حد
نجلاء : انتي بتتصنتي علينا يا كنزي
كنزي : أيوة ياماما بتصنت .. طلما الموضوع ليه علاقة بمستقبلي
سامح : استني يا نجلاء دا مش وقته .. بنتك بتقول مش موافقة
نجلاء : هي مش عارفة مصلحتها فين
سامح : بس مش دا اللي اتفقنا عليه يانجلاء.. وبتكذبي عليا تقولي البت موافقة
نجلاء : انا اسفة ياخويا بس غصب عني .. الفرصة متتعوضش
سامح : فرصة ايه يانجلاء وهو آخر راجل يعني .. قولتلك البت الف واحد يتمناها
كنزي : ريحوا نفسكم انا مش موافقة لا عليه ولا ع غيره . . ومش عاوزة اتجوز اصلا .. انا عاوزة اقعد معاكم .. انتو زهقتوا مني ولا ايه
سامح : لا ياحبيبتي تنوريني هو انا ليا غيرك .. وكدا يبقا انا خدت منك ردين مش رد واحد
نجلاء : ردين ايه
سامح : اصل كنزي جالها عريس تاني انهاردة
نجلاء بفرحة : بجدد ياسامح
كنزي : يلاهوووي هو انا خلصت من الاول لما تجبلي التاني .. *طلعت فوق الكنبة* اسمعوووني بقا انتو الاتنين.. دا قرار منييي اهو وانا بكامل قوايا العقلية ..ومش هسمح لحد يفرض عليا الجواز سامعة يانوجا
نجلاء : سامعة ياختي اقعدي جنبي ياموكوسة .. بدل ماتتجوزي وتجيبلك شوية عيال كدا
كنزي : انا مش هتجوززز ياماما.. مش هتجوز.. مش هتجوز . . مش عاوزة اتجوز ياستي مش عاوزة
سامح : خلاص انزلي من فوق لتقعي … وتعالي اتصليلي بالراجل دا اكلمه اقولو انك مش موافقة
كنزي : ايوةة مش موافقة ومش هوافق .. يعرفني منين هو علشان يتقدملي .. اتصل بيه واشتمه كمان
سامح : لا عيب يا كنزي هو الراجل عمل ايه يعني .. خدي الموبايل اهو طلعيلي اسمه عبال مااغير هدومي علشان هو مستني ردي انهاردة
كنزي : مستعجل اوي بسلامته … دانا لو اعرفه بس همسكه افشفش دماغه .. صح يابابا هو اسمه ايه
سامح : الأستاذ حازم
نجلاء وكنزي : حازم ميين !!!!
سامح : الأستاذ حازم صاحب زين .. متعرفهوش ولا ايه
كنزي بصدمة : الظابط حازم
سامح : أيوة هو دا
كنزي : اييييه
نجلاء : هيهي .. قلبي عندك يانوسة ياحبيبتي .. انا اقوم احضر العشاء
كنزي : استني ياماما انتي راحة فين.. ساعديني ونبي اتصرفي
نجلاء : انا مالي ياختي مش عملتي فيها خفاش وطيرتي ع الكنبة .. ومش عاوزة اتجوز يابابا .. انا عاوزة اقعد جنبكم … اشربي بقا
كنزي : لالا مانا مكنتش اعرف ان هو حازم دا .. ونبي ياماما ساعديني .. قولي لبابا اني موافقة
نجلاء : لا مش هيصدقني .. مش انتي كدبتيني قدامه .. مش هقدر اتدخل قوليلو انتي
كنزي : استني بس ياماما انتي راحة فين وسيباني
نجلاء : مش فضيالك ياحبيبتي
كنزي : لا لا افضيلي مش انتي عاوزة تفرحي بيا ..
نجلاء : ابقا افرح بنجاحك بقا ياكوكو
كنزي : لالا افرحي بجوازي احلي
نجلاء : مالك يابت ماتنشفي كدا .. هو الواد دا واكل عقلك للدرجة
كنزي : بحبه ياماما .. انشالله يخليني ليكي لتساعديني..
نجلاء : انتي كدا بتدعي عليا
كنزي : اهئ اهئ اهئ ليه كدا بس انوجة .. دانا بنتك
نجلاء : طب اسكتي خلاص ابوكي جاي
كنزي : يعني هتساعديني
نجلاء : اسكتي يابت اسكتي
سامح : ها طلعتي الرقم
نجلاء : بقولك ايه ياسامح .. انا شايفة ان الواد كويس .. منديلوا فرصة كدا يجي وتتكلموا
سامح : فرصة ايه يانجلاء .. البت رافضة هو عافية
نجلاء بصت لكنزي : انا عملت اللي عليا .. اقوم احضر الاكل بقا
كنزي مسكت فيها : لالالالا .. انتي راحة فين بس وسيباني
سامح : في ايه يا كنزي .. انتي موافقة ع كلام امك دا
كنزي بتلقائية : أيوة أيوة
سامح بصلها
كنزي : قصدي ان ماما عندها حق .. ووطيت رأسها ف الارض
نجلاء : ملاك ياحبيبتي وبتتكسفي ملاك
سامح : يعني اكلمه اقولو ايه
نجلاء : قولو ان يجي هو واهله نتعرف كدا عليهم ونتكلم .. واللي فيه الخير يقدمه ربنا
سامح : خلاص ماشي طلما كنزي موافقة . . انا هطلع اكلمه برا علشان الشبكة
كنزي اول لما سامح خرج فضلت تتنطط وهي فرحانة .. هيييييه .. هييييه
نجلاء : اتهدي يابت في ايه
كنزي : فرحانة ياماما فرحانة
نجلاء : عارفة لو عملتي الحركات المتخلفة دي قدام الناس .. هبوظلك الجوازة .. تقعدي عاقلة وراسية كدا
كنزي : لالا ونبي متبوظهاش .. حاضر مش هتسمعيلي صوت
نجلاء : أيوة كدا تبقا بنتي حبيبتي .. تعالي تعالي ف حضني ..
كنزي حضنتها : مبسوطة ياماما
نجلاء : أيوة طبعا .. طلما طلع راجل كدا واتقدم .. مش صرمحة وكلام فارغ .. كدا انا احبه
________________________
سامح : أيوة يااستاذ حازم .. أيوة سامعني
حازم : أيوة ياعمي سامعك..
سامح : طيب احنا منتظرينك انت وأسرتك كدا تنورونا
حازم بفرحة : يعني موافق
سامح : لالا احنا هنقعد قعدة تعارف كدا.. علشان البت كمان تعرفك .. ولو وافقت انا مش هعترض
حازم : اكيد هتوافق
سامح : ايه
حازم : بقول ان شاءالله توافق ..
سامح : ماشي ياحبيبي شوف يوم كدا وقولي
حازم : بكرا ان شاءالله
سامح : بالسرعة دي
حازم : اه اصل انا واخد اجازة بكرا
سامح : تنورنا ف اي وقت ياحازم يابني .. يلا اسيبك انا بقا تشوف اللي وراك.. سلام
حازم بفرحة : سلام ياعمي
فريال : بتكلم مين يا حازم.. وايه الغرحة دي فرحني معاك
حازم : هفرحك ياست الكل .. بكرا باذن الله هنروح نتقدم للبنت اللي بحبها
فريال : بجد يا حازم بتتكلم جد .. اوعا تكون بتضحك عليا
حازم : بجد والله ياماما .. لسه قافل مع باباها
فريال : لولولولولولولولولوليييييييي
حازم : أيوة بقا
فريال : دانا الفرحة مش سيعااني والله مش مصدقة انك خلاص هتتجوز
حازم : لا اتجوز ايه دي قعدة كلام بس
فريال : وان شاءالله تكمل وتبقا جواز
حازم : يارب ياماما يارب
_____________________
اليوم التالي ■
احمد : زين ع فين كدا
زين : عندي مشوار يابابا
احمد : انت مش هتقعد ف القعدة مع صاحبك
زين : اه طبعا هقعد معاهم .. هو مشوار سريع وهاجي .. انت كمان هتقعد صح
احمد : أيوة يابني كنزي زي نور اختك بنسبالي
زين : ماشي يابابا انا هروح بقا علشان متأخرش
احمد : ماشي يا زين
عايدة : الست هدي تحت يابيه وعاوزة تشوف اسر
احمد : هدي عاوزة اسر ف ايه
عايدة : معرفش والله يابيه
احمد : طيب روحي صحي اسر وانزلي شوفيها تشرب ايه .. ولو نور صاحية خليها تنزل تقعد معاها لحد مااسر ينزلها
عايدة : حاضر يابيه
______________________
قمر وليل وتونة داخلين ل كنزي
قمر : لولولولولولولييي الف الف مبررروك ياحبيبتي
كنزي : حضنتها الله يبارك فيكي ياقمر
ليل : والله يابت كنت شاكة فيكم من يوم القسم
كنزي : بس ونبي لاحسن ماما تسمعك وتقلب عليا تاني
قمر : لا تقلب عليكي ايه بس دانتي عروسة ..
نجلاء : منورنا والله ياحباييي
قمر : دا نورك يانوجة .. قوليلي بقا بتعملي ايه واساعدك
نجلاء : لا انا عملت كل حاجة والله .. روحوا بس مع كنزي شوفوها هتلبس ايه وظبطوها احسن دي لابخة
كنزي : بقا كدا ياماما
نجلاء : لالا دي عسل
قمر : مش عاوزين نزعل عروستنا بقا
ليل : يلا من غير كلام كتير قدامي ع جوا
_________________________
نور : عاملة ايه ياطنط هدي
هدي : الحمدالله ياحبيبتي انا كويسة .. انتي اخبارك ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)